Fitness Seller

Coronavirus

Ik lees dat een 80 jarige gemiddeld nog 6 jaar te gaan heeft. Cijfers van voor Corona ;)
Een 81 jarige dan wellicht 5,5 jaar en een met een zwakke gezondheid?
Waarmee je aantoont dat je eerdere post niet klopt en nog steeds het onderscheid tussen individu en gemiddelde miskent.

Mijn reactie ging erom dat er onder die 81 jarigen mensen zullen zitten die nog best een aantal jaar doorkunnen, dat de gemiddelde levensverwachting bij geboorte of zelfs op 81 jaar voor individuele gevallen niet zoveel zegt.
Het zullen er waarschijnlijk niet heel veel zijn, maar dat is het punt niet.

Vergeet ook niet dat dat gemiddelde van 81 ook veroorzaakt wordt door mensen die jong overlijden, mensen van 81 kunnen niet meer jong overlijden.

Ja klopt daar had ik niet aan gedacht, normaal lukt logisch denken nog wel.

De levensverwachting bij grote economische schade voor jonge mensen neemt anderzijds ook af en dan hebben we het nog niet over kwaliteit van leven.

is het zo dat mensen ook weken/ maanden of zelfs de hele revalidatie niet meer kunnen werken/functioneren of niet volledig?
Heb daar weinig informatie over gezien/gelezen, misschien dat het er wel is maar dan heb ik het gemist.
Fijne weet ik er niet van, kost wel een tijd om spiermassa terug te krijgen. Maar heb niet de indruk dat iemand een jaar achter een rollator loopt, dat zal niet de algemene tendens zijn idd.
Kost misschien weken om normaal te eten en weer redelijk wat te wandelen enz. Hoe het verder er dan uitziet, geen idee. Hoorde gister zo'n IC chef iets zeggen over tot wel een jaar revalideren. Is ook niet duidelijk in hoeverre er blijvende schade is aan de longen e.d.

Je hebt dan het risico dat het inderdaad weer op gaat lopen maar er is ook een kans dat dat helemaal niet gebeurd en dan kun je dat aanhouden.
Mocht het toch oplopen dan hebben de mensen toch weer een maand geld verdiend, je geeft ze dan ook nog perspectief en het idee dat er aan hun gedacht wordt en alles willen doen de economie ook draaiende te houden.
Dat is een belangrijk punt want er wordt veel gevraagd en je moet mensen ook in het gareel kunnen houden.

Waarmee je aantoont dat je eerdere post niet klopt en nog steeds het onderscheid tussen individu en gemiddelde miskent.

haha je gelijk heb je toch al gehad? Zo'n ego heb ik niet hoor. Ik zie dit topic ook niet een als discussie die gewonnen kan worden. Kom soms juist met andere standpunten waar ik het niet per se mee eens ben maar om te zien hoe anderen er tegen aan kijken.

Daar heb je zeker een punt. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de revalidatie eruit ziet, is het zo dat mensen ook weken/ maanden of zelfs de hele revalidatie niet meer kunnen werken/functioneren of niet volledig?
Heb daar weinig informatie over gezien/gelezen, misschien dat het er wel is maar dan heb ik het gemist.

Wat ik wel heb gezien op tv (dat zijn natuurlijk maar enkele gevallen) is dat de meesten een dag na te zijn hersteld nog geen 10m konden lopen bij wijze van maar na een paar dagen/ week veel wandelen was het voor een zeker deel al weer hersteld. Weet niet hoe representatief dat is natuurlijk en of ze ook daadwerkelijk op de IC hebben gelegen.

Imo zou dat wat sneller moeten.. inmiddels is er al bijna 2 weken een daling dagelijks van patiënten op de IC's. Als je nu maatregelen zoals in mijn eerdere post volgende week in zou laten gaan dan zie je 3-4 weken later het resultaat pas. Dan zijn we dus 4-5 weken verder dan de beslissing en dus 4-5 weken verdere daling op de IC's. Mocht je na 3 weken ineens ipv een daling ineens weer langzaam de nummers ziet stijgen kunnen je weer iets strenger maatregelen toepassen. (de stijging zal te allen tijde langzamer zijn dan de eerste golf omdat er door de maatregelingen minder en minder snel besmettingen plaatsvinden, alhoewel ze nog steeds plaatsvinden.

Je hebt dan het risico dat het inderdaad weer op gaat lopen maar er is ook een kans dat dat helemaal niet gebeurd en dan kun je dat aanhouden.
Mocht het toch oplopen dan hebben de mensen toch weer een maand geld verdiend, je geeft ze dan ook nog perspectief en het idee dat er aan hun gedacht wordt en alles willen doen de economie ook draaiende te houden.

De scholen opendoen op 11 mei is ook zoiets.. voordat je de resultaten daarvan ziet ben je weer 3 weken verder maar voor de rest van de sectoren gaat de beslissing een week later al vallen.. dan heb je dus nog helemaal geen inzicht in wat het openen van de scholen heeft gedaan met besmettingen. (met andere woorden: die worden WEER verlengd aangezien ze eerst die resultaten willen afwachten of ze gaan meer openen en daardoor gaan er juist meer besmettingen komen).

Maar goed ik roep maar wat te raaskallen aangezien ik graag wil dat zoveel mogelijk weer open kan, waarschijnlijk zie ik genoeg dingen over het hoofd :D
Het gemiddelde, maar dat is een gevaarlijk woord, is voor iedere dag IC een maand revalidatie.

Sommigen cognitieve fysieke en psychische gevolgen gaan niet meer helemaal over. Volgens mij zijn de mensen die nog geen 10m kunnen lopen niet de extreme uitzonderingen maar de norm.

Het gemiddelde, maar dat is een gevaarlijk woord, is voor iedere dag IC een maand revalidatie.

Sommigen cognitieve fysieke en psychische gevolgen gaan niet meer helemaal over. Volgens mij zijn de mensen die nog geen 10m kunnen lopen niet de extreme uitzonderingen maar de norm.
Die ken ik nog niet, wel voor iedere dag IC een week revalideren.

haha je gelijk heb je toch al gehad? Zo'n ego heb ik niet hoor. Ik zie dit topic ook niet een als discussie die gewonnen kan worden. Kom soms juist met andere standpunten waar ik het niet per se mee eens ben maar om te zien hoe anderen er tegen aan kijken.
Misschien las ik je post dan verkeerd.

Uiteindelijk denk ik dat bijna iedereen hetzelfde wil, zo snel mogelijk op een redelijk veilige manier het land weer open.

Als je als ondernemer, zzp'er of iemand met een flexcontract alles waar je zo hard voor hebt gewerkt uit je handen ziet glippen dan is het niet gek als je er wel iets anders in staat.

Misschien hecht ik wel veel waarde aan een leven en ben ik daardoor te blind voor andere zaken.

Ik ben het een paar keer met je oneens geweest in dit topic, maar wat mij betreft was dat op een prettige manier. Laten we dat vooral blijven doen!

Maar goed ik roep maar wat te raaskallen aangezien ik graag wil dat zoveel mogelijk weer open kan, waarschijnlijk zie ik genoeg dingen over het hoofd :D
Dat doen we hier in feite allemaal. Zolang we die kanttekening enigszins bij onszelf kunnen plaatsen zal het wel loslopen met de meesten van ons. Er is tussen de experts ook discussie, ook achter de schermen. Zou aardig zijn als daarover wat meer naar buiten kwam.

Misschien las ik je post dan verkeerd.

Uiteindelijk denk ik dat bijna iedereen hetzelfde wil, zo snel mogelijk op een redelijk veilige manier het land weer open.

Als je als ondernemer, zzp'er of iemand met een flexcontract alles waar je zo hard voor hebt gewerkt uit je handen ziet glippen dan is het niet gek als je er wel iets anders in staat.

Misschien hecht ik wel veel waarde aan een leven en ben ik daardoor te blind voor andere zaken.

Ik ben het een paar keer met je oneens geweest in dit topic, maar wat mij betreft was dat op een prettige manier. Laten we dat vooral blijven doen!

Als ik iemand iets hoor zeggen waar ik het op zich wel mee eens ben, maar mij tegenargumenten te binnen schieten waar ik zelf ook wel wat in zie en die hier post lijkt het alsof ik die stelling wil verdedigen, maar zo zit ik er niet per se in.

Wel ben ik benieuwd naar waarom een levensjaar nu ineens wel dik boven die 80k mag uitkomen, en welk bedrag dit gaat worden. Waarom er opeens geen grens aan lijkt te zitten.

Geld is op termijn ook geluk, gezondheid en een hoge levensverwachting. Geldproblemen het tegenovergestelde.

Die ken ik nog niet, wel voor iedere dag IC een week revalideren.
Foutje, dank voor de correctie.
Als ik iemand iets hoor zeggen waar ik het op zich wel mee eens ben, maar mij tegenargumenten te binnen schieten waar ik zelf ook wel wat in zie en die hier post lijkt het alsof ik die stelling wil verdedigen, maar zo zit ik er niet per se in.

Wel ben ik benieuwd naar waarom een levensjaar nu ineens wel dik boven die 80k mag uitkomen, en welk bedrag dit gaat worden. Waarom er opeens geen grens aan lijkt te zitten.

Geld is op termijn ook geluk, gezondheid en een hoge levensverwachting. Geldproblemen het tegenovergestelde.
Mogelijk dat ze de kosten per gered levensjaar nu niet berekenen op basis van kosten besteed aan die ene persoon, maar als schade aan de economie?
Ik weet het niet.

Uiteindelijk moet bijna alles gewoon betaald worden en armoede is een goede voorspeller van gezondheidsproblemen en ook van een lagere levensverwachting. Hoewel dat mogelijk komt door de overlap met opleidingsniveau. Ik weet niet welke factor zwaarder weegt, if Amy.

Heb zelf ook weleens de neiging dingen met wat scherper op te schrijven dan dat ik het meen, leesbaarheid, lachen, prikkelen en snelheid zijn wel motieven.

Ik wil je niet pakken op tik- of taalfouten, maar soms haal je echt te veel zaken door elkaar (en in je hoofd).
Ik pak alleen mensen die ook zo'n rode pen en stijve rechterarm hebben op taalvauten, of als het grappig is.

Al is vaak het vooroordeel dat als je het niet correct kan zeggen het ook wel niet correct zal zijn.

Mijn ziekenhuisopname is geenzins te vergelijken met een IC opname, maar in 2011 heb ik (na een week thuis goed ziek te zijn geweest) 10 dagen in het ziekenhuis gelegen waarvan 7 dagen in quarantaine met antobiotia en antivirale middelen via een infuus. Ik woog bij ontslag 71kg, was iets van 12kg afgevallen in 2,5 week, want pas de laatste paar dagen lukte het met weer wat te eten, ik was mentaal en fysiek echt op. Pas na 2 maanden ben ik weer langzaam aan wat uurtjes gaan werken en pas na 4,5 maand was ik weer 100% aan het werk. Het complete herstel heeft nog wel langer geduurd en het heeft de relatie met mijn vrienden, familie en vrouw voor altijd veranderd, op sommige punten in positieve zin, maar andere punten in negatief.

Voor iemand die uiteindelijk op een IC terecht komt zal het waarschijnlijk alleen maar zwaarder zijn, zeker als ze ouder en minder gezond zijn.

De IC is dan ook de laatste stap voor het mortiarium...

"Bijna 20 procent van de patiënten ontwikkelt zelfs een posttraumatische stressstoornis (PTSS). Na een jaar is 40 procent van de ex-patiënten nog steeds niet aan het werk, en van degenen die dat wel lukt, verliest 36 procent die baan weer."

"In zijn algemeenheid is de belastbaarheid van ic-patiënten extreem laag, zegt Van der Schaaf. Per dag kunnen ze daar immers zeker een pond tot een kilo van hun spiermassa verliezen. Daardoor hebben ze een veel slechtere conditie dan de gemiddelde patiënt die moet revalideren."
"Hoewel de oorzaak niet helemaal duidelijk is, gaat het hier niet om verlies van spieromvang door inactiviteit en hoge energiebehoefte. Door het ernstig ziek zijn komen allerlei schadelijke stoffen in de bloedbaan. Deze stoffen komen in contact met uw zenuwen en/of spieren, waardoor die niet meer goed functioneren en gedeeltelijk kunnen beschadigen. De spierzwakte die hierdoor ontstaat, is het meest voelbaar in de benen en de armen. Dit kan verschillende klachten opleveren: moeite met bewegen, krachtvermindering en stoornissen in het gevoel."

En dit soort zaken zijn volgens mij nog enkel gebaseerd op gemiddelde opnametijd IC van voorheen, die geen 20 dagen telde.

Laatst bewerkt:
Ik heb liever dat Marcia Luyten niet over economie praat, dat kan ze nog zo correct en netjes doen, het blijft gebakken lucht.

Rot gewoon ff op met je activisme/chantage!

Jij bent het meer eens met Martin Visser?
Dat je staatssteun afhankelijk maakt van bedrijfseconomische voorwaarden snap ik, maar niet om je eigen extremistische idealen door te drukken.

Gewoon als buitenkansje omdat je nu een bedrijf bij de kloten hebt en totaal bent losgezongen van iedere economische realiteit.

Visser heeft iig meer verstand van de economie, voor zover ik dat kan beoordelen.

Terug
Naar boven