XXL Nutrition

Coronavirus

50 is vrij snel.
Ter vergelijking 100 op de 100.000 mensen in Nederland hebben HIV en eenzelfde aantal lijdt aan MS. (onder voorbehoud van rekenfouten...)
Gaat dan wel om de periode van 7 dagen. Als er 100/100.000 personen HIV krijgen per week hebben we een uitdaging.

Gelieve geen hobbyblogjes van charlatans plaatsen, dit is een serieus topic.

De ironie.

Je bent je bewust van het feit dat Famke Louise dezelfde mening heeft (Bron: Dat is doorgaans geen goed teken.

Ja het is de generatie die dit soort argumenten inzet terwijl hun leven wordt ontzien van basale vrijheden. Het woord ironie in ironische context. Daar zal vast ook een woord voor zijn.

Jij volgt de linkse MSM ook helemaal niet hè, die stellen echt wel kritische vragen. Zelfs Arjan Lubach heeft zo zijn bedenkingen, of moeten ze dat doen van de poppenspelers?

Op het moment dat ze beginnen over testen haak ik al af. Testen? Waarop? Waarom?

Laatste RIVM rapport dat ik had bekeken was in mei. Toen ging het om 45k mensenjaren verloren van > 81.9. Dat kwam neer op 500 mensenlevens.

Als je op je 82e sterft dan is dat zeker niet hetzelfde als op je 19e. Je hebt de kans gehad 90%+ van je leven uit te zitten. Als je op je 82e niet geleefd hebt dan heb je het sowieso niet begrepen.

deze cijfers zijn waar het het ECHT om gaat. Nu zijn we 4 maanden verder. Ik heb het 55 pagina tellen RIVM rapportage een bekeken recentelijk, en naast de grote hoeveelheid nietszeggende info was het gedeelte sterfte en leeftijd te vinden op de een na laatste pagina.

De teller nu:
6258 mensen overleden
Gemiddelde leeftijd sterfte 81.6 jaar (levensverwachting vanaf geboorte = 81.2)
- 58257 levensjaren verloren
- staat gelijk aan 714 mensenlevens
- Hiervan is dus 90%+ oud en ziek
- sterftecijfer ondertussen gezakt naar 7.4%
- nog steeds zware overschatten tov de te verwachten 0.469% die we al lange tijd uit de literatuur weten.
- er zijn nu 84778 mensen getest. Vanzelfsprekend daalt het sterftecijfer wanneer je meer gaat testen. Als je iedereen zou testen dan zou je zaken tot ca. 0.5%
- maar omdat eerst sterftecijfer belangrijk was kreeg je alleen een test als je bloed aan het hoesten was. Nu is er de manipulatie van besmetting%
- besmetting zegt geen zak
- je kan aannemen dat hst 7.4 een grovd overschatting is tov de 0.469%, en wel een factor 15.78
- werkelijk aantal besmette mensen zal eerder zo rond de 1.337.649 liggen, aantal huidig geteste mensen * overschattingsfactor
- Als je dan beseft dat vanuit de literatuur belend is dat slechts ca. 17% van de mensen die worden blootgesteld aan corona het daadwerkelijk krijgen
- dat is 1 op de 5.88
- het is dus aannemelijk dat al ca. 7.865.374 mensen aan corona blootstelling zijn
- dat is 45% van de Nederlandse bevolking

Dit zijn voor mij relevante cijfers. Meetbare gegevens die in een oogopslag helder maken dat het hier om een 1e wereld probleem gaat. Zieke oude mensen, normaliter al 3 keer dood maar dankzij dure pillen nog steeds in leven, waarop we verder al decennia niets anders doen dan bezuinigen, die sterven.

Hoe rechtvaardig wil je een probleem hebben?

Maar in plaats daarvan gaan we willekeurige groepen van de bevolking kapot maken, liefst diegene die niet afhankelijk zijn van de staat of de baas, terwijl we levenskwaliteit in zijn algemeen ernstig beperken.

Jongens, hoe lang zien we al dat dit NERGENS over gaat. Laten we vooral niet naar de belangen kijken.

Deze extreme maatregelen zijn niet zonder gevolgen. Die Hong Kongezen die zitten weer mooi binnen. Samen de gele vestjes en de rest van de mensen die souvereniteit predicte. Goh. Toevallig. De burgerrevolutie is de kop in gedrukt. Nou, dat soort 'neveneffecten' zag je niet aankomen.

Maar laten we vooral doen alsof er in de geschiedenis der mensheid nog nooit iemand vele levens verwoest heeft om macht uit te breiden. Dat zit niet in de mens. Je denkt toch niet echt dat onze overheid: de groep wiens autoriteit en bevoegdheid verviervoudigd is in een jaar tijd, dit soort beslissingen maakt met eigen belang in achterhoofd?

Het is niet alsof 99% van de mensen die pro lockdown zijn lekker vast contract of ambtenaars functie hebben? Alsof niet iedereen gewoon de maatregelen steunt die hen praktisch goed uitkomen. Zo egoïstisch zijn mensen niet.

Kijk eens verder dan een sterftecijfer. Hoeveel onderzoeken lopen er momenteel vanuit het longfonds voor alle mensen die gezond waren en nu na maanden nog steeds niet hersteld zijn? Wat gaan we doen, in een stijgende trend waarin we nu verkeren, als de ziekenhuizen wél weer vol raken? Want dat was het grote probleem, weet je nog? De economie geheel open gooien zonder beleid omdat de cijfers dalen terwijl de onderzoeken hoe het virus zich verspreidt om de oren vliegen is natuurlijk veel te kort door de bocht.

Welke vrijheid had je niet, precies? 91% van onze economie is open.

Is dat zo? Gezien je alle levensbehoeftes nog steeds kon vervullen, tot grote risicofactoren met wat beperkingen. Daarnaast is het zelfmoordcijfer flink gedaald: Doet het echt veel meer kwaad dan het virus zelf? Is de straal van een meter echt een vorm, of geeft het jou in dit geval een gevoel van veiligheid? Dat laatste maakt het natuurlijk een heel ander verhaal dan levensbehoefte.

Heb je dezelfde statistieken en getallen gelezen en je vervolgens nog eens afgevraagd 'waarom?'

Niet dus.

Vooral benieuwd naar wat zo klaar is als een klontje en hoe het wel had gemoeten. Ik zeg niet dat je geen gelijk kan hebben, maar het lijkt alsof je uit onderbuikgevoel praat. Vooral omdat je zelf al aangeeft dat je gelijk gaat krijgen terwijl er van alles aan je bericht in twijfel getrokken kan worden. Ook is achteraf 'gelijk' krijgen niets meer dan geluk, niet gelijk. Als het om levens gaat noem je dat ook wel gokken, wat ethisch natuurlijk nooit verantwoord is. Kijk naar Zweden.

Goh extra onderzoek naar de vreselijke gevolgan van corona? Die onderzoeken zeggen mij vrij weinig voordat er klare cijfers zijn. Je moet wel heel naief zijn om te denken dat je geen onderzoeksgeld kan krijgen om de drastische gevolgen van de ziekte des doods te krijgen. Maar laat ik vooral niet de objectiviteit van de belangenloze onderzoekswereld in twijfel trekken.

We weten toch welke leeftijd allemaal in het ziekenhuis raakt? Nou dat is gewoon crtl-c/crtl-v voor rivm om daar wat over te te zeggen. Maar dat soort relevante cijfer ontbreken gemakshalve aan het onoverzichtelijke pdfje waar niet eens een gemiddelde leeftijd genoemd wordt.

Waarom zijn er geen heldere inzichten in de proporties van al die zogenaamde jonge mensen die nooit meer hetzelfde zullen zijn. Ik ken ze niet. Iedereen doet gewoon zijn ding en 99% van de mensen die zal nooit last van corona krijgen. Het gaat om proporties. Hoeveel mensen zijn er al gestorven aan kanker de afgelopen tijd? Wat zeggen deze getallen? Hoeveel kanker behandelingen zijn uitgesteld wegens corona gaat voor en hebben indirect sterfte tot gevolg?

Maar laat je vooral opsluiten onder de noemer: 91% van de economie is open. Dat zegt geen drol. Alsof de economie gelijk staat aan geluk? Dat 91% van de mensen nog loonslaaf mag zijn, whooptidoo.

Zelfmoordpercentage omlaag? Lol dat kan alleen maar praktische grondslag hebben. Er is geen fucking brug open om vanaf te springen.

Weet je wat mij wat zegt: dat die kutmaatregelen veel van wat het leven mooi maakt ontnemen. Dat er een principiele filosofischs discussie zou moeten zijn over VRIJHEID en eigen veranwoordelijkheid. Je moet toch god***domme met goede argumenten komen wil je mensen verbieden samen op een veldje te staan en deathmetal te luisteren?

De cijfers zijn helder. De rest is allemaal relativerend gelul. En als je nu serieus nog naar ziekenhuisbezetting kijkt dan ben je wel echt stekeblind.

Laat weer even het gas in trappen. Weet je wie we moeten bedanken? Als die mensen die vorig jaar met hun spijbelende kindertjes stonden te drammen dat er NOG MEER GELD naar klimaat moest. Het was niet voldoende. We moesten de zorg nog verder afbreken voor die gehersenspoelde kinnekes en het deugouders. Dankjewel jongens. Nu breekt de pl**ris uit en moet je de blaren zitten.

Dit was voorspelbaar. Dit is het resultaat van bewuste keuzes. Deal with it. Bezuinigen op de zorg? Dan gaat de pl**ris een keer uitbreken. Dat krijg je van mensen die niet snappen hoe de wereld werkt. Die willen iets goeds doen. Die denken dat de wereld zwart-wit is. Dat je eindeloos kan plukken en bezuinigen op een volk.

Die burnouts die komen wel als de echte klappen gaan vallen. Maar waarom mensen zelf laten kiezen, als je ze staatsafhankelijk kan maken, zodat ze iedere maand met de hand open moeten hopen dat ze braaf geweest zijn. Geen feestjes enzo.[/QUOTE]

Laatst bewerkt:
- Als je dan beseft dat vanuit de literatuur belend is dat slechts ca. 17% van de mensen die worden blootgesteld aan corona het daadwerkelijk krijgen
- dat is 1 op de 5.88
- het is dus aannemelijk dat al ca. 7.865.374 mensen aan corona blootstelling zijn
- dat is 45% van de Nederlandse bevolking
Dan zouden we al rond de groepsimmuniteit kunnen zitten :eek:

Wat ik mis is de impact van mensen die het overleven maar wel een lange hersteltijd nodig hebben. Ik ken 2 mensen , een van 40 en een van 59 die al 9 weken uit de running zijn en nog lang niet terug op de werkvloer. Vang dat maar eens op als afdeling en reken die economische schade maar eens door......

Dan zouden we al rond de groepsimmuniteit kunnen zitten :eek:

Ik weet niet eens wat dit zegt. Ik zie gewoon dat er een ziekte is die mensen met een laag immuunsysteem nekt. Dat is het leven. Die mensen wordt niets gevraagd. Die sterven nu deze winter in plaats van de volgende, maar wel alleen he! Geen familie. Als je eerder dood gaat dan zal het ook god***domme kut zijn.

Ondertussen zijn mensen bang en vies van elkaar. Een de mosh? Die kunnen we wel vergeten.

Dit raak je kwijt

In plaats daarvan kan je iedere avond naar de eenheidsworst die Netflix heet kijken.

Flinke jongen die dat recht lult.

Hoe Baudet aan 0,2% komt ben ik dan wel benieuwd naar.

Ik had onze Cherry opgegeven. Maar het doet mij goed om te zien dat hij weer terug in vorm is.

Die 0.2% kunt uit het 'Diamond Princess' onderzoek. Geld voor iedereen < 50 jaar.

En die kwats van Rutte, als je toch niet doorhebt dat die man je gewoon in je gezicht uit lacht. Je eigen falen gebruiken je nieuwe beleid te rechtvaardigen. Je kan zeggen wat je wilt. Maar die Rutte die verdient wel een stambeeld. Er zijn mensen die met zoveel shit weg komen en gewoon groeien in macht.

Ik had onze Cherry opgegeven. Maar het doet mij goed om te zien dat hij weer terug in vorm is.

Die 0.2% kunt uit het 'Diamond Princess' onderzoek. Geld voor iedereen < 50 jaar.
Is dat die van Framing voor Demagogie?

Schaamteloze DENK-praktijken, dan ben je af hoor!

Bij Pieter Omtzigt of all people...

• Like
Waarderingen: Pren
Is dat die van Framing voor Demagogie?

Schaamteloze DENK-praktijken, dan ben je af hoor!

Bij Pieter Omtzigt of all people...

Denk dat er toch weinig politiek is de over de gehele linie het beste strookt met de werkelijkheid als dat van Forum. Maar hij zal ongetwijfeld iets gezegd hebben wat je aan kan voeren om 99% van zijn overige woorden te ontkrachten.

Denk dat er toch weinig politiek is de over de gehele linie het beste strookt met de werkelijkheid als dat van Forum. Maar hij zal ongetwijfeld iets gezegd hebben wat je aan kan voeren om 99% van zijn overige woorden te ontkrachten.
Dat klopt, maar als er iemand beter is dan is het uitgerekend de gedroomde premierskandidaat van Forum, op afstand het beste kamerlid dat we hebben, die ze nu laf door het slijk halen.

Overigens heeft Thierry, hoe zeer ik het met sommige van de problemen die hij aanstipt eens ben veel meer stomme uitglijders, dan die 1%, kampioen eigen glazen ingooien ook.

Over een paar weken Annabel Nanninga terug op het roze nest bij Chips Nootjes Bier, dat ga ik zeker (terug-)kijken of luisteren, die lijkt wat meer feeling met beleid en mensen te hebben, denk ook aan haar woorden tijdens de jongerendag van Forum.

Vaak is Annabel Nanny-ga schoolverlater verstandiger dan dr. Baudet.

• Like
Dat klopt, maar als er iemand beter is dan is het uitgerekend de gedroomde premierskandidaat van Forum, op afstand het beste kamerlid dat we hebben, die ze nu laf door het slijk halen.

Overigens heeft Thierry, hoe zeer ik het met sommige van de problemen die hij aanstipt eens ben veel meer stomme uitglijders, dan die 1%, kampioen eigen glazen ingooien ook.

Over een paar weken Annabel Nanninga terug op het roze nest bij Chips Nootjes Bier, dat ga ik zeker (terug-)kijken of luisteren, die lijkt wat meer feeling met beleid en mensen te hebben, denk ook aan haar woorden tijdens de jongerendag van Forum.

Vaak is Annabel Nanny-ga schoolverlater verstandiger dan dr. Baudet.

Ik heb een stem op Forum overwogen (in het verleden ook al op gestemd), maar Baudet is zo zwart-wit en vliegt zo vaak uit de bocht dat ik hem totaal niet meer serieus kan nemen. Jammer, want de andere partijleden (bijv. Nanninga, Hiddema, Cliteur en dat andere Amsterdamse raadslid) hebben volgens mij veel meer bij te dragen.

Ik heb een stem op Forum overwogen (in het verleden ook al op gestemd), maar Baudet is zo zwart-wit en vliegt zo vaak uit de bocht dat ik hem totaal niet meer serieus kan nemen. Jammer, want de andere partijleden (bijv. Nanninga, Hiddema, Cliteur en dat andere Amsterdamse raadslid) hebben volgens mij veel meer bij te dragen.
Ja, Kevin Kreuger (of zoiets), doet het ook niet onaardig!

• Like

En die kwats van Rutte, als je toch niet doorhebt dat die man je gewoon in je gezicht uit lacht. Je eigen falen gebruiken je nieuwe beleid te rechtvaardigen. Je kan zeggen wat je wilt. Maar die Rutte die verdient wel een stambeeld. Er zijn mensen die met zoveel shit weg komen en gewoon groeien in macht.
Ohja 0.5% voor de hele boot. Niet bepaald de jongste dobberende moshpit. Zou dat 0.2% zijn naar de NL populatieverdeling?

Wat ik mis is de impact van mensen die het overleven maar wel een lange hersteltijd nodig hebben. Ik ken 2 mensen , een van 40 en een van 59 die al 9 weken uit de running zijn en nog lang niet terug op de werkvloer. Vang dat maar eens op als afdeling en reken die economische schade maar eens door......
Zou ook wel mooi zijn om stats van te hebben. Weet je toevallig welke klachten ze nog mee kampen?

Helaas is dit normaal voor de jeugd en adolescenten in en rond de grote steden.

Wie is Abby?
Kunnen die jeugd en adolescenten dan niet in lockdown met een cursus Nederlands?

Abby is een personage uit de oudere seizoenen van NCIS, een tv serie afgeleid van JAG, met inmiddels eigen afsplitsen als LA en New Orleans. Abby is een alto/goth-type de forensisch onderzoeker.

En over Famke Louise, ja @chrash, eens, maar wel met een rol duck-tape (pun intended) onder handbereik en misschien wel liever een diner en goed gesprek met Amy Coney Barett en/of Kayleigh McEnany.

Het meeste verbaas ik mij nog over al die nutteloze discussie die niets anders doet dan het 'Corona = hel' frame te bevestigen en mensen af leidt van waar het echt om draait. Wel of geen mondkapjes. Verschillen van effecten van divers lokaal lockdown beleid. Hoe zit het met buurlanden? Allemaal geneuzel in de marge. De antwoorden op echt relevante vragen: wat is precies het probleem? Hoeveel prioriteit heeft het? Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Wie heeft verantwoordelijkheid?

Hadden wij geen 2.000 IC bedden kunnen bouwen in de afgelopen 6 maanden? Hoe kunnen mensen nog steeds praten over overbelasting van de zorg? Hadden we niet wat mensen op kunnen leiden om die IC units te bedienen. We kunnen hemel en aarde verzetten om mensen te controleren en op te sluiten, maar we kunnen niet even gewoon de zorg op orde hebben.

Je werkt niet in de zorg omdat het algemeen belend is dat het hard werken voor weinig salaris is. Er zijn onvoldoende IC units omdat reeds decennia de signalen uit de zorg systematisch genegeerd worden. Welke droeft**ter heeft er verantwoordelijkheid gehad over dit wanbeleid? Kan je nagaan dat je € 100.000,- per jaar binnen trekt en het land door gechauffeurd words, zodat je 40 uur per week na kan denken over het beleid van de zorg. Hoe kan het dan dat we door alles wat beetje buiten de 95% confidence interval voor influenza valt verslagen worden? Waarom stelt niemand hier vragen over? Voor het gerecht met die mensen zou je denken. Dood door nalatigheid. Klaar.

We weten al zo lang dat er onvoldoende zorg capaciteit is. Dat niemand zich hard maakte voor 'onze ouderen' en 'onze helden in de zorg', behalve die meid van PVV. Onze oudjes worden veelal weg gestopt in een zorginstelling en mogen blij zijn als er iemand op de koffie komt. Waar waren al deze zorgen een jaar geleden?

"vele duizenden doden". Nee. Niet waar. 715 mensenlevens verloren. Ik kan niet oordelen over de levenskwaliteit van een 82-jarige, maar denk niet dat het de piek van je leven is. Wie zijn die 15 (!) mensen onder de 40 jaar oud die gestorven zijn met deze ziekte? Wat voor problemen hadden zij nog meer?

1601071869873.png
1601071919721.png
Miljarden kunnen we verschuiven om Eurolanden te redden die hun huishouding lange tijd niet op orde hadden. "Alleen samen" kunnen we dit probleem oplossen. Helemaal niet. We hadden niet eens een probleem op hoeven lossen als jij gewoon je werk goed gedaan had.

En mensen die zeggen: ja maar als iedereen zomaar zijn gang gaat dan wordt kans dat ouderen worden blootgesteld aan Corona groter. Hoe sociaal is het om te verwachten dat een heel volk zichzelf opsluit als soort van solidariteitsactie om voor jou het risico te verminderen dat als je neefje op bezoek komt hij geen nare ziektes meeneemt? Het is bijzonder om andere mensen te beschuldigen van foute waarde en normen met dat soort argumenten. Verlangen dat ondernemers hun zaak en personeel kapot laten gaan omdat je denkt dat mensen tegen zichzelf moeten worden beschermt. Het type mens dat bloed hoestend op bezoek gaat bij oma, die samen met nog 25 andere oudjes gerecyclede lucht zit te happen in een bejaardenhuis.

Het is betutteling die tegen de tijd dat de werkelijkheid binnen komt onomkeerbaar is. Er wordt zoveel wetgeving doorgevoerd dat als je een keer te veel niest in je woonkamer je leven 2 weken onmogelijk wordt gemaakt. Overal moet je je melden. Hoe lang nog voordat de technocratische staat zo veel zeggenschap heeft dat jouw digitale afhankelijkheid tegen je kan worden gebruikt om alles meer dan een rondje door je keuken lopen onmogelijk voor je te maken?

Mensen onderschatten de extreme afhankelijkheid die zii van digitale techniek hebben. Hoe verstrekkend de controlemogelijkheden zijn. In een ruimte met een paar computers een zwik mobiele telefoons en andere 'smart' devices die allemaal camera, microfoon en bewegingssensor hebben. Als alleen al je gmail account gehacked is kan je leven je heel moeilijk gemaakt worden. Al die crap die comfort en veiligheid levert door iedere scheet die je laat cloud connected te registreren, kan je leven snel beperken door je preventief, onder de noemer 'volksgezondheid', te ontzien van alles wat het leven een beetje leuk maakt.

Er is geen weg terug van dat soort shit. De gedachtenpolitie zal over een jaartje of 10-20 alles wat te ver afwijkt van de norm te reduceren tot mak kuddegedrag.

Laatst bewerkt:

Voor de geïnteresseerden, het RIVM publiceert de data van alle positief getesten in JSON: https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_landelijk.json

Ik heb dit in een database geflikkert en wat queries gedraaid. Wat relevante statistieken:
Totaal t/m 25 september
t/m 49 jaar 1682 ziekenhuisopnames, 56439 géén ziekenhuisopname
50-59 jaar 2134 ziekenhuisopnames, 14835 géén ziekenhuisopname
60-69 jaar 2811 ziekenhuisopnames, 7301 géén ziekenhuisopname
70-79 jaar 3478 ziekenhuisopnames, 4655 géén ziekenhuisopname
80-89 jaar 2138 ziekenhuisopnames, 6835 géén ziekenhuisopname
90+ jaar 317 ziekenhuisopnames, 3283 géén ziekenhuisopname

Houd er rekening mee dat er een vertraging zit tussen een positieve uitslag en ziekenhuisopname. Dus dat zal nog wat verschuiven. Ik heb ook even gequeried op de tweede golf. Hierbij heb ik gekeken t/m de leeftijd van 49 jaar en naar de statistieken tussen 1 2 augustus t/m 11 september (als je het langer pakt krijg je een vertekend beeld m.b.t. ziekenhuisopnames):
Sinds 1 2 augustus t/m 11 september in de leeftijdscategorie 0 t/m 49: 96 wél ziekenhuisopname, 23017 géén ziekenhuisopname (en één dode, maar dat kan nog ietsje stijgen natuurlijk). Als je er even vanuit gaat dat de helft van de coronagevallen gemist worden met tests, dan is de gemiddelde kans op een ziekenhuisopname t/m 49 jaar oud zo'n 0.2%, ofwel 1 op 500. Waarschijnlijk is dit enigszins een overschatting. 1 op de 500 à 1000 lijkt me nochtans realistisch. Als je dit doortrekt naar 1 miljoen besmettingen in deze leeftijdsgroep (stel dat dat gebeurt binnen één maand), dan kom je uit op zo'n 1000 à 2000 ziekenhuisopnames. Je kunt, wat de zorgcapaciteit betreft, het virus vrij laten in deze leeftijdsgroep. (Onder de stricte voorwaarde dat zij géén contact hebben met de oudere leeftijdsgroepen.) Iets anders is de morbiditeit natuurlijk. Maar dat valt niet te halen uit de beschikbare statistieken.

Vanaf 50 jaar stijgt de ratio ziekenhuisopnames:besmettingen wel ferm.

Een onderscheid tussen een normale opname en een IC-opname is helaas niet te maken met deze dataset.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven