Fitness Seller

Coronavirus

Nee jouw argumenten tot nu toe zijn vaak zwak, veelal op incorrecte cijfers gebaseerd of totaal uit hun verband getrokken. Je trekt conclusies op ver doorgerekende onzin en wordt hier telkens op terecht gewezen. Niemand heeft meer zin om met zo iemand als jij een feitelijke discussie te voeren, omdat het toch uitmondt in een wat als discussie. Daarbij verklaar je ook nog eens jezelf als winnaar, ook al word je met argumenten (die jou niet liggen) onderuit gehaald.

Dus een gezonde 30er equals iedereen onder de 50 inclusief mensen met onderliggende aandoeningen?

Gast hahaha weet je wat jij moet doen, jij moet doen alsof ik er de ballen verstandm van heb en proberen wat te neuzelen over definities., ik reken met cijfers en kom een voorspelling 6 weken geleden die met 95% blijkt te kloppen haha.

Ga maar gewoon deze pannekoek liken, die er met de kennis van nu, 6 weken later nog steeds een factor 375 naast zit.

Als overheid ben je verantwoordelijk dat niet 5% van je bevolking dood gaat, ook al zijn het maar 60+ ers met nog maar 1-5 goede jaren (ook al is de gemiddeld levensverwachting ~84 jaren).

Wat is er met je gebeurd @Steks, bandwagon bias? Kan je niet meer met me instemmen omdat mijn andere meningen te controversieel waren? Ben je nu principieel met mij oneens omdat ik dingen heb gezegd die anderen aanstootgevend vonden?

Vroegah, toen jij nog een baas met principes was....

Dus een gezonde 30er equals iedereen onder de 50 inclusief mensen met onderliggende aandoeningen?

Een quote:

“Nederland kan langzaamaan van het slot voor mensen onder de 50. De kans dat zij overlijden door corona is namelijk extreem klein, zeggen onderzoekers van de UvA. “Maar je moet niet ineens alles loslaten.”

“We hebben het over ruim 10 miljoen Nederlanders onder de 50 jaar”, zegt Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing van de Universiteit van Amsterdam. “Onder deze groep is het sterftecijfer 0,014 procent, wat betekent dat als deze groep in een keer besmet wordt er maximaal 1.400 mensen zouden overlijden. Als we binnen deze groep de mensen met onderliggende aandoeningen beschermen, zal het percentage nog verder zakken.””

Dit klinkt toch best wel redelijk?

Dat is over 10 dagen al.. Dat zou mooi zijn!

Ben benieuwd wanneer het in NL gaat gebeuren :(

Gast jonge haha weet je wat je moet doen, jij moet doen alsof ik er de ballen verstand van heb omdat ik er mogelijk een factor 2-3 naast zit., met een voorspelling 6 weken geleden. Ga gewoon ldeze pannekoek liken, die er met de kennis van nu, 6 weken later nog steeds een factor 375 naast zit.

Nee nee Red Pill, dat zeg je niet op zo'n manier. Zo moet dat volgens jou:

Goed betoog! In 90% kan ik me in vinden, dank voor de nieuwe inzichten, zo had ik het nog niet bekeken! Bedankt voor de prikkelende inzichten, als ik ongelijk word bewezen, dan zal dat ook altijd toegeven!

Iedereen die nu helemaal voor de huidige lockdown is, want ja gevaarlijk en elke dode is er een teveel. Helemaal prima als je dat vindt, maar zal morgen direct de sportschool induiken indien het mirakel plaats zou vinden als deze wel weer open zou gaan, wetende dat dit levens gaat kosten. Eigen belangen tellen dan weer zwaarder. Maar nee, een ander moet zich wel aan de terechte maatregelen houden...is er ook maar iemand die nog niet zou gaan uit ethische overwegingen? Gaat er iemand niet naar de kapper of fysio zodra dat weer mag?

Een quote:

“Nederland kan langzaamaan van het slot voor mensen onder de 50. De kans dat zij overlijden door corona is namelijk extreem klein, zeggen onderzoekers van de UvA. “Maar je moet niet ineens alles loslaten.”

“We hebben het over ruim 10 miljoen Nederlanders onder de 50 jaar”, zegt Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing van de Universiteit van Amsterdam. “Onder deze groep is het sterftecijfer 0,014 procent, wat betekent dat als deze groep in een keer besmet wordt er maximaal 1.400 mensen zouden overlijden. Als we binnen deze groep de mensen met onderliggende aandoeningen beschermen, zal het percentage nog verder zakken.””

Dit klinkt toch best wel redelijk?

Ja dit klinkt zeker heel redelijk. Als toch iemand had kunnen voorzien dat het zo zou lopen...

Oh wait.

Wanneer we kijken naar wat deze risico’s opleveren en rekening houden met arbeidsparticipatie (https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/82309NED/table?dl=30C63) zien we dat mensen tussen 15-50 jaar 67% van de beroepsbevolking vormen (waarvan 21% in de groep 40-50 jarige). Mogelijk zal hiervan wel een deel in categorie 2 en minder waarschijnlijk 1 vallen, vanwege bv. gezondheidsproblemen.

Het lijkt me vrij helder dat de grote getallen aantonen dat het verder verkennen van een selectieve lockdown de moeite loont. Praktisch hoeft het niet complex te worden. Selectief isoleren, specifiek gedeelte van de bevolking in lockdown, thuiswerken en boodschappen bezorgen stimuleren en verder mensen jonger dan 40 en mogelijk 50 zorgvuldig op eigen risico vrijblijvend de kar in beweging laten houden.

Vrijheid is blijheid. Eigen verantwoordelijkheid is belangrijk. Jonge gezonde mensen en ondernemers moeten de kans krijgen hun inkomen te waarborgen. Wanneer je als gezonde 30er met een kans op sterven aan Corona van 1 op 7,500 (=kans 0,0133%) moet toekijken hoe je baan of bedrijf instort, zal de frustratie snel oplopen vanachter de geraniums.

Haters gonna hate.

Nee nee Red Pill, dat zeg je niet op zo'n manier. Zo moet dat volgens jou:

Goed betoog! In 90% kan ik me in vinden, dank voor de nieuwe inzichten, zo had ik het nog niet bekeken! Bedankt voor de prikkelende inzichten, als ik ongelijk word bewezen, dan zal dat ook altijd toegeven!

Nee het is een kulargument wat kant nog wal raakt. Hahaha ik snap dat het op dit moment onmogelijk is om te erkennen dat mijn voorspellingen werkelijkheid blijken te zijn.

Kijk je kan roepen wat je wilt, maar het lijkt mij dat ik helder met FEITEN en CIJFERS heb onderbouwd en voorspeld wat de situatie is.

Misschien, heel misschien, zitten er ook wel wat waarheden tussen mijn andere posts. Het zou zomaar kunnen.

Zo zie je maar, hoe effectief karaktermoord kan zijn. Toegegeven, ik ben zelf degene die het over me afroept, het maakt niet uit, ik hoef jullie niet te overtuigen. Maar als de haat en afkeer jegens iemand maar groot genoeg is, dan maakt het niet meer uit wat die persoon zegt.

Af en toe is het wel leuk en er zijn zeker zaken waar ik je gelijk in geef, maar je hebt een beetje een Thierry Baudet effect op mij, ik ben het in grote lijnen op veel punten met je eens, maar je brengt het zo achterlijk en arrogant dat ik het gewoon niet met je eens kan/wil zijn.

En zo is het.

Kijk als dit een gezamelijk groepsgesprek was onder het motto van een eiwitshakeje en wat loszittend ijzer, dan zou mijn charme jullie hebben doen inzien dat ik een alwetende profeet ben.

En dit is voor mij een leerzaam en mooi proces. Het gaat niet om de inhoud. Ik zal bij een volgende discussie jullie harten veroveren met mooie woorden, nuances en veel bescheidenheid.

Laatst bewerkt:
Nee het is een kulargument wat kant nog wal raakt. Haha ik snap dat het op dit moment onmogelijk is om te erkennen dat mijn voorspellingen werkelijkheid blijken te zijn.

Kijk je kan roepen wat je wilt, maar het lijkt mij dat ik helder met FEITEN en CIJFERS heb onderbouwd en voorspeld wat de situatie is.

Misschien, heel misschien, zitten er ook wel wat waarheden tussen mijn andere posts. Het zou zomaar kunnen.
Niemand hier neemt jouw 200iq brein serieus, maar mooi dat je zelfs je eigen onzin niet uitvoert.

Hypocrites gonna hypocrite

Wat is er met je gebeurd @Steks, bandwagon bias? Kan je niet meer met me instemmen omdat mijn andere meningen te controversieel waren? Ben je nu principieel met mij oneens omdat ik dingen heb gezegd die anderen aanstootgevend vonden?

Vroegah, toen jij nog een baas met principes was....
Hier kom ik nog uitgebreider op terug, maar in het kort ben ik het met je eens dat de maatregelen disproportioneel zijn (geweeest), maar gezien de algehele stemming in de samenleving hadden we geen andere keus, we hebben al betrekkelijk soepele maatregelen getroffen t.o.v. ons omringende landen.

Ja dit klinkt zeker heel redelijk. Als toch iemand had kunnen voorzien dat het zo zou lopen...

Oh wait.

Haters gonna hate

Kan mij er in vinden, maar kan mij voorstellen dat dit toontje anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt en daardoor dit topic ook maar laten voor wat het is.
Wat jammer zou zijn, want wat moet ik anders als ik mij braaf aan de lockdown aan het houden ben.

Gelijk valt in deze kwestie toch niet te halen, laat staan er om vragen.
Daarom blijf ik wel benieuwd of men straks massaal naar de sportschool gaat als dit levens zal gaan kosten en de druk op de ic zal verhogen.... :rolleyes:
Lijkt een beetje op iedereen die schreeuwt om klimaatmaatregelen want de planeet vergaat maar zelf wel 3 keer per jaar het vliegtuig pakt en elke avond de bbq aan heeft.

Oh een kaart van opnames per gemeente is er ook zie ik https://localfocus2.appspot.com/5e9d542acee63

Denk dat je met de huidige trend in de cijfers wel redelijk optimistisch kunt gaan zijn.

Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, zei eerder dat de landelijke maatregelen pas versoepeld kunnen worden als er minder dan 700 coronapatiënten op de IC liggen.
Zijn nu terug bij 783..

Laatst bewerkt:
Daarom blijf ik wel benieuwd of men straks massaal naar de sportschool gaat als dit levens zal gaan kosten en de druk op de ic zal verhogen.... :rolleyes:
Dat ligt er maar net aan hoeveel ze geïnvesteerd hebben in een homegym en/of hun gymabonnement is door blijven lopen of niet. Althans, voor de Hollanders is dat het belangrijkste criterium.

Niemand hier neemt jouw 200iq brein serieus, maar mooi dat je zelfs je eigen onzin niet uitvoert.

Hypocrites gonna hypocrite

Ok man, gelukkig ben jij hoog geleid G.

Hier kom ik nog uitgebreider op terug, maar in het kort ben ik het met je eens dat de maatregelen disproportioneel zijn (geweeest), maar gezien de algehele stemming in de samenleving hadden we geen andere keus, we hebben al betrekkelijk soepele maatregelen getroffen t.o.v. ons omringende landen.

Haha, ik weet waar de nuance ligt en waar mensen mee instemmen en wat grijs gebied wordt.

Kan mij er in vinden, maar kan mij voorstellen dat dit toontje anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt en daardoor dit topic ook maar laten voor wat het is.
Wat jammer zou zijn, want wat moet ik anders als ik mij braaf aan de lockdown aan het houden ben.

Gelijk valt in deze kwestie toch niet te halen, laat staan er om vragen.
Lijkt een beetje op iedereen die schreeuwt om klimaatmaatregelen want de planeet vergaat maar zelf wel 3 keer per jaar het vliegtuig pakt en elke avond de bbq aan heeft.

Ik begin dit topic met objectieve stelling en geef wat eigen mening. Vervolgens worden wat mensen getriggerd en gaan mij woorden in de mond leggen.

Als ik de reden ben waarom mensen dit topic laten voor wat het is dan neem je het echt te serieus. Een beetje leven in de brouwerij en een andere mening zou niemand hopeloos moeten maken.

De gevoeligheid is echt buitensporig en de selectieve verontwaardigheid ook. Maar laat je vooral door mij niet uit het topic jagen. Het is maar een mening en perspectief.

Ok man, gelukkig ben jij hoog geleid G.

Haha, ik weet waar de nuance ligt en waar mensen mee instemmen en wat grijs gebied wordt.

Ik begin dit topic met objectieve stelling en geef wat eigen mening. Vervolgens worden wat mensen getriggerd en gaan mij woorden in de mond leggen.

Als ik de reden ben waarom mensen dit topic laten voor wat het is dan neem je het echt te serieus. Een beetje leven in de brouwerij en een andere mening zou niemand hopeloos moeten maken.

De gevoeligheid is echt buitensporig en de selectieve verontwaardigheid ook. Maar laat je vooral door mij niet uit het topic jagen. Het is maar een mening en perspectief.
Als jou eigen mening een ander iemand niet zint ben je bij voorbaat al afgeschreven. Kijk maar naar die linkse mong*len denk je anders ? Dan moet je dood. (Als je thiery dood wil schieten zeg dan paff)

Een normale discussie voeren met dit soort mensen is dan ook niet weg gelegd. Ik ben het vrijwel bijna alles met jou eens wat ik lees. Ik vindt jou manier van discussiëren dan ook leuk om te lezen want je neemt geen blad voor de mond en dat moet ook. Want normaal kunnen discusseren in deze tijd is alang verdwenen. Ik geniet er dan ook van dat mensen op zijn teentjes zijn getrapt als het een x op de harde directe manier gaat.

"President Trump zegt bewijs te hebben dat het coronavirus afkomstig is van een laboratorium in de Chinese stad Wuhan. Deskundigen twijfelen aan het bewijs. Tot nu toe werd aangenomen dat het virus ontstaan is op een markt met levende dieren in Wuhan. Toch is ook daar twijfel over.

Op zijn persconferentie liet Trump vannacht weten dat hij er dankzij het bewijs vrijwel zeker van is dat het laboratorium in Wuhan de oorsprong is van de virusuitbraak. Inhoudelijk wilde hij niet verder op het bewijs ingaan, omdat het onderzoek van de Amerikaanse inlichtingendiensten nog loopt.

Wel stelde Trump dat het virus door een opeenstapeling van fouten kan zijn ontsnapt of dat het virus zelfs met opzet is verspreid. Het virologisch instituut in Wuhan heeft alle aantijgingen van Trump ontkend."

Terug
Naar boven