AndroidHealthClinic

Coronavirus

Jij lijkt mij te kort door de bocht
:D

E48E85BB-2874-4B32-8584-001BDF01E680.png

Dank voor je zinvolle bijdrages in dit topic, zowel uit je eigen pen, maar ook de vele links die je post.

1585659959674.png

Het Crisiscentrum heeft vandaag heel droevig nieuws te melden. Een meisje van amper twaalf jaar uit Gent is overleden aan het coronavirus. De Franstalige viroloog Emmanuel André bracht het bericht eerst, met trillende stem. Hij was zichtbaar zwaar aangeslagen. Hij kon zijn tekst niet verderzetten en liet het woord vroegtijdig aan zijn Nederlandstalige collega Steven Van Gucht. Het meisje is het jongste slachtoffertje in Europa.

De stand van zaken in Belgica:

Er zijn de afgelopen 24 uur 123 nieuwe corona-overlijdens gerapporteerd in ons land. Het totale aantal is hierdoor toegenomen tot 828. Van de doden is 93 procent ouder dan 65 jaar, zegt viroloog Steven Van Gucht op de dagelijkse persconferentie van het Nationaal Crisiscentrum.

Het aantal nieuwe besmettingen is met 1.189 gestegen tot 13.964. In de ziekenhuizen zijn 560 nieuwe patiënten opgenomen. In totaal liggen er 4.995 mensen in Belgische hospitalen. 1.088 personen krijgen verzorging op intensieve zorgen (stijging met 67) en 834 patiënten worden beademd (stijging met 48).

Het voorbije etmaal hebben ook 436 mensen het ziekenhuis mogen verlaten. Dat is een dagrecord. Het totale aantal genezen patiënten bedraagt nu al 2.132.

Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 13.614 (+1.019)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.159 (+447)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.173 (+134)

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1107/49=1156

1585743743127.png

Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 13.614 (+1.019)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.159 (+447)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.173 (+134)

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1107/49=1156

1585743743127.png
Lees ik hier nu in dat er een flinke daling nieuwe gevallen is of lees ik hierin dat we daar pas over een paar dagen iets kunnen zeggen aangezien "groen" tot 2 weken teruggaat?

Lees ik hier nu in dat er een flinke daling nieuwe gevallen is of lees ik hierin dat we daar pas over een paar dagen iets kunnen zeggen aangezien "groen" tot 2 weken teruggaat?
Ik zou de data van de laatste 3 dagen negeren, die is te incompleet. Maar de dagen ervoor lijken te suggereren dat de groei an sich sterk, misschien volledig, afgevlakt is. Mocht dat zo zijn, dan gaan we het nipt redden met de IC-capaciteit als deze tijdig verder wordt uitgebreid naar de genoemde 2.400 bedden.

Begrijp net uit het debat dat de mensen die op de IC komen daar gemiddeld 23 dagen liggen.
Niet niks.

Even wat tegengeluid laten horen, misschien dat als er honderden ondernemers huilend op tv, instagram en facebook voorbij komen dat de Nederlanders soepelere maatregelen willen. ;)

Dus je mag wel eten afhalen in een cafetaria maar weer niet in een mobiele snackwagen, vreemd.
Ik zie de logica niet helemaal. Maakt het een verschil in besmettingsgevaar waarom het wel in die winkels mag en daar niet? Waarom mag dit op een markt dan weer wel.

Ik zou de data van de laatste 3 dagen negeren, die is te incompleet. Maar de dagen ervoor lijken te suggereren dat de groei an sich sterk, misschien volledig, afgevlakt is. Mocht dat zo zijn, dan gaan we het nipt redden met de IC-capaciteit als deze tijdig verder wordt uitgebreid naar de genoemde 2.400 bedden.

Poeh dat gaat lang duren als de groei flink af vlakt en we naar 8,5 miljoen moeten. Ik zou zeggen de bouwmarkten nu even dicht en de terrassen een weekje open!

Dus je mag wel eten afhalen in een cafetaria maar weer niet in een mobiele snackwagen, vreemd.
Ik zie de logica niet helemaal. Maakt het een verschil in besmettingsgevaar waarom het wel in die winkels mag en daar niet? Waarom mag dit op een markt dan weer wel.
Er stond vandaag bij de winkels gewoon ergens zo'n kar meet loempia's, pannenkoeken of weet ik veel wat.

Die staat bijna iedere dag op die plek.

Waren alle zonnestudio nou ook gesloten?

Er stond vandaag bij de winkels gewoon ergens zo'n kar meet loempia's, pannenkoeken of weet ik veel wat.

Die staat bijna iedere dag op die plek.

Weet niet wat het beleid is en hoe fanatiek de handhavers zijn.
Heb je een vergunning, mag je gewoon verkopen lijkt me. Je hebt immers geen terras of zitplaatsen. Afhalen mag. Maar behalve als de ondernemer te veel gaat verdienen, dan moet hij wegwezen.

Komen ook mooie initiatieven uit deze crisis!

Terug
Naar boven