Fitness Seller

Coronavirus

Mijn schoonouders sinds woensdag waarschijnlijk Corona, we zijn er vrijdag geweest. Andere afspraken van hun zijn ook ziek geworden. Test is gedaan.
Zodra ze hun contacten door moeten geven wordt het een walk of shame want ze hebben bijna dagelijks mensen op visite. Toen de restaurants hier dicht gingen toch nog maar even naar Duitsland gaan eten. Tsja...

De test is aangepast om zo gevoelig mogelijk te zijn wat veel “vals” positieve resultaten oplevert, dit wil men maar schoorvoetend toegeven, het beleid wordt nu niet losser bepaald adhv de resultaten en wanneer iemand in het ziekenhuis beland net zo’n vals positief resultaat is et een coronapatient.

Met veel vals positieven wordt theoretisch het sterfte- en opnamecijfer (per besmetting) natuurlijk lager, vind het wel prima.

Met veel vals positieven wordt theoretisch het sterfte- en opnamecijfer (per besmetting) natuurlijk lager, vind het wel prima.
Ik snap hun wel, maar zeuren over vals positieven veranderd niets aan de situatie met ernstig zieke mensen. Verder is het voor het individu wel prettiger om vals positief getest te worden, dus met een minieme hoeveelheid viral load, dan vals negatief. Dat de overheid de cijfers soms wat anders zou moeten interpreteren is ook waar.

De test is aangepast om zo gevoelig mogelijk te zijn wat veel “vals” positieve resultaten oplevert, dit wil men maar schoorvoetend toegeven, het beleid wordt nu niet losser bepaald adhv de resultaten en wanneer iemand in het ziekenhuis beland net zo’n vals positief resultaat is et een coronapatient.
Maar is er in die 50 minuten nog iets gezegd over -hoeveel- vals positieven het geeft? Dat zou Van Dissel aan Van Waga sturen. Als dat normaal 1% is en met zo gevoelig mogelijk (35x?) 3% is geworden dan zal het wel, als het 30-60% is dan wordt er met het aantal besmettingen nog erger onnodig paniek gezaaid.

Ben ook wel benieuwd naar cijfertjes van sneltests, maar goed.

Uiteindelijk gaat alles om het aantal ziekenhuisopnames en hoe hard alles moet wijken om met dat minimale kostenefficiente aantal bedden te voldoen.

Maar is er in die 50 minuten nog iets gezegd over -hoeveel- vals positieven het geeft? Dat zou Van Dissel aan Van Waga sturen. Als dat normaal 1% is en met zo gevoelig mogelijk (35x?) 3% is geworden dan zal het wel, als het 30-60% is dan wordt er met het aantal besmettingen nog erger onnodig paniek gezaaid.

Uiteindelijk gaat alles om het aantal ziekenhuisopnames en hoe hard alles moet wijken om met dat minimale kostenefficiente aantal bedden te voldoen.
Nee, toevallig sprak ik met een collega van mij eerder deze week ook over de dicussie rond de PCR-test. Hij was ook opzoek naar zulke antwoorden maar kon niets vinden. Dat vind ik ook wel een probleem, er is redelijk wat informatie te vinden in lekentaal, maar als je iets verder in de materie duikt wordt het in eens veel te technisch. Ik mis informatieverschaffing waar, zeg een persoon met hbo denkniveau, wat aan heeft.

Nee, toevallig had ik het er met een collega van mij eerder deze week ook over de dicussie rond en PCR-test. Hij was ook opzoek naar zulke antwoorden maar kon niets vinden. Dat vind ik ook wel een probleem er is redelijk wat informatie te vinden in lekentaal, maar als je iets verder in de materie duikt wordt het in eens veel te technisch ik mis informatie verschaffing waar, zeg een persoon met hbo denkniveau, wat aan heeft.
De huidige informatie is al te lastig voor academisch geschoolde sociaal "wetenschappers".

# Sorry, Justinedus

De huidige informatie is al te lastig voor academisch geschoolde sociaal "wetenschappers".

# Sorry, Justinedus
Nou, het probleem is dat als je een beetje gaat spitten je bij allerlei artikelen uitkomt waarvan ik al niet door de eerste alinea heen kom zonder pijn in mijn hersenen te krijgen, nu kan dat natuurlijk aan mij liggen, maar blijkbaar zijn de paar collega's die net als mij de moeite hebben genomen om zelf het een en ander uit te zoeken tegen hetzelfde probleem aangelopen. Stuk voor stuk hebben we een chemische studie op hbo niveau afgerond en zijn we (naast internetten) dagelijks bezig met gegoochel met analyse resultaten.

Nou, het probleem is dat als je een beetje gaat spitten je bij allerlei artikelen uitkomt waarvan ik al niet door de eerste alinea heen kom zonder pijn in mijn hersenen te krijgen, nu kan dat natuurlijk aan mij liggen, maar blijkbaar zijn de paar collega's die net als mij de moeite hebben genomen om zelf het een en ander uit te zoeken tegen hetzelfde probleem aangelopen. Stuk voor stuk hebben we een chemische studie op hbo niveau afgerond en zijn we (naast internetten) dagelijks bezig met gegoochel met analyse resultaten.
Ik snapte je wel, maar het was een mooie opening voor een sneer naar de slachtofferstudies.

Laatst bewerkt:
Corona komt nu wel wat dichterbij. Gisteren is een productie collega positief getest op corona, twee collega's die intensief contact hebben gehad zitten nu preventief thuis en een derde is net gedurende de nachtdienst naar huis gegaan omdat die zich niet lekker voelde. Nu ben ik niet bang om op mijn werk besmet te worden, het contact tussen mij en hun is heel erg beperkt, maar als er te veel mensen niet mogen/kunnen komen werken moet de fabiek stil gelegd worden.

Als vergelijking noemde hij het voorbeeld met aantal geslaagde mensen voor een examen. Als je de norm bij 5,5 verplaats naar 4,5 dan krijg je meer geslaagden.
Het zelfde is gebeurd bij de PCR test door de cycle van ik geloof 30 naar 35 te plaatsen, wat de oplopende percentage van positief geteste verklaard en uiteraard de absoluut geteste ook.
En dan wetend dat je beleid voornamelijk gebaseerd is op de oplopende positief geteste.

Toen Rutte en die De Jonge over mondkapjes plicht begonnen alsof het meteen inging zag ik nog even niemand met mondkapjes in m'n jumbo. Nu bijna iedereen. Is er iets veranderd? Nieuwe wetenschappelijke informatie dat een stukje stof losjes voor je gezicht hangen dit virus van 0.1 microns uit je exhalatie filtert? Hadden Rutte, De Jonge, Van Dissel, RIVM, ECDC, CDC, en de WHO al die tijd dan toch ongelijk?

Wist altijd wel dat de meeste problemen in de wereld komen omdat 95% misschien wel 98% of zelfs 99.8% van de mensen gewoonweg te achterlijk zijn om constructief te handelen en slechts doen waar ze onder sociale druk mee weg kunnen komen, maar dit maakt het wel mooi zichtbaar. Wat een r**ards.

Toen Rutte en die De Jonge over mondkapjes plicht begonnen alsof het meteen inging zag ik nog even niemand met mondkapjes in m'n jumbo. Nu bijna iedereen. Is er iets veranderd? Nieuwe wetenschappelijke informatie dat een stukje stof losjes voor je gezicht hangen dit virus van 0.1 microns uit je exhalatie filtert? Hadden Rutte, De Jonge, Van Dissel, RIVM, ECDC, CDC, en de WHO al die tijd dan toch ongelijk?

Wist altijd wel dat de meeste problemen in de wereld komen omdat 95% misschien wel 98% of zelfs 99.8% van de mensen gewoonweg te achterlijk zijn om constructief te handelen en slechts doen waar ze onder sociale druk mee weg kunnen komen, maar dit maakt het wel mooi zichtbaar. Wat een r**ards.
Groepsdruk, huisregels van de winkel? Ik weet het ook niet, maar ik doe hem nu ook maar op. Misschien ben in er wat makkelijker mee geworden omdat ik hem op mijn werk ook op moet als ik mijn werkplek verlaat.

Trouwens ook 50/50 van het personeel dat er een draagt, vraag me af hoe dat is besproken.

Versta niks meer van cassières die een mondkapje op hebben en ook nog achter een spatscherm zitten. JA PINNEN GRAAG GEEN BONNETJE DANKJE FIJNE DAG

Ik doe er niet aan mee en heb vooralsnog geen ruzie met de security guards gekregen.

Als ze met die onzin beginnen laat ik wel bezorgen. Moet het alleen even een dag vantevoren weten, @Rutte
Ik weet niet of in ruzie zou krijgen, maar al het personeel draagt ze, ca 90% van de klanten ook (ik woon onder de rook van Rotterdam) en ik doe bijna altijd boodschappen met één van mijn kinderen en dan wil ik gewoon geen gezeur daarover. Wel koop ik nu meer waardoor ik minder vaak hoef te gaan.

De fik erin!

Hopelijk wordt dit een wereldwijd fenomeen.

Het muteren zou daar ook een rol bij kunnen spelen
Hebben we daar al bewijs van? Ik denk dat er veel factoren bijdragen aan de enorme stijging in het aantal besmettingen en dat daarom je interventies baseren op dat getal totaal gestoord is.
Ik weet niet of in ruzie zou krijgen, maar al het personeel draagt ze, ca 90% van de klanten ook (ik woon onder de rook van Rotterdam) en ik doe bijna altijd boodschappen met één van mijn kinderen en dan wil ik gewoon geen gezeur daarover. Wel koop ik nu meer waardoor ik minder vaak hoef te gaan.
Woon ook in die regio. Mensen zijn hier slim genoeg om te weten dat je niet je bek moet open trekken tegen een wildvreemde. Weer een voordeel van vlakbij een grote stad wonen.

Terug
Naar boven