AndroidHealthClinic

Coronavirus

Adams en Franklin hadden vast goede ganja. Ik was niet over vrijheid begonnen in een land waarin slavernij toentertijd legaal was. :fluit:

Mooi om te zien hoe vrij mensen zich wanen. Ik zal de laatste zijn die beweerd dat we het slecht hebben hier in het westen, de mate van vrijheid en onafhankelijkheid die wij in 2019 hadden en hopelijk snel weer terug krijgen (kans kleiner dan 5% denk ik) was ongekend. Maar slavernij is een breed begrip, en het wel of niet bestaan daarvan in 2020 is interessant om over na te denken.

Om te testen hoe vrij je écht bent zou je eens moeten proberen op facebook fel van leer te gaan en roepen dat lockdown je niet zint. De gevaren die schuilen achter ‘solidariteit met ouderen’ benoemen, dat goede bedoelingen aan de basis van veel gruwelscenario’s staat. Kijken hoe het facebook beleid zich over je ontfermt terwijl de helft van je vrienden moord en brand schreeuwt. Die mensen die je tijdlijn vullen met deug signalen over onderwerpen waarvan 90% niet meer dan 3 vragen kan beantwoorden. Of sterker nog, probeer samen met je vrienden een protest actie op te zetten, ergens buiten op een veldje, met spandoeken enzo.

Ondertussen zit de halve mensheid in huis achter slot en grendel. Te zwoegen via ‘remote office’ setup. Praktisch betekend dat nu lekker vrij hebben, beetje klussen, parkwandelingen maken en hopen dat je niet bij het UWV staat op korte termijn, want de economische recessie is een beetje als roken, mensen denken ergens wel de gevaren van de lockdown te zien maar de longkanker die bijna onvermijdelijk is zal snel mensen wakker schudden.

Vooralsnog lekker werken voor een mooi huis en vast contract en natuurlijk saamhorigheid. Opkomen voor de zwakkere onder ons die minder goed kunnen werken. Maar voor ieder uur dat je werkt ben je 20-30 minuten voor iemand anders bezig, en dat is zelden een echt hulp behoevende. Zaken zoals het afbetalen, rente op hypotheek, studieleningen en het herstel van kapotte EU lidstaten als Italië met haar belastingvrees. We werken hard, betalen een hoop, maar keer op keer stort het financiële kaartenhuis in en is er recessie, met een flinke rekening. De vaste lasten lopen door en je gezin moet eten. Deze constructie is prima, maar de vrijheid die je inlevert voor comfort en geluk kan zomaar ineens een gevangenis van schuldeisers worden waar je moeilijk onderuit komt.

Probeer eens hier in Nederland te gaan leven in een tent ergens op een veld. Je bent niemand tot last. Self-sustaining enzo. Waarom zou je niet in een joert ofzo wonen? Lekker in de wei. Nou wordt het hier en daar wel gedoogd maar formeel mag jij niet eens leven in een constructie die niet voldoet aan het bouwbesluit. Geld verdienen zonder belastingaangifte? Denk dat maar niets. Kijk hoe ver de ketens van de overheid strekken op het moment dat jij besluit dat je geen zin hebt in ‘het systeem’.

Jij moet werken en belasting betalen en de overheid heeft voldoende systemen om dat te waarborgen. Een enkele uitzondering wordt wel gedoogd, maar als morgen 1 miljoen mensen in een joert gaan wonen dan denk ik dat er weinig vrijheid over blijft.

Mooi om te zien hoe vrij mensen zich wanen. Ik zal de laatste zijn die beweerd dat we het slecht hebben hier in het westen, de mate van vrijheid en onafhankelijkheid die wij in 2019 hadden en hopelijk snel weer terug krijgen (kans kleiner dan 5% denk ik) was ongekend. Maar slavernij is een breed begrip, en het wel of niet bestaan daarvan in 2020 is interessant om over na te denken.
Ik voel me op sommige vlakken niet zo vrij. Het zijn alleen ietwat ironische uitspraken van beide heren. 🤷‍♂️

Om te testen hoe vrij je écht bent zou je eens moeten proberen op facebook fel van leer te gaan en roepen dat lockdown je niet zint.
Censuur door Bigtech bestaat al lang, tot je trouwfoto's aan toe.

Ik vind het prima dat ze nepnieuws gaan aanpakken, maar ook dit gaat gebruikt worden om politieke tegenstanders monddood te maken, of eigenlijk gewoon het bestaan te ontkennen.
Ik voel me op sommige vlakken niet zo vrij. Het zijn alleen ietwat ironische uitspraken van beide heren. 🤷‍♂️
Some animals are more equal than others, nu op basis van je politieke ideeën en of je in een goedgekeurde slachteroffergroep zit, in dat laatste geval geldt namelijk bij een "verkeerde" uitspraak de discriminatie van de lage verwachtingen.

Discriminatie van Christenen in Pakistan bij Coronahulp of in de Islamitsche wereld in het algemeen bij Zakhat, vernielde grafen van Christenen in Turkije, jammer joh, hier in het Westen hebben we besloten dat Christenen alleen maar daders kunnen zijn.

Heeft Nederland al plannen voor versoepeling van maatregelen ?

Dinsdag weten we meer, dan is er een persconferentie.

is toch met alles in dit land ,als je ziet hoe ze tegenwoordig als lamme schapen met 95 km/h over beide banen van de snelweg kruipen,
inhalen gebeurt bij hoge uitzondering met 96 km/h ,je zal maar eens per ongeluk 101 km/h gaan rijden :roflol:

we zijn maar een laf en volgzaam volkje zonder passie en vuur ,ben je een beetje kritisch dan word je afgeschilderd als bruinhemd en
complotdenker,ik verbaas me nog steeds over het hoge aantal verzetsstrijders dat Nederland heeft voorgebracht in WO2 want je zou zeggen
dat het aantal NSB'rs veel groter moet zijn geweest

Vroeger zijn ons natuurlijk de heldenverhalen verteld. Maar wat was de rol van de Nederlandse overheid tijsens dit alles? De NS moet nog steeds uitbetalen aan de joden. Persoonlijk denk ik dat wanneer wij echt in staat van oorlog komen de meeste mensen vrij snel zullen heulen met de vijand.

Bijna alle mensen kijken NPO, Netflix, lezen MSM. De grote propaganda machine heeft de moraal al lang verlegd. De nieuwe jood is de blanke hetrosexuele man. Nog even en de situatie escaleert naar een hoger niveau van vrijheidsbeperking, dan zullen blanke hetro mannen die vinden dat fysieke en mantale vrijheid belangrijker is dan ALLES, ook belangrijker dan het overleven van 1-2% van de meest kwetsbare van de wereldbevolking, sommige zullen 10-25% kunnen rechtvaardigen.

Het gaat hier om een verschijnsel wat vele miljarden laren heerst op aarde. Het principe van survival of the fittest is een voorname reden dat er uberhaupt sapiens bestaan. Toen in de griep van 2017/2018 bijna 10.000 mensen stieven, daar hoorde je geen drol over. Waren mensen bezorgd? Waren er ook jonge slachtoffer maar rare onderliggende ziektes? Ongetwijfeld.

Wat perspectief (beide geldend voor NL)

1587344348352.png

Dit is enkel het aantal sterftegevallen door griep.

1587344382849.png

Dit is griep als gele lijn en totale sterfte de rode lijn.

Nou zullen gaan zien wat deze gele lijn volgend jaar gaat doen. Voldoende reden iig om een hele wereldbevolking vast te zetten.

Iemand moet maar eens wat data-analyse doen over de rode en gele lijnen. Hoeveel corona af gaat wijken van een normaalverdeling. "ja want maatregelen". Vast. We zullen het nooit weten.

Welke grootmachten regeren er dan en waarom volgt 95% van de naties grofweg dezelfde route en waarom zijn 95% van de grote bedrijven het er mee eens?

Geld regeert, wie betaald bepaald. De grote lijnen worden bepaald door de mensen die de banken beheren waarvan de overheden het geld lenen. De banken voeren wanbeleid, zie crisis 2008. Nu was het weer hezelfde. Recessie zat er aan te komen. Dus wie bepaald er? De banken "mogen niet vallen". Hoeveel miljard hebben we ze betaald terwijl we gewoon allemaal hard in de reet geneukt waren. Na 5 jaar is iedereen het weer vergeten.

De grote corporaties gaan hier toch alle vruchten van plukken? Haha, lol, nogal wieddus dat zij het er mee eens zijn, alle zelfstandige ondernemers gaan kapot, het mkb idem. Grote financiele instellingen kunnen wel een paar jaren in het rood draaien en de banken kunnen doen wat ze willen want ze hebben ons bij de lurven. De overheid zet de geldpers weer open en de brave burgers betalen.

Amazon, Filantropen als Gates en Bloomberg, Elon Musk, de Rothchilds en Rockefellers, Google. Zij hebben de politici onder de duim, want het land heeft ze nodig voor donaties en omdat ze werk verschaffen. Zonder corporaties wordt het lastig. Meeste betalen niet eens belasting. Zij zijn de gene die ALLEMAAL op grote winst en machtsuitbreiding kunnen rekenen. Iedereen lekker thuis pakketjes van Amazon bestellen, terwijl Musk 12 duizend sataliten de lucht in knalt en zijn neuralink project on mensen aan te sluiten op computers uitrolt. De banken die hebben lopen graaien en roekeloos geweest en ze hebben ook een excuus. Gates die met Microsoft voldoende heeft weten te verdienen en nu zij het de vaccins, het toekomstige bestuuringssysteem van je lichaam.

"haha Rob en zijn alu hoedje moet je hem zien"zet de NPO uit, lees geen kranten en msm nieuwswebsites, kijk geen netflix, zie wat er in de wereld gebeurt.

Ik maak me heel veel zorgen.
Mijn zorg heeft vooral betrekking tot het welzijn en de ouders van de kinderen. Ik krijg het gevoel dat de overheid de samenleving aan het klaarstomen is om alles terug, veel te snel, open te gooien. De ouders voelen dit ook. De druk die Weyts uitoefent op de virologen is ongezien... Ik maak me zorgen dat men binnen twee weken de kinderen terug naar school zal sturen terwijl de cijfers dit niet rechtvaardigen. Als criminoloog heb ik duizenden uren statistische cijfers geanalyseerd en ik merk dat de overheid de afgelopen week de cijfers op zo'n manier interpreteert EN presenteert, dat het lijkt alsof er enorme sprongen voorwaarts zijn gemaakt. Men spreekt van een daling van het aantal bezette ziekenhuisbedden... maar die daling is grotendeels te wijten aan stijgend aantal doden, en het feit dat men mensen niet meer zo snel opneemt. Dus de cijfers worden kunstmatig naar beneden gehaald. " De curve is afgevlakt en ze is aan het dalen", zegt men met veel trots, maar die "stijging/daling/stijging" zien we al sinds begin april. De daling van 20 personen op een cijfer van 5000 is statistisch verwaarloosbaar....Virologen krijgen niet langer het woord in het journaal want "we hebben hen teveel speelruimte gegeven". Dus vanwege economische belangen zal men de kinderen te snel naar school sturen. "Ja, met mondmaskers en social distancing moet dit lukken".... Welk kind zal onder deze omstandigheden geconcentreerd kunnen opletten, en wat op de speelplaats? En wat met de tientallen ouders aan de schoolpoort... de tram, bus, metro...
Ik mis de kinderen heel erg en voor de klas staan is een droom die werkelijkheid is geworden. Maar als de cijfers niet extreem drastisch dalen lijkt lesgeven in de klas een zeer risicovolle onderneming waar weinig winst uit zal te halen zijn.

Vanzelfsprekend maak jij je zorgen om de gezondheid van je gezin. Daar wordt handig gebruik van gemaakt. Ja ja risico's, die wil je niet nemen. Als je iedere dag in je nest blijft liggen, af en toen handen wassen, beetje gezond eten, en wat beweging, ja dan heb je de risico's wel gedekt.

Je zou maar zomaar jezelf blootstellen aan het leven met al haar risico's enzo. Goed op je bEk gaan leert je een hoop.

Daar ben ik zeker van... zodat de mensen de opgelegde restricties makkelijker zouden aanvaarden. Maar dat neemt niet weg dat de cijfers nu nog steeds te hoog zijn en de dalingen verwaarloosbaar zijn.

Welke cijfers zijn te hoog? Wat is 'te hoog?'

Niet erg vatbaar? Hoe weet jij dit? Dat moet nog bestudeerd worden. Het zou wel eens kunnen dat ze makkelijk besmet raken en makkelijk mensen besmetten maar zelf niet zo vaak ziek worden...
En ten tweede: leerlingen van het lager onderwijs worden naar school gebracht door een ouder. Al eens aan een schoolpoort gestaan, aan het einde van de dag? 200 ouders die op 15 minuten tijd hun kinderen komen ophalen.... op smalle voetpaden.... Via openbaar vervoer....

We weten ook helemaal niet of de lockdown veel effect heeft. De cijfers zullen ongetwijfeld aantonen dat het effect er is.

Er zijn nu ondertussen vele landen en staten met verschillende en of zelfde aanpakken. De stertecijfers liggen factor 500 uit elkeer. Between of within situatie onderoek niet van elkaar te onderscheiden. We weten alleen dat het in Italie het erg slecht gaat en nu willen ze geld. Niet alleen geld nee wurgcontracten. Ja komt wel goed uit natuurlijk. Maar dat mag je niet zeggen.

Dat ligt wel wat ingewikkelder. CRISPR/Cas9 is een complex bestaande uit een eiwit (Cas9) en een stukje RNA (CRISPR). Het stukje RNA leidt Cas9 naar het juiste stukje DNA. RNA 'herkent' namelijk het juiste stukje DNA waar het complex moet zijn (en het kan dus eenvoudig aangepast worden om zo dat complex relatief eenvoudig te krijgen waar je wilt).

CRISPR is vervolgens zo gemodificeerd, dat het een nucleotide kan omzetten in een andere nucleotide (oorspronkelijk 'knipt' het alleen DNA), en zo dus de genetische code op die specifieke plaats verandert (en zo kun je dus die single nucleotide polymorphisms fixen). Een stukje RNA dit 'trucje' laten doen is quasi onmogelijk (je zou het namelijk from scratch moeten ontwikkelen, want zoiets bestaat niet in de natuur voor zover we weten. CRISPR/Cas9 is gewoon afgekeken uit bacterieën en vervolgens aangepast, wat al moeilijk genoeg was).

Mocht je dit op magische wijze toch voor elkaar weten te krijgen, dan is dat moeilijk geheim te houden. Het genoom van een mens kun je vrij goedkoop uitlezen en gebeurt al op grote schaal. Als iedereen opeens een of meerdere dezelfde genetische afwijking heeft, dan valt dat op z'n zachtst gezegd nogal snel op. Bovendien is dan ook de vraag: welk stukje DNA wil je dan precies wijzigen? En waarom zou je dit willen wijzigen? Wtf zou het nut zijn?

Ja dit is dus precies waar je kan denken: dit is wat wetenschap waarover men voor de patenten elkaar kapot maakt maar het zou dan allemaal nog te ver weg zijn om het te linken aan kwade wil. Bloomberg en Gates samen $ 150.000.000.000 waard. Werken al jaren aan vaccins. Als het Gates caccin straat 7+ miljard keer verkocht wordt.

Kijk hier kan ik dingen zeggen en kan je zeggen dat er geen bewijs is. Maar er zijn voldoende belangen.

Waarom zou je DNA willen aanassen? Goh. Tja. Vraag het Hitler zou ik zeggen. Het hoeft allemaal niet zo gek te zijn, je hoeft niet direct de genetische code te vervangen. Maar als je toch een klein gedeelte van de bevolking, die een bepaald DNA profiel hebben, of door leeftijd, ziekte of lage weerstand, last van hoesten en longinfecties kan laten krijgen, zou dat dan opvallen? Waarom zou iemand dit willen doen?
- 7 miljard vaccins verkopen
- Mensen bang en afhankelijk te maken
- Een reden te hebben de wereld op te sluiten
- Social distance invoeren om ieder protest de kop in te drukken
- Je machtsverlies tegen te gaan en grof te verbeteren.

Ik kan wel even doorgaan met de ontzettend lange lijst van voordellen die het injecteren van een stof en vervolgens de gezondheid van de wereldburger bespelen als een marionet. Maar goed, niemand zou ooit zo ziek zijn, toch?

Hier een lijst met alle genociedes zo over de wereld, https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_genocides_by_death_toll

disclaimer: "It excludes other mass killings, variously called mass murder, crimes against humanity, politicide, classicide, or war crimes, such as: the Thirty Years War (7.5 million deaths), Japanese war crimes (3 to 14 million deaths), the Red Terror (100,000 to 1.3 million deaths), the Atrocities in the Congo Free State (1 to 15 million deaths), the Great Purge (0.6 to 1.75 million deaths) or the Great Leap Forward (15 to 55 million deaths). "

Ja nee alleen maar goede bedoelingen in de wereld. Oogkleppen op en denken dat het allemaal wel goed komt.

Ik weet niet hoe het in België gebeurt, maar in Nederland baseren ze het op de ziekenhuisopnames. Het beleid van ziekenhuisopname is nagenoeg niet veranderd sinds het begin van de uitbraak, dus is daardoor een vrij zuiver getal om je op te baseren om de R0-waarde in te schatten.

Helaas wel ja, het één gaat ten koste van het andere. Een vaccin gaat nog wel een jaartje duren en groepsimmuniteit gaat evenzo ongeveer zo lang, zo niet langer, duren. Effectieve behandelopties in de vorm van medicatie zijn er nog niet, en het lijkt er niet op dat de gangbare middelen, als ze al effect hebben, een groot effect hebben. Er is in ieder geval redelijkerwijs consensus dat niemand méér doden wilt dan nodig door overvolle ziekenhuizen/ICs. Maar doden die zullen vallen ondanks adequate ziekenhuisopname; dat is een lastigere lijn om beslissingen over te maken. Het streven moet natuurlijk zijn om zoveel mogelijk de zwakkeren in de bevolking te beschermen, met behoud van de economie en het dagelijks leven.

Correct, zolang het beleid voor het wel/niet opnemen van een coronapatiënt niet echt verandert, is dat betrouwbaar om een R0-waarde van af te leiden. Dat is hoe ze het hier in Nederland inderdaad bepalen.
Ik denk niet dat hij dat zo zeer zegt, maar wel in de veronderstelling is dat de ICs niet vollopen als je iedereen vrijlaat m.u.v. de ouderen (die je in lockdown zet). Maar die ICs lopen dan simpelweg alsnog vol. Een aanzienlijk aandeel van de patiënten op de IC is relatief jong, dit komt met name omdat zij het dus vrijwel allemaal wél overleven en bijgevolg gemiddeld een stuk langer op de IC liggen. Daarnaast heb je procentueel gezien in de bevolking natuurlijk een stuk meer mensen die jonger dan 60 zijn dan ouder dan 60. (En lockdown van de ouderen of niet, het is een utopie om te denken dat er met een lockdown van die groep daarvan niemand ook meer besmet raakt, dat gebeurt alsnog. Dus ook daarvan belanden nog steeds een aantal op de IC.)

Waar kan ik de cijfers inzien van de leeftijd van de IC patienten en de duur dat zij op de IC hebben gelegen? ben daar ook benieuwd naar.

Censuur door Bigtech bestaat al lang, tot je trouwfoto's aan toe.

Ik vind het prima dat ze nepnieuws gaan aanpakken, maar ook dit gaat gebruikt worden om politieke tegenstanders monddood te maken, of eigenlijk gewoon het bestaan te ontkennen.

Some animals are more equal than others, nu op basis van je politieke ideeën en of je in een goedgekeurde slachteroffergroep zit, in dat laatste geval geldt namelijk bij een "verkeerde" uitspraak de discriminatie van de lage verwachtingen.

Discriminatie van Christenen in Pakistan bij Coronahulp of in de Islamitsche wereld in het algemeen bij Zakhat, vernielde grafen van Christenen in Turkije, jammer joh, hier in het Westen hebben we besloten dat Christenen alleen maar daders kunnen zijn.

"Nepnieuws aanpakken". Sorry maar dit is toch gewoon ranzige Noord Koreaanse censuur. Wat is nou nepnieuws? Nou ik heb wel een idee.

De overheid moet haar smerige, bemoeizuchtige vieze handjes ver weg houden van het internet. Zolang het NOS journaal het NOS journaal is hoeft helemaal niemand mij te vertellen wat wel een geen nepnieuws is.

Je gaat toch niet echt denken dat de overheid ook maar een enkele f**k om het vertellen van de waarheid geeft? Nog even en dan zal ook toegang tot internet gecontroleerd worden. Nepnieuw aanpakken en zogenaamde factchecks. De arrogantie van de overheid en de minacht naar de burger kent geen grenzen. Deze mensen hebben niet het beste met je voor.

Laatst bewerkt:

Ik denk niet dat hij dat zo zeer zegt, maar wel in de veronderstelling is dat de ICs niet vollopen als je iedereen vrijlaat m.u.v. de ouderen (die je in lockdown zet). Maar die ICs lopen dan simpelweg alsnog vol. Een aanzienlijk aandeel van de patiënten op de IC is relatief jong, dit komt met name omdat zij het dus vrijwel allemaal wél overleven en bijgevolg gemiddeld een stuk langer op de IC liggen. Daarnaast heb je procentueel gezien in de bevolking natuurlijk een stuk meer mensen die jonger dan 60 zijn dan ouder dan 60. (En lockdown van de ouderen of niet, het is een utopie om te denken dat er met een lockdown van die groep daarvan niemand ook meer besmet raakt, dat gebeurt alsnog. Dus ook daarvan belanden nog steeds een aantal op de IC.)

Ik zit er ergens tussenin. Ik vind allereerst dat zoals al vaak gezegd is de bestuurders die hebben verzaakt dit te voorkomen moeten boeten, en dan bedoel ik gewoon door de rechter, dood van duizenden mensen ligt bij Rutte en consorten. Er is niemand bij wie het idee is opgekomen dat China de wereld opzadelt met het zoveelste dodelijke virus en vervolgens stinkend rijk wordt met verkoop van maskertjes en desinfect. Dat moet toch vragen oproepen, mensen verspreiden the disease en zijn daarna de enige die vele miljarden maskert en andere producten op voorraad hebben liggen, wat zich voor de hoofdprijs rond de wereld laat zenden.

Als mij nu wordt gevraagd te kiezen tussen totale lockdown tot het virus onder bedwang is, of gewoon alle hekken los kies ik 100% zeker voor het laatste. Ik vind het ethisch de enige juiste oplossing, om een offer te maken waarbij wij een process doorgaan zoals in de wereld miljarden keren eerder is ondergaan: de zwakste der zwakste zullen het misschien niet halen. Er gaan mensen dood. Dit is wat de natuurlijk gezond houdt.

Vervolgens op zoek naar de daders:
Hoofddader: China, wat verzaakt Heeft tijdig aan de bel te trekken (vliegverkeer tijdens epidemie? Dit is écht niet goed). Mensen je land laten verlaten terwijl jij lijken stapelt en zegt “alles onder controle hier, let vooral niet op ons”. Bedenk hoe de wereld er uit had gezien als China haar land op slot had gegooid en al het inkomend en vertrekkend vliegverkeer had verboden vanaf het moment dat ze wisten dat het mens-op-mens besmettelijk was? Dan hebben wij hier geen ellende gehad. China die haar machtspositie in de wereld niet ziet afbrokkelen ofzo. Het gaat daar prima.
Rutte en consorten: geen voorbereiding, geen capaciteit, niets
Zij moeten boeten.

Voor de mensenheid in zijn algemeen, als je het bekijkt als de groep en onze toekomst en de evolutie van mensheid, dan is het niet slecht dat er af en toe een grote leeuw rondloopt en de oude zwakke dieren uit de kudde, die eigenlijk niet meer meekunnen, het opgeven. Dan vinden we het inspirerend want dieren zijn lief.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat jij geen schaap maar een leeuw was?

We zouden kunnen inzien dat we veel minder naar ons hand kunnen zetten dan we zouden willen en het risico gewoon accepteren. De echte zwakkeren in de samenleving zouden we iets kunnen ontzien en verder gewoon weer doorgaan met ons leven.

Dit dus. Deze hele poppenkast. Wanbeleid is grote factor, neem ons verlies, en ga verder. Klaar.

Ste

Steks, het gaat hier niet om mij en of ik een schaap of een leeuw ben. het gaat hier over de juiste interpretatie van cijfers, het niet bedotten van de bevolking, het gevaar dat ik besmet raak en anderen rondom mij besmet; Ik zou het afschuwelijk vinden moest ik een kind in mijn klas besmetten en dat kind dan zou overlijden.

Individueel gezien is het kut, maar bekijk het van een afstand en dan zie je dat dat hoort bij het leven.

Het is ook heel kut dat er dadelijk t*ring veel mensen zonder werk en inkomen zitten. En dat we kunen verwachten dit niet de laatste keer is.

We hadden al lang ons verlies moeten nemen. Politieke correctheid maakt ons kapot. Meer doden dan kanker.

Persoonlijk denk ik dat wanneer wij echt in staat van oorlog komen de meeste mensen vrij snel zullen heulen met de vijand.

daar twijfel ik idd geen seconde over ,dan ga je er aan voor een stuk brood en een appel,en die dikke zeug en zijn aanhang
zullen ons onder het genot van champagne en kaviaar moedig gaan aanvoeren vanuit Argentinie :roflol:

boom boemerang :roflol:

Yesim Candan Corona-alert: Nederlanders zijn viespeuken

Het coronavirus laat ons iets zien: het belang van een goede hygiëne. Als je bij een Turkse familie op bezoek gaat, krijg je standaard wat eau de cologne op je handen gesprenkeld om ze mee in te wrijven. Ik heb zelf ook altijd zo'n flesje thuis staan. Dankzij de hoge concentratie alcohol zijn je handen meteen ontsmet. En mijn beruchte oma Sultan leerde mij als kind ook al om zo min mogelijk anderen te zoenen, want 'van andere mensen zoenen word je ziek'. In deze tijden van corona geen slechte gewoonte van die 'vieze Turken'.

Waar kan ik de cijfers inzien van de leeftijd van de IC patienten en de duur dat zij op de IC hebben gelegen? ben daar ook benieuwd naar.
Vanmorgen op het nieuws: ouderen worden minder doorgestuurd naar de IC, dit verklaart de daling daar.

Over nepnieuws, ik heb het niet eens over de overheid! Ik vind het prima als FB berichten verwijdert dat je tegen corona moet gorgelen met chloor, dat is gevaarlijk! Ook het viral bericht van "artsen" waar onder meer in stond dat het virus niet tegen hoge temperaturen kon van 27 graden en dat je met regelmatig drinken kon voorkomen dat het virus zich kan nestelen kan ik prima missen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Vanmorgen op het nieuws: ouderen worden minder doorgestuurd naar de IC, dit verklaart de daling daar.

Over nepnieuws, ik heb het niet eens over de overheid! Ik vind het prima als FB berichten verwijdert dat je tegen corona moet gorgelen met chloor, dat is gevaarlijk! Ook het viral bericht van "artsen" waar onder meer in stond dat het virus niet tegen hoge temperaturen kon van 27 graden en dat je met regelmatig drinken kon voorkomen dat het virus zich kan nestelen kan ik prima missen.

Baas het nieuws dat het ik de afgelopen 10 jaar 5 keer gezien, en die soap daar hecht ik niet veel waarde aan. Ze zullen niet liegen, maar wat is de context. Ouderen minder snel naar IC, ik hoor ook verhalen dat IC bezet wordt door 50/50 ouderen/jongeren. Maar waarom kan RIVM alle cijfers netjes publiceren maar is het zo lastig de rauwe data van hun verslagen te krijgen?

De cijfers van IC hebben zo geen context. Wie zijn deze jongeren. Wat is hun profiel?

Het zou zo eenvoudig zijn mensen helder voor te lichten maar de boel wordt consequent vaag gehouden.

Om te testen hoe vrij je écht bent zou je eens moeten proberen op facebook fel van leer te gaan en roepen dat lockdown je niet zint. De gevaren die schuilen achter ‘solidariteit met ouderen’ benoemen, dat goede bedoelingen aan de basis van veel gruwelscenario’s staat. Kijken hoe het facebook beleid zich over je ontfermt terwijl de helft van je vrienden moord en brand schreeuwt. Die mensen die je tijdlijn vullen met deug signalen over onderwerpen waarvan 90% niet meer dan 3 vragen kan beantwoorden. Of sterker nog, probeer samen met je vrienden een protest actie op te zetten, ergens buiten op een veldje, met spandoeken enzo.

Ondertussen zit de halve mensheid in huis achter slot en grendel. Te zwoegen via ‘remote office’ setup. Praktisch betekend dat nu lekker vrij hebben, beetje klussen, parkwandelingen maken en hopen dat je niet bij het UWV staat op korte termijn, want de economische recessie is een beetje als roken, mensen denken ergens wel de gevaren van de lockdown te zien maar de longkanker die bijna onvermijdelijk is zal snel mensen wakker schudden.

Vooralsnog lekker werken voor een mooi huis en vast contract en natuurlijk saamhorigheid. Opkomen voor de zwakkere onder ons die minder goed kunnen werken. Maar voor ieder uur dat je werkt ben je 20-30 minuten voor iemand anders bezig, en dat is zelden een echt hulp behoevende. Zaken zoals het afbetalen, rente op hypotheek, studieleningen en het herstel van kapotte EU lidstaten als Italië met haar belastingvrees. We werken hard, betalen een hoop, maar keer op keer stort het financiële kaartenhuis in en is er recessie, met een flinke rekening. De vaste lasten lopen door en je gezin moet eten. Deze constructie is prima, maar de vrijheid die je inlevert voor comfort en geluk kan zomaar ineens een gevangenis van schuldeisers worden waar je moeilijk onderuit komt.

Probeer eens hier in Nederland te gaan leven in een tent ergens op een veld. Je bent niemand tot last. Self-sustaining enzo. Waarom zou je niet in een joert ofzo wonen? Lekker in de wei. Nou wordt het hier en daar wel gedoogd maar formeel mag jij niet eens leven in een constructie die niet voldoet aan het bouwbesluit. Geld verdienen zonder belastingaangifte? Denk dat maar niets. Kijk hoe ver de ketens van de overheid strekken op het moment dat jij besluit dat je geen zin hebt in ‘het systeem’.

Jij moet werken en belasting betalen en de overheid heeft voldoende systemen om dat te waarborgen. Een enkele uitzondering wordt wel gedoogd, maar als morgen 1 miljoen mensen in een joert gaan wonen dan denk ik dat er weinig vrijheid over blijft.

Je kunt jezelf altijd nog soeverein laten verklaren.
Al is dit niet gemakkelijk en is het met de jaren, volgens mij, ook minder 'vrij' dan voorheen.

Baas het nieuws dat het ik de afgelopen 10 jaar 5 keer gezien, en die soap daar hecht ik niet veel waarde aan. Ze zullen niet liegen, maar wat is de context. Ouderen minder snel naar IC, ik hoor ook verhalen dat IC bezet wordt door 50/50 ouderen/jongeren. Maar waarom kan RIVM alle cijfers netjes publiceren maar is het zo lastig de rauwe data van hun verslagen te krijgen?

De cijfers van IC hebben zo geen context. Wie zijn deze jongeren. Wat is hun profiel?

Het zou zo eenvoudig zijn mensen helder voor te lichten maar de boel wordt consequent vaag gehouden.

Uh, privacy?

Als mij nu wordt gevraagd te kiezen tussen totale lockdown tot het virus onder bedwang is, of gewoon alle hekken los kies ik 100% zeker voor het laatste. Ik vind het ethisch de enige juiste oplossing, om een offer te maken waarbij wij een process doorgaan zoals in de wereld miljarden keren eerder is ondergaan: de zwakste der zwakste zullen het misschien niet halen. Er gaan mensen dood. Dit is wat de natuurlijk gezond houdt.
Kan in het geval van vrijheid vanuit de overheid toch alsnog hebben dat mensen vrijwillig social distancen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Als je met zwakkeren of risicogroepen woont of werkt moet je de vrijheid hebben om dat veiliger aan te pakken dmv thuiswerken of wat je wilt. Er hoeft niemand wat opgelegd te worden.

Zoals ze nu in Zweden doen?

Amen:bow2:

Kan in het geval van vrijheid vanuit de overheid toch alsnog hebben dat mensen vrijwillig social distancen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Als je met zwakkeren of risicogroepen woont of werkt moet je de vrijheid hebben om dat veiliger aan te pakken dmv thuiswerken of wat je wilt. Er hoeft niemand wat opgelegd te worden.

Zoals ze nu in Zweden doen?

In Zweden is het vertrouwen van de burger in de regering > 80%. Daarmee is er direct genoeg draagvlak om erop te kunnen vertrouwen dat de burgers zich houden aan de adviezen van de regering, de enige reden waarom dit niet op een totale catastrofe is uitgedraaid als je het mij vraagt. Wij hebben hier Rutte en voorgaande kabinetten te danken voor het feit dat bij ons < 20% vertrouwt op hetgeen de regering hen voorspiegelt, gevoed door de vele leugens die men bij ons in de regering rijk zijn. Er zijn maar weinig landen in de wereld waarbij zulke soepele regelgeving genoeg zou zijn geweest, zoals in Zweden van toepassing (vooralsnog).

Terug
Naar boven