Dat is inderdaad niet vergezocht. Het is dan ook zeer zeker plausibel. Het is echter wel vergezocht dat de Chinese overheid binnen 2 weken al de bron van de besmetting kon aantonen. Sterker nog, ze konden na 2 weken niet alleen de plaats maar ook nog eens de specifieke markt en het specifieke dier aanwijzen, ondanks dat er geen patient zero was.
Binnen 2 weekjes de bron vaststellen. Bij Sars kostte dit 15 jaar aan onderzoek. Ook wist de Chinese overheid een stuk meer dan wij na een paar maanden, want zij gingen meteen in lockdown, beginnende met een paar regio's (50 miljoen mensen) en 2 weken later 500 miljoen mensen in lockdown. Volledige lockdown.
Gezien de snelle respons met draconische maatregelen komt dit op mij over dat de Chinese overheid meteen wist waar ze mee te maken hadden.
En dan is er natuurlijk nog dit artikel uit februari 2017 waar al gewaarschuwd werd over de veiligheid omtrend dit biolab:
Maximum-security biolab is part of plan to build network of BSL-4 facilities across China.
www.nature.com
Al bij al is het zeer plausibel dat het gewoon een flinke f**k-up is van de Chinese overheid. Dit is verre van een complot theorie. En ik neig meer naar deze oorsprong dan de wetmarket. Ik denk wel dat de wetmarket heeft bijgedragen aan de verspreiding, maar dat het dus niet de oorsprong was. Patient zero kwam dus niet uit de wetmarket maar heeft daar wel mensen besmet.
"It came into the wetmarket before it came out of the wetmarket".
Zou dan ook weer verklaren waarom die markt niet meer gesloten maar inmiddels alweer een tijdje open is voor het publiek.