MuscleMeat

Coronavirus

Nee. Het is gewoon algemeen bekend dat een slechte gemoedstoestand voorkomt dat je meer gaat bewegen en zorgt dat je slechter gaat eten. Een vriend van mij werkt in een bezorgtent en loopt achterlijk veel overuren. Nou ben ik hier bewust van en loop ik elke dag nog één of twee rondjes, maar slecht eten doe ik zeker. Ik ben gek op junkfood als ik mij de t*ring verveel (of stress). En dat geldt voor een heel groot deel van de mensen. Nou heb ik een hekel aan overgewicht dus dik zal ik nooit worden, maar er zijn zat mensen die zich niet in kunnen houden.

Het is makkelijk zeggen als je er zelf geen last van hebt. Ik weet dat mijn slechte eetgewoontes tijdelijk zijn en dat ik het snel wel weer op zal pakken, dus vind ik therapie oid het niet waard. Maar er is een reden dat er achterlijk veel overgewicht is. Het is niet voor iedereen makkelijk.
OK. Misschien redeneer ik te veel vanuit mezelf. Ik eet sinds 1 april 100% clean, doe braaf 6x per week krachttraining thuis met beperkte middelen en pak dagelijks m'n cardio. Gewoon snoeiharde discipline.

OK. Misschien redeneer ik te veel vanuit mezelf. Ik eet sinds 1 april 100% clean, doe braaf 6x per week krachttraining thuis met beperkte middelen en pak dagelijks m'n cardio. Gewoon snoeiharde discipline.
Discipline heb ik niet in tijden van verveling en/of stress. Het is gelukkig niet erg genoeg dat het uit de hand zal lopen, maar begin nu toch wel een portie gek te worden. Dumbbells zijn niet te vinden voor fatsoenlijke prijzen ook, anders had ik dat nog wel gekocht. Zonder het trainen zie ik er het nut ook niet van in. Ik pak een kleine cut bij openen van de sportscholen, ga meer per week sporten, wat cardio er bij doen en dan heb ik al weer een grote blij.

Discipline heb ik niet in tijden van verveling en/of stress. Het is gelukkig niet erg genoeg dat het uit de hand zal lopen, maar begin nu toch wel een portie gek te worden. Dumbbells zijn niet te vinden voor fatsoenlijke prijzen ook, anders had ik dat nog wel gekocht. Zonder het trainen zie ik er het nut ook niet van in. Ik pak een kleine cut bij openen van de sportscholen, ga meer per week sporten, wat cardio er bij doen en dan heb ik al weer een grote blij.
Ik vind deze situatie natuurlijk ook kut. Ben ook iemand die altijd veel in de sportschool te vinden was. Maar ik probeer er het beste van te maken. Neerslachtigheid en weinig beweging kunnen ook een neerwaartse spiraal veroorzaken; door niets te doen ga je je nog slechter voelen. Beter kun je dus gewoon roeien met de riemen die je hebt en doen wat nog mogelijk is. Snacks haal ik niet in huis. Dan is de verleiding er ook niet.

Als ze de sportscholen weer zouden openen en de rest nog niet denk ik dat er echt dubbel zoveel mensen naar de sportschool gaan als voor de crisis...
Waarschijnlijk komt er toch een max aantal personen per uur regel overal dus je zal er niet direct last van hebben maar goed
Met mijn gym niet bang voor. Of opeens zoveel inschrijvingen erbij.

Ik begrijp @Nootmuskaatje wel. Bij mij is trainen + gezond eten ook echt een ‘combi’.

niet dat ik normaal iedere dag McDonalds eet maar als ik train dan volg ik alles wel een stuk beter.

en ja, roeien met de riemen die je hebt. Dat is ook helemaal waar. Maar trainen in een goed uitgeruste sportschool is toch wat anders.

Wel, het komt wel goed denk ik. Nog eventjes doorbijten.

Gyms moeten gewoon open. Laat de mensen sporten, bewegen en werken aan hun gezondheid. Alleen maar voordelig in deze periode.

Ik begrijp @Nootmuskaatje wel. Bij mij is trainen + gezond eten ook echt een ‘combi’.

niet dat ik normaal iedere dag McDonalds eet maar als ik train dan volg ik alles wel een stuk beter.

en ja, roeien met de riemen die je hebt. Dat is ook helemaal waar. Maar trainen in een goed uitgeruste sportschool is toch wat anders.

Wel, het komt wel goed denk ik. Nog eventjes doorbijten.
Wat deze zeggen, in periodes dat ik regelmatig sport is het makkelijker te focussen op niet te veel troep eten en de lekkere, maar minder goede, dingen te bewaren voor speciale gelegenheden (weekend, bv).

Regelmatig sporten gaat makkelijker met een gym.

Laatst bewerkt:
Ik vind deze situatie natuurlijk ook kut. Ben ook iemand die altijd veel in de sportschool te vinden was. Maar ik probeer er het beste van te maken. Neerslachtigheid en weinig beweging kunnen ook een neerwaartse spiraal veroorzaken; door niets te doen ga je je nog slechter voelen. Beter kun je dus gewoon roeien met de riemen die je hebt en doen wat nog mogelijk is. Snacks haal ik niet in huis. Dan is de verleiding er ook niet.
Dat zeker. Heb een mooie bestelling onderweg van de Ikea en een leuke tv (55Q70R) die volgt om mijn saaie kamer om te toveren tot een echte mancave :D. Ik eet nog wel voor een groter deel gezond dan ongezond, maar meer ongezond dan gewoonlijk.

En als mensen zeggen maar ja met al dat zweet ga je elkaar besmetten. Belgische viroloog Van Ranst zei een 2 weken terug dat het virus niet wordt overgedragen via zweet.

Ik werk remote (thuis/cowerkplek) en bezoek klanten, partners, toeleveranciers, etc. Ik probeer te focussen op de kansen in deze tijd en die te benutten. Never waste a good crisis. Er wordt grootschalig geld geschoven dus er is voor iedereen wat te halen. Er zijn voldoende marktomstandigheden erg gunstig nu.

Verder begin ik er niet over in de zin dat ik een waardeoordeel geef, maar je merkt snel genoeg wie beetje doorziet wat de (geo)politieke motieven zijn en wie in paniek gevangen is. Die laatste zijn er niet zo veel. Ik werk in de gebouwde omgeving met technische installaties, mensen snappen allemaal wel waar politiek en lobby bepaald wanneer effectief beleid gevoerd wordt en waar bakken geld verspild worden.

Gewoon mix van al het goede wat we hebben gebruiken en je niet te veel zorgen maken over wat er over meer dan 50 jaar mogelijk kan gebeuren. Die angst van opwarming en bang zijn over een staat van de wereld van over 200 jaar, haha, dat is toch bizar? 200 jaar geleden reden we nog met paard en wagen. Als ze in 1800 zorgen hadden over wereldproblemen dan denk ik niet dat ze oplossingen als mobile telefoon, internet en Boeing 747 mee in overweging zouden nemen.

Dus voor nu gewoon beetje praktisch, in de basis wat kernenergie, wat zonnepanelen en geothermisch decentraal als effectief, als effectief andere beschikbare bronnen als waterkracht benutten. Verder voldoende fossiel om door te knallen tot er een technologische ‘black swan event’ plaats vindt en we allemaal terug kijken op deze klimaatgekte en een anti-climax beetje zoals met de millennium bug verwacht ik.

Of het wordt gewoon overtroffen door een ‘nog grotere bedreiging’. Energietransitie dat loopt wel, nu is de volgende stap de potentie van big pharma en de biologische en digitale oorlogsvoering door te voeren. Grotere vissen dan de transitie.

Machtsstrijd tussen continenten, grote banken en corporaties die meer macht hebben dan de overheid. De 1% van de 1% die spelletje risk spelen en de poppetjes verzetten om macht uit te breiden.

Er is blijkbaar dus weinig goed helaas. het meeste leidt terug naar fossiele brandstoffen. Dit leidt naar steeds hogere CO2-, stikstofdioxide-, zwaveloxide- en kwikuitstoot. Met alle gevolgen van dien.

Naar mijn idee moet je je juíst zorgen maken over de toekomst. De populatie blijft groeien, het gebruik, de technologie, de uitstoot en vraag naar energie dus ook. De lijn loopt niet kaarsrecht omhoog, maar heel stijl omhoog.
We kunnen niet kijken naar de afgelopen 200 jaar waar de groei niet zo hard ging als nu.

Alternatieven: Gas en kernenergie?

Laatst bewerkt:
Als ze de sportscholen weer zouden openen en de rest nog niet denk ik dat er echt dubbel zoveel mensen naar de sportschool gaan als voor de crisis...
Waarschijnlijk komt er toch een max aantal personen per uur regel overal dus je zal er niet direct last van hebben maar goed

Hier ben ik dus ook bang voor.
1) Aangescherpte maatregelen mbt afstand in de gym = minder mensen tegelijk
2) Meer mensen hebben de behoefte om naar de gym te gaan. Zowel slapende leden als nieuwe leden

Gym straks -> gespannen sfeer over tijd/drukte/wachten en afstand houden/hijgende gasten.

En laatst vond je het nog zo "mooi" dat er in Zweden een duidelijke stijging te zien was in doden omdat ze geen lockdown hebben, maar de sportscholen moeten nu wel weer open want je mist het. :rolleyes:

En als mensen zeggen maar ja met al dat zweet ga je elkaar besmetten. Belgische viroloog Van Ranst zei een 2 weken terug dat het virus niet wordt overgedragen via zweet.
Klopt. Zweet is niet het probleem. Maar wel zit iedereen met zijn handen aan dezelfde dumbbells, barbells, schijven en apparatuur. Daarnaast zou de airco het virus ook eenvoudig door een zaal kunnen verspreiden.

Is dat niet de kern van het probleem?
Precies ja. Ik hoop dat men hier ook over na gaat denken. We kunnen toch niet iedere X jaar de wereld in een lock-down doen omdat er weer een nieuwe pandemie uitbreekt en zich over de wereld verspreid.

CO2 is niet onomkeerbaar, stikstofdioxide is deels een gevolg van de drang tot CO2 reductie? zwaveloxide is een keuze, we kunnen prima alles ontzwavelen, wat is de oorzaak van de kwikuitstoot?

Is dat niet de kern van het probleem?

Dat is zeker de kern van het probleem en de reden waarom ik mijn eerste post hierover postte.

De opsomming die ik plaatste zijn de gevolgen van bijvoorbeeld uitstoot van kolencentrales. Deels ook Biomassacentrales.

Klopt. Zweet is niet het probleem. Maar wel zit iedereen met zijn handen aan dezelfde dumbbells, barbells, schijven en apparatuur. Daarnaast zou de airco het virus ook eenvoudig door een zaal kunnen verspreiden.

Nee airco is ook geen risico. Ook dat is door Belgische virologen gezegd. En ja van die apparatuur. Ontsmetten na gebruik. Moeilijk is dat niet.

Nee airco is ook geen risico. Ook dat is door Belgische virologen gezegd.
Recent is een CDC publicatie verschenen op basis van contact tracing waaruit bleek dat mensen hoogstwaarschijnlijk besmet zijn geraakt in een restaurant door patient A1. Zowel aan de linker- als rechterzijde hebben besmettingen plaatsgevonden, hetgeen bijzonder is gezien de afstand of de positie (met ruggen naar elkaar toe). De onderzoekers suggereren dat de airconditioning hierin een instrumentele rol speelt.
cafe.jpg

Recent is een CDC publicatie verschenen op basis van contact tracing waaruit bleek dat mensen hoogstwaarschijnlijk besmet zijn geraakt in een restaurant door patient A1. Zowel aan de linker- als rechterzijde hebben besmettingen plaatsgevonden, hetgeen bijzonder is gezien de afstand of de positie (met ruggen naar elkaar toe). De onderzoekers suggereren dat de airconditioning hierin een instrumentele rol speelt.
cafe.jpg

Heb ook eens gehoord dat er airco in een ziekenhuis opstond. Ook vreemd lijkt me dan. Het gebeurt vooral door hoesten en niezen.

Terug
Naar boven