Fitness Seller

Coronavirus

Een simpel voorbeeld is het sluiten van de scholen, ik geloof echt dat het niet de keuze was van het kabinet, maar dat de roep om sluiting echt zo hard was dat ze wel moesten, want ouders zouden hun kinderen thuis houden en leraren zouden zich ziekmelden.
Ze hebben het ook gezegd dat ze de scholen enkel gesloten hebben omdat de massa daar naar vroeg. Niet voor niets dat ze die ook z.s.m. weer willen openen. Als ik comments op FB moet geloven houdt een aardig deel hun kinderen nog thuis.

Of ze ze echt thuis houden weet ik niet, kijk als één van de ouders alle dagen thuis is, dan zou dat kunnen. Wel komen er vragen voorbij als: “Wordt mijn kind wel fysiek getroost als hij gevallen is” en het antwoord van de kleuterjuf is dan dat de veiligheid en geborgenheid van het kind belangrijker is dat het houden van 1,5m afstand.

“Wordt mijn kind wel fysiek getroost als hij gevallen is”
Oke als je valt en je bv je been breekt o.i.d. snap ik het. Maar simpel schaafwondje toch zeker niet? Kon het vroeger ook zien wie gewend was om getroost te worden, jankte doorgaans als eerst en het hardst, en vooral als er geen aandacht kwam. Kotsmisselijk werd je van die jankerds. Veelal kweek van de omgeving zag ik later.

Oke als je valt en je jebeen breekt of je raakt blind o.i.d. snap ik het. Maar simpel schaafwondje toch zeker niet?
Moet je een kleuter van 4 dan “aan zijn lot overlaten” mijn dochter van 4 is heel kleinzerig, ze hoeft maar haar teen te stoten en ze kan een dag niet lopen en ze doet het echt niet. Laatst op de opvang heeft ze zich de hele dag zittend verplaatst :D. Mijn zoontje van 2 zit ’s avonds onder de bulten, schaafplekken en noem maar op na een dag spelen in de tuin en hij heeft niets laten merken.

Moet je een kleuter van 4 dan “aan zijn lot overlaten” mijn dochter van 4 is heel kleinzerig, ze hoeft maar haar teen te stoten en ze kan een dag niet lopen en ze doet het echt niet.
Volhouden en consequent zijn. Kunt ook aandacht verleggen en van de schrik laten bekomen zonder daarin te blijven hangen, of zeggen gelukkig viel het mee wat een grote meid wat zullen we nu eens gaan doen of weet ik veel. Een teen stoten en een dag niet "kunnen" lopen, wat een onzin.

Laatst op de opvang heeft ze zich de hele dag zittend verplaatst
Is dit serieus? Is die opvang bij de sociale werkplaats of wat. Ik zou echt even navraag doen of dat niet even wat strikter kan. Die suf**tten staan dat toe en jij hebt een kind dat straks bij het minste of geringste gaat toneelspelen om haar zin door te drammen.

Volhouden en consequent zijn. Kunt ook aandacht verleggen en van de schrik laten bekomen zonder daarin te blijven hangen, of zeggen gelukkig viel het mee wat een grote meid wat zullen we nu eens gaan doen of weet ik veel. Een teen stoten en een dag niet "kunnen" lopen, wat een onzin.

Laten we het er op houden dat ze de koppigheid en volhardendheid van haar vader heeft. ;)

Het was maar een voorbeeld, wij maken ons ook geen zorgen om hoe het straks op school gaat, maar er zijn best veel ouders met zulke vragen en de scholen zijn nu bepaald ook niet goed bezig met informatieverstrekking.

Is dit serieus? Is die opvang bij de sociale werkplaats of wat. Ik zou echt even navraag doen of dat niet even wat strikter kan. Die suf**tten staan dat toe en jij hebt een kind dat straks bij het minste of geringste gaat toneelspelen om haar zin door te drammen.
Daar heb je deels gelijk in, het was met leidsters van een andere locatie die haar niet kenden, want het was noodopvang tijdens de coronacrisis. Uiteindelijk bleek ze met een anders meisje buiten op blote voeten gehinkeld te hebben waarbij ze was gevallen en het velletje voorbij haar teennagel was flink kapot. Van de schrik heeft ze toen haar sokkken en schoenen weer aangedaan en durfde ze het niet aan de vreemde leidsters te laten zien.
Ik vind ook dat er beter gehandeld had kunnen worden, maar ze is uiteindelijk zelf naar de auto gelopen, dus al met al vind ik het wel goed.

Fascinerend die kleine mormels. Heb een neefje die weleens naar huis loopt van school omdat die er geen zak aan vindt, en heeft dan "wel iets beters te doen". Gaat die de heg snoeien. Is nu 5. Heeft grasmaaier, heggenscharen en al. Helemaal gek van tuinieren. Laat er ook geen andere kinderen bij, want "het is geen speelgoed en ik mag niet anderen ermee laten heen doen".

Vandaag kwam mijn dochter van de wc af met haar legging binnenste buiten, de randjes (stiksel) zijn dan mooier.

Vorig jaar met boot weg, kleine mormel moest en zou sturen. Zo moeilijk kon dat niet zijn, op de playstation waren er meer mogelijkheden op het stuur. Nou toe maar dan, als ik zeg dat je kunt. Zucht, oke dan.. Is wel zorgvuldig en bedachtzaam bezig valt me telkens op. Misschien omdat ik geen kind heb maar dat verwacht ik dan niet.

Mamma’s auto heeft piepjes omdat ze anders niet kan parkeren. :roflol:

Haha lol kerel ik heb jouw goedkeuring echt niet nodig. Je kan dit proberen te framen zoveel je wilt, maar zoals ik consequent aan geef; het is mij echt niet te doen serieus genomen te worden door knakkers van het kaliber jij en je mattie Eigenwereld, wie letterlijk de personificatie van geïndoctrineerd middenonderwijs is.

Dit topic heeft voor mij de waarde van het bijhouden en proberen te voorspellen van het C19 verschijnsel. Verder een mooie bevestiging van kudde volk als jij, wat in de waan leeft dat het in mijn belang is dat jouw visie met die van mij overeen komt. Kerel jij hebt geen inhoud om met mij te bespreken, anders liep je niet te wenen over de vorm.

Dus lol nog maar wat over mijn ‘lukrake feiten’ dan speculeer ik wat over grote lijnen, context en perspectief, wat aan jou niet besteed is. Blijf gewoon vragend kijken naar de anderen om je heen, zoekend naar bevestiging over welke gedachtegang trending is en hoe je deze sociaal acceptabel mag uiten.
Mensen die zich beroepen op het guilt by association en ad hominem argumenten zijn sowieso verloren. Wat doet het er toe dat je geassocieerd wordt met iemand? Corona heeft mij vooral het inzicht gegeven dat er niet veel mensen zijn die inhoudelijk een betoog in context zien en plaatsen en discussie voeren zonder te vervallen in de vele valse argumenten onder de noemer 'logical fallacies, heuristics, biases', etc. Een discussie wordt in 99% van de gevallen toch niet gevoerd op logica en inhoud. Het feit dat de toon van mijn betoog maakt dat mensen de boodschap niet accepteren of er niet inhoudelijk op reageren. Je kan ook zeggen "goed betoog, 90% kan ik me in vinden, dank voor de nieuwe inzichten, zo had ik het nog niet bekeken. Moet zeggen dat ik dit en dat wel minder logisch vindt. Kan je dit wel zo zeggen want ik voer argument x en y aan". Ik wordt graag ongelijk bewezen en zal dat ook altijd toegeven. Maar het is vooral niet willen sparren, geen prikkelende inzichten accepteren, je eigen standpunt verdedigen om het verdedigen.

:roflol: :roflol: :roflol: Goede ad hominem aanvallen en hopelijk zie je nu de ironie in van je eigen reactie.

• Like
Waarderingen: Pren
EW7lkDyXgAALpcx ll.jpg

:roflol:

Vorig jaar met boot weg, kleine mormel moest en zou sturen. Zo moeilijk kon dat niet zijn, op de playstation waren er meer mogelijkheden op het stuur. Nou toe maar dan, als ik zeg dat je kunt. Zucht, oke dan.. Is wel zorgvuldig en bedachtzaam bezig valt me telkens op. Misschien omdat ik geen kind heb maar dat verwacht ik dan niet.

Jij zou voor straf eens een tijdje kinderen moeten hebben! :trollface:

Mensen die zich beroepen op het guilt by association en ad hominem argumenten zijn sowieso verloren. Wat doet het er toe dat je geassocieerd wordt met iemand? Corona heeft mij vooral het inzicht gegeven dat er niet veel mensen zijn die inhoudelijk een betoog in context zien en plaatsen en discussie voeren zonder te vervallen in de vele valse argumenten onder de noemer 'logical fallacies, heuristics, biases', etc. Een discussie wordt in 99% van de gevallen toch niet gevoerd op logica en inhoud. Het feit dat de toon van mijn betoog maakt dat mensen de boodschap niet accepteren of er niet inhoudelijk op reageren. Je kan ook zeggen "goed betoog, 90% kan ik me in vinden, dank voor de nieuwe inzichten, zo had ik het nog niet bekeken. Moet zeggen dat ik dit en dat wel minder logisch vindt. Kan je dit wel zo zeggen want ik voer argument x en y aan". Ik wordt graag ongelijk bewezen en zal dat ook altijd toegeven. Maar het is vooral niet willen sparren, geen prikkelende inzichten accepteren, je eigen standpunt verdedigen om het verdedigen.

:roflol: :roflol: :roflol: Goede ad hominem aanvallen en hopelijk zie je nu de ironie in van je eigen reactie.
:ty:

• Like
Waarderingen: Pren
Voor zover ik weet zijn er wel studies die het tegendeel aantonen. Kan helaas het onderzoek niet vinden, maar zag er recent eentje waar uit een genoomonderzoek bleek dat het virus toch via de natuur overgedragen werd van vleermuis naar mens. Maar dan met nog een tussendier als ik mij niet vergis, iets wat een grote kans heeft om uit een 'wet market' voort te komen.

Zo ver gezocht is het ook niet dat een virus van een vleermuis direct of indirect overgaat naar een mens.
Dat is inderdaad niet vergezocht. Het is dan ook zeer zeker plausibel. Het is echter wel vergezocht dat de Chinese overheid binnen 2 weken al de bron van de besmetting kon aantonen. Sterker nog, ze konden na 2 weken niet alleen de plaats maar ook nog eens de specifieke markt en het specifieke dier aanwijzen, ondanks dat er geen patient zero was.

Binnen 2 weekjes de bron vaststellen. Bij Sars kostte dit 15 jaar aan onderzoek. Ook wist de Chinese overheid een stuk meer dan wij na een paar maanden, want zij gingen meteen in lockdown, beginnende met een paar regio's (50 miljoen mensen) en 2 weken later 500 miljoen mensen in lockdown. Volledige lockdown.

Gezien de snelle respons met draconische maatregelen komt dit op mij over dat de Chinese overheid meteen wist waar ze mee te maken hadden.

En dan is er natuurlijk nog dit artikel uit februari 2017 waar al gewaarschuwd werd over de veiligheid omtrend dit biolab:
Al bij al is het zeer plausibel dat het gewoon een flinke f**k-up is van de Chinese overheid. Dit is verre van een complot theorie. En ik neig meer naar deze oorsprong dan de wetmarket. Ik denk wel dat de wetmarket heeft bijgedragen aan de verspreiding, maar dat het dus niet de oorsprong was. Patient zero kwam dus niet uit de wetmarket maar heeft daar wel mensen besmet.
"It came into the wetmarket before it came out of the wetmarket".

Zou dan ook weer verklaren waarom die markt niet meer gesloten maar inmiddels alweer een tijdje open is voor het publiek.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad niet vergezocht. Het is dan ook zeer zeker plausibel. Het is echter wel vergezocht dat de Chinese overheid binnen 2 weken al de bron van de besmetting kon aantonen. Sterker nog, ze konden na 2 weken niet alleen de plaats maar ook nog eens de specifieke markt en het specifieke dier aanwijzen, ondanks dat er geen patient zero was.

Binnen 2 weekjes de bron vaststellen. Bij Sars kostte dit 15 jaar aan onderzoek. Ook wist de Chinese overheid een stuk meer dan wij na een paar maanden, want zij gingen meteen in lockdown, beginnende met een paar regio's (50 miljoen mensen) en 2 weken later 500 miljoen mensen in lockdown. Volledige lockdown.

Gezien de snelle respons met draconische maatregelen komt dit op mij over dat de Chinese overheid meteen wist waar ze mee te maken hadden.

En dan is er natuurlijk nog dit artikel uit februari 2017 waar al gewaarschuwd werd over de veiligheid omtrend dit biolab:
Al bij al is het zeer plausibel dat het gewoon een flinke f**k-up is van de Chinese overheid. Dit is verre van een complot theorie. En ik neig meer naar deze oorsprong dan de wetmarket. Ik denk wel dat de wetmarket heeft bijgedragen aan de verspreiding, maar dat het dus niet de oorsprong was. Patient zero kwam dus niet uit de wetmarket maar heeft daar wel mensen besmet.

Zou dan ook weer verklaren waarom die markt niet meer gesloten maar inmiddels alweer een tijdje open is voor het publiek.
Ze kunnen ook toevallig het juiste gegokt hebben. China vind ik geweldig en wil ik graag weer heen, maar de overheid is één grote teringbende. Ben er dan ook niet verbaasd van dat er veel achter werd gehouden. Dat de Chinese overheid zo een lockdown kan dwingen over 50-500 miljoen mensen verbaast mij ook niet, we spreken wel van een dictatuur. China ging overigens ook niet meteen in lockdown, er gaat nog een ruime periode daarvoor af dat ze het ontkenden. Waarschijnlijk was het al enigszins uit de hand gelopen zoals in Italië, voordat zij in lockdown gingen en er geen geheim meer van konden houden. En ik denk dat dat hetzelfde geval is met de rest van de informatie.

Naar mijn idee zijn er een hoop resources er op in gelegd voordat de buitenwereld er iets van wist. Gezien de dictatuur daar kan China zonder problemen en omwegen geld ergens in steken. En daardoor lijkt het alsof China alles gelijk wist, terwijl ze al eigenlijk bakken met geld er in hebben geïnvesteerd voordat het zo ver uit de hand was gelopen dat het geen geheim meer kon blijven.

Dat zou heel goed kunnen, maar vergeet niet dat een regio volledig afsluiten veel makkelijker en goedkoper is voor de Chinese overheid dan voor ons. Makkelijker omdat ze alle macht hebben en geen democratische verantwoording hoeven af te leggen. Goedkoper omdat ze zoveel steden hebben dat eentje afsluiten niet zoveel impact heeft. Daar zal men dus sneller geneigd zijn om draconische maatregelen te nemen.

Terug
Naar boven