XXL Nutrition

Coronavirus

Veel testen zal toch juist leiden tot meer positieve uitslagen, waardoor contactonderzoek juist moeilijker wordt?
Dit is wel een beetje jezelf blind houden... zo lang je het probleem niet ziet bestaat het niet.

Contactonderzoek wordt lastiger, als dat niet door de positief geteste persoon zelf wordt gedaan, maar het aantal personen dat in contant komt met “zieken” wordt kleiner

De regel is al dat je met klachten thuis moet blijven en moet laten testen. Blijkbaar doen mensen dat niet. Hoe gaat meer testen dat oplossen? Ook opsluiten dan? En langs huizen op zoek naar de zieken?

Dit is wel een beetje jezelf blind houden... zo lang je het probleem niet ziet bestaat het niet.

Contactonderzoek wordt lastiger, als dat niet door de positief geteste persoon zelf wordt gedaan, maar het aantal personen dat in contant komt met “zieken” wordt kleiner
Hoe bedoel je jezelf blind houden? Ik probeer hem uit te leggen dat wat hij voorstelt juist het tegenovergestelde effect heeft van wat hij verwacht.
Wat bedoel je met dat contactonderzoek lastiger wordt als positief geteste personen dat zelf niet doen? Dat doet de GGD toch al vanaf het begin?

Je laatste punt klopt wel grotendeels, als mensen sneller weten dat zij ziek zijn kunnen zij zich eerder isoleren.

Hoe bedoel je jezelf blind houden? Ik probeer hem uit te leggen dat wat hij voorstelt juist het tegenovergestelde effect heeft van wat hij verwacht.
Wat bedoel je met dat contactonderzoek lastiger wordt als positief geteste personen dat zelf niet doen? Dat doet de GGD toch al vanaf het begin?

Je laatste punt klopt wel grotendeels, als mensen sneller weten dat zij ziek zijn kunnen zij zich eerder isoleren.
Het grote probleem waar we nu mee kampen is niet dat contactonderzoek lastiger wordt, het is dat te veel mensen ziek worden. Meer testen (en snellere testuitslagen kan meer mensen aanleiden om te gaan testen) geeft een duidelijker beeld van hoe veel mensen er ziek zijn (%positief getest van totaal aantal testen)

contactonderzoek werkt soepeler als je als positief getest persoon zelf iedereen moet informeren wanneer je positief getest bent, waar van mij best een straf op mag staan als je dat niet doet

edit: ja de GGD doet dat vanaf het begin, maar die capaciteit hebben ze gewoon niet

Hoezo zou het weer oplopen met deze maatregelen?
Ik denk zelf dat er een steeds groter wordende groep is die zich niet meer aan de maatregelen houd, mede omdat de maatregelen niet drastisch genoeg zijn om tot duidelijk resultaat te leiden en tevens omdat het al zolang duurt. Tevens wordt een afvlakking zoals die nu zichtbaar is als een vrijbrief voor veel lui beschouwd om de teugels te laten vieren met het naleven van de maatregelen.
Uiteindelijk zal de winter leiden tot meer besmettingen (want meer contact in binnenruimtes e.d.), waardoor we alsnog in lockdown moeten, met meer economische schade ten gevolg in vergelijking met deze stap nu te nemen.

Veel testen zal toch juist leiden tot meer positieve uitslagen, waardoor contactonderzoek juist moeilijker wordt?
Door meer stukjes van de puzzel te hebben zijn verbanden tussen groepen beter te maken=makkelijker onderzoek. Als dit wordt ingezet op het moment dat er weinig besmettingen nog maar zijn (na 4 weken lockdown bijvoorbeeld) heeft contactonderzoek weer zin. Momenteel zijn er idd teveel positief geteste mensen die niet goed kunnen worden herleid naar een besmettingshaard.

Het grote probleem waar we nu mee kampen is niet dat contactonderzoek lastiger wordt, het is dat te veel mensen ziek worden. Meer testen (en snellere testuitslagen kan meer mensen aanleiden om te gaan testen) geeft een duidelijker beeld van hoe veel mensen er ziek zijn (%positief getest van totaal aantal testen)
Dat het aantal tests ophogen van enorm belang is begrijpt iedereen hier geloof ik wel, niemand gaat die discussie met je aan.
contactonderzoek werkt soepeler als je als positief getest persoon zelf iedereen moet informeren wanneer je positief getest bent, waar van mij best een straf op mag staan als je dat niet doet
Zo hebben wij dat hier in ieder geval niet afgesproken. De vraag is ook hoe relevant contactonderzoek nog is bij een virus dat al enorm wijd verspreid is. Dat is het namelijk enkel als je nog kan spreken van een of enkele haarden.
Door meer stukjes van de puzzel te hebben zijn verbanden tussen groepen beter te maken=makkelijker onderzoek. Als dit wordt ingezet op het moment dat er weinig besmettingen nog maar zijn (na 4 weken lockdown bijvoorbeeld) heeft contactonderzoek weer zin. Momenteel zijn er idd teveel positief geteste mensen die niet goed kunnen worden herleid naar een besmettingshaard.
Dus als je een kunstmatige situatie meet, kan je vervolgens met die informatie uitspraken doen over een totaal andere realiteit?

De vraag is ook hoe relevant contactonderzoek nog is bij een virus dat al enorm wijd verspreid is.
Goed punt, tegenwoordig hoef je toch niet in quarantaine te gaan als je in contact bent geweest met iemand die positief is en je geen symptomen hebt.

Wat mij betreft mag iedereen besmet worden behalve 65+ en mensen met een chronische ziekte.

Zijn we van al dat gezeik af.
Wat een goed idee. Heb je ook nagedacht wat er gebeurt als er miljoenen mensen tegelijk ziek worden?

Wat een goed idee. Heb je ook nagedacht wat er gebeurt als er miljoenen mensen tegelijk ziek worden?

Van iedereen in mijn omgeving was er maar 1 in het ziekenhuis beland. De rest hadden alleen maar een ‘snotterneus’. En die moesten thuis blijven vanwege de RIVM regels.
Het was niet zo dat ze niet meer konden werken.

Wat mij betreft mag iedereen besmet worden behalve 65+ en mensen met een chronische ziekte.

Zijn we van al dat gezeik af.

Al die 65+ in een lockdown en we organiseren een grote carnaval van 2 maanden voor de rest op kosten van de overheid :D

Over 2 maanden is iedereen verlost van Corona, ik zie Rutte al schreeuwen "Blijf niet binnen, ga vooral naar de kroeg!"

Al die 65+ in een lockdown en we organiseren een grote carnaval van 2 maanden voor de rest op kosten van de overheid :D

Over 2 maanden is iedereen verlost van Corona, ik zie Rutte al schreeuwen "Blijf niet binnen, ga vooral naar de kroeg!"

wel zo’n carnaval hè

D509263E-F571-4A2F-A55D-BC7CF5F50AEB.gif

Haha, ik heb net van mijn moeder vernomen dat mijn oudtante van 102 corona heeft gehad en heeft overleefd. Dat mens sterft alleen, als je haar neerknuppelt :p

700 minder besmettingen op 20 oktober.

Zal zyzz dan toch onze gyms open houden?

Terug
Naar boven