- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is de WHO definitie van een lockdown?![]()
WHO backflips on virus stance by condemning lockdowns
The World Health Organisation has backflipped on its original COVID-19 stance after calling for world leaders to stop locking down their countries and economies.www.news.com.au
Hebben die anti lockdown gekkies toch gelijk.
Hij noemt zelfs vakanties en drukte op markten dus denk gewoon in algemene zin beperking van vrije beweging die economische gevolgen zal hebben.
1. Dat ze tot eenzelfde oproep komen wil niet zeggen dat ze ook gelijk hebben;![]()
WHO backflips on virus stance by condemning lockdowns
The World Health Organisation has backflipped on its original COVID-19 stance after calling for world leaders to stop locking down their countries and economies.www.news.com.au
Hebben die anti lockdown gekkies toch gelijk.
Whatever China hun handpop laat zeggen wat het is.
Ik denk dat hij vanavond niet meer slaapt.
Zolang hij dat dan maar in stilte doet.
Zolang hij dat dan maar in stilte doet.
Lees voor Lange Frans ook alle andere BNers aan wiens mening merkwaardig genoeg over onderwerpen ver buiten hun metier enige waarde wordt gehecht.
Stop making stupid people famous, stop making famous people stupid.

Want in de ogen van sommige anti-lockdown gekkies leven we al een half jaar in lockdown en in de ogen van sommige andere landen doen wij veel te weinig.Hij noemt zelfs vakanties en drukte op markten dus denk gewoon in algemene zin beperking van vrije beweging die economische gevolgen zal hebben.
Je reacties op posts waarvan je zou kunnen zeggen dat die voor jouw geluid meer ruimte proberen te maken zijn verassend, of misschien juist wel niet.
Ik begrijp oprecht niet wat je hier probeert te zeggen.Je reacties op posts waarvan je zou kunnen zeggen dat die voor jouw geluid meer ruimte proberen te maken zijn verassend, of misschien juist wel niet.
In NL doen wij meer dan genoeg wat betreft de vrijheid beperkingen en dat allemaal aan de hand van ongegronde "pandemie"Want in de ogen van sommige anti-lockdown gekkies leven we al een half jaar in lockdown en in de ogen van sommige andere landen doen wij veel te weinig.
Wat zijn dan nu en waren voorheen de criteria van een pandemie volgens de WHO?In NL doen wij meer dan genoeg wat betreft de vrijheid beperkingen en dat allemaal aan de hand van ongegronde "pandemie"
Het zou niet eens pandemie zijn als WHO zijn criteria van een pandemie niet heeft aangepast paar jaar geleden.
Ja deze beste man ken ik persoonlijk. Zal niets negatiefs over hem zeggen, voor zover ik hem ken een topgozert, maar goed. Het is maar een enkeling waarvan je niet de medische achtergrond weet. Ik weet wel dat zelden een afgetrainde defqon 1 ready kleerkast zo serieus wordt genomen in de media.
Nu zijn ze aan de hand van besmettingen i.p.v. sterfte%.Wat zijn dan nu en waren voorheen de criteria van een pandemie volgens de WHO?
![]()
En dan bedoel ik niet jij specifiek, maar een ieder die aan de discussie mee doet. Er is in dit geval geen aanpak waar elke individu het beste mee af is dus zal de politiek een keuze moeten maken.
Of die keuze dan acceptabel is valt te bezien. Ik mis vooral de onderbouwing van de keuze.
Dat ligt er maar net aan hoe goed ik het op dat eiland heb, En wat mijn mogelijkheden elders zijn, ik ben niet zo avontuurlijk van aard.Wat zou je doen als er op een Eiland waar je woont 500 boten staan maar bekend is dat er 1 van deze 500 binnen 2 jaar zal gaan ontploffen.
De overige 499 zal niks mee gebeuren, we weten alleen niet welke boot het is, dat weten we pas zodra deze ontploft is. Op andere eilanden is inmiddels bekend dat bijna alleen oude boten ontploffen, terwijl jij een nieuwe hebt.
Op het eiland is niks te doen, sommigen krijgen een uitkering en kunnen eten laten droppen maar als ondernemer zou je toch de boot moeten pakken om geld te verdienen.
Wat doe je, blijf je op het eiland wachten tot de boot is ontploft of neem je het risico van 99,8% dat jouw boot niet zal gaan ontploffen?
Wat als opeens de koning van het eiland iedereen verbiedt van het eiland af te gaan, tot de boot ontploft is? (wel ontploft er wekelijks een auto op het eiland, maar dat was altijd al zo geweest en hoort erbij).
Good busyUGent-onderzoeker Bart Mesuere heeft op Twitter een interactieve kaart gedeeld die op een ontnuchterende manier toont hoe het nieuwe coronavirus in anderhalve maand tijd ons land helemaal overspoelde.

Je beantwoordt je eigen vraag eigenlijk. Er was een nieuwe stok nodig om mee te slaan. Logischerwijs daalt het sterftecijfer namelijk als er meer getest wordt (en er dus meer besmettingen zijn).En waarom worden er alleen het aantal besmettingen gemeld? Eerst werden altijd het aantal doden gemeld en als het dagtotaal dan boven de 100 kwam werd het wel even ernstig. Nu klinkt 6000 besmettingen wel heel ernstig, maar hoeveel doden zijn het daadwerkelijk? Ik las 102 in een week de afgelopen week. Dat zijn 15 mensen. En hoeveel van die mensen hadden geen onderliggende ziekte waar ze sowieso al aan dood zouden gaan? Juist... we hoeven het ook niet te overdrijven. Voor deze aantallen kunnen ze toch al die maatregelen niet rechtvaardigen.