AndroidHealthClinic

Coronavirus

Ondertussen de laatste cijfers:

https://forum.bodybuilding.nl/attac...tie-20covid-19-201-20april-202020-pdf.662506/

4.6% van de mensen gestorven (54 personen totaal) had geen onderliggende diagnose. Dus de dodenteller als direct gevolg en met doodsoorzaak Corona en Corona only, is 4.6% van het aantal overleden personen. Dat is 8.6% van een steekproef die totaal niet representatief is. Dus 0.4% van de mensen waarvan 100% zeker is dat ze Corona hebben, komt te overleiden als direct gevolg van enkel en alleen diagnose Corona.

Eerder is al gesproken dat het zeer aannemelijk is dat dit een factor 15 groter is dan het daadwerkelijk aantal besmette mensen. En dat is weer aannemelijk een factor 5 kleiner dan het aantal mensen blootgesteld aan Corona.
Alles toeschrijven aan Corona is waanzin, iedereen die dan ook maar iets van een onderliggende kwaal (diabetes, overgewicht, astma) heeft daarvan afhalen evenzeer.

Bijlagen

De World Healt Organisation waar we allemaal naar luisten.
Als je hiermee de suggestie wilt wekken dat bijvoorbeeld het RIVM blind achter de adviezen van WHO aanloopt heb je het nieuws de afgelopen weken niet voldoende gevolgd denk ik.
De filantroop die vrijwillig opstapt bij Microsoft om zich te focussen op zijn vaccin business.
In ieder geval klinkt hij stukken rationeler dan jij, minder emotioneel. Een filmpje uit 2015 posten zet niet echt kracht bij.

40 ton wc papier

obamatoiletpaper.jpg

Ich gehe davon aus, dass wir durch die Aufstockung der vergangenen Wochen inzwischen knapp 40.000 Intensivbetten zur Verfügung haben, von denen etwa 15.000 bis 20.000 frei sind
Zu Beginn der Pandemie hatten wir etwa 20.000 Betten mit Beatmungsgerät. Inzwischen dürften wir bei etwa 30.000 liegen
Die Normalauslastung der Krankenhäuser liege bei 75 bis 80 Prozent. Zurzeit seien noch etwa 50 Prozent der Betten belegt.

Amerikanen zijn mensen die heel veel belang hechten aan hun vrijheid en niet graag luisteren naar de overheid. Dus ik vrees er voor.

Dit dus. Amerikanen zijn voor vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. Zal me niets verbazen als zij gewoon de klappen incasseren, het kaf van de koren scheiden, de zeis door het dorre hout, en meer van dit soort termen die heel veel mensen hier waarschijnlijk extreem op de zenuwen werken.

Alles toeschrijven aan Corona is waanzin, iedereen die dan ook maar iets van een onderliggende kwaal (diabetes, overgewicht, astma) heeft daarvan afhalen evenzeer.

Het gaat om perspectief. Ik wil niet beweren dat deze mensen niet moeten worden geregistreerd in dit verhaal. Het gaat om hoe je een sterftecijfer kan framen. Je kan alle kanten op met de getallen.

De huidige kant is een uiterste, het alarmistische extreem. Ik schets een ander uiterste. Uit gaan van gezonde mensen < 50 jaar. Zoals ik bepleit al lange tijd, dit is mogelijk de helft van de beroepsbevolking.

Je zou ook op de volgende manier kunnen redeneren:

Neem de leeftijd van iedere overleden patient, trekt dit nummer af van de gemiddelde levensverwachting. Dan kom je op het aantal misgelopen levensjaren. Dit kan je nog delen door de gemiddelde levensverwachting om te komen op het aantal mensenlevens wat verloren gaat.

Je kan alle kanten op met de getallen en overal is wat voor te zeggen. Als iemand met diverse ernstige gezondheidsaandoeningen 81 wordt ipv 85 vind ik het bijzonder dat dit even zwaar weegt als iemand die kerngezond was, 20 jaar oud en sterft aan Corona.

Hier zitten toch wezenlijke verschillen.

Als je hiermee de suggestie wilt wekken dat bijvoorbeeld het RIVM blind achter de adviezen van WHO aanloopt heb je het nieuws de afgelopen weken niet voldoende gevolgd denk ik.

In ieder geval klinkt hij stukken rationeler dan jij, minder emotioneel. Een filmpje uit 2015 posten zet niet echt kracht bij.

Haha touche, maar het gaat er om dat je ziet dat het al ontzettend lang duidelijk was dat er een pandemie aan zat te komen. Dat heeft iedere overheid geweten moeten hebben. Daarvoor hebben wij toch een overheid, om ons te behoeden voor dit soort situaties.

Maar toch zijn er overal tekorten en komt Corona als donderslag bij heldere hemel. We hebben toch voldoende waarschuwingen gehad in de afgelopen jaren?

Laatst bewerkt:
Maar toch zijn er overal tekorten en komt Corona als donderslag bij heldere hemel. We hebben toch voldoende waarschuwingen gehad in de afgelopen jaren?
Dat ben ik met je eens.
Wat mij bij jou de laatste tijd in dit topic opvalt Rob, is dat je uit emotie lijkt te reageren, al lijkt het op het eerste gezicht heel rationeel. Maar in het verleden leek je veel zakelijker, of het is mijn perceptie? Ik bedoel niet dat emotie verkeerd is, maar anderen enigszins verwijten dat er te weinig beroep gedaan wordt op de ratio maar (zoals het lijkt) vervolgens zelf dikwijls uit emotie handelen komt paradoxaal op mij over.
Terwijl erkennen dat bepaalde sentimenten spelen in de samenleving en daar rekening mee houden ook bij rationeel handelen hoort.

Laatst bewerkt:
België gaat het momenteel ook erg hard zie ik. 183 doden de afgelopen 24 uur....

Het gaat om perspectief. Ik wil niet beweren dat deze mensen niet moeten worden geregistreerd in dit verhaal. Het gaat om hoe je een sterftecijfer kan framen. Je kan alle kanten op met de getallen.

De huidige kant is een uiterste, het alarmistische extreem. Ik schets een ander uiterste. Uit gaan van gezonde mensen < 50 jaar. Zoals ik bepleit al lange tijd, dit is mogelijk de helft van de beroepsbevolking.

Je zou ook op de volgende manier kunnen redeneren:

Neem de leeftijd van iedere overleden patient, trekt dit nummer af van de gemiddelde levensverwachting. Dan kom je op het aantal misgelopen levensjaren. Dit kan je nog delen door de gemiddelde levensverwachting om te komen op het aantal mensenlevens wat verloren gaat.

Je kan alle kanten op met de getallen en overal is wat voor te zeggen. Als iemand met diverse ernstige gezondheidsaandoeningen 81 wordt ipv 85 vind ik het bijzonder dat dit even zwaar weegt als iemand die kerngezond was, 20 jaar oud en sterft aan Corona.

Hier zitten toch wezenlijke verschillen.
Dit is al een veel genuanceerder verhaal, kan ik me deels in vinden.

Volgens mij zou je per overledene moeten kijken wat de levensverwachting voor die individu was zonder Corona en je dan afvragen wat je als grens hanteert, dat zou bijvoorbeeld een jaar kunnen zijn, maar misschien ook wel 2 of 3.

In mijn herinnering gebruiken ze voor oversterfte een jaar, dus die mensen zou je als pure coronadoden kunnen wegstrepen.

Haha touche, maar het gaat er om dat je ziet dat het al ontzettend lang duidelijk was dat er een pandemie aan zat te komen. Dat heeft iedere overheid geweten moeten hebben. Daarvoor hebben wij toch een overheid, om ons te behoeden voor dit soort situaties.

Leg dat maar eens uit in verkiezingstijd, dat er een kans op een ramp is en er daardoor weer geen stijging is van de koopkracht. Mogelijk lukt dit nu bij de komende verkiezingen wel, maar dat ebt weer snel weg.

Dat ben ik met je eens.
Wat mij bij jou de laatste tijd in dit topic opvalt Rob, is dat je uit emotie lijkt te reageren, al lijkt het op het eerste gezicht heel rationeel. Maar in het verleden leek je veel zakelijker, of het is mijn perceptie? Ik bedoel niet dat emotie verkeerd is, maar anderen enigszins verwijten dat er te weinig beroep gedaan wordt op de ratio maar (zoals het lijkt) vervolgens zelf dikwijls uit emotie handelen komt paradoxaal op mij over.
Terwijl erkennen dat bepaalde sentimenten spelen in de samenleving en daar rekening mee houden ook bij rationeel handelen hoort.

Natuurlijk, dit is een situatie die iedereen hard raakt. Dit zijn extreem drastische maatregelen. Je kan niets doen behalve toekijken hoe je vrijheid ontnomen wordt. Wanneer je probeert perspectief te bieden wordt gereageerd op een manier die mij enorm kan verbazen.

Kijk rationeel zie ik de situatie niet als zodanig extreem dat de maatregelen te verantwoorden zijn. Dus qua Corona heb ik daar niet veel emotie bij. Maar de frustratie van hoe dit zich allemaal voor je ogen afspeelt en het lijkt alsof de wereld in hypnose is, dat zorgt er wel voor dat ik hier en daar uit mijn slof schiet.

Je moet weten dat je hier online nog gewoon kan posten, natuurlijk krijg je weerstand, maar goed. In je eigen omgeving kan je dit niet hardop zeggen. Dan moet je gewoon je mond houden. Dat is wat bijzonder irritant is. Want je maakt een punt en er is altijd wel iemand wiens achterneef, oom of tante op de IC ligt.

Zoals altijd ligt de morele standaard bij de selecte club slachtoffers en moet de hele groep, veelal nodeloos, lijden en mag niets zeggen of er sprint een sjw op om je aan de schandpaal te nagelen.

Dit terwijl de logica totaal ontbreekt en het scenario volgens mij vrij helder is.

Op een aantal punten is wat ik van dit topic heb meegekregen, corrigeer als ik het fout heb, vrijwel iedereen het wel min of meer over eens.

- verantwoordelijkheid wordt voor een groot deel bij de burger gelegd in eerste instantie
- bepaalde maatregelen die inbreuk doen op privacy en/of individuele vrijheden moeten niet onder het mom van crisis ingevoerd worden, of wanneer ze ingevoerd zijn niet blijvend zijn
- het is goed om als deze crisis "voorbij" is, zeg pakweg 2021, goed te evalueren wat beter kan en wat beter moet
- gezondheid en bescherming van burgers staat voorop in een acute crisis, althans voor een deel want een andere groep wordt (doorgaans) lang niet in dezelfde mate ziek dat het dodelijk kan zijn
- de economie kan klappen hebben, wat punt hierboven ook makkelijker maakt qua uitvoering, maar niet oneindig
- wat te doen als sentimenten in de samenleving gaan omslaan en mensen het (blijvend) voelen in de portemonnee en zich niet ziek voelen - solidariteit heeft een prijs maar hoe hoog is die?
- hetzelfde geldt voor het vertrouwen van de meerderheid in de overheid met Rutte, reken maar dat ze daar naar kijken of om denken want als het omslaat en anarchie ontstaat wordt het hier als Spanje

Laatst bewerkt:
Leg dat maar eens uit in verkiezingstijd, dat er een kans op een ramp is en er daardoor weer geen stijging is van de koopkracht. Mogelijk lukt dit nu bij de komende verkiezingen wel, maar dat ebt weer snel weg.
Is maar net waar ze mee weg willen komen, met klimaatregelen lukte dat prima. Verbetering van zorg of veiligheid blijkt alsmaar lastig :thinking:

Natuurlijk, dit is een situatie die iedereen hard raakt. Dit zijn extreem drastische maatregelen. Je kan niets doen behalve toekijken hoe je vrijheid ontnomen wordt. Wanneer je probeert perspectief te bieden wordt gereageerd op een manier die mij enorm kan verbazen.

Kijk rationeel zie ik de situatie niet als zodanig extreem dat de maatregelen te verantwoorden zijn. Dus qua Corona heb ik daar niet veel emotie bij. Maar de frustratie van hoe dit zich allemaal voor je ogen afspeelt en het lijkt alsof de wereld in hypnose is, dat zorgt er wel voor dat ik hier en daar uit mijn slof schiet.

Je moet weten dat je hier online nog gewoon kan posten, natuurlijk krijg je weerstand, maar goed. In je eigen omgeving kan je dit niet hardop zeggen. Dan moet je gewoon je mond houden. Dat is wat bijzonder irritant is. Want je maakt een punt en er is altijd wel iemand wiens achterneef, oom of tante op de IC ligt.

Zoals altijd ligt de morele standaard bij de selecte club slachtoffers en moet de hele groep, veelal nodeloos, lijden en mag niets zeggen of er sprint een sjw op om je aan de schandpaal te nagelen.

Dit terwijl de logica totaal ontbreekt en het scenario volgens mij vrij helder is.
Herkenbaar, ook over andere onderwerpen, een forum is dan een fijne uitlaatklep of plek om je gedachten te kunnen testen aan de mening van anderen, zonder dat je er meteen sociaal voor gelyncht wordt.

Is maar net waar ze mee weg willen komen, met klimaatregelen lukte dat prima. Verbetering van zorg of veiligheid blijkt alsmaar lastig :thinking:
Goed punt, maar daar gaan we geld aan verdienen en er zitten totaal en absoluut geen nadelen aan!!!

Misschien de methode van de klimaatpropaganda voor nobele doelen inzetten.

Je moet weten dat je hier online nog gewoon kan posten, natuurlijk krijg je weerstand, maar goed. In je eigen omgeving kan je dit niet hardop zeggen. Dan moet je gewoon je mond houden. Dat is wat bijzonder irritant is.
Daar heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht. Dat kan idd best meespelen, en geeft een andere lading aan bepaalde posts.

“The big mistake in the U.S. and Europe, in my opinion, is that people aren’t wearing masks,” Gao said.

“This virus is transmitted by droplets and close contact. Droplets play a very important role — you’ve got to wear a mask, because when you speak, there are always droplets coming out of your mouth,”

We hebben er natuurlijk geen maar lijkt me een logischere maatregel dan handen en winkelwagentjes wassen en 1.5m afstand houden. I could be wrong.

We hebben er natuurlijk geen maar lijkt me een logischere maatregel dan handen en winkelwagentjes wassen en 1.5m afstand houden. I could be wrong.
Gisteren in een interview met een Koreaanse arts die de leiding had over de SARS bestrijding woorden van gelijke strekking, gezichtsmaskers helpen de verspreiding tegen te gaan. Hij wees ook op culturele verschillen tussen ZO-Azië tov China, maar ook vooral tov het Westen, iests waar @yasmine het ook al over had voor wat betreft Amerika.

Er zijn alleen te weinig maskers en de prioriteit is ze bij de zorg krijgen.

Volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten liegt China over de corona epedimie.
Er zouden in Wuhan rond de 40.000 doden zijn gevallen en niet de 2500 doden die ze naar buiten hebben gebracht.
Dat zou ook de lange rijen verklaren voor de crematoriums.

Terug
Naar boven