Fitness Seller

Coronavirus

De Wever: “Alleen staan basketten of uitrusten op een bank, dat mag niet. Sorry, maar dat ga ik niet handhaven”

Het tegenhouden, en controleren, van willekeurige wagens, behalve aan de kust, heeft mijns inziens ook niet zoveel nut.
Waarom aan de kust wel? Zolang de mensen afstand houden maakt het toch niet uit? Als ik kan gaan werken en daar alle regeltjes kan opvolgen zie ik het probleem niet met ergens anders te gaan wandelen :dunno:

Waarom aan de kust wel? Zolang de mensen afstand houden maakt het toch niet uit? Als ik kan gaan werken en daar alle regeltjes kan opvolgen zie ik het probleem niet met ergens anders te gaan wandelen :dunno:
Men had schrik dat er teveel mensen naar de kust zouden afzakken. Op zich kan ik dat nog enigszins begrijpen. Doordat alles is gesloten waren er wellicht meer dan normaal gaan "uitwaaien" aan de kust. :o
Als ik kan gaan werken en daar alle regeltjes kan opvolgen zie ik het probleem niet met ergens anders te gaan wandelen :dunno:
Veel maatregelen zijn tegenstrijdig. Je mag bijvoorbeeld fietsen en wandelen, maar een "niet-essentiële" verplaatsing met de wagen is verboden.

giphy.gif

Veel maatregelen zijn tegenstrijdig. Je mag bijvoorbeeld fietsen en wandelen, maar een "niet-essentiële" verplaatsing met de wagen is verboden.

giphy.gif
Misschien is daarbij het idee dat je met fietsen en wandelen niet echt grote afstanden aflegt, terwijl je met de auto weleens de nieuwe patiënt 31 zou kunnen zijn in een of ander kutgehucht verderop.

Misschien is daarbij het idee dat je met fietsen en wandelen niet echt grote afstanden aflegt, terwijl je met de auto weleens de nieuwe patiënt 31 zou kunnen zijn in een of ander kutgehucht verderop.
Wielertoeristen mogen (in Vlaanderen) nog steeds grote afstanden afleggen zolang ze maar vertrekken vanuit hun woonplaats. Verder heb ik nu al een paar keer wandelaars gezien die de 1,5m afstand-regel totaal niet respecteren wanneer er iemand van de andere kant komt.

Als ik even met de wagen ga rijden om m'n gedachten te verzetten dan ben ik in wezen veel minder gevaarlijk.

Politici spreken elkaar tegen, het crisiscentrum zegt dingen die tegenstrijdig zijn met wat op hun website staat, de polizei is in de war... België 😏 Een samenscholingsverbod, met een handvol richtlijnen, was veel simpeler geweest.

Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet dat zoveel mensen zo lovend kunnen zijn over Rutte. Hier in Noorwegen was alles al één week eerder dicht dan in NL en NL hobbelde er nog achteraan met "hmmm, laten we de scholen, restaurants en cafés maar gewoon open houden", om vervolgens toch weer de keutel in te trekken. En dan wordt er zo lovend gesproken over de daadkrachtige handelingen van hem wat zich ook in de peilingen uit.

Wat ik ook niet snap is hoe de grote massa van mensen dit allemaal wel prima lijkt te vinden. Het gros dat aan corona sterft zijn mensen van behoorlijke leeftijd met vaak ook nog onderliggende ziektes. Dit was ook al bekend vanuit China en ik kan niet begrijpen dat er niet gekozen is voor een lockdown van mensen die al met pensioen zijn, plus de zieken. Laat de boel onder de gezonde en jongere mensen rondgaan die in verhouding weinig last ervaren. Daarna langzaam de sluizen weer open zetten voor de ouderen. En iedereen die refereert naar "Ja maar kijk eens naar Italië, wil je dat ook in NL?" heeft het niet begrepen. Italië heeft veel te laat een lockdown ingeschakeld en het kwaad was daardoor al geschied. Een populatie met grote vergrijzing en een cultuur waar mensen dicht op elkaar leven. Vervolgens wordt er wat getest en komen er bizar weinig besmette mensen uit tov het aantal doden, waar niks van klopt. De hele indicatie van aantal besmette mensen loopt compleet mank in vrijwel alle landen. Er zijn zo ontzettend veel mensen met nul symptomen (25%) die dus ook nooit getest zijn, en dan heb je nog een hele grote groep die een verkoudheidje/griepje krijgen die ook niet zijn getest omdat het niet ernstig genoeg was. At random een bevolkingsgroep zonder symptomen testen is in NL ook al niet gedaan.

Kortom, het is te belachelijk voor woorden dat het volk hier maar gewoon achteraan loopt en niet stilstaat bij het feit dat elke overheid plannen klaar heeft voor alle mogelijke rampscenario's (wanneer onze Kim uit Noord Korea op de grote rode knop drukt bijv) en noem maar op. Maar nee, een pandemie waarvan er elke 100 jaar een aantal voorbij komen, daar is totaal geen lekker duidelijk draaiboek voor en wordt maar wat aangekloot.

Hier in Noorwegen staan nu inmiddels 300.000 extra mensen (op een bevokingsgrootte van 5,3 miljoen) te schooien bij de Noorse UWV om "dagloon" te krijgen. Bij waar ik werk gaan nu ook mensen "gepermitteerd" worden, wat inhoudt dat ze on hold gezet worden en dus ook mogen aansluiten bij de Noorse UWV om om loon te schooien. Voor mij zou dat inhouden dat ik nog iets minder dan de helft ga overhouden. Daar ben je dan mooi klaar mee als je in Oslo woont waar de gemiddelde appartementhuur grofweg tussen de 1200 en 1800 eur ligt per maand. 300.000 EXTRA mensen sinds de coronauitbraak die nu on hold zijn gezet OF compleet ontslagen zijn.

Misschien goed dat mensen even laten inzinken wat deze extreme doorgetrokken maatregelen inhouden voor de economie. Een overheid in zoveel verschillende landen die zo incompetent is kan bij mij niet door de beugel. Dit had echt wel anders aangepakt kunnen worden met veel minder schade voor de economie. Ok, dat zorgt er inderdaad wel voor aan de keerzijde dat er ook meer mensen sterven, maar dit redden van een duizend/paar duizend bejaarden die de volgende winter ook niet hadden gehaald staat in géén verhouding tot de economische schade die de samenleving nu wordt aangedaan. Er is zoveel onzichtbaar leed dat totaal geen focus krijgt, maar een jong ziek persoon die aan corona is overleden is meteen voorpaginanieuws.

Er wordt grote angst aangejaagd onder de bevolking door de overheid. Ik geloof niet dat de overheid bewust achter een release zit van het coronavirus zoals sommigen beweren, maar ik geloof wel dat dit coronavirus wordt aangegrepen om nu een reset uit te voeren, wetten er versneld doorheen te drukken (die niet omgedraaid gaan worden als corona voorbij is, want zo gaat dat). Never waste a good crisis zegt men ook wel, en dat wordt nu ook echt wel uitgevoerd.

Ik snap echt niet dat zoveel mensen zo lovend kunnen zijn over Rutte. Hier in Noorwegen was alles al één week eerder dicht dan in NL en NL hobbelde er nog achteraan met "hmmm, laten we de scholen, restaurants en cafés maar gewoon open houden", om vervolgens toch weer de keutel in te trekken. En dan wordt er zo lovend gesproken over de daadkrachtige handelingen van hem wat zich ook in de peilingen uit.
In België zelfs twee weken dacht ik.

En:

Nederland kreeg de afgelopen dagen felle kritiek te verduren in Europa. Diverse landen vinden dat het kabinet zich te star opstelt waar het financiële steun aan hard getroffen landen zoals Italië en Spanje betreft.

Minister van Financiën Wopke Hoekstra erkende gisteren dat Nederland zich weinig meelevend had getoond. "Wat hij zei, was ook 100 procent namens mij", zei Rutte in de Kamer. De toon was volgens hem niet effectief.

Wij zouden 27 april naar Landall gaan. Afgelopen weekend hebben wij zelf geannuleerd. Hebben nu een voucher om later dit jaar nog een keer terug te komen.
Ik ga er niet van uit dat de horeca etc. na 28 april weer open zijn etc.
Als ik nu annuleer moet ik als nog 30% betalen. Veder krijg ik gewoon een standard mail als antwoord. Voolopig weten ze nog niet wat ze gaan doen na 10 mei en ik moet de laatste 50% per 17 april betalen. Ik moet ff kijken naar de kleine lettertjes want in ons geval kan het niet op een normale wijze doorgaan omdat we met twee gezinnen gaan en we daar niet alleen voor het vakantie park heen gaan, maar voornamelijk ook voor het dierenpark wat sowieso dicht is.

Wat ik ook niet snap is hoe de grote massa van mensen dit allemaal wel prima lijkt te vinden. Het gros dat aan corona sterft zijn mensen van behoorlijke leeftijd met vaak ook nog onderliggende ziektes. Dit was ook al bekend vanuit China en ik kan niet begrijpen dat er niet gekozen is voor een lockdown van mensen die al met pensioen zijn, plus de zieken. Laat de boel onder de gezonde en jongere mensen rondgaan die in verhouding weinig last ervaren. Daarna langzaam de sluizen weer open zetten voor de ouderen.
Oké, laten we eens de data erbij pakken. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat je iedereen bedoelt boven een leeftijd van 60 jaar oud (je noemt de mensen die met pensioen zijn).
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/covid-19_website_rapport_20200406_1005_1-pdf.662513/

27% van de ziekenhuisopnames betreft mensen jonger dan 60 jaar oud. Deze hebben gemiddeld een langere ligtijd dan de ouderen, dus ze slokken meer capaciteit op. Een optimistische schatting is dat ze slechts anderhalf keer zo lang in het ziekenhuis verblijven, maar laten we daar eens vanuit gaan. Dan wordt zo'n 40% van de huidige ziekenhuiscapaciteit opgeslokt door degenen jonger dan 60. Hoe snel denk je dat het einde van de zorgcapaciteit in zicht komt als je voor die mensen geen restricties afspreekt? Dat gaat héél hard. Je hikt dan binnen no-time tegen de limieten aan. Hoe zie je dit precies voor je?

Of wat bedoel je precies met zieken? Iedereen met diabetes, hart- en vaatziekten, longaandoeningen, immunaandoeningen, kankers, leveraandoeningen, etc. thuis laten? In de leeftijdscategorie van 25-54 heeft 30% een chronische ziekte. Hoe zie je precies een lockdown voor alleen deze groep die bestaat uit miljoenen mensen voor je?

Met de huidige maatregelen zaten we een paar dagen geleden al aardig tegen het plafond van de IC-capaciteit aan. Het is dat ze het op tijd aardig hebben kunnen opschalen, anders zaten we erover. Als we jouw maatregelen hadden doorgevoerd waren we er ongetwijfeld ferm overheen gegaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wielertoeristen mogen (in Vlaanderen) nog steeds grote afstanden afleggen zolang ze maar vertrekken vanuit hun woonplaats. Verder heb ik nu al een paar keer wandelaars gezien die de 1,5m afstand-regel totaal niet respecteren wanneer er iemand van de andere kant komt.

Als ik even met de wagen ga rijden om m'n gedachten te verzetten dan ben ik in wezen veel minder gevaarlijk.

Politici spreken elkaar tegen, het crisiscentrum zegt dingen die tegenstrijdig zijn met wat op hun website staat, de polizei is in de war... België 😏 Een samenscholingsverbod, met een handvol richtlijnen, was veel simpeler geweest.

Ze moeten ergens het geld gaan halen.

Toepasselijk... Hoorde daarnet op de radio dat ze alweer aanpassingen hebben gemaakt. :roflol:

• Like
Waarderingen: mat
Als ik nu annuleer moet ik als nog 30% betalen. Veder krijg ik gewoon een standard mail als antwoord. Voolopig weten ze nog niet wat ze gaan doen na 10 mei en ik moet de laatste 50% per 17 april betalen. Ik moet ff kijken naar de kleine lettertjes want in ons geval kan het niet op een normale wijze doorgaan omdat we met twee gezinnen gaan en we daar niet alleen voor het vakantie park heen gaan, maar voornamelijk ook voor het dierenpark wat sowieso dicht is.
Radar straks kijken gaat hierover dacht ik

Thanks

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.738

Er zijn ook mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Kutnos weer over vrouwen :emo:

Terug
Naar boven