Fitness Seller

Coronavirus

Jij bent het meer eens met Martin Visser?
Ik kan het nu wel zeggen in afwezigheid van @Bert , wat een slechte duo presentatie van Welmoed en Sander, als ik doordeweeks iets meekrijg is het Jinek, dat is ff een stapje beter.

En dan heb ik Marion Koopmans nogal hoog zitten, dus aan de gasten ligt het niet.

Nu over herstel na IC.

Zit ook niks in die Welmoed. Net als bij die ene zangeres.

Een onderneming pauzeer je prima een half jaar. Ja dat is zwaar, ja sommige ondernemers kunnen dat niet aan, en hopelijk ondersteunt de overheid ze dan ook. Maar zouden die ondernemers dat een probleem vinden als ze daarmee hun ouders in leven houden? Probleem is dat je dat nooit weet natuurlijk.

Ik vind meer dan 40,000 levensjaren wel veel. Het gaat er ook vooral om hoeveel het hadden kunnen zijn...

Woulda coulda shoulda. Ga je ook zo reageren als morgen de cijfers van ander risicovol gedrag in de schijnwerpers komt. Hoeveel mensenlevens sparen we door een jaar geen auto te rijden? Wat zijn de economisch kosten?

Sowieso gaat jouw moeder door een jaar binnen te zitten een vergelijkbaar risico op overlijden uitsluiten dan de kans op C19

Volgens mij klopt dat niet wat je zegt.

Dat de gemiddelde leeftijd 82 is zegt niets over de leeftijdsverwachting van een 81-jarige. Een 83 jarige heeft dan volgens jou gemiddeld nog een negatieve periode te leven?

Eerder is het hoger omdat je voorbij bepaalde drempels bent.

Vergelijk het met de kindersterfte van vroeger. Heel veel baby's gingen dood, maar voorbij een bepaalde leeftijd nemen je kansen toe.

Volgens mij zijn er best tabellen te vinden wat de gemiddelde verwachting is per leeftijd, dan zou je die kunnen gebruiken.

Ja die tabellen kan je vinden, in mijn excel, ik heb rekening gehouden met de te verwachten resterende levensjaren vanaf sterfte leeftijd.

Ik wil je niet pakken op tik- of taalfouten, maar soms haal je echt te veel zaken door elkaar (en in je hoofd).

Man man, ik had je hoog zitten en denk nog steeds dat je een van de beter beredenerende personen op DBB bent. Maar dit is een behoorlijk laffe escape. Jammer.

Maar goed. Terwijl in de mainstream ondertussen de logische selectieve lockdown, die ik vanaf dag 1 bepleit, onderwerp van discussie wordt, zal hier nog wel wat worden gespeculeerd over wat er zich voor het rookgordijn afspeelt.

Wie had verder kunnen denken dat het de Zweden zijn die het hoofd koel zouden houden.

Man man, ik had je hoog zitten en denk nog steeds dat je een van de beter beredenerende personen op DBB bent. Maar dit is een behoorlijk laffe escape. Jammer.
Hoezo? Iemand twijfelde er al aan, maar toen corrigeerde je het nog niet.
4000 mensen dood, zelfs een 100-jarige heeft een resterende levensverwachting van een jaar, en jij komt met 500?

Ik zou er nog eens goed naar kijken...

"Bijna 20 procent van de patiënten ontwikkelt zelfs een posttraumatische stressstoornis (PTSS). Na een jaar is 40 procent van de ex-patiënten nog steeds niet aan het werk, en van degenen die dat wel lukt, verliest 36 procent die baan weer."

"In zijn algemeenheid is de belastbaarheid van ic-patiënten extreem laag, zegt Van der Schaaf. Per dag kunnen ze daar immers zeker een pond tot een kilo van hun spiermassa verliezen. Daardoor hebben ze een veel slechtere conditie dan de gemiddelde patiënt die moet revalideren."
"Hoewel de oorzaak niet helemaal duidelijk is, gaat het hier niet om verlies van spieromvang door inactiviteit en hoge energiebehoefte. Door het ernstig ziek zijn komen allerlei schadelijke stoffen in de bloedbaan. Deze stoffen komen in contact met uw zenuwen en/of spieren, waardoor die niet meer goed functioneren en gedeeltelijk kunnen beschadigen. De spierzwakte die hierdoor ontstaat, is het meest voelbaar in de benen en de armen. Dit kan verschillende klachten opleveren: moeite met bewegen, krachtvermindering en stoornissen in het gevoel."

En dit soort zaken zijn volgens mij nog enkel gebaseerd op gemiddelde opnametijd IC van voorheen, die geen 20 dagen telde.

Kan je voorstellen wat de negatieve psychologische effecten op de gehele maatschappij zijn van deze draconische maatregelen? Mensen schreeuwen op straat naar elkaar over onvoldoende social distance en er wordt gevochten om WC papier.

De gevolgen voor de mensen die niet op de IC belanden zijn niet te onderschatten. Maar goed. Het had zo veel erger kunnen zijn.

Wie had verder kunnen denken dat het de Zweden zijn die het hoofd koel zouden houden.
Ik ken maar één persoon die in Zweden woont, normaal met zijn gezin in Stockholm, maar nu al sinds half maart in hun vakantiehuis zo’n 150km verderop in de bossen waar ze vele weken zelfredzaam kunnen wonen voordat ze weer eens voorraden moeten inslaan, dit keer gaat hij er voor zorgen dat hij tot aan de winter in principe zijn erf niet meer af hoef.

Als dat enigszins een schets is van hoe een groot deel van de Zweden kan leven, dan is hun situatie natuurlijk niet te vergelijken met de gemiddelde Europeaan.

In totaal zijn er 45k resterende levensjaren verloren.

In totaal met een gemiddelde leeftijd van 81.76 jaar komt dit neer op 544 mensenlevens.

lol

Mijn eerste post gerelateerd aan de jaren en levens.

504 als je compenseert voor mannen en vrouwen.

hahaha

2e

Fucking mooi, 505 levensjaren zijn er verloren. Hele volk zit binnen. Hahaha.

Ja hier een typfout.

Hoezo? Iemand twijfelde er al aan, maar toen corrigeerde je het nog niet.

Uit onverwachte hoek.

Een ieder zal vinden wat nodig is om de gepresenteerde feiten in twijfel te trekken, zodat de perceptie van het leven terug in lijn met het gevoel komt. Een spelfout in mijn betoog, de toon waarop het gebracht wordt, posts uit andere topics, alles om de bron te diskwalificeren en daarmee de eigen interpretatie van de boodschap als zijnde onjuist te rechtvaardigen.

Mensen schreeuwen op straat naar elkaar over onvoldoende social distance en er wordt gevochten om WC papier.

De gevolgen voor de mensen die niet op de IC belanden zijn niet te onderschatten.
Klopt ook. Iedereen heeft ook recht op eigen leed. Maar idd als je toekomst heel onzeker wordt vanuit het niets, zonder dat je daar een gevoel van invloed of controle op kunt uitoefenen- kan dat tot een explosieve cocktail aan emoties leiden. Wanneer je dan gevoeliger wordt of al was voor een totaal gebrek aan democratische vertegenwoordiging, kan het snel misgaan.. Hier zal vast ook over worden nagedacht.

Klopt ook. Iedereen heeft ook recht op eigen leed. Maar idd als je toekomst heel onzeker wordt vanuit het niets, zonder dat je daar een gevoel van invloed of controle op kunt uitoefenen- kan dat tot een explosieve cocktail aan emoties leiden.

Ja en dat weet een overheid maar al te goed. Dat zijn dus bewuste afwegingen die gemaakt worden. Creëren we massa hysterie of proberen we de gemoederen te bedaren.

Dat is wat je moet afvragen. Waarom de keuze voor paniek? Alle gevolgen van een lockdown zijn in grote lijnen te voorspellen. Dit is gedaan op basis van de feiten zoals ik ze meermaals hier gepost heb.

Op DBB lijkt iedereen het er over eens dat dit een juiste keuze is geweest. Dat is bijzonder.

Woulda coulda shoulda. Ga je ook zo reageren als morgen de cijfers van ander risicovol gedrag in de schijnwerpers komt. Hoeveel mensenlevens sparen we door een jaar geen auto te rijden? Wat zijn de economisch kosten?

Sowieso gaat jouw moeder door een jaar binnen te zitten een vergelijkbaar risico op overlijden uitsluiten dan de kans op C19

Ja die tabellen kan je vinden, in mijn excel, ik heb rekening gehouden met de te verwachten resterende levensjaren vanaf sterfte leeftijd.

Maar goed. Terwijl in de mainstream ondertussen de logische selectieve lockdown, die ik vanaf dag 1 bepleit, onderwerp van discussie wordt, zal hier nog wel wat worden gespeculeerd over wat er zich voor het rookgordijn afspeelt.

Zweden dat is toch dat land met veel meer doden per miljoen inwoners dan de vergelijkbare buurlanden?

Op DBB lijkt iedereen het er over eens dat dit een juiste keuze is geweest. Dat is bijzonder.
Wanneer mensen met een probleem geconfronteerd worden dat ze niet begrijpen, dan kiezen ze mijns inziens voor de extreemste (tussen-) oplossing. Het zal pas later blijken wat de juiste en foute keuzes waren. Dat verschillende landen (lichtjes) afwijken in hun aanpak zal het wel interessant maken.

Ik denk dat je de posts dan iets beter moet lezen. Er zijn velen die het niet eens zijn met de buitensporige maatregelen, maar die linken het niet aan Gates die middels zijn vaccins hoopt op alleenheerschappij over de wereld.

Nog niet gelezen, maar het leek hier wel te passen:

Ik was eigenlijk op zoek naar cijfers van Zweden en buurlanden, die heb ik eerder vanavond voorbij zien komen.

Nog niet gelezen, maar het leek hier wel te passen:

Ik was eigenlijk op zoek naar cijfers van Zweden en buurlanden, die heb ik eerder vanavond voorbij zien komen.

AE80DB0B-CAA6-4E73-B43B-3805FB8750EE.jpeg

Zweden dat is toch dat land met veel meer doden per miljoen inwoners dan de vergelijkbare buurlanden?

Hoeveel meer om precies te zijn? Leeftijd van de sterfgevallen? Aantal besmettingen, etc.

Context.

Als ze 90% minder economische schade hebben en 10% meer verloren levensjaren, is het een juiste keuze geweest.

Hoeveel meer om precies te zijn? Leeftijd van de sterfgevallen? Aantal besmettingen, etc.

Context.

Als ze 90% minder economische schade hebben en 10% meer verloren levensjaren, is het een juiste keuze geweest.
Ik vind het heel frustrerend, maar ik kan het kaartje met getallen dat ik heb gezien vanavond niet meer terugvinden. In mijn herinnering was het beduidend meer dan 10% meer.

Terug
Naar boven