XXL Nutrition

Coronavirus

Waarom zijn er dan jonge mensen overleden door dit virus? En longpatient zijn is ook geen pretje.

Allemaal erg overdreven. Als ik ga hardlopen, is het ergste wat er in alle redelijkheid kan gebeuren het breken van mijn been met heel veel pech.
Onredelijk wordt het als ik verwacht dood neer te gaan vallen met een onbekende hartaandoening. Ik schaar angst voor een dood door Corona op vakantie ook daaronder, zou eerder bang zijn voor een dood door voedselvergiftiging.

Zo kan ik ook dodelijke gevallen van influenca, hardlopen, ziekte van pfeiffer, verkeerd eten in een restaurant, ontgroening door studenten voor je in een pdf geven. Zo zien we maar weer wat angst wel niet doet. Tuurlijk zijn er Corona doden onder jongeren. Dat zegt verder nog niks in alle redelijkheid.

Ik ga nooit meer naar een boerderij!!!!

Kijk, ik weet de exacte statistieken niet en voor bepaalde groepen is het coronavirus vast heel gevaarlijk maar het is ook een grote bangmakerij. Alles wordt precies zo gedraaid om de bevolking maar bang te maken. Eerst wordt er gezegd dat kinderen niet gevoelig zijn voor het virus en er zijn in het basisonderwijs dan ook geen maatregelen t.a.v. de kinderen. Vervolgens gaat er een kind van 3 jaar oud dood en dan wordt er weer gezegd: "Zie je wel, het coronavirus kan iedereen treffen. Ook kinderen." Alles wordt zo gedraaid om de bevolking maar zo bang mogelijk te maken.

Cijfers zijn cijfers. Het wordt niet gestuurd, ze kunnen moeilijk zeggen: deze man van 30 is overleden door corona..”Maar hij was gewoon een aansteller”. Nee je hebt grwoon dikke pech dan. Statistisch gezien is die kans super klein, maar als je pech hebt dan KAN het dus wel zo zijn dat het je zwaarder gaat vallen dan ‘een paar dagen niet fit’. Mensen worden gewoon moe van zon lange epidemie en doen liever alsof er niks aan de hand is. Dat is allemaal we begrijpelijk, maar bagataliseren met Facebook wijsheden heeft geen zin.

• Like
Waarderingen: Pren
Nee je hebt grwoon dikke pech dan.
Iedereen kan dikke pech hebben, ik ben bijna 10 jaar geleden ook met een virale infectie in het ziekenhuis beland. Ik heb 7 dagen in isolatie gelegen aan het infuus en heb daarna nog een tijdje rondgelopen met de infectie op de iris van mijn rechteroog. Ze hebben van alles getest zonder er achter te komen wat het nu precies was.

Iedereen kan dikke pech hebben, ik ben bijna 10 jaar geleden ook met een virale infectie in het ziekenhuis beland. Ik heb 7 dagen in isolatie gelegen aan het infuus en heb daarna nog een tijdje rondgelopen met de infectie op de iris van mijn rechteroog. Ze hebben van alles getest zonder er achter te komen wat het nu precies was.
Inherent aan het leven. Iedere keer als je in de auto stapt kun je het risico lopen op een frontale botsing, maar dat gebeurt niet (altijd). De overlevingskansen worden groter door voorlichting, veiligere auto's etc. Dat pakket van (schijn)veiligheid heeft de overheid ook getracht te creëren door de 'slimme' maatregelen. Het zou wel erg raar zijn als ze in de auto industrie gaan roepen: nou, we stoppen nu met verdere ontwikkeling van automatische remsystemen en betere gordels en airbags, want het valt allemaal wel mee. xD Je wilt je toch altijd indekken tegen mogelijke risico's. En wat niet in de te dekken valt valt niet in te deken en daar leef je maar mee.

Ik ga ook maar niet meer autorijden of met het vliegtuig.

Jij hebt liever een leider als Bolsonaro die alle adviezen in de wind slaat omdat het wel mee valt en vervolgens 92.000 doden moet wegschrijven door het griepje?
Op een land met geloof 200 miljoen inwoners en een infrastructuur en zorg die al tientallen jaren beneden elk niveau is, je gaat een zittende president die net 3 jaar daar is afrekenen op een situatie die al tientallen jaren zo is?

Inherent aan het leven. Iedere keer als je in de auto stapt kun je het risico lopen op een frontale botsing, maar dat gebeurt niet (altijd). De overlevingskansen worden groter door voorlichting, veiligere auto's etc. Dat pakket van (schijn)veiligheid heeft de overheid ook getracht te creëren door de 'slimme' maatregelen. Het zou wel erg raar zijn als ze in de auto industrie gaan roepen: nou, we stoppen nu met verdere ontwikkeling van automatische remsystemen en betere gordels en airbags, want het valt allemaal wel mee. xD Je wilt je toch altijd indekken tegen mogelijke risico's. En wat niet in de te dekken valt valt niet in te deken en daar leef je maar mee.
Exact! En dit brengt ons net op het interessante punt. Hoe ver ga je door met maatregelen? We gaan toch ook geen maximum snelheid van 30 km/u invoeren omdat dit veiliger is. Dan zullen er geen ongelukken meer zijn. Veel maatregelen die ze t.a.v. het coronavirus hebben doorgevoerd waren gewoon buiten proporties. Het feit dat een deel van de bevolking nu al smeekt om weer opgesloten te worden in een lockdown wijst er gewoon op dat alles erop gericht is geweest iedereen maar zo bang mogelijk te maken i.p.v. zo goed mogelijk voor te lichten.

Jij hebt liever een leider als Bolsonaro die alle adviezen in de wind slaat omdat het wel mee valt en vervolgens 92.000 doden moet wegschrijven door het griepje?
Het hoeft niet zo zwart wit te zijn. Ik ben niet op de hoogte van de maatregelen in Brazilië. Maar eerst wordt er gezegd dat kinderen niet gevoelig zijn, maar als dan vervolgens een kind doodgaat (die al heel ziek was, maar dat werd pas in later stadium gemeld) wordt dit als argument gebruikt om nog maar eens aan te geven dat het virus iedereen kan treffen. Dat is in mijn ogen pure bangmakerij.

Exact! En dit brengt ons net op het interessante punt. Hoe ver ga je door met maatregelen? We gaan toch ook geen maximum snelheid van 30 km/u invoeren omdat dit veiliger is. Dan zullen er geen ongelukken meer zijn. Veel maatregelen die ze t.a.v. het coronavirus hebben doorgevoerd waren gewoon buiten proporties. Het feit dat een deel van de bevolking nu al smeekt om weer opgesloten te worden in een lockdown wijst er gewoon op dat alles erop gericht is geweest iedereen maar zo bang mogelijk te maken i.p.v. zo goed mogelijk voor te lichten.

Op zich eens. Maar je vergeet dat niemand in het begin precies wist hoe corona zich verspreidde en hoe dodelijk en besmettelijk het precies was. We wisten gewoon niets, maar je moet wel iets adviseren. Dan is het logisch dat er fouten worden gemaakt. En persoonlijk heb ik liever dat er, achteraf gezien, te streng is ingegrepen dan dat het te slap was en het niet onder controle was.

Op zich eens. Maar je vergeet dat niemand in het begin precies wist hoe corona zich verspreidde en hoe dodelijk en besmettelijk het precies was. We wisten gewoon niets, maar je moet wel iets adviseren. Dan is het logisch dat er fouten worden gemaakt. En persoonlijk heb ik liever dat er, achteraf gezien, te streng is ingegrepen dan dat het te slap was en het niet onder controle was.
Deels mee eens, maar op voorhand wist men al dat elk levensjaar dat we mogelijk zouden gaan redden ca. 10 maal zoveel ging kosten als het gangbare maximum.

• Like
Waarderingen: Pren
Nou wie zo bang is maatregelen te willen opdringen kan al bijna ingeënt worden.

Zeker vier bedrijven – Moderna, Pfizer, AstraZeneca en Johnson & Johnson – zijn in een vergevorderd stadium met het ontwikkelen vaccins tegen het coronavirus.

Dit najaar kunnen de eerste vaccins voor noodgebruik beschikbaar zijn. Moderna begon maandag met de cruciale derde testfase waarin moet worden aangetoond dat het vaccin echt werkt. De andere bedrijven beginnen binnen enkele weken met vergelijkbaar onderzoek.

Johnson & Johnson gaat zijn experimentele coronavaccin waarschijnlijk vanaf september op mensen testen. Dat doet Johnson & Johnson in Nederland bij dochteronderneming Janssen in Leiden.

A COVID-19 vaccine, created by the Gamaleya Institute in Moscow, aims to be approved for public use by August 10, then administered to frontline medical workers, while it simultaneously goes through a third phase of tests, Russian officials told CNN.

More than 100 possible vaccines are being developed around the world to try to stop the coronavirus pandemic. At least four are in final Phase III human trials, according to WHO data - including three developed in China and another in Britain.

“Niemand kan een bepaalde datum garanderen, want er kunnen dingen fout gaan. Maar vanwege de samenwerking met een grote farmaceut kan het vaccin in september al breed beschikbaar zijn en dat is wat we ons ook tot doel hebben gesteld”, zei hij.

--

Maar blijf nu wel een beetje kritisch nadenken over elk feitje nieuws dat naar voren komt. Ontdekkingen rond covid zijn nog geen nieuwe ziektebeelden waar we nooit eerder onder leidden. 30ers gaan ook bijna dood, het infecteert je hart, conditie gaat echt zwaar achteruit... In perspectief van wat normaal is bij alledaagse ziektes zeggen die feiten op zich nog niet zo veel.

De voornaamste redenen voor maatregelen zijn toch niet omdat de ziekte zo ongezien extreem ernstig is, maar omdat het zorgstelsel er niet op voorbereid is.

Gisteren was er een overrompeling aan de kust, hebben die paar duizend mensen nu allemaal corona?

Terug
Naar boven