MuscleMeat

Coronavirus

sow!

als die ‘oversterfte’ cijfers kloppen dan is heel de situatie echt zeer lachwekkend.

Sowieso creëren de media een ander beeld als de werkelijkheid. Ik ken verschillende mensen die in het ziekenhuis werken en die ‘topdrukte’ zoals dat in de krant wordt omschreven, valt op diverse plaatsen kennelijk reuze mee.

En de lockdown helpt volgens mij ook niet echt om de besmettingen te verminderen.

:shrug:
Een door FvD zelf geënsceneerd en geknipt filmpje met selectief gegoochel met cijfer van de handpop van Willem Engel lijkt me ook niet de beste bron van informatie. Nog even los van de vraag hoe het verloop zonder maatregelen zou zijn geweest.

Heden ochtend het nieuws dat in een ziekenhuis bedden van de kinder-IC naar de volwassenenafdeling gaan. Het zal, net als die meevallende topdrukte, ook waar zijn. Wie hebben het nu wel en wie niet druk in het ziekenhuis?

Mensen die zich niet aan de regels houden verpesten het effect van de lockdown. Bovendien zitten we nog niet zo lang in lockdown dat je dat al zou merken aan de cijfers.

Twee dagen Kerst en dan als je op je allerbesmettelijkst bent, maar nog geen symptomen, O&N, dat zou een "Perfect Storm" kunnen zijn. Ik houd mijn hart vast in de tweede week van januari.

Waarom lijkt het in Zuid-Korea, Singapore en Japan wel goed te gaan? Wat is daar anders? (Mensen, test beleid, ervaring SARS?)

Filmpjes van Bolsenaro en Haga neem ik echt niet meer serieus.

Probleem is dat dit allemaal postrealisme is. Het is niet wat waar is of onwaar, dat doet er niet toe. Het gaat erom dat iets is zoals jij je er prettig bij voelt. En dus valt het allemaal wel mee met Corona.

Ik snap het wel, de wereld is ineens en sne veranderd. Dus gewoon je ogen dichtdoen en tegen jezelf zeggen dat het allemaal niet waar is. Dan gaat het vanzelf weg.

Ik kom niet echt op veel plekken laatste tijd dus nee.

Ja, na toiletbezoek.
Exact, maar na toiletbezoek was bij mij al normaal. Daarnaast wanneer ik van buiten kom, maar momenteel beperkt dat zich tot boodschappen en buiten trainen. Contact met andere mensen heb ik helaas nauwelijks meer (ja, telefonisch en videoconferencing).

Exact, maar na toiletbezoek was bij mij al normaal. Daarnaast wanneer ik van buiten kom, maar momenteel beperkt dat zich tot boodschappen en buiten trainen. Contact met andere mensen heb ik helaas nauwelijks meer (ja, telefonisch en videoconferencing).
Precies. Na toiletbezoek is niet verandert en na thuiskomst handen wassen ook niet.

• Like
Waarderingen: BB_
Videoconferencing .. je mag ook gewoon videobellen zeggen hoor we zijn hier in Nederland.

Engelse woorden gebruiken is net zo erg als straat taal.

Ben wel benieuwd, wie gaat er hier een vaccin nemen waarvan ze niet weten hoelang het werkt en welke mogelijke bijwerkingen het allemaal heeft?

Ik zie absoluut geen reden om hem niet te halen en heb de volle vertrouwen in de pharma. Kans dat mij wat overkomt door m'n levensstijl is een stuk groter dan een vaccin.

Probleem is dat dit allemaal postrealisme is. Het is niet wat waar is of onwaar, dat doet er niet toe. Het gaat erom dat iets is zoals jij je er prettig bij voelt. En dus valt het allemaal wel mee met Corona.

Ik snap het wel, de wereld is ineens en sne veranderd. Dus gewoon je ogen dichtdoen en tegen jezelf zeggen dat het allemaal niet waar is. Dan gaat het vanzelf weg.
Er moet toch een rationele keuze zijn tussen hoax, verkoudheid, of extinction-level event.

Ben wel benieuwd, wie gaat er hier een vaccin nemen waarvan ze niet weten hoelang het werkt en welke mogelijke bijwerkingen het allemaal heeft?
Ik laat het bij mezelf inspuiten vooraleer ik het bij de rest van het gezin laat doen.
(omdat ik het niet 100% vertrouw)

Ik laat het bij mezelf inspuiten vooraleer ik het bij de rest van het gezin laat doen.
(omdat ik het niet 100% vertrouw)

Wacht je dan ook 10 jaar om de gevolgen op lange termijn te weten voor je de rest van het gezin laat vaccineren ?

Bijlagen

• 08C2625A-41AF-445D-97AA-E5CC36BE37DB.jpeg
    08C2625A-41AF-445D-97AA-E5CC36BE37DB.jpeg
    120,6 KB · Weergaven: 58
Wacht je dan ook 10 jaar om de gevolgen op lange termijn te weten voor je de rest van het gezin laat vaccineren ?
Neen dat zal moeilijk gaan en blijft een risico, vooral om de acute gevaren een beetje in te kunnen schatten vooraleer ik het aan mijn kinderen laat geven. Al vermoed Ik dat de risico’s van het virus en complicaties veel groter zijn dan die van het vaccin (als er al noemenswaardige risico’s zijn)

Het gaat in Sweden ook weer slechter?

Neen dat zal moeilijk gaan en blijft een risico, vooral om de acute gevaren een beetje in te kunnen schatten vooraleer ik het aan mijn kinderen laat geven. Al vermoed Ik dat de risico’s van het virus en complicaties veel groter zijn dan die van het vaccin (als er al noemenswaardige risico’s zijn)

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar volgens mij is het vaccin goedgekeurd vanaf 16 jaar :)
Blijft ook lastig, ik weet niet of ik het wil....

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar volgens mij is het vaccin goedgekeurd vanaf 16 jaar :)
Blijft ook lastig, ik weet niet of ik het wil....
Ow, 3 is de oudste, dus als er problemen met het vaccin zouden zijn, zijn die tegen dan hopelijk wel verholpen :), wel fijn om te weten

• Like
Waarderingen: GJX
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ga het zelf zeker niet (direct) nemen. Ik zie mezelf niet als risicogroep en ik heb het ook al gehad(al zegt dat ook niet alles). Vertrouwen doe ik het zeker niet, mijn vader van 65 neemt het wel want het kan hem weinig schelen of er over 10 jaar bijwerkingen komen en daar kan ik ook in komen.

Terug
Naar boven