Daar heb je zeker een punt. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de revalidatie eruit ziet, is het zo dat mensen ook weken/ maanden of zelfs de hele revalidatie niet meer kunnen werken/functioneren of niet volledig?
Heb daar weinig informatie over gezien/gelezen, misschien dat het er wel is maar dan heb ik het gemist.
Wat ik wel heb gezien op tv (dat zijn natuurlijk maar enkele gevallen) is dat de meesten een dag na te zijn hersteld nog geen 10m konden lopen bij wijze van maar na een paar dagen/ week veel wandelen was het voor een zeker deel al weer hersteld. Weet niet hoe representatief dat is natuurlijk en of ze ook daadwerkelijk op de IC hebben gelegen.
Imo zou dat wat sneller moeten.. inmiddels is er al bijna 2 weken een daling dagelijks van patiënten op de IC's. Als je nu maatregelen zoals in mijn eerdere post volgende week in zou laten gaan dan zie je 3-4 weken later het resultaat pas. Dan zijn we dus 4-5 weken verder dan de beslissing en dus 4-5 weken verdere daling op de IC's. Mocht je na 3 weken ineens ipv een daling ineens weer langzaam de nummers ziet stijgen kunnen je weer iets strenger maatregelen toepassen. (de stijging zal te allen tijde langzamer zijn dan de eerste golf omdat er door de maatregelingen minder en minder snel besmettingen plaatsvinden, alhoewel ze nog steeds plaatsvinden.
Je hebt dan het risico dat het inderdaad weer op gaat lopen maar er is ook een kans dat dat helemaal niet gebeurd en dan kun je dat aanhouden.
Mocht het toch oplopen dan hebben de mensen toch weer een maand geld verdiend, je geeft ze dan ook nog perspectief en het idee dat er aan hun gedacht wordt en alles willen doen de economie ook draaiende te houden.
De scholen opendoen op 11 mei is ook zoiets.. voordat je de resultaten daarvan ziet ben je weer 3 weken verder maar voor de rest van de sectoren gaat de beslissing een week later al vallen.. dan heb je dus nog helemaal geen inzicht in wat het openen van de scholen heeft gedaan met besmettingen. (met andere woorden: die worden WEER verlengd aangezien ze eerst die resultaten willen afwachten of ze gaan meer openen en daardoor gaan er juist meer besmettingen komen).
Maar goed ik roep maar wat te raaskallen aangezien ik graag wil dat zoveel mogelijk weer open kan, waarschijnlijk zie ik genoeg dingen over het hoofd