MuscleMeat

Coronavirus

1 Miljoen Corona besmettingen en 6500 doden.
0,0065% dus 99,9935% overleefd!

Eerst was de schatting voor sterfte 3% , later 0,1% maar als RIVM gelijk heeft met de schatting van 1 miljoen dan is het nog veel minder dodelijk dan gedacht. Dit is toch geweldig nieuws?

Vertel het mij. Ik sta zeker open voor een andere gedachte, aanpak of wat dan ook. Maar dan moet het wel gegrond zijn
Vanaf dag 1 was het voornaamste probleem toch zorg capaciteit; personeel, testen, mondkapjes, het kunnen scheiden/beschermen van kwetsbaren. Denk dat dat ook de grote overeenkomst is tussen landen (of grote steden) waaronder Zweden ongeacht de verdere aanpak.

Verder is het voor het gehele verloop een keuze geweest tussen snel groepsimmuniteit of curve flattenen en uitrekken over meerdere golven, daar hebben ze toch met gegronde redenen keuzes in gemaakt waarvan de gevolgen zich nu uit zullen spelen.

Eerst was de schatting voor sterfte 3% , later 0,1% maar als RIVM gelijk heeft met de schatting van 1 miljoen dan is het nog veel minder dodelijk dan gedacht. Dit is toch geweldig nieuws?

Zit je er niet een factor 100 naast?
Volgens mij is het 0,65%

De mensen die geen last hebben van de maatregelen en thuis kunnen werken en lekker doorbetaald krijgen hoor je inderdaad niet klagen, de mensen die echt veel last hebben van de maatregelen wel. Hoe zou dat toch komen?
Draai het eens om, wie is er nu eigenlijk de hypocriet. :rolleyes:

En waar slaat dat "we kunnen maar één truucje" op?
Het was niet mijn comment, maar inderdaad, Famke en een stel anderen uit dat lijstje kunnen dat ene trucje ook niet eens, namelijk zingen.

Bij de piek was de schatting toch dat 3% van de bevolking besmet was geweest? Maanden verder verdubbeld tot 6% zonder naar ratio zo veel nieuwe slachtoffers?

Als je dingen in perspectief gaat zetten, want dan valt het allemaal wel mee. Zo is brandhaard Amsterdam vandaag de 10.000 besmettingen voorbij gegaan. Op een bevolking van 900k(?) betekent dat dus dat 1 persoon op 90 besmet is. Vervolgens is de kans 0.65% dat diegene overlijdt.
Ik stel nieuwe, strengere maatregelen voor.

Soms lijkt het alsof mensen niet logisch kunnen nadenken. Het laatste fenomeen bij de plaatselijke Delhaize.

Logica:

1. Handen ontsmetten (is zelfs contactloos)
2. Kar ontsmetten met alcoholdoek
3. Winkelkar nemen

Mensen:

1. Nemen winkelkar
2. Ontsmetten handen
3. Ontsmetten kar

1600784207249.png

Soms lijkt het alsof mensen niet logisch kunnen nadenken. Het laatste fenomeen bij de plaatselijke Delhaize.

Logica:

3. Winkelkar nemen

Mensen:

1. Nemen winkelkar
2. Ontsmetten handen
3. Ontsmetten kar

1600784207249.png
Leg mij even uit waarom optie 2 niet goed is?

Ik doe het sowieso niet trouwens.

Logica:

3. Winkelkar nemen

Mensen:

1. Nemen winkelkar
2. Ontsmetten handen
3. Ontsmetten kar

1600784207249.png

Jij zegt dus eerst je handen ontsmetten om vervolgens een handeling uit te voeren waarbij je misschien weer viruscellen op je handen krijgt door aanrakingen op de kar?

Bij de basic waar ik wel is train sporten een aantal gehersenspoelde dwazen: Plek overdreven schoonmaken met de desinfectie spray het halve toestel onderkwakken. Heb gisteren een mail naar het RIVM gestuurd of ze cijfers hebben van het aantal ingeleverde levensjaren van die zooi die de lucht ingespoten wordt.

Bij de basic waar ik wel is train sporten een aantal gehersenspoelde dwazen: Plek overdreven schoonmaken met de desinfectie spray het halve toestel onderkwakken. Heb gisteren een mail naar het RIVM gestuurd of ze cijfers hebben van het aantal ingeleverde levensjaren van die zooi die de lucht ingespoten wordt.

Ging van de week ook op een zeiknat bankje liggen, best vervelend :roflol:

Mijn gym heeft de verantwoordelijkheid gewoon bij jezelf neergelegd. Afspraak is dat er gereinigd wordt vóór gebruik en je hebt natuurlijk zelf de keuze of je daar zin in hebt.

Berichtje van de eigenaar van een toko die Vitaliteitscursussen geeft a 2900 euries. Luister dan liever naar Famke Louise.

Als je zijn inhoud bekijkt, weet je ook dat hij flink in de materie zit. Zie je dingen waar je het niet mee eens bent, kan je deze prima weerleggen lijkt mij? Aangezien hij maar de eigenaar van een instituut is. Chivo staat altijd open en wil graag zijn berichten aanpassen als je hem op fouten kan wijzen. Maar zolang je inhoudelijk zelf niets meld gaat de kloof niet kleiner worden.

Terug
Naar boven