XXL Nutrition

Coronavirus

Een ongecontroleerde uitbraak heeft economisch nog grotere gevolgen, volgens de enquête onder economen dat gisteren hier werd aangehaald.

Zelf ben ik een voorstander van "riding the waves", maatregelen op- en afschalen naar de huidige stand, al weet ik niet of dat een reële mogelijkheid is. Het zou nogal verwarrend kunnen worden.

Als je het risico neemt en het gaat echt hard, dan gaan er een heleboel mensen onnodig dood, die nog jarenlang productief onderdeel van de maatschappij hadden kunnen zijn. Je hebt dan totaal geen controle meer.

Wil je echt wat doen en je economie redden, dan zal je wellicht toch naar ZOAziatische toestanden moeten, dan wordt net als nu je vrijheid ingeperkt, maar kan je economie nog enigszins laten draaien.

Een heel interessante vraag is dan, hoe gaan we om met overgewicht, want dat blijkt nu een enorm beperkende factor. Als het dan om overgewicht gaat, hoe zit dat dan met mensen die aan krachttraining doen en meer massa willen, moet daar ook paal en perk aan worden gesteld, of moet je daar een vergunning voor aanvragen?

Het gaat er om om de juiste aandacht aan de juiste mensen te geven. Dus focus op oude mensen, mensen met overgewicht, diabetes. Deze mensen moeten beter worden beschermt en er moet minder paniek zijn bij de overige mensen. De ruggengraat van onze verzorgingsstaat overeind houden, wat ik van jouw posts kan opnamen ben je daarmee eens, dient iedereen en vooral de zwakke mensen.

Dus inderdaad selectief maatregelen, sturen waar mogelijk. Op dit moment is er te veel ruimte voor misbruik. Bijvoorbeeld door mensen op non-actief te zetten om zo overheidsgeld te incasseren:

Er worden miljarden vrij gemaakt voor deze crisis en ga er maar vanuit dat een heel groot gedeelte in de zakken gaat belanden van mensen die meer dan voldoende geld hebben.

Soms heb je zeker een punt en geef je mensen op dit forum interessante nieuwe en "out of the box" inzichten.
Wat jammer is het dan dat jij jezelf weer net zo hard ongeloofwaardig maakt door dit soort oppervlakkige verhalen. Naar mijn mening sla je echt door.
Nogmaals, ik snap je economische argumenten en ik ben het met je eens dat veel mensen de economische naweeën onderschatten.
Maar COVID-19 is geen hoax. Mensen lijden ongeacht of de cijfers kloppen of niet. Ongeacht of mensen normaliter toch wel aan de griep lijden of niet.
Ja, de media toont een extreem beeld van de situatie..
Dit is voor jou totale bullshit, maar voor de massa is dit blijkbaar nodig om ze aan de maatregelen te houden.

Deze maatregelen zet jij in twijfel.
Misschien moet jij eens meer googelen op IC beeldfragmenten i.p.v. op Robert Jensen.
Of het allemaal nou overdreven en gemanipuleerd is of niet, de zorg zit NU met de handen in het haar en daar zijn NU de maatregelen enorm belangrijk voor.

Je doet je eigen perspectief af als absolute waarheid. Daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat je gaat lachen om de, ogenschijnlijk, door media aangedikte situatie in de ziekenhuizen.

Ik kon mij zeker vinden in bepaalde aspecten die je ter tafel brengt, maar hiermee breng je jezelf toch wel erg in diskrediet en dan druk ik mij nog zacht uit.

Eigenlijk vind ik je gewoon een arrogante L#L.

Jullie moeten eens serieus leren lezen. Al vanaf het begin pleit ik voor MAATREGELEN. Ik heb nooit ergens gezegd dat ik vind dat we het allemaal maar op zijn beloop moeten laten. Dit ‘appeal to extremes’ argument is zo onwijs vermoeiend.

En het zijn de meest butt hurt douchebags die mij als kl***zak in de hoek weg zetten als ik perspectief biedt. Dat is de PC strategie. Wij hebben gelijk en als je het er niet mee eens bent, dan ben je hitler.

Het zijn dat soort types die de Gestapo vormen en buren bij de politie aangeven als ze te veel toilet papier op voorraad hebben.

Het hele topic lang, consequent pleit ik voor strengere maatregelen in de hoge risico groepen en soepelere aanpak voor lage risico groepen. Dat soort “ja maar je gaat daarna met je Corona door het bejaardenhuis rennen en met een emmer spuug rond slingeren” slaan NERGENS op.

Ik snap dat het ellende is op de IC en beweer nergens dat het een hoax is. Dat soort gelul om de discussie mond dood te maken is niet alleen irritant maar ook GEVAARLIJK. Idioten die anderen aan de schandpaal willen nagelen omdat er een economisch argument gemaakt wordt en beetje moreel de leuke jongen uithangen.

Het gaat om BALANS. Ik werk bijvoorbeeld op Engels contract met hoog risico en weinig rechten. Ik kan op ieder moment mijn baan verliezen, zit dan in een irritante financiële situatie. Dat is niets vergeleken met mensen die een zaak runnen en daarmee hun gezin onderhouden. Wanneer wordt er een horeca ondernemer in beeld gebracht die zijn faillissement in kan dienen, aan de drank gaat en het op zijn vrouw afreageert.

Er is ook een KEERZIJDE van deze shit, en daar hoor je fakking niemand over. Dus de tere zieltjes van mensen hier dat zal me serieus een worst wezen. Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb, ik KEN mensen in de zorg. Maar het zijn die types die hun fakking profielfoto voorzien van de kleuren van de Franse vlag en MH17 lintjes posten met hun selectieve verontwaardigheid waar het echte probleem ligt.

Laatst bewerkt:
Overzicht aantallen
  • Het totaal aantal positief geteste patiënten: 12595 (+845)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 4712 (+722)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1039 (+175)
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1069/55=1124

Ik zeg: boel dicht. Alleen zo kun je de IC ontlasten en dus het aantal sterftegevallen minimaliseren. Beter achteraf zeggen dat het misschien niet nodig was geweest dan zeggen hadden we het nou maar wel gedaan. Hier in Amsterdam hebben te veel mensen nog schijt aan de maatregelen. In sommige supermarkten hoef je er niet eens aan te beginnen mensen te attenderen op de afstandsregel, omdat er te veel zijn die het niet in acht houden.

Het gaat er om om de juiste aandacht aan de juiste mensen te geven. Dus focus op oude mensen, mensen met overgewicht, diabetes. Deze mensen moeten beter worden beschermt en er moet minder paniek zijn bij de overige mensen. De ruggengraat van onze verzorgingsstaat overeind houden, wat ik van jouw posts kan opnamen ben je daarmee eens, dient iedereen en vooral de zwakke mensen.

Dus inderdaad selectief maatregelen, sturen waar mogelijk. Op dit moment is er te veel ruimte voor misbruik. Bijvoorbeeld door mensen op non-actief te zetten om zo overheidsgeld te incasseren:

Er worden miljarden vrij gemaakt voor deze crisis en ga er maar vanuit dat een heel groot gedeelte in de zakken gaat belanden van mensen die meer dan voldoende geld hebben.

Jullie moeten eens serieus leren lezen. Al vanaf het begin pleit ik voor MAATREGELEN. Ik heb nooit ergens gezegd dat ik vind dat we het allemaal maar op zijn beloop moeten laten. Dit ‘appeal to extremes’ argument is zo onwijs vermoeiend.

En het zijn de meest butt hurt douchebags die mij als kl***zak in de hoek weg zetten als ik perspectief biedt. Dat is de PC strategie. Wij hebben gelijk en als je het er niet mee eens bent, dan ben je hitler.

Het zijn dat soort types die de Gestapo vormen en buren bij de politie aangeven als ze te veel toilet papier op voorraad hebben.

Het hele topic lang, consequent pleit ik voor strengere maatregelen in de hoge risico groepen en soepelere aanpak voor lage risico groepen. Dat soort “ja maar je gaat daarna met je Corona door het bejaardenhuis rennen en met een emmer spuug rond slingeren” slaan NERGENS op.

Ik snap dat het ellende is op de IC en beweer nergens dat het een hoax is. Dat soort gelul om de discussie mond dood te maken is niet alleen irritant maar ook GEVAARLIJK. Idioten die anderen aan de schandpaal willen nagelen omdat er een economisch argument gemaakt wordt en beetje moreel de leuke jongen uithangen.

Het gaat om BALANS. Ik werk bijvoorbeeld op Engels contract met hoog risico en weinig rechten. Ik kan op ieder moment mijn baan verliezen, zit dan in een irritante financiële situatie. Dat is niets vergeleken met mensen die een zaak runnen en daarmee hun gezin onderhouden. Wanneer wordt er een horeca ondernemer in beeld gebracht die zijn faillissement in kan dienen, aan de drank gaat en het op zijn vrouw afreageert.

Er is ook een KEERZIJDE van deze shit, en daar hoor je fakking niemand over. Dus de tere zieltjes van mensen hier dat zal me serieus een worst wezen. Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb, ik KEN mensen in de zorg. Maar het zijn die types die hun fakking profielfoto voorzien van de kleuren van de Franse vlag en MH17 lintjes posten met hun selectieve verontwaardigheid waar het echte probleem ligt.

kijk dit is alweer een veel genuanceerder verhaal!:thumbup:

Gewoon de maatregelen zo houden en zo lang mogelijk de IC ontlasten maar zodra ze alsnog overlopen gewoon alle maatregelen opheffen. Dan is het toch dweilen met de kraan open. Des te eerder iedereen besmet is.

hoe je het ook went of keert, de maatregelen zoals we nu hebben of erger kun je niet 6-12 maanden of zelfs langer volhouden. En tegen die tijd is echt nog lang niet 60% besmet.

Er zijn nu al veel bedrijven die het personeel op ‘non-actief’ zetten, zodat ze 80% van het salaris van de overheid krijgen. Ze hoeven dan nog maar 20% zelf te betalen. De mensen hoeven niet te werken, maar redundancy is een mogelijkheid als het financieel lastig wordt. Een soort semi bedreiging. Veelal zullen mensen ondertussen dus online trainingen doen en cursussen volgen etc. en dus waarde toevoegen aan een bedrijf, terwijl de belastingbetaler grootste gedeelte van salarissen op kan hoesten.

Corporaties en mkb gaat zoveel mogelijk financiële middelen onttrekken uit de potjes die beschikbaar worden gesteld. En dit grapje zie je keer op keer gebeuren. Massa hysterie creëert draagvlak voor verhoogde subsidies en andere beschikbare middelen die voor het grootste gedeelte in de zakken belanden van ‘the 1%’. En wie werken de ballen uit hun broek, waar wordt continu op gekort, waar is nooit voldoende geld voor? Juist: mensen in de zorg.

Kijk als deze smerige spelletjes niet al 10 keer eerder gespeeld waren dan was er gewoon budget in Nederland. Dan hadden wij niet iedere 3 jaar een tekort aan IC faciliteiten. Dan was er niet pas twee weken geleden extra ventilatie apparatuur besteld. Dan was die shit gewoon op orde. Dan waren er gewoon 3-4000 IC bedden en was zorg betaalbaar.

Maar nee, wij moeten woningen van het gas af koppelen en onze prioriteit is klimaatneutraal zijn: want angst regeert en de burger is bang. Je wordt genaaid mensen. Wordt wakker. Kijk nou wat hier speelt. Waarom zijn er maar fucking 1.200 IC bedden?!?!

Er zijn nu al veel bedrijven die het personeel op ‘non-actief’ zetten, zodat ze 80% van het salaris van de overheid krijgen. Ze hoeven dan nog maar 20% zelf te betalen. De mensen hoeven niet te werken, maar redundancy is een mogelijkheid als het financieel lastig wordt. Een soort semi bedreiging. Veelal zullen mensen ondertussen dus online trainingen doen en cursussen volgen etc. en dus waarde toevoegen aan een bedrijf, terwijl de belastingbetaler grootste gedeelte van salarissen op kan hoesten.

Corporaties en mkb gaat zoveel mogelijk financiële middelen onttrekken uit de potjes die beschikbaar worden gesteld. En dit grapje zie je keer op keer gebeuren. Massa hysterie creëert draagvlak voor verhoogde subsidies en andere beschikbare middelen die voor het grootste gedeelte in de zakken belanden van ‘the 1%’. En wie werken de ballen uit hun broek, waar wordt continu op gekort, waar is nooit voldoende geld voor? Juist: mensen in de zorg.

Kijk als deze smerige spelletjes niet al 10 keer eerder gespeeld waren dan was er gewoon budget in Nederland. Dan hadden wij niet iedere 3 jaar een tekort aan IC faciliteiten. Dan was er niet pas twee weken geleden extra ventilatie apparatuur besteld. Dan was die shit gewoon op orde. Dan waren er gewoon 3-4000 IC bedden en was zorg betaalbaar.

Maar nee, wij moeten woningen van het gas af koppelen en onze prioriteit is klimaatneutraal zijn: want angst regeert en de burger is bang. Je wordt genaaid mensen. Wordt wakker. Kijk nou wat hier speelt. Waarom zijn er maar fucking 1.200 IC bedden?!?!
We gaan idd serieus betalen.

Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb
Je hebt juist ook empathisch vermogen voor degenen die er indirect of op andere wijze door getroffen worden. Men moet die verschillende invalshoeken een beetje kunnen handelen anders komt de butthurt.

Omdat dat tot nu toe altijd genoeg was ?

Etc etc het is al jaren bekend dat er veel te weinig bedden zijn. Er wordt al jaren voor gewaarschuwd.

Er zijn 2000+ bedden maar slechts 1200 operationeel.

Deze hele ellende is onnodig, was voorspelbaar. Is geoefend en voelt op bepaald vlak nep. Niet het virus zelf, maar de media aandacht.

Vorig jaar al een oefening over hoe de media de wereld kan informeren in geval van een pandemie. Dit filmpje is van 4 november 2019! Dat is enkele maanden voor de Corona uitbraak.

Bijlagen

• 571A8DB4-5662-404A-9B69-F1DE788140CB.jpeg
    571A8DB4-5662-404A-9B69-F1DE788140CB.jpeg
    62,1 KB · Weergaven: 40

brb half Nederland failliet, geen horeca meer, sportscholen, tandartsen, fysio’s, kappers etc
onderwijs een flinke klap. Kinderen vinden het nu nog leuk maar we zijn pas 2 weken in. Kijk over 2 maanden nog eens.

en dan zijn we straks een jaar verder, half Nederland werkloos, duizenden doden verder en dan komen we erachter dat nog niet eens de helft van de bevolking besmet is. Ben je dus niks opgeschoten.

Hoewel interessant, blijft het wel appels met peren vergelijken. Landen kunnen aanzienlijk verschillen in de leeftijdsdistributie van de bevolking en de mate waarin de onderlinge leeftijdscategorieën in contact staan met elkaar. Bijgevolg kan de leeftijdsdistributie van geïnfecteerden flink verschillen tussen landen.

Waarom zijn er maar fucking 1.200 IC bedden?!?!
Moet je voorstellen als er een echte acute ramp was gebeurd a la voetbalstadion dat instort of een chemische verwerking die een heel dorp/stad vergiftigt ofzo. Zeg maar waar we elke maand die toeters in het hele land voor testen. Zou misschien wel wijs zijn om met een druk op de knop 10k bedden en alles wat nodig is uit een opslag te kunnen halen.

Etc etc het is al jaren bekend dat er veel te weinig bedden zijn. Er wordt al jaren voor gewaarschuwd.

IC tekort bij pandemie, dat is denk ik een voor iedereen wel te begrijpen feitje.
Maar je kan je toch niet helemaal voorbereiden op een pandemie als daar geen aanleiding voor is?

Weet je wat al die IC bedden kosten?
Beetje zonde om er honderen te hebben staan voor een eventuele pandamie uitbraak...

IC tekort bij pandemie, dat is denk ik een voor iedereen wel te begrijpen feitje.
Maar je kan je toch niet helemaal voorbereiden op een pandemie als daar geen aanleiding voor is?

Weet je wat al die IC bedden kosten?
Beetje zonde om er honderen te hebben staan voor een eventuele pandamie uitbraak...
Hoewel dat veel geld kost, vraag ik me af hoe die kosten zich verhouden t.o.v. de extra economische impact die een pandemie heeft door de mogelijk extra toegepaste restricties die nodig zijn door een gebrek aan IC-capaciteit per se.

Terug
Naar boven