XXL Nutrition

Coronavirus

Wij zijn pas veilig als het vaccin er is dat in minder dan een jaar gemaakt is!
Yep. Volhouden tot begin volgend jaar. In december zijn de onderzoeken klaar en zal er wel een van de drie vaccins overblijven, misschien meer.

Dan is het produceren (gebeurt al), maar vooral distribueren en iedereen vaccineren. Een hele operatie. Nederland heeft miljoenen vaccins besteld bij een van de drie die nu over is. Waarschijnlijk zullen ze alledrie deze fase overleven.

Je maakt mij bang, ben ik momenteel mijn leven niet veilig tot er een vaccin is? En wat nu dit jaar?
Totdat er een vaccin komt loop je zo een groot risico. Ik zou mezelf opsluiten. Anders is de kans op sterven te groot! Ook als het vaccin er is zou ik voor de zekerheid gewoon binnen blijven voor altijd

Yep. Volhouden tot begin volgend jaar. In december zijn de onderzoeken klaar en zal er wel een van de drie vaccins overblijven, misschien meer.

Dan is het produceren (gebeurt al), maar vooral distribueren en iedereen vaccineren. Een hele operatie. Nederland heeft miljoenen vaccins besteld bij een van de drie die nu over is. Waarschijnlijk zullen ze alledrie deze fase overleven.
Lekker veilig! Normaal jaren doen over een vaccin en nu even zo in een paar maanden wat uit de duim zuigen, zonder dier proeven en meteen op mensen testen. That’s the spirit

.

Bijlagen

• 117204812_378678236448290_5393443624573625135_n.jpg
    117204812_378678236448290_5393443624573625135_n.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 60
  • Like
Waarderingen: mat

December? Zag toch al september-oktober staan.

Lekker veilig! Normaal jaren doen over een vaccin en nu even zo in een paar maanden wat uit de duim zuigen, zonder dier proeven en meteen op mensen testen. That’s the spirit
Het is natuurlijk niet alsof het hele wiel opnieuw uitgevonden moet worden, gewoon een variant fixen van al bestaande coronavirus vaccins en klaar. Zo spannend is het niet.

Dierproeven op vleermuizen zijn vorig jaar al geweest :trollface:

December? Zag toch al september-oktober staan.

Het is natuurlijk niet alsof het hele wiel opnieuw uitgevonden moet worden, gewoon een variant fixen van al bestaande coronavirus vaccins en klaar. Zo spannend is het niet.

Dierproeven op vleermuizen zijn vorig jaar al geweest :trollface:
Volgens mij starten in augustus de eerste fase 3 testen op tienduizenden mensen. Het is veilig, het werkt. Nu zoeken ze naar bijwerkingen of exotische onveilige zaken die niet vaak voorkomen. Eind november zijn die dan klaar. Daarna moeten ze goedgekeurd en reviewed enz. En dan gaan ze distribueren en vaccineren. Te beginnen met zorgpersoneel, kritische infrastructuur, politie, ouderen. Dan de rest.

Maar ze lopen voor op schema in sommige gevallen. Ik weet dat de vaccins van sommigen al geproduceerd worden, in de hoop dat ze door de testen heen komen. Grootste bottleneck schijnt het vullen van ‘vials’ en distributie te zijn. Zou mooi zijn als het december wordt.

In de voorbije 24 uur hebben in de Verenigde Staten 2.060 mensen het leven gelaten door een besmetting met het coronavirus. Dat blijkt uit de statistieken van de Johns Hopkins University. Het is voor het eerst sinds 7 mei dat op één dag tijd meer dan 2.000 sterfgevallen werden gerapporteerd in de VS. Op één dag tijd kwamen er ook meer dan 58.000 nieuwe besmettingen bij.

Het totaal aantal besmettingen met het coronavirus in de VS nadert de kaap van 5 miljoen: de teller staat vrijdagochtend op precies 4.883.582 besmettingen. Ook in het aantal sterfgevallen zijn de Verenigde Staten koploper in een trieste lijst: in de VS stierven al 160.104 mensen aan het virus.
Er is een god!

Too soon?

Zijn er nog mensen die komende week met >30°C thuis in bedompt kamertje moeten werkenv

Wanneer kunnen we nou weer zonder winkelwagentje door de super? Die verplichting is nog wel het ergste van deze crisis.

Zijn er nog mensen die komende week met >30°C thuis in bedompt kamertje moeten werkenv
Niet werken, maar niks beters te doen dan daar te zitten. En er trainen.

Terug
Naar boven