- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Ik zit gewoon veilig in mijn QuarantaineBunker solo te trippen met Tash Sultana en Tame Impala op. Tenzij ik entiteiten kan besmetten voeg ik niet veel toe denk ik.En terecht. Drugsgebruikers zijn de oorzaak van de pandemie.
Hier ben ik het dan wel mee eens. Horeca sluiten vind ik geen goede zaak, überhaupt een gehele sector op de kop gooien zonder vergoedingen/steun. Ik vind dat er best wat strenger gehandhaafd mag worden, maar dat kan óók zonder een hele groep op straat te gooien. Het is wel makkelijk om te zeggen dat het een goede zaak is als je niet getroffen wordt.Ik zit nu als zzp'er in de horeca weer een paar weken (of langer) zonder inkomen. Lekker lullen dat we dit gezamenlijk moeten doen, dat we de schouders eronder moeten zetten, lekker klappen voor de zorg, maar ondertussen duizenden hardwerkende ondernemers laten verekken.
De t*fus maar voor iedereen die dit beleid steunt.
Er zijn voldoende opties om er toch nog wat van te maken door alle sectoren te minderen. Halveer het onderwijs bijvoorbeeld, ik word er niet verdrietig van als mijn klas van 31 3 mavo leerlingen gehalveerd wordt. Ik heb geen eens ruimte in mijn lokaal om nog een leerling apart te zetten. Verminder het alcoholgebruik in de avond, gooi zondag weer dicht zoals vroeger. Supermarkten hoeven ook niet elke dag tot 10 open te zijn (waar het overigens ook druk is op veel tijdstippen). Beperk het aantal mensen in supermarkten en stimuleer boodschappen bestellen door gratis verzenden bijvoorbeeld > extra tijdelijke banen voor studenten.
Er zijn best wat mogelijkheden waardoor je elke sector een beetje terugdringt. Een hele sector dichtgooien is triest. Ik zou in de vakantie werken om wat extra centjes te verdienen, dat kan ik nu ook wel vergeten. Maar mijn kleine stagevergoeding is gelukkig net genoeg om rond te komen en wat uitgaven te hebben voor hobbies etc. Niet iedereen heeft die luxe.