- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Mensen bekijken het gewoon naar hun eigen situatie en baseren daar hun mening op.
Als je bejaarde ouders of oma 5% kans hebben om dit jaar te overlijden en dit aanzienlijk kan verlagen doordat 10 lokale ondernemers failliet gaan zal bijna niemand kiezen om de ondernemers te redden. Even vergeten dat je oma binnen 2 á 3 jaar alsnog zal overlijden aan ouderdom of een andere ziekte.
Ergens ook wel logisch, wat kan jou het schelen dat de lokale kroegbaas failliet gaat en je over 2 jaar een ander restaurantje moet uitkiezen? Ook weer even vergeten dat de rekening ook door zal vloeien naar de burger in loondienst.
Ik vind het totale waanzin als je zo denkt. Echt ik kan me dit niet voorstellen. Dit is dus precies het egoïsme waar ik op doel. Het belang van jouw oma 3 levensjaren rekken plaatsen boven het levensgeluk van 10 anonieme ondernemers.
Niet alleen zo denken en er eerlijk voor uitkomen, maar je beroepen op moralistische argumenten en daadwerkelijk de mensen die wél inzien waar de pijn ligt veroordelen. Dit is niet logisch. Dit is korte termijn denken en hypocrisie van de bovenste plank. Dit is dus waar 300 pagina’s discussie over is.