XXL Nutrition

Coronavirus

Is het CBS nu wel of niet te vertrouwen?
Cijfers en statistieken zijn zo geweldig omdat je er alles mee kan laten zien wat je wilt. Je hoeft maar het juiste te tonen of weg te laten. Ik zou persoonlijk zeggen dat de cijfers zeker kloppen, maar dat ze nogal eens politieke keuzes maken in wat ze voor je uitrekenen.
En als er over de hele wereld hele strenge lockdown maatregelen worden genomen blijft iedereen thuis.
Dat lijkt als Nederlander misschien realistisch, maar het overgrote gedeelte van de wereld zal toch elke dag de deur uit moeten om brood op de plank te krijgen.

Cijfers en statistieken zijn zo geweldig omdat je er alles mee kan laten zien wat je wilt. Je hoeft maar het juiste te tonen of weg te laten. Ik zou persoonlijk zeggen dat de cijfers zeker kloppen, maar dat ze nogal eens politieke keuzes maken in wat ze voor je uitrekenen.
Ja, maar @DennieOK zegt dat we moeten werken met oversterfte cijfers en als het CBS dan met een aantal coronadoden komt gebaseerd op oversterfte dan zijn die cijfers ook weer dubieus.

En als er over de hele wereld hele strenge lockdown maatregelen worden genomen blijft iedereen thuis.
Steken ze de hele familie of via de luchtventilatie het hele flatgebouw aan. :eek!: Beter iedereen buiten zetten. Kan mooi in tenten met tenminste 3 open zijdes. En wat te doen geven om de economie te herstellen.

Steken ze de hele familie of via de luchtventilatie het hele flatgebouw aan. :eek!: Beter iedereen buiten zetten. Kan mooi in tenten met tenminste 3 open zijdes. En wat te doen geven om de economie te herstellen.

95FBFA3F-4E4F-44EF-ADC7-31D4D0E22824.jpeg

En dan bedoel ik niet jij specifiek, maar een ieder die aan de discussie mee doet. Er is in dit geval geen aanpak waar elke individu het beste mee af is dus zal de politiek een keuze moeten maken.

Of die keuze dan acceptabel is valt te bezien. Ik mis vooral de onderbouwing van de keuze.

Ja, maar @DennieOK zegt dat we moeten werken met oversterfte cijfers en als het CBS dan met een aantal coronadoden komt gebaseerd op oversterfte dan zijn die cijfers ook weer dubieus.
Als je een realistisch beeld wilt over het gevaar van het killer virus corona, dan zul je naar de oversterfte moeten kijken ja. Want wat ze nu doen zijn gewoon de griep doden vervangen voor de corona doden. Zo kan ik ook wel een pandemie verzinnen.

En dan bedoel ik niet jij specifiek, maar een ieder die aan de discussie mee doet. Er is in dit geval geen aanpak waar elke individu het beste mee af is dus zal de politiek een keuze moeten maken.

Of die keuze dan acceptabel is valt te bezien. Ik mis vooral de onderbouwing van de keuze.
Wel, keuzes aan de individuen laten. Zoals Zweden.

Net als op de vrije markt kun je zulke irreducibly complexe afwegingen niet top down maken maar prima individueel laten overwegen. Dat is het principe van democratie. Als je daar niet op wilt vertrouwen kun je die net zo goed opdoeken, en dat doet men dan ook weer een stapje.

Als je een realistisch beeld wilt over het gevaar van het killer virus corona, dan zul je naar de oversterfte moeten kijken ja. Want wat ze nu doen zijn gewoon de griep doden vervangen voor de corona doden. Zo kan ik ook wel een pandemie verzinnen.
Hoeveel griepdoden vallen er dan gemiddeld vanaf half maart tot aan nu?

Wel, keuzes aan de individuen laten. Zoals Zweden.

Net als op de vrije markt kun je zulke irreducibly complexe afwegingen niet top down maken maar prima individueel laten overwegen. Dat is het principe van democratie. Als je daar niet op wilt vertrouwen kun je die net zo goed opdoeken, en dat doet men dan ook weer een stapje.
Dat gaat op voor heel veel facetten in ons leven alleen zijn de beperkingen op andere vlakken niet zo ingrijpend dus wekken die minder weerstand op.

Hoeveel griepdoden vallen er dan gemiddeld vanaf half maart tot aan nu?
Goede vraag. Normaal is een griepseizoen 6500, aangezien het pas in maart begon heb je wel een goed punt inderdaad.
Dan zou je naar de oversterfte moeten kijken vanaf maart t/m oktober.

En hoe moeten we nu verder met de vleermuizen ?
Dat is de schakel die we vrij eenvoudig kunnen aanpakken.
Of wachten we op de volgende dodelijke zoonose? Het zijn voortdurend de vleermuizen, en Chinezen.
Hoe gaan zij de schade vergoeden?
Ik typ dit met een mondkapje op.

En hoe moeten we nu verder met de vleermuizen ?
Dat is de schakel die we vrij eenvoudig kunnen aanpakken.
Of wachten we op de volgende dodelijke zoonose? Het zijn voortdurend de vleermuizen, en Chinezen.
Hoe gaan zij de schade vergoeden?
Ik typ dit met een mondkapje op.
Mooi

Komt door institutioneel racisme.

Across the country, 43 percent of Black and Latino workers are employed in service or production jobs that for the most part cannot be done remotely, census data from 2018 shows. Only about one in four white workers held such jobs.

Also, Latino people are twice as likely to reside in a crowded dwelling — less than 500 square feet per person — as white people, according to the American Housing Survey.

The national figures for infections and deaths from the virus understate the disparity to a certain extent, since the virus is far more prevalent among older Americans, who are disproportionately white compared with younger Americans. When comparing infections and deaths just within groups who are around the same ages, the disparities are even more extreme.

Latino people between the ages of 40 and 59 have been infected at five times the rate of white people in the same age group, the new C.D.C. data shows. The differences are even more stark when it comes to deaths: Of Latino people who died, more than a quarter were younger than 60. Among white people who died, only 6 percent were that young.

“We in the World Health Organisation do not advocate lockdowns as the primary means of control of this virus,”

“The only time we believe a lockdown is justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources, protect your health workers who are exhausted, but by and large, we’d rather not do it.”

“Just look at what’s happened to the tourism industry in the Caribbean, for example, or in the Pacific because people aren’t taking their holidays,” he said.

“Look what’s happened to smallholder farmers all over the world. … Look what’s happening to poverty levels. It seems that we may well have a doubling of world poverty by next year. We may well have at least a doubling of child malnutrition.”

“And so, we really do appeal to all world leaders: stop using lockdown as your primary control method. Develop better systems for doing it. Work together and learn from each other.”

Hebben die anti lockdown gekkies toch gelijk.

Terug
Naar boven