MuscleMeat

Coronavirus

....
Niet te veel afwijken van ons omringende landen.

We zeggen wel telkens kijk een naar Zweden daar zijn geen beperkingen, maar ik heb laatst een interview met A. Tegnell (de Zweedse viroloog) gelezen (kan het zo snel niet meer vinden en het was op mijn werk, dus staat het niet in mijn history) en in de praktijk zijn de restricties in NL niet veel vergaander. Ze worden hier alleen anders, meer autoritair uitgedragen en afgedwongen. Daarnaast zijn we op sociaal, maar vooral economisch vlak toch wel erg verschillend. Als wij hier alles zouden toestaan, dan zou heel Nederland vaN alle landen donker rood krijgen op de corona dashboards en dan kan je wel proberen de binnenlandse economie draaiende te houden, maar van en naar Nederland ligt dan alles stil. Het beleid proberen om te buigen zal dan op nationaal niveau niet makkelijk gaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.662
Famke Louise raakt grote opdracht kwijt: ‘Heeft ze aan zichzelf te danken’

Misschien kan haar kapper dr kont redde

Goede vraag. Maar zoals Rutte zegt: "Wij vertrouwen blind op de wetenschap en de adviezen van het RIVM en OMT."
En zoals het OMT zegt: "Wij adviseren slechts, de politiek neemt de beslissingen."
Komt over als verantwoordelijkheden afschuiven. Het testbeleid en -capaciteit mag na 6 maanden ook weleens op orde zijn.

Hoezo verantwoordelijkheden afschuiven? De wetenschappelijke organisaties hebben geen beleidsmatige rol, en de politiek geen adviserende rol...
Ze doen net wat er van hen gevraagd wordt en dat vind jij verantwoordelijkheid afschuiven?

• Like
Waarderingen: BB_
Sommige personen van het OMT zelf hebben al maanden terug aangeven dat er een grotere diversiteit binnen het OMT moet komen. De eerste weken was he goed om er alleen virologen en artsen in te hebben zitten, maar als snel hebben er een aantal aangegeven dat er ook naar het sociaal-economisch belang gekeken moet worden en dat zij niet de personen zijn om daarover advies te geven. Als de politiek dan niet besluit het OMT uit te breiden is dat weldegelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.

Sommige personen van het OMT zelf hebben al maanden terug aangeven dat er een grotere diversiteit binnen het OMT moet komen. De eerste weken was he goed om er alleen virologen en artsen in te hebben zitten, maar als snel hebben er een aantal aangegeven dat er ook naar het sociaal-economisch belang gekeken moet worden en dat zij niet de personen zijn om daarover advies te geven. Als de politiek dan niet besluit het OMT uit te breiden is dat weldegelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.
Ik dacht dat het OMT echt enkel keek naar het beperken van besmettingen en verder geen taak heeft. Juist daar is dan de politiek voor die moet wegen of een maatregel die het OMT voorstelt geen negatieve bij-effecten heeft.

Niet te veel afwijken van ons omringende landen.
Is het dan echt om maar niet als code rood beschouwd te worden? Net even opgezocht en dat gebeurt bij 50 besmettingen op 100.000 in een periode van 7 dagen. Is dat niet wat strikt?

Ik dacht dat het OMT echt enkel keek naar het beperken van besmettingen en verder geen taak heeft. Juist daar is dan de politiek voor die moet wegen of een maatregel die het OMT voorstelt geen negatieve bij-effecten heeft.

Die taak hebben ze gekregen ja en die voeren ze naar eer en geweten uit, maar daarnaast kan je dan toch ook aangeven dat er na een paar weken ook naar andere belangen gekeken zou moeten worden? Als de politiek dat niet doet dan moet je als OMT daar natuurlijk niets van aantrekken in de adviezen die je blijft geven.

Ik ga alvast hamsteren, je weet met een lock down is het wc papier zo weer op.

Is het dan echt om maar niet als code rood beschouwd te worden? Net even opgezocht en dat gebeurt bij 50 besmettingen op 100.000 in een periode van 7 dagen. Is dat niet wat strikt?
Ja, maar wat als Duitsland en België gewoon de grenzen dichtgooien als we helemaal geen maatregelen zouden nemen, hoeveel schade zou opleveren voor onze industrie en transportsector?

Is toch cancel culture achtige onzin.

Ja, maar wat als Duitsland en België gewoon de grenzen dichtgooien als we helemaal geen maatregelen zouden nemen, hoeveel schade zou opleveren voor onze industrie en transportsector?
Dacht dat we nooit meer onder druk van Duitsland mensenrechten gingen schenden...

Laat import/export bedrijven lekker met mondkapjes werken, dan kan verder iedereen die dat willen toch gewoon minder dan 1.5m van elkaar staan?

Is toch cancel culture achtige onzin.
Zoals een studente politicologie van de UvA tweette: zij heeft er tenminste inmiddels publiekelijk afstand van genomen, ipv al die lafaards die stilletjes de keutel weer introkken en stiekem verwijderden.

Dacht dat we nooit meer onder druk van Duitsland mensenrechten gingen schenden...
Too soon? (Ik moest hardop lachen)

50 is vrij snel.
Ter vergelijking 100 op de 100.000 mensen in Nederland hebben HIV en eenzelfde aantal lijdt aan MS. (onder voorbehoud van rekenfouten...)

Hoezo verantwoordelijkheden afschuiven? De wetenschappelijke organisaties hebben geen beleidsmatige rol, en de politiek geen adviserende rol...
Ze doen net wat er van hen gevraagd wordt en dat vind jij verantwoordelijkheid afschuiven?
Ja.

Alhoewel Rutte wel iemand is die verantwoordelijkheid durft te nemen , fouten toegeven en de hand in eigen boezem steken.

Ja, Gibbs.... (Rule °6, maar ook 51...)

Alleen als je zelf vindt dat je fout zat, nooit onder druk en nooit tegen Cancellers!

Camerabeelden van haar zonder schmink vielen wat tegen, het idee dat ze iig knap of lekker oid is bestaat niet meer.

Laatst bewerkt:
Exact. Nu zijn de adviezen enkel gebaseerd op basis van de input van 1 sector. Normaal gesproken zou de politiek beslissingen moeten nemen op basis van een compleet scala/plaatje, dus ook o.a. economische en psychologische factoren. Daarnaast ontbrak aan het begin van de crisis een duidelijk verantwoordelijkheid en keek men blind Jaap van Dissel aan. Pas toen de scholen ineens dicht gingen, week men af. Helaas niet op basis van sterke argumenten, maar voornamelijk door ervaren druk.

• Like
Waarderingen: BB_
Ja, Gibbs.... (Rule °6, maar ook 51...)

Alleen als je zelf vindt dat je fout zat, nooit onder druk en nooit tegen Cancellers!

Camerabeelden van haar zonder schmink vielen wat tegen, het idee dat ze iig knap of lekker oid is bestaat niet meer.
Abby is meer mijn type maar ze heeft gewoon een normaal meisjes uiterlijk toch? Sowieso is zonder/minder makeup altijd beter, die troep heeft de wereld meer aangedaan dan covid.

En zo is het!

Thanks ik zie deze link ertussen staan waardoor ik nu weet dat de ligduur nu hetzelfde is geworden als bij de andere griep virussen. Daar was nog een aanzienlijk verschil in bij het rapport dat ziekenhuisopnames van covid met alle longonstekingen vergeleek.

Kan weer wat beter slapen.

Abby is meer mijn type maar ze heeft gewoon een normaal meisjes uiterlijk toch? Sowieso is zonder/minder makeup altijd beter, die troep heeft de wereld meer aangedaan dan covid.

En zo is het!
Op zich eens, maar praat ze zo voor haar volgers of is dit "normaal"? Indien het laatste, laat maar.

Terug
Naar boven