MuscleMeat

Coronavirus

Ik snap je argument niet helemaal. Wat doet het er toe dat mensen langer dan ooit leven?

Het punt is dat er een grote groep 80+ers is die met een zwik aan medicatie in leven gehouden worden. Waar je 40 jaar geleden zou komen te overlijden, is het nu mogelijk nog 3-5 jaar te rekken. De kwaliteit van deze jaren is vaak niet al te best.

Het is niet zomaar dat mensen alleen ouder worden. Het is mogelijk om mensen extreem lang te behoeden can sterven door een arsenaal aan medicatie. De groep mensen met bijzonder lage weerstand zal groter zijn dan ooit.

Mijn oma heeft zo ook 3 jaar zitten dementeren in een bejaardenhuis. Iedere dag moest er iemand van de familie heen. Mijn moeder deed het met liefde maar de situatie was vaak mensonterend. Oude vrouw viel regelmatig van het toilet terwijl ze vol aan de racekak zat. Schijt zat aan het plafond een keer. Serieus. Ik weet dat mijn moeder en familie het nooit hardop zouden uitspreken. Maar met het overlijden van het arme vrouwtje viel een last van de schouders van veel familieleden.

Goed dat wil niet zeggen dat oude mensen niet moeten worden gered.

Gemiddelde levensverwachting Nederland:
Levensverwachting voor mannen 80,2 en voor vrouwen 83,3.

Gemiddelde leeftijd Corona doden: 80 jaar oid? (Helaas is dit soort cruciale info niet direct uit de RIVM rapportages te halen maar moet je het zelf uitreken.

Ik zit even te schijten maar zal zo eens googlen.

Laatst bewerkt:
Het is zelfs niet meer grappig. :( Dat is niet Noord Korea. Dit is Noord Korea:

De gevangenisbeambte riep andere mannelijke gevangenen. 'We kunnen deze mannen niet in leven laten. Ze weten zeker niet wie ze voor zich hebben. Haal kokend ijzen uit de oven en giet het over ze heen!' De ogen van deze mannen waren vol angst. Het vloeibare ijzer was 650 graden. Ze stonden niet te springen om zoiets gruwelijks te doen. De gevangenisbeambte wierp hun een dreigende blik toe. 'Willen jullie samen met hen sterven?' De bange gevangenen gingen snel een ketel met gesmolten ijzer halen. Daarna goten ze het kokende ijzer over de mensen van God heen, die daar zo stil op hun knieën zaten.

Opeens werd ik overweldigd door de geur van brandend vlees. De lichamen begonnen te verschrompelen door de intense hitte van het vloeibare metaal, dat dwars door hun vlees brandde. Ik viel op de grond en verloor door de schok bijna het bewustzijn. Het had zo'n enorme impact op me dat ik schreeuwde alsof ik gek was. Ook andere gevangenen in de fabriek schreeuwden van afgrijzen terwijl de acht christenen stierven. —
Zij mogen de hemel niet zien

Alles goed verder?

:barf:

Hoezo, er verlaten meer mensen dood dan levend IC volgens die grafiek.
Ik begreep deze vraag:
De daling van ic patiënten is dat goed nieuws of zijn er veel dood gegaan?
Eerlijk gezegd ook anders. Deze daling lijkt namelijk niet te worden gedreven door een stijging van het aantal overledenen, maar door een daling van het aantal nieuw opgenomen IC-patiënten. Er is namelijk geen verdere stijging van overleden IC-patiënten (de rate blijft ongeveer hetzelfde) te vinden in die grafiek de afgelopen dagen. Ofwel; de daling is goed nieuws.

Ja, het was een beetje krom opgeschreven. Dat kwam door de discussie thuis. Mijn vrouw zei: “dat is goed nieuws” waarop ik antwoorde: dat ligt eraan hoeveel er dood zijn gegaan”.

Rutte: kans op terugkeer naar normale leven in zomer lijkt me nul
Op een persconferentie na de ministerraad heeft premier Rutte uitgelegd dat het nog lang zal duren voordat het normale leven kan worden hervat. Hij denkt dat we in elk geval tot in de zomer moeten wennen 'aan het nieuwe normaal', zei hij op de vraag of de beperkingen nog tot in de zomer voortduren en of mensen een zomervakantie kunnen boeken. De kans dat het op korte termijn weer wordt zoals voor de coronacrisis lijkt hem "bijna nul".

Nou lekker dan, nog langer niet naar de gym.

Is het dan ook goed nieuws dat mijn ouders zich de komende jaren waarschijnlijk niet druk hoeven te maken over een eventuele wachtrij als ze naar een verzorgingstehuis moeten. Er zijn namelijk vrij veel plekken vrijgekomen.

Niet hetzelfde als voor de uitbraak is natuurlijk erg ruim, dat kan van alles zijn van full authoritarian lockdown met mensen in hun huizen dichtgetimmert of versoepeling met nog wat laatste restricties voor grote feesten en sociale gelegenheden. Alles vrij maar dmv app en testen selectief quarantaine is ook nog steeds anders dan voorheen.

Laatst bewerkt:
Maar ik wil op vakantie naar Spanje in juli :'(

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk rustig vindt op straat. Doe maar langer.

Hoezo, er verlaten meer mensen dood dan levend IC volgens die grafiek.
Klopt. Althans, het merendeel ligt nog op de IC dus het is wat vroeg om daar iets over te zeggen, maar dat was de discussie niet. Je vraag was of het goed nieuws was dat het aantal IC patiënten afnam. Het antwoord is ja, want het aantal doden
op de IC neemt af, zoals @De Gezonde Roker liet zien. Conclusie dus dat er blijkbaar minder mensen op de IC opgenomen worden. Of er nou meer mensen dood dan levend van de IC komen is verder niet zo relevant voor de vraag die jij stelde .

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk rustig vindt op straat. Doe maar langer.
Ik heb nog nooit zoveel mensen buiten op straat en in de parkjes gezien. Liggen zelfs in het gras langs de weg. Tal van fietsers, renners, skaters, groepen hondenuitlaters. Hele scholen aan kids overal rondrennen en spelen. Almere :o

Lijkt wel elke dag koninginnedag of die bevrijdingsdag dat iedereen verplicht vrij is.

Zat me net met boodschappen halen serieus af te vragen of ik de enige ben die alleen maar thuis uithangt en ik niet net zo goed m'n laatste homie kan appen of we er ook maar schijt aan moeten hebben en gewoon een film kunnen gaan kijken ofzo.

Terug
Naar boven