neekunnen we in juni weer trainen en lekker op vakantie
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
neekunnen we in juni weer trainen en lekker op vakantie
Ik vind het moeilijk te zeggen. Het gaat er ook vanaf hangen of we iets gaan doen met mensen weer 'loslaten' als blijkt dat ze de infectie al hebben doorgemaakt of niet, en ook of ze de intensive care nog verder kunnen opschalen.wat is jou visie op de duur van deze intelligente lockdown ,kunnen we in juni weer trainen en lekker op vakantie
Volledig overgewaaid zal het zeker niet zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze onder voorwaarden bepaalde dingen weer zullen versoepelen de komende 1-3 maanden. Maar als er één ding moeilijk blijkt te zijn, is het wel op voorhand voorspellen hoe bepaalde restricties doorwerken in de transmissie van het virus.Kan me niet voorstellen dat dit over acht weken volledig is overgewaaid. Waar wil je trouwens op vakantie gaan? Spanje? Italië? Ik denk het niet, Job!
Dus volgens dit zal er geen groepsimmuniteit ontstaan voordat er een vaccin is en zullen we deze maatregelen nog heel lang moeten duren. @Kieft, je weet nu in elk geval wel waarvoor jij straks aan de geeuwhonger ligt.
Ik vind het moeilijk te zeggen. Het gaat er ook vanaf hangen of we iets gaan doen met mensen weer 'loslaten' als blijkt dat ze de infectie al hebben doorgemaakt of niet, en ook of ze de intensive care nog verder kunnen opschalen.
Het zou zomaar kunnen zijn dat we op 1 mei al wat versoepeling van de maatregelen krijgen. Misschien dat horeca onder bepaalde voorwaarden weer open mag, dat soort zaken. Dat zou zomaar ook kunnen voor sportscholen. Maar reken er niet op, ik denk dat juni/juli realistischer is.
Waarom moet je die vraag nu al stellen?Waarom zou je over 2 maanden minder besmettingen gaan verwachten dan nu?

Even hoe ik het begrijp. De R0-waarde is volgens het RIVM nu ruim onder de 1 gedaald. Dus het dagelijks aantal nieuwe besmettingen is volgens hun aan het dalen. Je zou dan enkele maatregelen, over een tijdje, kunnen versoepelen. Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat die R0-waarde niet (of nauwelijks) weer boven de 1 uitkomt. De zorgcapaciteit gaat het dan kunnen dragen en je kunt daarbij weer wat economische schade voorkomen, zonder dat het hele circus opnieuw begint.Dan moeten er toch al wel héél veel mensen immuun zijn wil je bepaalde zaken gaan loslaten in mei/juni.
Er zullen weer meer haarden worden aangestoken en het hele circus gaat opnieuw beginnen. Waarom zou je over 2 maanden minder besmettingen gaan verwachten dan nu?
Dan gaan we toch bewust weer meer mensen laten infecteren, niet dat ik daar op tegen ben, maar zo wordt het nooit gebracht. Kort door de bocht (zoals ik dat wel vaker doe) willen we dus zo snel als het aantal IC bedden het toelaten iedereen aan corona blootstellen, dan sterven er uiteindelijk toch meer mensen aan corona dan wanneer we de maatregelen houden zoals ze nu zijn.Even hoe ik het begrijp. De R0-waarde is volgens het RIVM nu ruim onder de 1 gedaald. Dus het dagelijks aantal nieuwe besmettingen is volgens hun aan het dalen. Je zou dan enkele maatregelen, over een tijdje, kunnen versoepelen. Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat die R0-waarde niet (of nauwelijks) weer boven de 1 uitkomt. De zorgcapaciteit gaat het dan kunnen dragen en je kunt daarbij weer wat economische schade voorkomen, zonder dat het hele circus opnieuw begint.
Daar komt het inderdaad kort door de bocht op neer. Het idee is om geen oversterfte te laten ontstaan door gebrek aan IC-capaciteit. Het totaal voorkomen van de coronadoden an sich lijkt me een utopie: een vaccin gaat simpelweg te lang op zich laten wachten en wachten op groepsimmuniteit (en de onzekerheid die daarmee gepaard gaat), zou onze economie de facto voor de rest van het jaar nog platleggen. Hoe ik het beleid interpreteer is dat het gericht is op wat jij hier inderdaad stelt.Dan gaan we toch bewust weer meer mensen laten infecteren, niet dat ik daar op tegen ben, maar zo wordt het nooit gebracht. Kort door de bocht (zoals ik dat wel vaker doe) willen we dus zo snel als het aantal IC bedden het toelaten iedereen aan corona blootstellen, dan sterven er uiteindelijk toch meer mensen aan corona dan wanneer we de maatregelen houden zoals ze nu zijn.
Misschien niet, want het klinkt nogal bot.Maar komt dat zo wel over op het gros van de mensen? Het lijkt mij van niet.
Even hoe ik het begrijp. De R0-waarde is volgens het RIVM nu ruim onder de 1 gedaald. Dus het dagelijks aantal nieuwe besmettingen is volgens hun aan het dalen. Je zou dan enkele maatregelen, over een tijdje, kunnen versoepelen. Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat die R0-waarde niet (of nauwelijks) weer boven de 1 uitkomt. De zorgcapaciteit gaat het dan kunnen dragen en je kunt daarbij weer wat economische schade voorkomen, zonder dat het hele circus opnieuw begint.
Als jij alleen de kappers open doet, dan is het aannemelijk dat die meer dan één persoon gaan besmetten ja. Maar die andere personen, gaan die er dan ook meer dan één besmetten? En raken álle kappers besmet? Gemiddeld kan het gerust onder de 1 blijven, daar gaat het om. En je kunt natuurlijk bepaalde andere voorwaarden opleggen. Kappers mogen alleen knippen als ze elk uur hun mondkapje vervangen, na elke klant hun handen wassen, en al de gebruikte apparatuur na elke klant ook weer desinfecteren (ik noem maar wat he, is een voorbeeld). Er zit wat speling in die R0-waarde momenteel. Speling die benut zou kunnen worden om bepaalde zaken weer door laten te gaan, onder bepaalde voorwaarden, zodra we weer voldoende speling in de zorgcapaciteit hebben.Heel begrijpelijk dat je nu onder de 1 zit met al deze maatregelen. De vuurhaardjes zijn onder controle.
Dit zie ik dus juist wel weer direct stijgen zodra je maatregelen gaat versoepelen, ben je binnen 3 weken weer terug bij af.
Is het ergens logisch om te denken dat het aantal besmettingen mee gaat vallen, stel de scholen gaan open en je mag weer naar de kapper? De persoon die het dan heeft, besmet dan toch weer heel makkelijk meer dan 1 ander als je weer de deur uit mag?
Beetje een brain fart hier, maar je zou een pilot kunnen starten. Gooi de horeca open in bijvoorbeeld in Amsterdam (die kunnen we missen) met bepaalde voorwaarden (krukken minstens 2 meter van elkaar af, tafels tenminste 3 meter, maximaal <x> personen, etc.), ga daar actief veel testen, en kijk hoe het zich ontwikkelt. Dan heb je binnen een week of 2-3 een redelijk beeld denk ik, en kun je ervoor kiezen om hetzelfde geintje ook in de rest van NL te doen.Dan in het om voor de horeca goed om weer open te mogen, maar het horeca in nou niet heel nuttig en levert best wat besmettingsrisico met zich mee. Laten we die branche dan maar even doodbloeden?