MuscleMeat

Coronavirus

Littekenweefsel misschien?

https://www.newscientist.com/articl...oms-and-how-deadly-is-covid-19/#ixzz6FcpiLbWS
Radiological findings from 81 patients with COVID-19 pneumonia in Wuhan, China: a descriptive study

Radiology Perspective of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Lessons From Severe Acute Respiratory Syndrome and Middle East Respiratory Syndrome
https://www.ajronline.org/doi/10.2214/AJR.20.22969
Ja en dat is doorgaans permanent toch?

Dat laatste artikel doelde ik op @Punjab

Ja en het aantal besmettingen ligt een stuk lager, voolopig is de kans om dood te gaan aan de griep nog vele maken hoger.
Het aantal besmettingen ligt dan wel lager maar in verhouding gaan er veel meer mensen dood. 3000 doden tegenover 89000 besmettingen bij corona en bij griep 18000 doden en 32 miljoen besmettingen. Dus maar 6x zoveel doden bij griep maar wel 360x zoveel besmettingen

Het aantal besmettingen ligt dan wel lager maar in verhouding gaan er veel meer mensen dood. 3000 doden tegenover 89000 besmettingen bij corona en bij griep 18000 doden en 32 miljoen besmettingen. Dus maar 6x zoveel doden bij griep maar wel 360x zoveel besmettingen
Als je dat het belangrijkste vind, dan zou ik me druk maken om Ebola.

Als er in 1 week 2000 besmettingen van Ebola zouden zijn in Italie zou half europa op zijn kop staan.

Ja en dat is doorgaans permanent toch?

Dat laatste artikel doelde ik op @Punjab
Uit de quote maak ik op dat het onderzeker is of dat blijvende schade is. Maar ik ben geen longdoktor dus geen idee in hoeverre dat kan herstellen. In de SARS en MERS onderzoeken zijn het veelal oudere ernstigere patienten die er pulmenary fibrosis aan overhouden, ik neem aan dat herstel op die leeftijd beperkt of niet mogelijk zal zijn.

Zag trouwens ook voorbij komen dat het impact zou kunnen hebben op de vruchtbaarheid van mannen, via diezelfde ACE2 receptors.

ACE2 Expression in Kidney and Testis May Cause Kidney and Testis Damage After 2019-nCoV Infection
Our results indicate that renal function evaluation and special care should be performed in 2019-nCoV patients during clinical work, because of the kidney damage caused by virus and antiviral drugs with certain renal toxicity. In addition, due to the potential pathogenicity of the virus to testicular tissues, clinicians should pay attention to the risk of testicular lesions in patients during hospitalization and later clinical follow-up, especially the assessment and appropriate intervention in young patients' fertility.

Ja en het aantal besmettingen ligt een stuk lager, voolopig is de kans om dood te gaan aan de griep nog vele maken hoger.

Dat zijn toch een hoop doden wereldwijd als het zo doorgaat....

Je kunt pas over enkele maanden de conclusie trekken, niet na een maand.
Dat doe je ook niet met de griep.

maar voorlopig valt het in het niet bij het aantal griep doden van de 21ste eeuw.

en zo zal het ook blijven ,veel drama ,weinig wol

,,Van het coronavirus heb ik zelf niet veel last gehad, misschien zelfs nog wel minder dan van een normale griep. Nu na twee dagen ben ik er eigenlijk wel weer bovenop. Maar waar ik écht ziek van ben, dat zijn de reacties op sociale media.

:bang::bang:

Ik heb het op twitter gelezen
Kijk gewoon op de site van het RIVM als je betrouwbare informatie zoekt. Je leest zo veel indianenverhalen op sociale media. Daardoor schieten sommigen in stress en paniek en gaan ze 50 kilo droge rijst hamsteren en dat soort fratsen.

Als er in 1 week 2000 besmettingen van Ebola zouden zijn in Italie zou half europa op zijn kop staan.
Die filovirussen (die hemorragische koorts veroorzaken) moet je idd niet onderschatten.

Dat ik trouwens zei dat "nobody cares" is natuurlijk niet helemaal waar en moet ik in context plaatsen. Ik bedoel dat de meeste mensen het niet boeit als er in Afrika mensen dood gaan aan Ebola. Het is een ver van hun bed show en men gaat er vanuit dat die ziekte daar blijft.

Overheden die in lvl 4 biolabs knutselen met filovirussen voor biologische wapens, het CDC en virologen boeit het natuurlijk wel. Ze houden het niet voor niets nauwlettend in de gaten. Stel een filovirus zoals het marburg virus muteert tot een vorm waarin het, net zoals Covid-19, airborne is en asymptomatische besmetting mogelijk is tijdens de incubatietijd, dan hebben we een groot probleem als het niet op tijd contained wordt.

Een zeer interessant artikel hierover:

2. Pathogenesis
Filoviruses have a broad cell tropism, infecting a wide range of cell types. This tropism is directed by its envelope glycoprotein (GP). Dendritic cells, monocytes, macrophages, endothelial cells, fibroblasts, hepatocytes, adrenal cortical cells, and several types of epithelial cells support the replication of these viruses [19,20,21,22]. Dendritic cells, monocytes and macrophages are preferred as early replication sites of EBOV. Together with neutrophils these cells play pivotal roles in dissemination or trafficking of the virus as it spreads from the initial infection site to regional lymph nodes, probably through the lymphatic system, and to the liver and spleen through the blood. EBOV also affects tissues notably liver, spleen, kidneys, lymph nodes, testes, gastrointestinal mucosa, lungs and skin and causes extensive tissue necrosis [22,23,24]. Infection with EBOV first causes a significant inflammatory response and lymphoid cell apoptosis (most likely due to release of Tumor Necrosis Factor-α (TNF-α)), which leads to lymphopenia [2,25] and suppression of effective adaptive immune response [26]. Moreover, inhibition of the type I interferon response, one of the major anti-viral host defenses, is another important aspect in the pathogenesis of the disease [19,27]. In addition, viral replication in monocytes elicits a storm of pro-inflammatory cytokines. By doing so, the virus disables the immune system, allowing uncontrolled viral replication and dissemination and indirectly damages the vascular system that leads to hemorrhage, hypotension, thrombus and disseminated intravascular coagulation (DIC) followed by shock, organ failure and death [19,27]. Coagulation abnormalities associated with EBOV are not the direct result of virus-induced cytolysis of endothelial cells, and are likely triggered by immune-mediated mechanisms [28]. In experimentally infected animal models or in naturally infected Ebola patients, increased blood concentrations of nitric oxide were associated with mortality [29] because its abnormal production can induce several pathological disorders including apoptosis of bystander lymphocytes, tissue damage and loss of vascular integrity, which might contribute to virus-induced shock [19].

EBOV also causes extensive hepatocellular necrosis with a concomitant reduction in the formation of coagulation proteins. It also affects the adrenal gland and destroys the ability of the patient to synthesize steroids and aggravate the circulatory failure by disabling blood pressure homeostasis [1,2]. In the heart, lungs, intestine and pancreas, impairment of the microcirculatory bed is seen but actual necrotic lesions are rare [30]. In general, the ability of EBOV to disable such major mechanisms in the body facilitates the ability of the virus to replicate in an uncontrolled fashion leading to the rapidity by which the virus can cause lethality [2].

Damn.

Kijk gewoon op de site van het RIVM als je betrouwbare informatie zoekt. Je leest zo veel indianenverhalen op sociale media. Daardoor schieten sommigen in stress en paniek en gaan ze 50 kilo droge rijst hamsteren en dat soort fratsen.
Voor betrouwbare informatie zou ik dus niet de website van het RIVM gebruiken. Eerder de WHO of het CDC.

Het RIVM zei nog geen 2 weken geleden dat de kans zeer klein is dat Covid-19 in Nederland zou komen en dat mensen zich dus geen zorgen hoefden te maken. Het RIVM zegt ook nogsteeds dat asymptomatische besmetting niet mogelijk is, hetgeen in strijd is met wat de WHO en het CDC zeggen.

In 1 van de eerdere twitter posts van het RIVM noemden ze het coronavirus zelfs een griepje, hetgeen niet mogelijk is aangezien de griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus.

Laatst bewerkt:
Nee die leveren lekkere juiste info.
Die man uit Loon op Zand was niet besmettelijk met Carnaval vorige week, nu zeggen ze wat anders.
RIVM geeft echt slechte en onduidelijke informatie.

Terug
Naar boven