Fitness Seller

Coronavirus

Ik wel. Fantastisch hoe hij die feministen altijd op stang weet te jagen.
Die opmerkingen over Rafael van der Vaart, hilarisch ook, en gewoon waar die bij zit, recht in het gezicht.

Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk, kijk maar naar een Christiano Ronaldo, Lewandovski, Wout Weghorst.

Jongens wat is jullie idee bij 3-4 weken met zijn allen in Lockdown?
Voordelen:
-We zorgen voor een besmettingsgraad dicht bij 0
-bron-contactonderzoek is weer mogelijk
- Over 4 weken zijn er sneltesten als het goed is, die het mogelijk maken om de besmettingsgraad laag te houden, er is dus echt een plan voor na de lockdown.
- We kunnen de economie weer tot zijn volste benutten, al is het voor nu een bittere pil

in Lockdown gaan we toch vroeg of laat, gezien de winter nog niet eens begonnen is, we rommelen nu maar wat aan met een R0 rond de 1

[/Ab Osterhaus out!]

Jongens wat is jullie idee bij 3-4 weken met zijn allen in Lockdown?
Voordelen:
-We zorgen voor een besmettingsgraad dicht bij 0
-bron-contactonderzoek is weer mogelijk
- Over 4 weken zijn er sneltesten als het goed is, die het mogelijk maken om de besmettingsgraad laag te houden, er is dus echt een plan voor na de lockdown.
- We kunnen de economie weer tot zijn volste benutten, al is het voor nu een bittere pil

in Lockdown gaan we toch vroeg of laat, gezien de winter nog niet eens begonnen is, we rommelen nu maar wat aan met een R0 rond de 1

[/Ab Osterhaus out!]
Lockdown was om zorg op te schalen en dat is gedaan.

Waarom moet de besmettingsgraad nu dicht bij 0?

Laatst bewerkt:
Zijn die sneltests niet vooral voor het zorg personeel? Om dat zo goed mogelijk draaiende te houden?

Dat je iets doet en daar geld voor krijgt. Meestal met vooraf gemaakte afspraken, hoeveel doe je, hoeveel geld krijg je ervoor. Etc. Soms krijg je ook vrije dagen, als diegene waar je de afspraken mee maakt vind dat jij dat nodig hebt. Werk je op een plantage, dan geen vrije dagen, want je hebt dan al mooi buiten werk.

1603016385480.png

Melding gedaan bij veilig thuis, kinderen achterlaten in het buitenland. Nalatig in de opvoeding en gebrek aan toezicht en daardoor onveilige situaties.

Dat moet je even uitleggen. Bedoel je dat je dan iedereen voortdurend kan testen?

:emo:
de verwachting is van wel, gezien de sneltesten goedkoper zijn en minder druk leggen op medisch personeel om te interpreteren. Daarnaast is de test minder vervelend om te laten afnemen, deze test icm met een blaastest maakt het mogelijk om veel meer mensen gemakkelijker te laten testen zonder wachtrijen.

Zijn die sneltests niet vooral voor het zorg personeel? Om dat zo goed mogelijk draaiende te houden?

Er wordt momenteel gebruik gemaakt voor zorgpersoneel van dezelfde test als voorheen, de wachtrijen zijn btw niet veel korter tov andere mensen is mijn ervaring.

Lockdown was om zorg op te schalen en dat is gedaan.

Waarom moet de besmettingsgraad nu dicht bij 0?

Momenteel is er weinig controle over het virus, ondanks dat de R waarde in de buurt komt van de 1 is mijn verwachting dat de besmettingen met deze maatregelen naar mate we verder richting de winter gaan weer zullen oplopen, waardoor alsnog een lockdown nodig is (=dubbele economische schade) Als we dat nu even doen over de hele bevolking en daarna de sneltesten inzetten hebben we mogelijk ook in de toekomst grip met bijvoorbeeld de nieuwe manier van testen.

de verwachting is van wel, gezien de sneltesten goedkoper zijn en minder druk leggen op medisch personeel om te interpreteren. Daarnaast is de test minder vervelend om te laten afnemen, deze test icm met een blaastest maakt het mogelijk om veel meer mensen gemakkelijker te laten testen zonder wachtrijen.
Maar op welke manier maken die het dan mogelijk om de besmettingsgraad laag te houden?
Er wordt momenteel gebruik gemaakt voor zorgpersoneel van dezelfde test als voorheen, de wachtrijen zijn btw niet veel korter tov andere mensen is mijn ervaring.
Zorgpersoneel heeft wel degelijk voorrang op een plekje in de 'wachtrij'.

Ik snap deze zin niet :( Is de sneltest die er volgens jou over 4 weken zou moeten komen niet vooral nuttig om snotterend zorgpersoneel snel weer in aan de slag te laten gaan omdat ze dan geen dagen op uitslagen hoeven te wachten?
Momenteel is er weinig controle over het virus, ondanks dat de R waarde in de buurt komt van de 1 is mijn verwachting dat de besmettingen met deze maatregelen naar mate we verder richting de winter gaan weer zullen oplopen, waardoor alsnog een lockdown nodig is (=dubbele economische schade) Als we dat nu even doen over de hele bevolking en daarna de sneltesten inzetten hebben we mogelijk ook in de toekomst grip met bijvoorbeeld de nieuwe manier van testen.
We hebben nu toch genoeg zorg capaciteit opgeschaald? Waarom hebben dan nog meer controle en grip op het virus nodig, waarom mogen er niet meer mensen besmet raken? Moet dat dan elke keer weer als er een luchtweg infectie heerst?

Maar op welke manier maken die het dan mogelijk om de besmettingsgraad laag te houden?

Zorgpersoneel heeft wel degelijk voorrang op een plekje in de 'wachtrij'.
Door veel te testen en snel resultaat te hebben, tevens door contactonderzoek wat weer goed kan plaatsvinden.

Om mij heen al geregeld gehoord dat ook zorgpersoneel lang mag wachten, ondanks dat ze een voorrangsregel zouden moeten hebben...uitslag hebben we over het algemeen wel sneller. Dit is wel mijn ervaring, mogelijk komt deze niet overeen met ander zorgpersoneel en heb ik het (hopelijk) bij het verkeerde eind.

Laatst bewerkt:
Ik snap deze zin niet :( Is de sneltest die er volgens jou over 4 weken zou moeten komen niet vooral nuttig om snotterend zorgpersoneel snel weer in aan de slag te laten gaan omdat ze dan geen dagen op uitslagen hoeven te wachten?

We hebben nu toch genoeg zorg capaciteit opgeschaald? Waarom hebben dan nog meer controle en grip op het virus nodig, waarom mogen er niet meer mensen besmet raken? Moet dat dan elke keer weer als er een luchtweg infectie heerst?
Nee , sneltest zal voor iedereen beschikbaar worden gemaakt. Goedkoper, sneller en voldoende op voorraad tegen die tijd.

Zorg capaciteit kan niet worden opgeschaald binnen zo'n korte tijd btw. Hier hebben we gekwalificeerd personeel voor nodig wat er niet is binnen een paar maanden. Controle en grip krijg je alleen door te testen en het aantal besmettingen laag te houden, iets wat we nu beide niet doen.

Momenteel is er weinig controle over het virus, ondanks dat de R waarde in de buurt komt van de 1 is mijn verwachting dat de besmettingen met deze maatregelen naar mate we verder richting de winter gaan weer zullen oplopen,
Hoezo zou het weer oplopen met deze maatregelen?

Door veel te testen en snel resultaat te hebben, tevens door contactonderzoek wat weer goed kan plaatsvinden.
Veel testen zal toch juist leiden tot meer positieve uitslagen, waardoor contactonderzoek juist moeilijker wordt?

Om mij heen al geregeld gehoord dat ook zorgpersoneel lang mag wachten, ondanks dat ze een voorrangsregel zouden moeten hebben...uitslag hebben we over het algemeen wel sneller. Dit is wel mijn ervaring, mogelijk komt deze niet overeen met ander zorgpersoneel en heb ik het (hopelijk) bij het verkeerde eind
Zelf werkzaam bij een zorgbedrijf in de regio Rotterdam. Iedereen met klachten wordt binnen 48 uur (grootste deel zelfs binnen 24 uur) getest en binnen 24 uur na de test hebben zij de uitslag. Je hebt het inderdaad bij het verkeerde eind.

Zet maar een sneltest voor m'n pooltent zodat ik gewoon binnen mag omdat ik niet ziek ben.

Terug
Naar boven