XXL Nutrition

Coronavirus

Begin met het dicht gooien van de transport sector, petrochemische industrie, elektriciteitscentrales, alle winkels incl supermarkten. En ga dan eens langzaam aan kijken wat wanneer weer open kan. Top idee.
Met uitzondering van de essentiële zaken, maar dat kon je zelf wel bedenken toch. Was het even vergeten te melden.

Ok en waarom zou het personeel van vitale functies wel naar buiten moeten als het gevaar zo groot is? Ik heb daar nooit voor getekend, en met mij velen die nu opeens een vitale functie hebben zoals vakkenvullers en pakketbezorgers.

Mochten daar besmettingen door ontstaan kun je dat prima handelen op de IC. Als je er niet voor getekend hebt neem je toch ontslag en laat je je verzorgen door de overheid? Kunnen mensen die het virus al hebben gehad mooi die vacatures opvullen :hornyna:

Hebben de Duitser zulke slechte ervaringen met identificatie armbanden?
Maar de stichting voor patiëntenbescherming vindt het "gevaarlijk onwetend". In de coronacrisis moet iedereen zich aan dezelfde regels houden, anders functioneert het niet, stelt de stichting. Als genezen mensen in het normale leven zouden terugkeren, zou dit chaos betekenen. Het is onmogelijk om het contactverbod te controleren: "Niemand is immers van plan officiële armbanden uit te vaardigen met de tekst: genezen van corona"

Mochten daar besmettingen door ontstaan kun je dat prima handelen op de IC. Als je er niet voor getekend hebt neem je toch ontslag en laat je je verzorgen door de overheid? Kunnen mensen die het virus al hebben gehad mooi die vacatures opvullen :hornyna:
Nee, ik meld me wel ziek met burn-out klachten, dan kan ik lekker 2 jaar thuis zitten ipv niet weten hoelang deze ingelaste en door de overheid betaalde vakantie duurt.

Probleem opgelost.

Als iedereen dat zou doen zeker ja.

Ik houd normaliter niet zo van verhalen over persoonlijk leed maar dit is ook een realiteit.

Ja dit komt ook voor tijdens griep, ik weet het. Zelfs zonder griep vallen mensen dood neer. True.
giphy (2).gif

Laatst bewerkt:

Goed draadje. Gaat over moment van registeren van ziekenhuizen.

Laatst bewerkt:
Ik zeg: boel dicht. Alleen zo kun je de IC ontlasten en dus het aantal sterftegevallen minimaliseren. Beter achteraf zeggen dat het misschien niet nodig was geweest dan zeggen hadden we het nou maar wel gedaan. Hier in Amsterdam hebben te veel mensen nog schijt aan de maatregelen. In sommige supermarkten hoef je er niet eens aan te beginnen mensen te attenderen op de afstandsregel, omdat er te veel zijn die het niet in acht houden.

Lol helemaal niet beter achteraf zeggen dat het onnodig was. Dan heb je dus al de levens van vele tienduizenden mensen drastisch verneukt. Makkelijk praten als het niet je eigen toko is die kapot gaat.

IC tekort bij pandemie, dat is denk ik een voor iedereen wel te begrijpen feitje.
Maar je kan je toch niet helemaal voorbereiden op een pandemie als daar geen aanleiding voor is?

Weet je wat al die IC bedden kosten?
Beetje zonde om er honderen te hebben staan voor een eventuele pandamie uitbraak...

Als je bij reguliere griepuitbraken al iedere 3 jaar een tekort dreigt te hebben, dan ben je dus totaal niet voorbereid op echte uitschieters.

Het is eenvoudig berekenen: kosten extra 1000 non actieve IC bedden die snel inzetbaar zijn vs kosten pandemie * kans pandemie. Klaar, daar moeten een paar mannetjes op worden gezet die expected value uitrekenen en dan ben je er.

Sowieso heeft NL laagste aantal IC bedden per hoofd van de bevolking in Europa. We zijn wel koploper duurzaamheid dus mooi man.

Je pleit inderdaad alleen voor de maatregelen voor de mensen die gevoelig en een risico zijn voor het virus. Je bent er 100% van overtuigd dat dit in de praktijk kan en dit de volle waarheid is. Daarnaast wens je dat je oude leventje doorgaat zodat jij weer kan flaneren op BBQ's en festivals.
Die keerzijde die je beschrijft heb ik altijd al erkend. Ik heb altijd al gezegd dat ik je economische argumenten begrijp en ik die zelfs met je deel. Wie leest er nou niet?

Verder voel ik me totáál niet door jou aangesproken en ik word een beetje moe van jouw kinderachtige gedrag. Vooral je Hitler en Gestapo aannames vind ik enorm kinderachtig.
Je hebt geen idee hoe vaak jij jezelf tegen spreekt.
De ene keer zit je te schateren om iemand die een filmpje maakt terwijl hij lijdt en aan de beademing zit, de andere keer wil je een gevoelig pleidooi houden dat je empathisch vermogen hebt.
Blijkbaar zit je vol frustratie omdat je je baan dreigt te verliezen, wat ik volkomen snap.
Maar dit is de laatste keer dat ik op jou reageer. Zó zonde van mijn tijd maar vooral van deze discussie.

Gast waar heb je het over man. Mezelf tegen spreken. Ik zeg dat de economische gevolgen ernstig zijn. Dat is de kern van mijn betoog. Verder ben ik geen pretentieuze drol zoals velen en zeg ik eerlijk dat mijn eigen prive omstandigheden worden belemmerd en ik daar van baal. Dat bepaalde pannenkoeken hier niet zien dat ik zaken met een knipoog breng als ik spreek over ‘legendarische outdoor cooking events’ die ik nu mis loop dat is jullie probleem. Iedereen gaat direct in de verdediging als ik naast 5000 woorden economisch betoog plus drie regels van mijn eigen persoonlijke belemmeringen benoem.

Dat mijn werk implicaties heeft, mogelijk serieus, heb ik pas vandaag gehoord. Verder maak ik me daar geen zorgen om want ik kan prima ergens ander aan de bak. Kijk ik beschouw de situatie los van mijn voorkeur. Daarom ben ik transparant en geef ik mijn eigen belangen aan.

Tot slot, ik ben niet onder de indruk nee van propaganda beelden die overduidelijk in scene gezet zijn om de lowest common denominator in beweging te krijgen. Dat jij niet herkent wanneer je als kleuter een gemanipuleerd wordt door de media dat is jouw probleem. Ik spring niet ineens van de bank als ik een volkszanger aan de beademing zie, alsof dan ineens “alles wel heel dichtbij komt”. Ik weet dat er overal ter wereld IEDERE DAG taferelen afspelen die veel en veel ernstiger leed omvatten, waar niemand een f**k om geeft.

Laatst bewerkt:
Lol helemaal niet beter achteraf zeggen dat het onnodig was. Dan heb je dus al de levens van vele tienduizenden mensen drastisch verneukt. Makkelijk praten als het niet je eigen toko is die kapot gaat.
Huilie huilie om even niet het huis uit te mogen? Wtf, we hebben internet, telefoons, kunnen alles bestellen en het wordt aan de deur geleverd. Dus jij loopt liever het risico op duizenden doden dan op gekrenkte gevoelens van mensen die zich 'opgesloten' voelen in hun gouden kooi?
En hoe weet jij nou of ik geen ZZP'er ben die last heeft van de corona-crisis? Ik kan gewoon staatssteun aanvragen.

Huilie huilie om even niet het huis uit te mogen? Wtf, we hebben internet, telefoons, kunnen alles bestellen en het wordt aan de deur geleverd. Dus jij loopt liever het risico op duizenden doden dan op gekrenkte gevoelens van mensen die zich 'opgesloten' voelen in hun gouden kooi?
En hoe weet jij nou of ik geen ZZP'er ben die last heeft van de corona-crisis? Ik kan gewoon staatssteun aanvragen.

Lol haha ja als je toko failliet gaat dan kan je toch 'gewoon staatssteun' aanvragen. Gewoon graaien uit die pot goud aan het einde van de regenboog.

Ik ben ZZP'er en wil ook staatssteun. Ik heb nu een 80+ inch tv nodig, omdat ik zoveel binnenzit.

75" past niet eens op mijn zolderkamer. Max 47

Terug
Naar boven