Fitness Seller

Coronavirus

Mijn oma had het en die mocht echt absoluut geen griep krijgen, maar zij dat ook 24-7 aan het zuurstof.
Ik sport iedere dag heb nog 78% dus zou niet weten als ik het zou krijgen we zien het wel
Denk trouwens dat zelfde geld met mensen met astma

Tot het je ouders, kinderen, familie, vrienden van je zijn.
Ben je dan ook zo blij dat de sterkste blijven leven of komt het dan ineens dichtbij.

1492446074992.gif

Dow surges 1,300 points and logs best percentage gain in 11 years to halt 7-session skid as investors hope central banks can dull coronavirus pain

Eurozone government bonds trade in a calmly manner with cautious risk-on mood after European Central Bank President Christine Lagarde on Monday issued a statement saying that the ECB stands ready to take "appropriate and targeted measures, as necessary commensurate with the underlying risks" related to the coronavirus.

The Reserve Bank of Australia cut its benchmark rate by 25 bps to 0.5% at today’s meeting. It was a mild surprise, with only 50% of polled economists expecting the cut. In the accompanying statement, the Bank said the outbreak of CoVid-19 is having a significant impact on the economy and has clouded the near term outlook for the global economy. It seems this rate cut may not be the last as the RBA also said it was prepared to ease monetary policy further, if the need arises.

Gewoon bij elke daling meteen al het monopoly geld weer oppompen

20200303_105538.jpg
20200303_105729.jpg
20200303_105459.jpg
20200303_105518.jpg

Verder nog wat dozen havermout,pasta,vlees en groenten voor 20 dagen in de vriezer.(vlees reeds gebakken) en 250liter flessenwater,15 dozen melk en 5 flessen olijfolie,waterzuiveringstabs en een 300 t lichtjes.

Laatst bewerkt:
Gaat trouwens lekker in Italië. Men verwachtte een hoog aantal doden in 3e wereld landen en had de verwachting dat Italië de mortaliteit (van zogenaamd 3%) flink naar beneden zou bijstellen. Niets is echter minder waar.

Screenshot_20200301-225227_Chrome.jpg

Doden: 34
Genezen: 83
Doden + genezen = 117.

Mortaliteit = (doden / (doden + genezen)) * 100%

Huidige mortaliteit in Italië onder bevestigde gevallen = 29%

Simpel griepje?
Het aantal confirmed cases in Italië is vandaag ook met bijna 50% gestegen (in 1 dag dus). De situatie in Italië is onze situatie over 2 weken.

Wel grappig trouwens als je naar die tabel kijkt. China heeft volgens die tabel by far de laagste mortaliteit :roflol:. Ik denk dat we nu dus wel kunnen concluderen dat al die informatie uit China inderdaad nep was/is.
lol zo kun je toch niet redeneren, denk even logisch na

• Like
Waarderingen: BB_
ja dat is wel aanzienlijk beter, ze zat op 23% geloof ik.
Wat mierengeneuk, maar onder de 50% verlies je het bewustzijn. Misschien ging het over longinhoud?

COPD is natuurlijk een risicofactor, maar met een milde vorm en vroegtijdig ontdekken van de ziekte, kan je bv de griep ook gewoon overleven.

Blijft er blijvende schade als je geneest? ik meen eens een keer wat gelezen te hebben daarover

Blijft er blijvende schade als je geneest? ik meen eens een keer wat gelezen te hebben daarover

Hoe kunnen ze dat nu al weten dan? Het is "er nog maar net". Blijvende schade betekent dat het niet meer hersteld. Je hebt dat in dit topic gelezen omdat 1 of andere nono hier dat roeptoeterde... Maar het is gebaseerd op Corona 4.9% uit Mexico ;)

Hoe kunnen ze dat nu al weten dan? Het is "er nog maar net". Blijvende schade betekent dat het niet meer hersteld. Je hebt dat in dit topic gelezen omdat 1 of andere nono hier dat roeptoeterde... Maar het is gebaseerd op Corona 4.9% uit Mexico ;)
he die mexicaanse corona kun je goed ziek van zijn na een traytje :P #ervaringsdeskundige

• Haha
Waarderingen: Vonk
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het ook. Ik heb het op twitter gelezen en hier ook inderdaad.

Zal kijken of ik dat bericht terug kan vinden. Was iig iets met bepaalde overlap met sars

Wat mierengeneuk, maar onder de 50% verlies je het bewustzijn. Misschien ging het over longinhoud?

COPD is natuurlijk een risicofactor, maar met een milde vorm en vroegtijdig ontdekken van de ziekte, kan je bv de griep ook gewoon overleven.

Longcapiciteit ja, niet zuurstofwaarde in het bloed.

• Like
Waarderingen: mat
Littekenweefsel misschien?

https://www.newscientist.com/articl...oms-and-how-deadly-is-covid-19/#ixzz6FcpiLbWS
Alwalid and his colleagues have been assessing CT lung scans of people in Wuhan who have caught the virus. In the first week of infection, before symptoms start to show, signs of inflammation become apparent in the lungs. This spreads from one site in one lung to multiple areas of both lungs in the first few weeks of becoming infected, before it starts to improve.

“We found some fibrosis [scarring] in the lungs, but we don’t know if that is reversible,” he says. “Is it something that will resolve, or will it stay in the lungs? And what might the consequences be?”
Radiological findings from 81 patients with COVID-19 pneumonia in Wuhan, China: a descriptive study

Radiology Perspective of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Lessons From Severe Acute Respiratory Syndrome and Middle East Respiratory Syndrome
https://www.ajronline.org/doi/10.2214/AJR.20.22969
Long-Term Follow-Up Imaging
After a patient has recovered from SARS, CT shows transient interlobular septal thickening and reticulation over a course of several weeks to months. The reticulation appears after the 2nd week and peaks around the 4th week [21]. One-third of patients with persistent respiratory symptoms will have imaging findings of fibrosis, including inter-lobular and intralobular reticulation, traction bronchiectasis, and, rarely, honeycombing [5]. Areas of airtrapping, caused by damage to ciliated respiratory epithelium, have been reported in 92% of patients who have recovered from pneumonia and are less likely to resolve completely [22].

Likewise, in patients with MERS, although the majority fully recover, 33% show evidence of lung fibrosis on follow-up imaging. These patients were commonly older, had prolonged ICU admission, and had greater lung involvement in the acute phase of the disease [7].

..

CT is recommended for follow-up in individuals who are recovering from COVID-19 to evaluate long-term or permanent lung damage including fibrosis, as is seen with SARS and MERS infections.

Klopt, mijn ouders zijn 80+. Pa is hartpatient en ma heeft COPD, als die besmet raken is de kans dat ze er aan overlijden best groot, maar dat geldt ook voor de griep. Door alle media aandacht zal het wel anders voelen of ze nu corona krijgen of griep.
Er is wel een verschil tussen de groep en corona, de mortaliteit ligt veel hoger

Ja en het aantal besmettingen ligt een stuk lager, voolopig is de kans om dood te gaan aan de griep nog vele maken hoger.

Terug
Naar boven