MuscleMeat

Coronavirus

Heb je de bovenstaande zoekfunctie al geprobeerd?

Want geen zoekresultaat daar betekend dat het middel niet bestaat?

Luister ik heb me in geen enkele mate verdiept in het middel. Tijdens het schijten heb ik gegoogled.

Dit zie ik nu, en ja ik zit te schijten. Het is een medicijn tegen malaria. Derhalve zou het door alle stadia van test en goedkeuring moeten zijn gegaan. Dat wil zeggen: in geval van toepassing bij malaria.

Nou zijn er patienten en doctoren die experimenten omdat ze anders sowieso doden hebben. Als jou wordt verteld dat je nog 72 uur te leven hebt dan zeg je: kom maar op met die malaria pillen.

Iedereen weet dat malaria tabletten irritante bijwerkingen hebben. Ik heb ze al 3 keer mee op reis gekregen en nooit gegeten omdat het je er misselijk of whatever van wordt. Doet er niet toe. Mensen en doctoren experimenteren.

Nu blijkt dat er een club doctoren is die het middel op 2300+ patienten getest hebben en 91% herstel vertoont. NO SHIT dat het niet in double blind laboratorium setting door 15 FDA stages is geweest. Daar is geen tijd voor.

Eerste empirisch verkennend onderzoek is positief, klaar.

Maar Trump noemt het en ORANGE MAN BAD dus gaat het van tafel.

Status quo bias. Appeal to authority. Halo effect. Social desirability, ik kan echt eindeloos door gaan met de hoeveelheden logisch falen die rond gaan bij de never Trumpers.

Het simpele punt is dat er GEEN ENKEL gecontroleerd onderzoek is naar medicatietoepassing op corona patienten.

En denken jullie nou echt dat er simpele malaria pilletjes gebruikt gaan worden als er hier een 7+ MILJARD gebruikers markt voor nieuw medicijn klaar ligt?

Hoe naief wil je door het leven gaan?

@Red Pill: stroman-argument. Je doet net alsof ik zeg dat alles wat in een lab geproduceerd wordt, gezond is. Dat zeg ik echter helemaal niet. Dus leuk riedeltje, maar nee.

Het is niet eens grappig meer. Je zegt dat het vaccin uit een ‘schoon’ lab komt en impliceert dat het daarmee per definitie minder ongezond is dan ‘versneden harddrugs’.

Luister, prima. Ieder zijn mening. Let’s agree to disagree. Dit is echt zinloos.

Het is niet eens grappig meer. Je zegt dat het vaccin uit een ‘schoon’ lab komt en impliceert dat het daarmee per definitie minder ongezond is dan ‘versneden harddrugs’.

Luister, prima. Ieder zijn mening. Let’s agree to disagree. Dit is echt zinloos.

Dat is jouw interpretatie, maar dat is dus niet wat ik zeg. Lees het nog eens.

83B1EC81-D1C7-4338-8FEE-6AC496FD2011.png

Allerlei landen hebben al vaccins gemaakt maar moeten testrondes door...

Net zo zinloos als dat deze pannekoek voor jou gaat bepalen of je wel of niet het vaccin moet gebruiken omdat je ooit een pilletje of iets dergelijks hebt gebruikt :roflol:

Laatst bewerkt:
Want geen zoekresultaat daar betekend dat het middel niet bestaat?
Nee, maar jij komt met een nieuws item over een medicijn en een organisatie. Ik vind het dan frappant dat er op de site van die organisatie dan niets over dat medicijn te vinden is.

Jullie hebben 465 pagina's gewijd aan iets dat niet bestaat en gewoon een verzinsel is om de schadelijke effecten van 5G te verbloemen. :aluhoedje:

Cape town, Gang town, Lockdown.
NPO2. 20.35

Bram Vermeulen kijkt naar de impact van het coronavirus op de overvolle townships van Zuid-Afrika.

Dat is jouw interpretatie, maar dat is dus niet wat ik zeg. Lees het nog eens.

Ok toegegeven dat zei je niet letterlijk, echter blijft de aard van het middel in deze context belangrijker dan de conditie waarin het ontwikkeld is. Rattengif uit het laboratorium is niet gezonder dan een appel van de groenteboer.

Verder blijft de algehele context waarbinnen je het argument aanvoert een Ad Hominem argument (@blastoise mag niet oordelen want hij gebruikt zelf drugs) waarmee de discussie op zichzelf niet relevant is.

Verder: Er is onwijs veel onderzoek naar de korte en lange termijn effecten van zo’n beetje alle hard drugs. En alles is in beperkte mate qua negatieve gezondheidseffecten te verwaarlozen. Juist de lange termijn effecten zijn belangrijk.

Persoonlijk zie ik dan ook het gebruik van harddrugs, met risico op sterven en/of lange termijn risico’s in normale dosis van 1 op 100.000 is, waarvan wel of niet versnijden het wellicht een factor 100 vergroot, dan ook zeker niet als meer onverantwoord om een middel te nemen wat mogelijk 1 op 10 kans op lange termijn schade oplevert, waarvan fluctuatie 0.001% is.

Nee, maar jij komt met een nieuws item over een medicijn en een organisatie. Ik vind het dan frappant dat er op de site van die organisatie dan niets over dat medicijn te vinden is.

Zover heb ik niet gezocht. Mijn oorspronkelijke argument is dat gebrek aan verificatie niet bepaald of een middel wel of niet geschikt is. Toegegeven, je kan geen causaal verband hard maken, maar zoals gezegd, er is gegronde reden verder onderzoek naar het middel uit te voeren en het veroordelen of diskwalificeren van de toepassing is niet de meest logische keuze.

Laatst bewerkt:
Ok, maar dat hydroxychloroquine mogelijk werkt is al langer bekend. Het is ook geen specifiek antimalaria medicijn, naar een breed werkend antiviraal middel.

• Haha
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.300
Kreeg dit doorgestuurd

Terug
Naar boven