XXL Nutrition

Coronavirus

Valt wel op, hier in het dorp gaan kappers en kleding winkels gaan nu maandag extra open om mensen nog even de kans te geven.

Kijk om je heen. NL heeft dat vrij goed opgepakt qua steun en de manier hoe dat werkt in de praktijk. Dit lijkt soms hét topic om gal te spuwen over Nederland c.q. de overheid. Vertrek dan naar elders waar het zoveel beter is, zou mij in ieder geval niet dagelijks omringen met constante negativiteit zoals sommigen lijken te doen. Maar goed dat is een keuze.
Naïviteit is een keuze. Het heeft niets met negativiteit te maken.

Wat ik nog niet helemaal snap ik dat men lijkt te kiezen om al die economische maatregelen in te zetten (en reguliere zorg te minderen) zonder dat de plannen voor extra ic/ziekenhuis capaciteit worden benut? En op zich is de 2e golf minder heftig dan de eerste, ook al duurt het misschien langer, dat moet samen toch veel ruimte geven?

Wat ik nog niet helemaal snap ik dat men lijkt te kiezen om al die economische maatregelen in te zetten (en reguliere zorg te minderen) zonder dat de plannen voor extra ic/ziekenhuis capaciteit worden benut? En op zich is de 2e golf minder heftig dan de eerste, ook al duurt het misschien langer, dat moet samen toch veel ruimte geven?
En het vaccineren begint over een paar weken, daarmee de risicogroepen immuniseren voorkomt 95-99% van de patiënten. Ik snap de paniek niet zo.

Naïviteit is een keuze. Het heeft niets met negativiteit te maken.
Dat bepaalde zaken sneller hadden gekund, of dat met wijsheid van nu zaken anders konden worden aangepakt lijkt mij evident. Dat roept de overheid notabene zelf. Maar ik geloof wel dat men dat met de beste intenties hebben gedaan. Met opzet sectoren de nek omdraaien of als een stel proleten aan het werk gaan, dat zie ik niet. Ze proberen telkens in mijn ogen te schipperen. Of dat allemaal het beste is, zal over jaren moeten blijken wanneer er conclusies kunnen worden verbonden aan onderzoek hiernaar.
Moet daarbij ook omringende landen in het plaatje opnemen vind ik. Wij zijn, generaliserend, een verdomd eigenwijs volkje dat zodra autoriteit zich wil laten gelden er al heel snel wordt gedacht, ohja dat bepaal ik altijd zelf nog wel klootzakken. Ook niet makkelijk, heeft ook voordelen, behalve tijdens een pandemie. De wijze waarop de overheid is ingericht helpt ook niet optimaal overigens.

Maatregelen treffen die niet werken en die sectoren slopen beschouw ik niet als beste intenties. Jij noemt dat een negatieve houding en roept dan dingen als "vertrek dan naar elders waar het zoveel beter is." Wie kritiek geeft moet immers gewoon zijn domme tokkiesmoel houden en gewoon lekker ver(t)rekken, toch?

Gezien jij niet dom bent noem ik naïef zijn een keuze. Ik ben niet negatief, ik ben gewoon heel kritisch en heb totaal geen vertrouwen in onze overheid. In mijn ogen misbruiken ze deze pandemie om een globalistische agenda er doorheen te drukken. Een agenda die ze niet eens meer onder stoelen of banken steken. Deze vrijheidsbeperkende maatregelen zijn daar een onderdeel van.

Wie kritiek geeft moet immers gewoon zijn domme tokkiesmoel houden en gewoon lekker ver(t)rekken, toch?
Niks moet, is iets dat ik zou overwegen. Het gaat om lieden die er een sport van lijken te maken om constant een negatieve houding te hebben tegenover elke gedachte, discussie of maatregel. Is misschien niet zo, is mijn indruk en niet alleen wat betreft corona maar veel breder. Dat is een goed recht van een ieder, maar ik zou dan denken als het zo slecht is zou ik denken aan mijn heil elders zoeken. Tokkiegedrag bestaat uit andermans huis in de fik steken, elkaar de hersens inslaan etcetera. Gouden docu van de IKON trouwens, maar daar dacht ik niet aan.

PS Kritiek leveren is natuurlijk prima. En in veel gevallen meer dan gerechtvaardigd. Zou boter op mijn hoofd hebben als ik zou zeggen dat dat niet kan, doe het zelf ook.

ik ben gewoon heel kritisch en heb totaal geen vertrouwen in onze overheid. In mijn ogen misbruiken ze deze pandemie om een globalistische agenda er doorheen te drukken. Een agenda die ze niet eens meer onder stoelen of banken steken. Deze vrijheidsbeperkende maatregelen zijn daar een onderdeel van.
Wat betreft die agenda, is iets waar men waakzaam voor moet zijn. Voorzichtig zijn is goed vind ik, als het maar niet doorslaat naar paranoia. Ik heb op zich vooralsnog vertrouwen, dat is misschien wel naïef. Dat moet nog blijken, of misschien is dat al naïef, maar dat ik het nog even afwacht is een keuze idd.

Paniek.
9653081E-ADEF-486A-88D3-71064AD2A3D7.jpeg

Nou, gefeliciteerd iedereen met onze eerste echte lockdown...

Geestelijke gezondheidszorg gaat het druk krijgen straks

Maatregelen treffen die niet werken en die sectoren slopen beschouw ik niet als beste intenties. Jij noemt dat een negatieve houding en roept dan dingen als "vertrek dan naar elders waar het zoveel beter is." Wie kritiek geeft moet immers gewoon zijn domme tokkiesmoel houden en gewoon lekker ver(t)rekken, toch?

Gezien jij niet dom bent noem ik naïef zijn een keuze. Ik ben niet negatief, ik ben gewoon heel kritisch en heb totaal geen vertrouwen in onze overheid. In mijn ogen misbruiken ze deze pandemie om een globalistische agenda er doorheen te drukken. Een agenda die ze niet eens meer onder stoelen of banken steken. Deze vrijheidsbeperkende maatregelen zijn daar een onderdeel van.

+1: geen vertrouwen in onze overheid.

Verdomme, net alle gains weer terug, gaan de gyms weer dicht.

Terug
Naar boven