XXL Nutrition

Coronavirus

Tegnell zei tegen de BBC dat in Stockholm waarschijnlijk al 15 tot 20 procent van de inwoners immuniteit heeft opgebouwd, meer dan in de meeste andere landen". Dat percentage zal buiten de steden natuurlijk lager liggen.
Stockholm heeft dan ook 1400 doden op 1-2,5 miljoen inwoners. Ik weet niet of het aantal doden alleen de stad of hele conglomeratie beslaat.

Vanaf het begin was ik al meer bang voor de reactie op het Corona virus dan het virus zelf. De economische schade die de lockdown aanricht en de schade aan de maatschappij is immens. En ik vind het schandalig dat Rutte het over 'het nieuwe normaal' heeft.Het is niet normaal dat talloze bedrijven failliet gaan omdat ze niet mogen ondernemen van de regering, het is niet normaal dat mensen niet bij hun familie/ geliefden aan het sterfbed mogen zitten, het is niet normaal dat de politie boetes uitdeelt als drie mensen in het gras zitten, het is niet normaal als de politie bij mensen aan de deur komt als een NSB buurman de politie heeft gebeld, het is niet normaal dat mensen bij een begrafenis elkaar niet mogen troosten. De draconische voorspellingen qua aantallen doden waren onjuist. De inbreuk op burgerrechten is duizelingwekkend en moet gestopt worden. Een snelle gefaseerde afbraak van de lockdown moet gebeuren. De gevestigde media en de politiek hebben op een bizarre manier geprobeerd angst te zaaien. En vergeet niet dat slaafs de 'experts' volgen onzin is; allereerst zijn de experts verdeeld en zaten ze er tot nu toe vaak naast en ten tweede spelen nog veel meer belangen mee dan alleen de bestrijding van Corona ten allen koste.
Dit dus.

Laatst bewerkt:
Er is trouwens genoeg bewijs dat Saddam deze wapens heeft gehad en ook daadwerkelijk heeft gebruikt.

Zie bijv:
In March 1988, Iraq also used chemical weapons in Halabja, home to Iraqi Kurds, who had joined with Iran in fighting Saddam. According to reports, 5,000 mainly women and children were killed of mustard gas and sarin poisoning, and up to 12,000 have died since because of chemical exposure.

Maar Bush en Blair logen dat hij deze wapens nogsteeds had. Net als die yellow cake die nooit gevonden is. Die tweede golfoorlog was dan ook bullshit, maarja Saddam moest gewoon weg volgens hen.

Laatst bewerkt:

Dat schijnt dus hoe langer hoe meer tegen te vallen. Zweden maakt een inhaalslag en komt sterk in de buurt van de Nederlandse cijfers. De enige reden dat zij (vooralsnog) lager zitten, is vermoedelijk dat Zweden veel minder dichtbevolkt is en daarom per definitie al een minder snelle verspreiding heeft (iig buiten de steden).

Het zal onwaarschijnlijk zijn dat Zweden minder (echte) Corona doden gaat krijgen dan Nederland, maar zij kijken naar de lange termijn.

Maar over 2-3 jaar uiteindelijk lijkt me dat Zweden niet meer oversterfte heeft dan Nederland, als daar kankerpatiënten en andere kwalen nog wel gewoon goed behandeld kunnen worden, minder depressie en zelfmoorden zijn en de welvaart nog hoog is met een betere gezondheid per burger tot gevolg.

Ook wat geluk betreft zullen de Zweden de komende jaren veel beter scoren, waar wij hier veel meer mensen in depressie en schulden zullen hebben. Geluk, daar draait het uiteindelijk toch allemaal om?

Het zal onwaarschijnlijk zijn dat Zweden minder (echte) Corona doden gaat krijgen dan Nederland, maar zij kijken naar de lange termijn.

Maar over 2-3 jaar uiteindelijk lijkt me dat Zweden niet meer oversterfte heeft dan Nederland, als daar kankerpatiënten en andere kwalen nog wel gewoon goed behandeld kunnen worden, minder depressie en zelfmoorden zijn en de welvaart nog hoog is met een betere gezondheid per burger tot gevolg.

Ook wat geluk betreft zullen de Zweden de komende jaren veel beter scoren, waar wij hier veel meer mensen in depressie en schulden zullen hebben. Geluk, daar draait het uiteindelijk toch allemaal om?

Jawel, maar je moet wel blijven leven om gelukkig te kunnen zijn. En je naasten dragen daar levend ook meer aan bij :p

Dat compenseren ze daar wel weer met verkrachtingen en moorden door hun Afrikaanse import.

Veel vrije tijd, doorbetaald krijgen en tegelijk bijdragen aan het redden van levens. Wat wil je nog meer.
En zo geldt dit voor de meesten, niks aan het handje enkel dat dagje uit zit er even niet in. Heb in mijn omgeving zelfs mensen uit een depressie zien raken, even geen stress etc. door de maatregelen.

Zitten er een paar te zeiken omdat het geld kost en de cijfers langzaam maar zeker wel meevallen. Omdat het gros het wel best vindt zal het nog lang gaan duren.

De cijfers zijn niet meer zo belangrijk en de angst zit er nog altijd goed in, pas als de weegschaal langzaam de andere kant op zal slaan zal er pas actie komen. Dus wanneer het ook de gemiddelde burger echt geld gaat kosten, de kinderen een achterstand gaan oplopen en de studenten het echt niet meer trekken. Pas dan zal er meer tegengeluid ontstaan en zullen maatregelen versoepelen.
Tja het is net als de onderbetaalde kinderarbeid in India, China en omstreken. Ik vind dat in principe niet kunnen, maar maak gretig gebruik van hun geproduceerde goederen.

Tja het is net als de onderbetaalde kinderarbeid in India, China en omstreken. Ik vind dat in principe niet kunnen, maar maak gretig gebruik van hun geproduceerde goederen.
Soms lijkt het wel eens of jij gewoon de enige, of een van de weinigen, realist, over anderen en vooral jezelf bent.

Iig niet schijnheilig.

Soms lijkt het wel eens of jij gewoon de enige, of een van de weinigen, realist, over anderen en vooral jezelf bent.

Iig niet schijnheilig.
Het is ook mijn meest gewaardeerde eigenschap, not. :D

Irl ben ik binnen mijn gezin en met sommige vrienden wat gematigder, maar daar buiten veelal niet en het is echt frappant om te merken hoe weinig mensen zo’n realistische houding aankunnen.

In dat opzicht begrijpelijk dat een heel groot deel van de maatschappij liever (op z'n Jort gezegd) een paar duizend 80 jarigen liever nog wat jaren gunnen en zich niet erg druk maken om honderdduizenden anderen wiens leven geruïneerd wordt.
Ben wel benieuwd wat mensen zouden kiezen als ze zeker weten dat hun eigen familie niet getroffen zou gaan worden door Corona. Meteen open die handel?

In dat opzicht begrijpelijk dat een heel groot deel van de maatschappij liever (op z'n Jort gezegd) een paar duizend 80 jarigen liever nog wat jaren gunnen en zich niet erg druk maken om honderdduizenden anderen wiens leven geruïneerd wordt.
Ben wel benieuwd wat mensen zouden kiezen als ze zeker weten dat hun eigen familie niet getroffen zou gaan worden door Corona. Meteen open die handel?
Het lijkt erop dat de groep mensen die nu al benadeeld worden kleiner is dan ik zou verwachten.

Voor de mensen die nog wakker zijn *ba dum tsss*

Interessante discussie waar aantal goede punten weergegeven worden:

Cruciaal gesprek die de gedachtengang van eerdere van mijn berichten bespreekt.
- Valse en incomplete informatievoorziening vanuit overheid;
- Paniek propaganda en ‘reverse psychology’ aanpak; associatie met gekkies en complotdenkers om discussie te doden;
- pseudowetenschappelijke ‘onafhankelijke’ instituties die draaien op private financiële stein steun;
- nodeloos rekken van maatregelen die tot het punt waarop iedere oplossing (privacy inleveren en/of vaccinatie);
- belangenverstrengeling tussen grote spelers, WHO, Gates, Bloomberg, John Hopkins;
- totale overheersing van het frame van de gevestigde orde, zoals te zien is oo lichtborden naast snelweg BLIJFT THUIS en SAMEN KUNNEN WE HET
- door dezelfde verstrengelde partijen gesponsorde medialanalen die allemaal financieel
- de populistische revolutie die wereldwijd gaande was en de bijkomende protesten die onmogelijk gemaakt zijn;
- vaccinaties waarvan de inhoud onbekend is waarvan al getest is dat de meeste mensen het zullen innemen zonder vraag;
- kleine ondernemer die kapot gemaakt wordt;
- drastische impact van 1,5 meter maatschappij;
- de druk vanaf hogere machten op mensen in de zorg im om iedere doden te koppelen aan m Corina, iedere doden als corona noteren::
gerelateerd mmde

- etc etc.

Laatst bewerkt:
1588471200593.png

Terug
Naar boven