XXL Nutrition

Coronavirus

Mo en zijn geitenn**kende (om in de woorden van onze Theo te praten, vrede zij met hem) roversbende krijgen natuurlijk weer een freepass, terwijl autochtone Henk-Jan die bij zijn familie in de tuin staat te bbq'en een print krijgt. Kansloos. En dat allemaal vanwege de angst voor 'maatschappelijke onrust'. Fucking lafaards.
De handhavers die toezien op naleving van de coronamaatregelen moeten zich coulant opstellen tijdens de ramadan, dodenherdenking en op Bevrijdingsdag. Ze moeten niet te snel bekeuringen uitschrijven omdat er anders maatschappelijke onrust kan gaan ontstaan.
Dit geldt dan toch gewoon voor iedereen en niet enkel de allochtonen? Feestje bij mij in de straat recent werd ook niet bekeurd, ondanks dat er 30+ man waren. Ik denk dat het uitdelen van bekeuringen meer te maken heeft met de mening van een agent dan wat er landelijk afspeelt. De een bekeurt nou eenmaal sneller dan de ander.

Dit geldt dan toch gewoon voor iedereen en niet enkel de allochtonen? Feestje bij mij in de straat recent werd ook niet bekeurd, ondanks dat er 30+ man waren.
Nee tuurlijk geldt het niet voor iedereen. Tijdens ramadan willen ze niet gaan bekeuren om maatschappelijke onrust te vermijden. Dan is het toch duidelijk om welke doelgroep met een zeer kort lontje dit gaat?

Ik denk dat het uitdelen van bekeuringen meer te maken heeft met de mening van een agent dan wat er landelijk afspeelt.
In een normale situatie wel, maar in dit geval is het gemeentebeleid en heeft meneer snor dus niks in te brengen.

Heerlijk toch, om een kleine minderheid niet voor het hoofd te stoten moet de meerderheid maar alles toegeven?
Wat een kutland is dit soms ook.

Haha het is toch mooi dat na een decennia klimaatgekte het kwartje dan toch bijna valt in het hol van de leeuw, door een enkele Michael Moore docu.

We zien nu het resultaat: je kan een euro maar 1x uitgeven. Prioriteiten.

Europa heeft gekozen voor korten op zorg en investeren in de gebouwde omgeving onder druk van de installatie lobby. Wiebus koos er voor een groot gedeelte van beschikbaar budget in 5 sterren, klimaat neutrale, nul-op-de-meter woningen te steken. Dat daarmee dus het budget, wat anders had kunnen worden besteed aan zorg en scholing, in het geding is, werd gemakshalve genegeerd.

Beetje offtopic maar in het tweede kamer topic ook vaak besproken, Baudet had veel meer in moeten spelen op de dodelijke prioriteiten van Klaver en consorten, die de Green Deal er doorheen duwen. Dan had hij nu mooi het momentum kunnen pakken. De moraal verplaatsen, het frame omdraaien.
Wie neemt nu de verantwoordelijkheid? Zal nog even duren voordat het vingerwijzen zal beginnen.

Ook de docu gezien?
Het vingerwijzer rondom green and sustainable energy, zoals we dat tot op heden kennen, gaat denk ik niet eens gebeuren.
Ze proberen het stil te zwijgen terwijl de ontbossingen doorgaan en de biljonairs meer rijkdom vergaren.

Het lastige is wel: ís er wel een alternatief voor fossiele brandstoffen die alsnog géén negatieve footprint achterlaten.
Oke, het is een beetje off-topic.

Dit geldt dan toch gewoon voor iedereen en niet enkel de allochtonen? Feestje bij mij in de straat recent werd ook niet bekeurd, ondanks dat er 30+ man waren. Ik denk dat het uitdelen van bekeuringen meer te maken heeft met de mening van een agent dan wat er landelijk afspeelt. De een bekeurt nou eenmaal sneller dan de ander.
Was het een iftar?

@Red Pill rekent dat wel even voor ons uit.

Die getallen maken geen indruk als het verhaal van opa Jansen en zijn vroegtijdig overlijden onderwerp van nieuwsuur is.

In dat opzicht begrijpelijk dat een heel groot deel van de maatschappij liever (op z'n Jort gezegd) een paar duizend 80 jarigen liever nog wat jaren gunnen en zich niet erg druk maken om honderdduizenden anderen wiens leven geruïneerd wordt.
Ben wel benieuwd wat mensen zouden kiezen als ze zeker weten dat hun eigen familie niet getroffen zou gaan worden door Corona. Meteen open die handel?

Ik blijf mij verwonderen over de waarde die mensen hechten aan zeer oude mensen die veelal ernstige gezondheidsproblemen hebben.

Het contrasteert zo met de Nederlandse cultuur en hoe het Westen het liefst de ouderen zo ver mogelijk weg stopt, een keer per week op bezoek en vooral alle verantwoordelijkheid bij het verpleegtehuis neer leggen. Een trend onder groot gedeelte van de bevolking van veel eisen en rechten maar weinig gevoel voor plicht.

Persoonlijk denk ik dat het grootste gedeelte vrij weinig waarde hecht aan de levenskwaliteit van ouderen maar dat het een mooi eervol excuus is om de eigen angst voor het onbekende weg te wuiven.

Hoeveel mensen zijn er in 2019 bij een 80+er in een zorgcentrum op bezoek geweest? Zet dat af tegen de enorme zorgen die men nu heeft over het welzijn van ‘onze’ ouderen.

Is normaal tegenwoordig. Evenals google die even net wat minder met begaan is met jouw privacy.

Dat wordt een symbolische dag. De paar nog levende veteranen zullen er net niet bij kunnen zijn om te vertellen wat voor offers ze hebben gebracht om datgene te overwinnen wat wij eenvoudig inleveren voor lekker thuis Netflixen.

Wij Nederlanders denken altijd maar dat als je lief bent, dat je dan je gemogen wordt en respect krijgt.
Weer een liberale (en laffe) aanpak.

Nou hier moet er ook geknuffeld en gekneed worden, veel feels.

Laatst bewerkt:
@Red Pill hoe uit jij je op je werk? Kun je er wel vrij spreken over bijvoorbeeld Baudet en nu kritisch zijn op hoe Rutte het land red van de corona vijand? Of houd je je powerlevel verborgen?

Ik werk remote (thuis/cowerkplek) en bezoek klanten, partners, toeleveranciers, etc. Ik probeer te focussen op de kansen in deze tijd en die te benutten. Never waste a good crisis. Er wordt grootschalig geld geschoven dus er is voor iedereen wat te halen. Er zijn voldoende marktomstandigheden erg gunstig nu.

Verder begin ik er niet over in de zin dat ik een waardeoordeel geef, maar je merkt snel genoeg wie beetje doorziet wat de (geo)politieke motieven zijn en wie in paniek gevangen is. Die laatste zijn er niet zo veel. Ik werk in de gebouwde omgeving met technische installaties, mensen snappen allemaal wel waar politiek en lobby bepaald wanneer effectief beleid gevoerd wordt en waar bakken geld verspild worden.

Ook de docu gezien?
Het vingerwijzer rondom green and sustainable energy, zoals we dat tot op heden kennen, gaat denk ik niet eens gebeuren.
Ze proberen het stil te zwijgen terwijl de ontbossingen doorgaan en de biljonairs meer rijkdom vergaren.

Het lastige is wel: ís er wel een alternatief voor fossiele brandstoffen die alsnog géén negatieve footprint achterlaten.
Oke, het is een beetje off-topic.

Gewoon mix van al het goede wat we hebben gebruiken en je niet te veel zorgen maken over wat er over meer dan 50 jaar mogelijk kan gebeuren. Die angst van opwarming en bang zijn over een staat van de wereld van over 200 jaar, haha, dat is toch bizar? 200 jaar geleden reden we nog met paard en wagen. Als ze in 1800 zorgen hadden over wereldproblemen dan denk ik niet dat ze oplossingen als mobile telefoon, internet en Boeing 747 mee in overweging zouden nemen.

Dus voor nu gewoon beetje praktisch, in de basis wat kernenergie, wat zonnepanelen en geothermisch decentraal als effectief, als effectief andere beschikbare bronnen als waterkracht benutten. Verder voldoende fossiel om door te knallen tot er een technologische ‘black swan event’ plaats vindt en we allemaal terug kijken op deze klimaatgekte en een anti-climax beetje zoals met de millennium bug verwacht ik.

Of het wordt gewoon overtroffen door een ‘nog grotere bedreiging’. Energietransitie dat loopt wel, nu is de volgende stap de potentie van big pharma en de biologische en digitale oorlogsvoering door te voeren. Grotere vissen dan de transitie.

Machtsstrijd tussen continenten, grote banken en corporaties die meer macht hebben dan de overheid. De 1% van de 1% die spelletje risk spelen en de poppetjes verzetten om macht uit te breiden.

Laatst bewerkt:
Ik ga de kranten halen. De krant halen.

20DA9CF5-C1A0-4BE7-959B-B1D65BA2F30E.jpeg

Ik hoop dat ze z.s.m. opengaan!

Ik blijf mij verwonderen over de waarde die mensen hechten aan zeer oude mensen die veelal ernstige gezondheidsproblemen hebben.

Het contrasteert zo met de Nederlandse cultuur en hoe het Westen het liefst de ouderen zo ver mogelijk weg stopt, een keer per week op bezoek en vooral alle verantwoordelijkheid bij het verpleegtehuis neer leggen. Een trend onder groot gedeelte van de bevolking van veel eisen en rechten maar weinig gevoel voor plicht.

Persoonlijk denk ik dat het grootste gedeelte vrij weinig waarde hecht aan de levenskwaliteit van ouderen maar dat het een mooi eervol excuus is om de eigen angst voor het onbekende weg te wuiven.

Hoeveel mensen zijn er in 2019 bij een 80+er in een zorgcentrum op bezoek geweest? Zet dat af tegen de enorme zorgen die men nu heeft over het welzijn van ‘onze’ ouderen.

Vond deze uitzending wel weer goed.
Mensen beseffen gewoon niet echt wat de gevolgen kunnen gaan worden. Dat is ook niet zo gek, want voor dit nieuws moet je echt voor naar op zoek gaan naar de juiste en eerlijke kanalen.
Mensen denken echt dat de kappers en horeca zaakjes het wat lastig hebben, maar ook min of meer eigen schuld door het niet hebben van een spaarpotje en dat alles straks weer gewoon door gaat zoals in 2008.
Zolang ze zelf nog maar hun baantje hebben.

Zoals (veel) mensen lak hebben aan ouderen, hebben ze dat nog minder voor economische gevolgen voor anderen en voor hunzelf zal het zo'n vaart (nog) niet lopen.

Er kan gewoon niet objectief beoordeeld worden en hoe verre alle maatregelen rechtvaardig blijven. Wel vreemd dat er zo weinig protest en ophef is tot dusverre.
Met mensen bedoel ik uiteraard ook mezelf, niemand is een heilige.

Je kan een schuld niet zomaar wegstrepen, maar je kan het natuurlijk wel verrekenen toch?
Gaat Trump China een factuurtje sturen van $1.200.000.000.000,00.

Zou wel lachen zijn. Naar welk adres kan ik mijn factuurtjes voor kosten en misgelopen inkomsten sturen?

Als China niet meer levert heeft de Westerse wereld een probleem. ;)
Als de Westerse wereld staatsschulden aan China weglacht, alle door China overgekochte bedrijven e.d. nationaliseert en vervolgens China boycot, dan heeft China een nog veel groter probleem. Het wordt dan een strijd van de langste adem.

Zo ver zal het echter zeer waarschijnlijk niet komen aangezien niemand hier baat bij heeft, maar het is duidelijk dat China aangepakt moet worden.

Denkt China dat Trump blufft en zijn ze bereidt om hem te callen? Ik denk het niet. Dit soort spelletjes is waar Trump heer en meester in is.

Ik zei het toch, mensen pikken die Chinese shizzle niet. Https://www.reuters.com/article/us-...like-global-backlash-over-virus-idUSKBN22G19C

Zoals ik voorspelde wilt Trump nu ook de staatschuld aan China (>1 biljoen $) verrekenen met de geleden economische schade. Als meerdere Westerse landen volgen heeft China een groot probleem. Spannend.

Ik vind ook wel dat China de gevolgen grotendeels moet dragen.

Dit alles is een direct gevolg van hun slechte handelen en actief onderdrukken van nieuws en doctoren.

Terug
Naar boven