AndroidHealthClinic

Coronavirus

En terecht. Drugsgebruikers zijn de oorzaak van de pandemie.
Ik zit gewoon veilig in mijn QuarantaineBunker solo te trippen met Tash Sultana en Tame Impala op. Tenzij ik entiteiten kan besmetten voeg ik niet veel toe denk ik.
Ik zit nu als zzp'er in de horeca weer een paar weken (of langer) zonder inkomen. Lekker lullen dat we dit gezamenlijk moeten doen, dat we de schouders eronder moeten zetten, lekker klappen voor de zorg, maar ondertussen duizenden hardwerkende ondernemers laten verekken.

De t*fus maar voor iedereen die dit beleid steunt.
Hier ben ik het dan wel mee eens. Horeca sluiten vind ik geen goede zaak, überhaupt een gehele sector op de kop gooien zonder vergoedingen/steun. Ik vind dat er best wat strenger gehandhaafd mag worden, maar dat kan óók zonder een hele groep op straat te gooien. Het is wel makkelijk om te zeggen dat het een goede zaak is als je niet getroffen wordt.

Er zijn voldoende opties om er toch nog wat van te maken door alle sectoren te minderen. Halveer het onderwijs bijvoorbeeld, ik word er niet verdrietig van als mijn klas van 31 3 mavo leerlingen gehalveerd wordt. Ik heb geen eens ruimte in mijn lokaal om nog een leerling apart te zetten. Verminder het alcoholgebruik in de avond, gooi zondag weer dicht zoals vroeger. Supermarkten hoeven ook niet elke dag tot 10 open te zijn (waar het overigens ook druk is op veel tijdstippen). Beperk het aantal mensen in supermarkten en stimuleer boodschappen bestellen door gratis verzenden bijvoorbeeld > extra tijdelijke banen voor studenten.

Er zijn best wat mogelijkheden waardoor je elke sector een beetje terugdringt. Een hele sector dichtgooien is triest. Ik zou in de vakantie werken om wat extra centjes te verdienen, dat kan ik nu ook wel vergeten. Maar mijn kleine stagevergoeding is gelukkig net genoeg om rond te komen en wat uitgaven te hebben voor hobbies etc. Niet iedereen heeft die luxe.

Dit kan ook helpen. Lekker strenger handhaven waardoor je maar een klein deel van de bevolking raakt en toch groot effect zal hebben. Gewoon een fikse boete bij het niet nakomen van de quarantaine. Heeft het gros van Nederland niets te zeuren, behalve dat kleine deel dat er door geraakt wordt (en mensen die leven om te zeuren).
1602671742108.png

Laatst bewerkt:
Zolang we, als bevolking, met elkaar aan het vechten zijn, zijn we veel makkelijker te "beheersen".
Of het nou wit tegen gekleurd is, allochtoon tegen autochtoon, arm tegen niet zo arm, werkend tegen iemand met uitkering, etc.
Basic principles of Divide and Conquer strats.
Daarnaast zijn de regels expres zo opgesteld omdat ze weten dat het NIET haalbaar is, zodat ze altijd een reden hebben om hun onzinnige draconische maatregels door te voeren en te rechtvaardigen.
Geen enkele lullo in de 2e kamer houdt die 1.5 m aan, niemand die mondkapjes draagt daar, Grapperhaus viert bruiloft terwijl politie in zelfde stad mensen beboet voor samenkomen en feest vieren.
Bijna 600 pagina's aan mensen die met elkaar aan het vechten zijn over dat Jaantje wel de regels opvolgt en Pietje niet en dat we DAAROM in de situatie zitten waarin we nu zitten. (Reference to this thread, in case some1 missed it)
Linksom of rechtsom zal de overheid haar plannen doorvoeren, zoals je nu ziet.
Wij, als burgers, zitten allemaal in 1 pot en met elkaar vechten is domste wat we kunnen doen.

Kun je TOZO aanvragen? Niet veel maar scheelt misschien toch even huur en eten.
Ze doen een partnerinkomentoets. Gezien mijn vriendin meer verdient dan het sociaal minimum (€1500 bruto per maand) kom ik niet in aanmerking voor de regeling.

Belachelijk.

Maar misschien ook wel logisch, de overheid moet natuurlijk zuinig omgaan met het geld. De huur, zakgeld, zorg, auto, telefoon, Miele wasmachine, etc van mijn Irakeze asieleisende bovenburen, die geen woord Nederlands spreken, moet toch ergens van betaald worden? Gelukkig heeft onze overheid de prioriteiten op orde.

Laatst bewerkt:
Ik zit gewoon veilig in mijn QuarantaineBunker solo te trippen met Tash Sultana en Tame Impala op. Tenzij ik entiteiten kan besmetten voeg ik niet veel toe denk ik.

Hier ben ik het dan wel mee eens. Horeca sluiten vind ik geen goede zaak, überhaupt een gehele sector op de kop gooien zonder vergoedingen/steun. Ik vind dat er best wat strenger gehandhaafd mag worden, maar dat kan óók zonder een hele groep op straat te gooien. Het is wel makkelijk om te zeggen dat het een goede zaak is als je niet getroffen wordt.

Er zijn voldoende opties om er toch nog wat van te maken door alle sectoren te minderen. Halveer het onderwijs bijvoorbeeld, ik word er niet verdrietig van als mijn klas van 31 3 mavo leerlingen gehalveerd wordt. Ik heb geen eens ruimte in mijn lokaal om nog een leerling apart te zetten. Verminder het alcoholgebruik in de avond, gooi zondag weer dicht zoals vroeger. Supermarkten hoeven ook niet elke dag tot 10 open te zijn (waar het overigens ook druk is op veel tijdstippen). Beperk het aantal mensen in supermarkten en stimuleer boodschappen bestellen door gratis verzenden bijvoorbeeld > extra tijdelijke banen voor studenten.

Er zijn best wat mogelijkheden waardoor je elke sector een beetje terugdringt. Een hele sector dichtgooien is triest. Ik zou in de vakantie werken om wat extra centjes te verdienen, dat kan ik nu ook wel vergeten. Maar mijn kleine stagevergoeding is gelukkig net genoeg om rond te komen en wat uitgaven te hebben voor hobbies etc. Niet iedereen heeft die luxe.
Ik ben geen voorstander van vrijheidsbeperkende maatregelen. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gezondheid.

Ik zou het hele land opengooien en alle maatregelen afschaffen.

Ze doen een partnerinkomentoets. Gezien mijn vriendin meer verdient dan het sociaal minimum (€1500 BRUTO per maand) kom ik niet in aanmerking voor de regeling.
Ik denk dat het tijd is om het uit te maken. Scheelt ook weer een sociaal contact en bijgevolg risico op besmetting met corona.

Ja sorry ik ben wat laks geweest laatste tijd. Ik zal em er zo wel opnaaien.
20:00 toch, althans, dan stopt de verkoop van primaire levensmiddelen.

Vergeet trouwens niet om altijd je ausweis bij je te hebben wanneer je op pad gaat.
:roflol:
Ik heb alvast bloembollen en surrogaatkoffie gehamsterd.

Ik zit nu als zzp'er in de horeca weer een paar weken (of langer) zonder inkomen. Lekker lullen dat we dit gezamenlijk moeten doen, dat we de schouders eronder moeten zetten, lekker klappen voor de zorg, maar ondertussen duizenden hardwerkende ondernemers laten verekken.

De t*fus maar voor iedereen die dit beleid steunt.
Ik heb de laatste maanden nog nooit zoveel in de horeca gezeten als in de jaren daarvoor.
Pakken regelmatig een terrasje, lunchen in de stad of gaan ergens een hapje eten.
Ook tijdens de lockdown van een aantal horecazaken hier in de buurt een cadeaubon gekocht om ze te steunen met het risico dat ik 100,- wegflikker als ze failliet gaan.
Tevens veel afgehaald bij restaurants die dicht zaten. Die bonnen hebben we trouwens nog steeds liggen, wil ik pas gebruiken in betere tijden.

Ik kan de horeca makkelijker steunen dan de zorg, wil niet uit coulance regelmatig het ziekenhuis bezoeken.

Ik denk dat het tijd is om het uit te maken. Scheelt ook weer een sociaal contact en bijgevolg risico op besmetting met corona.
Thnx voor het advies, ik heb het doorgegeven.

Ik zit te denken om dan maar zo'n woestijnvrouwtje aan te schaffen. Die kan ik de hele dag in haar burka rond laten lopen. Scheelt weer in het risico op besmetting. Plus dan kan ik naast mijn Tozo ook op haar uitkering teren. En is natuurlijk lekker inclusief. Zal ook wel bevorderlijk zijn voor de band met de bovenburen.

Ik heb de laatste maanden nog nooit zoveel in de horeca gezeten als in de jaren daarvoor.
Pakken regelmatig een terrasje, lunchen in de stad of gaan ergens een hapje eten.
Ook tijdens de lockdown van een aantal horecazaken hier in de buurt een cadeaubon gekocht om ze te steunen met het risico dat ik 100,- wegflikker als ze failliet gaan.
Tevens veel afgehaald bij restaurants die dicht zaten. Die bonnen hebben we trouwens nog steeds liggen, wil ik pas gebruiken in betere tijden.

Ik kan de horeca makkelijker steunen dan de zorg, wil niet uit coulance regelmatig het ziekenhuis bezoeken.
Dat is wel tof, konden ze goed gebruiken. Alle beetjes helpen.

Dat is wel tof, konden ze goed gebruiken. Alle beetjes helpen.
Ik hou ook graag de stad gezellig en raak mijn favoriete restaurantjes liever niet kwijt.
Mochten ze helaas toch failliet raken dan eet ik voor die paar honder euro aan cadeaubonnen die hier nog liggen geen boterham minder.

Dit zijn allemaal mensen die zelf weinig merken van de maatregelen, die vinden het wel lekker zo'n saamhorigheidsgevoel dat we met zijn allen tegen een virus strijden.
Ondertussen schieten de faillissementen omhoog, maar dat maakt ze dan weer niets uit. Het is een beetje selectieve verontwaardiging.
Vanaf volgend jaar met zijn allen de staatsplantages bewerken om de hongersnood te voorkomen. Da's pas verbinding!

Ik ben geen voorstander van vrijheidsbeperkende maatregelen. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gezondheid.

Ik zou het hele land opengooien en alle maatregelen afschaffen.
Ik ben helaas tegenstander van eigen verantwoordelijkheid. Het mag onderhand toch wel duidelijk zijn dat men niet altijd verantwoordelijk genoeg is. Het probleem is in dit geval (en ook bijvoorbeeld met vaccinaties), dat je keuzes niet alleen over je eigen gezondheid gaan.

Maar dan moeten we wel allemaal een steentje bijdragen aan het probleem en niet één hele sector de graf in laten zakken. Dat de één kijhard vooruit gaat en de ander de graf in gedumpt is niet zo eerlijk wanneer zij er niets aan kunnen doen.

Ik ben helaas tegenstander van eigen verantwoordelijkheid. Het mag onderhand toch wel duidelijk zijn dat men niet altijd verantwoordelijk genoeg is. Het probleem is in dit geval (en ook bijvoorbeeld met vaccinaties), dat je keuzes niet alleen over je eigen gezondheid gaan.

Maar dan moeten we wel allemaal een steentje bijdragen aan het probleem en niet één hele sector de graf in laten zakken. Dat de één kijhard vooruit gaat en de ander de graf in gedumpt is niet zo eerlijk wanneer zij er niets aan kunnen doen.
Precies. Daarom belastingen omhoog en direct de ondernemers volledig compenseren. We doen het samen dus iedereen mag het dan ook voelen.

Keihard.

Met eigen verantwoordelijkheid doelde ik op het idee dat mensen zelf striktere maatregelen voor zichzelf moeten nemen indien ze bijvoorbeeld onder een risicogroep vallen.

Dus niet dat gezonde (jonge) mensen hun levens moeten aanpassen. Ben je kwetsbaar? Dan moet je jezelf beter beschermen en dus maatregelen treffen. Je gezondheid is immers grotendeels je eigen verantwoordelijkheid. De overheid heeft de taak om hier dan in te faciliteren uiteraard. Desnoods ook om de kosten hiervoor te dekken voor wie hier gebruik van wilt maken, aangezien het een crisissituatie is.

Met name over het aankomende coronavaccin vind ik niet dat men dit mag en zelfs kan verplichten. Nog los van de discussie of het vaccin überhaupt wel werkt en veilig is, gezien de clinical trials grotendeels worden overgeslagen, is het niet ethisch om mensen te verplichten een medicijn te nemen.
Daarnaast is het verplichten van een vaccin in strijdt met artikel 11 van de grondwet.

11.Onaantastbaarheid lichaam​

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

Het is wel interessant om de artikelen van de Nederlandse grondwet door te nemen om te zien op hoeveel artikelen er momenteel inbreuk wordt gemaakt, en/of onder druk gezet wordt, door het huidige kabinet. De bankschroeven worden steeds strakker aangedraaid, al lijkt een groot deel van de bevolking dit totaal niet te beseffen.

Laatst bewerkt:
Met name over het aankomende coronavaccin vind ik niet dat men dit mag en zelfs kan verplichten. Nog los van de discussie of het vaccin überhaupt wel werkt en[/] veilig is, gezien de clinical trials grotendeels worden overgeslagen, is het niet ethisch om mensen te verplichten een medicijn te nemen.
Daarnaast is het verplichten van een vaccin in strijdt met artikel 11 van de grondwet.
Ik mag toch hopen dat een vaccin niet verplicht wordt. Daar zijn ook mijn grenzen mee bereikt. Ik ga geen nieuw vaccin nemen zonder lange-termijn onderzoeken en iets wat alleen op een paar duizend man getest is. Ik ben pro vaccin, maar wel met degelijk onderzoek.

Ik ben wel voor kindertoeslagen, toegang tot peuterspeelzalen etc verbieden zonder vaccins. Zul je eens zien hoeveel mensen er vervolgens toch voor zullen kiezen, ongeacht dat het niet verplicht is.
Dus niet dat gezonde (jonge) mensen hun levens moeten aanpassen. Ben je kwetsbaar? Dan moet je jezelf beter beschermen en dus maatregelen treffen. Je gezondheid is immers grotendeels je eigen verantwoordelijkheid. De overheid heeft de taak om hier dan in te faciliteren uiteraard. Desnoods ook om de kosten hiervoor te dekken voor wie hier gebruik van wilt maken, aangezien het een crisissituatie is.
Ook met grenzen. Test je positief? Blijf binnen. Voel je je ziek? Blijf binnen en laat je testen. Jongeren kunnen het goed verspreiden, ook als je nog zo gezond bent. Maar ik hoor steeds vaker om mij heen dat mensen toch doorwerken en doorgaan omdat ze niet te veel willen missen met werk bijvoorbeeld.

Ik ben wel voor kindertoeslagen, toegang tot peuterspeelzalen etc verbieden zonder vaccins. Zul je eens zien hoeveel mensen er vervolgens toch voor zullen kiezen, ongeacht dat het niet verplicht is.
Deze maatregelen zorgen er dan wel voor dat mensen onder aan de sociale ladder genoodzaakt zijn hun kinderen te vaccineren. Een vaccin dat je zelf zegt niet te gaan nemen omdat het slechts op een paar duizend man is getest.

Met eigen verantwoordelijkheid doelde ik op het idee dat mensen zelf striktere maatregelen voor zichzelf moeten nemen indien ze bijvoorbeeld onder een risicogroep vallen.

Met name over het aankomende coronavaccin vind ik niet dat men dit mag en zelfs kan verplichten. Nog los van de discussie of het vaccin überhaupt wel werkt en veilig is, gezien de clinical trials grotendeels worden overgeslagen, is het niet ethisch om mensen te verplichten een medicijn te nemen.

Het is wel interessant om de artikelen van de Nederlandse grondwet door te nemen om te zien op hoeveel artikelen er momenteel inbreuk wordt gemaakt, en/of onder druk gezet wordt, door het huidige kabinet. De bankschroeven worden steeds strakker aangedraaid, al lijkt een groot deel van de bevolking dit totaal niet te beseffen.
Daarop aanhakend wil ik wel zeggen dat het voorlopig vooral hard roepen van de regering is. Veel dingen zijn nu niet daadwerkelijk wettelijk verplicht. Door te goochelen met vage definities denken mensen dat dingen zwart op wit staan. Een dringend advies is niet meer dan dat. Een mondkapjesplicht in de publieke ruimte betekent geen verplichting in winkels of bedrijven. Zo kan je nog wel even verder gaan.

Ook met grenzen. Test je positief? Blijf binnen. Voel je je ziek? Blijf binnen
Hier ben ik zeker voorstander van. Ziek zijn is gewoon thuis blijven. Dit zou nog los van dit hele corona gebeuren al moeten gebeuren.

Mensen die 'stoer' naar werk gaan want zelfs een griepje houdt ze niet tegen. Vervolgens besmetten ze iedereen en is een paar dagen later de hele afdeling ziek thuis.

Sterf

Politiebond ANPV: Maak einde aan thuisfeestjes en stel compleet alcoholverbod in​

Terug
Naar boven