MuscleMeat

Coronavirus

Je kunt pas over enkele maanden de conclusie trekken, niet na een maand.
Dat doe je ook niet met de griep.
Precies. Zie dit voorbeeld:

Jun 27, 2012 (CIDRAP News) – Working with admittedly sparse data, a research team led by the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC) has estimated the global death toll from the 2009 H1N1 influenza pandemic at more than 284,000, about 15 times the number of laboratory-confirmed cases.

The World Health Organization (WHO) has put the number of deaths from confirmed 2009 H1N1 flu at a minimum of 18,449, but that number is regarded as well below the true total, mainly because many people who die of flu-related causes are not tested for the disease.

De meeste virologen in de media verwijzen ook naar de site van het RIVM. Zitten die er dan ook allemaal naast volgens jou? En wat is jouw vakgebied @apfelstrudel?
Je ziet hoe de omringende landen de situatie aanpakken zoals Duitsland en Frankrijk (voornamelijk via de informatie van de WHO) en je ziet hoe Nederland het aanpakt. Ik ben bang dat Nederland straks een 2e Italië gaat worden.......

O jeee. Tienen ligt 15km van kaassaus.

giphy-4.gif

#firstblood

Je kan het beter snel krijgen nu er nog bedden vrij zijn. Erna kan je imuun naar basicfit terug

iemand van DBB al symptomen? Ik moet zeggen dat als ik van de gym af kom ik toch wel naarstig aan het schrobben ben lol.

Dook ook al ineen toen mijn kapster begon te kuchen...trieste bedoeling allemaal

Je ziet hoe de omringende landen de situatie aanpakken zoals Duitsland en Frankrijk (voornamelijk via de informatie van de WHO) en je ziet hoe Nederland het aanpakt. Ik ben bang dat Nederland straks een 2e Italië gaat worden.......

Belgie is nog erger. Dokters geen mondmaskertjes omdat overheid er geen heeft en ze weigeren soms testen uit te voeren :roflol:

Kijk gewoon op de site van het RIVM als je betrouwbare informatie zoekt. Je leest zo veel indianenverhalen op sociale media. Daardoor schieten sommigen in stress en paniek en gaan ze 50 kilo droge rijst hamsteren en dat soort fratsen.
Ik bump dit bericht even als de rijst uitverkocht is.

Belgie is nog erger. Dokters geen mondmaskertjes omdat overheid er geen heeft en ze weigeren soms testen uit te voeren :roflol:

Vrouw uit Helmond dan, die maar niet getest werd ondanks dat ze uit het skigebied kwam in Italie. Ze moest maar onder de wol gaan liggen (wie heeft er tegenwoordig nog een wollen deken). Nederland is triest bezig.

Vrouw uit Helmond dan, die maar niet getest werd ondanks dat ze uit het skigebied kwam in Italie. Ze moest maar onder de wol gaan liggen (wie heeft er tegenwoordig nog een wollen deken). Nederland is triest bezig.
Sterf maar in een hoekje zodat je erfenis naar je staatsschulden gaan. :rolleyes: :aluhoedje:

Laatst bewerkt:
Dat ik trouwens zei dat "nobody cares" is natuurlijk niet helemaal waar en moet ik in context plaatsen. Ik bedoel dat de meeste mensen het niet boeit als er in Afrika mensen dood gaan aan Ebola. Het is een ver van hun bed show en men gaat er vanuit dat die ziekte daar blijft.
En dat blijft ook zo door onze bevoorrechte westerse hygiene praktijken zoals geen poep en dode mensen dumpen waar je drinkwater vandaan komt en je handen wassen nadat je in bloed en lichaamssappen van ernstig besmettelijke zieke mensen hebt gepoert.

Maar AlLeS iS hIeR zO gOeD geReGeLd

100kg rijst. 40kg is van mij.

Je zou hier een heel Soemalisch dorp 3 jaar van kunnen voeden :roflol:
IMG-20200301-WA0000.jpg

Zeer goede kwaliteit rijst trouwens, maakt echt zeer nice palau (pilau, pilav).

20200226_213757.jpg

(Ja ik weet dat het totaal niet lijkt op die shizzle in het filmpje hieronder. Was ff een schnell probeersel voor de lunch). Maar het smaakte wel echt top.

Overleven in stijl jonguh.

Nu nog de Corona zelf overleven :D
Ik geef het 0,000007 % kans ik om ga komen van de honger in Nederland, maar de een is natuurlijk wat sneller te bekeren dan de ander.
Hij loopt meer risico om te overlijden als gevolg van een arseenvergiftiging dan aan een coronabesmetting. :D

Dat zijn toch een hoop doden wereldwijd als het zo doorgaat....
Hebben we straks een enorm gebrek aan migranten.
Het RIVM zei nog geen 2 weken geleden dat de kans zeer klein is dat Covid-19 in Nederland zou komen en dat mensen zich dus geen zorgen hoefden te maken. Het RIVM zegt ook nogsteeds dat asymptomatische besmetting niet mogelijk is, hetgeen in strijd is met wat de WHO en het CDC zeggen.

In 1 van de eerdere twitter posts van het RIVM noemden ze het coronavirus zelfs een griepje, hetgeen niet mogelijk is aangezien de griep wordt veroorzaakt door het influenzavirus.
In hoeverre doet de oh aan paniek management? Dat we steeds langzaam aan het ergere idee mogen wennen ipv dat ze in 1x zeggen dat het op de piek heel erg zou kunnen worden.

Vergelijk de financiële crisis, toen kon Bos ook niet zeggen dat het wat uit de klauwen zou lopen, wist ie wel, maar geen paniek zaaien.

Dus eerst komt het hier niet, dan is het niet zo erg, dan zijn alle gevallen traceerbaar, dan kunnen we het nog makkelijk aan, dan zijn er misschien her en der wat tekorten, enz, enz.

iemand van DBB al symptomen? Ik moet zeggen dat als ik van de gym af kom ik toch wel naarstig aan het schrobben ben lol.

Dook ook al ineen toen mijn kapster begon te kuchen...trieste bedoeling allemaal
Waarom schrobben ? Ik lik mijn handen gewoon schoon. Tot nu toe nog nergens last van. Als het zover is pak ik het medicijn protocol van @Kaassaus

Krijgt de eerste DBB corona patiënt ook een eervolle vermelding onder zijn profielfoto?

Laatst bewerkt:
Krijg haast zin in een Corona feestje om die banner maar te bemachtigen. Al die berichtgevingen tasten schijnbaar ook mijn hersenen aan.

Terug
Naar boven