XXL Nutrition

Coronavirus

Dus:
1. f**k 50+ers en andere kwetsbaren; en/of
2. Andere gevolgen (longschade, middenrifproblemen) zijn er niet; en/of
3. Dit lage aantal komt niet door de maatregelen waar we vanaf willen?
Moeilijke kwestie, als ik vertrouwen had in het vaccin had ik het misschien nog wel genomen voor me medemens.

Bijlagen

• E4786B9E-43FF-43D0-A1E1-6489CB87A9A4.jpeg
    E4786B9E-43FF-43D0-A1E1-6489CB87A9A4.jpeg
    56,4 KB · Weergaven: 58
Ik ga het zelf zeker niet (direct) nemen. Ik zie mezelf niet als risicogroep en ik heb het ook al gehad(al zegt dat ook niet alles). Vertrouwen doe ik het zeker niet, mijn vader van 65 neemt het wel want het kan hem weinig schelen of er over 10 jaar bijwerkingen komen en daar kan ik ook in komen.
Als je het een 2de keer krijgt heb je ook niks aan het vaccin. Eigen immuun systeem moet er tegen vechten, die is dan blijkbaar niet sterk genoeg.

Ik voel mij al een week kloten. Wat een ellende 😫

• Sad
Waarderingen: BB_
Ben wel benieuwd, wie gaat er hier een vaccin nemen waarvan ze niet weten hoelang het werkt en welke mogelijke bijwerkingen het allemaal heeft?
Ik ga 'm gewoon nemen. Hopelijk rond Februari een uitnodiging, geen idee of het zo snel gaat overigens. Ik heb de 80's en 90's overleeft, dat vaccin doet me weinig. Als ik daarmee een steentje kan bijdragen in het controleren van het virus én meer vrijheid terug kan krijgen op termijn, is dat voor mij een no brainer. Als er tussentijds bijwerkingen komen dan zie ik dat dan wel weer. Erg knappe koppen claimen dat het te nemen is dus dan volg ik. Wat weet ik nou van die materie, van wat ik links en rechts lees word ik echt geen deskundige. Verre van.

Moeilijke kwestie, als ik vertrouwen had in het vaccin had ik het misschien nog wel genomen voor me medemens.
Dat plaatje is inhoudelijk even sterk als het verhaal van Haga, het slaat nergens op, maar er zijn er altijd die het fantastisch vinden klinken.

Hoe is het bij dat vaccin anders dan bij andere vaccinaties? Die vaccinaties zijn juist om de zwakkeren en de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen om zo de gehele bevolking te kunnen beschermen.

Nogmaals: het gaat niet alleen om sterfte! Het gaat om beschikbaarheid van IC bedden, het gaat om andere langdurige gezondheidsgevolgen.

Waarom oudere mensen die een of ander kwaaltje hebben (iedereen heeft dan wel iets) niet meer mogen leven is mij ook niet duidelijk.

Dus:
Je eerste punt is nog een beetje twijfelachtig, want er is momenteel geen enkel bewijs dat het vaccin helpt om het besmetten van anderen te voorkomen. Hugo heeft wel een boel 'hoop' dat dat zo is.

Je eerste punt is nog een beetje twijfelachtig, want er is momenteel geen enkel bewijs dat het vaccin helpt om het besmetten van anderen te voorkomen. Hugo heeft wel een boel 'hoop' dat dat zo is.
Dank. Mijn veronderstelling was dat ik met het vaccin ook niet besmettelijk ben, dat was dus mogelijk te enthousiast?

Mijn punt blijft wel overeind, want was een reactie op het sterftecijfer en daar genoemde leeftijd waarop ik reageerde.

Dus:
Ja, f**k alle 50+ers en kwetsbaren die verwachten dat gezonde mensen hun gezondheid gaan riskeren met een experimenteel vaccin.

Dank. Mijn veronderstelling was dat ik met het vaccin ook niet besmettelijk ben, dat was dus mogelijk te enthousiast?

Mijn punt blijft wel overeind, want was een reactie op het sterftecijfer en daar genoemde leeftijd waarop ik reageerde.
Er wordt bij de invoering van dit vaccin een enorm rookgordijn opgetrokken. Was ergens een regeltje halverwege een langer stuk ook.
Ook is niet helder of met het vaccin besmetting wordt voorkomen. Wijnans: ,,Het beschermt goed tegen ziekte, maar of je er niemand mee besmet, weten we dus nog niet. Het kan, maar daar moet nog meer onderzoek naar worden gedaan.”

Vind nu juist dat dit soort informatie duidelijk moet worden besproken door o.a. de minister, aangezien hij nu met verhullend taalgebruik doet alsof de kans groot is. Iets wat weer leidt tot een grotere urgentie voor niet-risicogroepen, maar waar dus nog geen enkel bewijs voor is.

Ik denk dat die besmettelijkheid samenvalt met of asymptotische verspreiding significant voorkomt? Of iets in diezelfde lijn. Ok het kan alsnog gebeuren, maar voor de 99.99% beschermt het er misschien gewoon tegen?

Maar een idee. Er wordt over dit onderwerp zoveel gecommuniceerd dat letterlijk op papier wel klopt maar in de praktijk niet perse zo uitkomt.

Ik ga 'm gewoon nemen. Hopelijk rond Februari een uitnodiging, geen idee of het zo snel gaat overigens. Ik heb de 80's en 90's overleeft, dat vaccin doet me weinig. Als ik daarmee een steentje kan bijdragen in het controleren van het virus én meer vrijheid terug kan krijgen op termijn, is dat voor mij een no brainer. Als er tussentijds bijwerkingen komen dan zie ik dat dan wel weer. Erg knappe koppen claimen dat het te nemen is dus dan volg ik. Wat weet ik nou van die materie, van wat ik links en rechts lees word ik echt geen deskundige. Verre van.

Zoals jij het verwoordt, is het in een zekere zin is het ook een kwestie van een 'leap of faith for the greater good' en derhalve ook heel begrijpelijk en plausibel.

Ik weet er dan wel een ietsiepietsie van en -op grond daarvan- kan ik ook heel goed begrijpen dat mensen wel degelijk kritisch/voorzichtig/afwachtend zijn als het gaat om dit soort vaccins.
Dit zeg ik ondanks het feit dat ik zelf voorstander van vaccinaties ben en me bewust van het feit dat het een hele prestatie is om in zo'n korte tijd een dergelijk vaccin op de markt te zetten.

Maar daarin ligt nou juist ook mijn eigen terughoudendheid besloten:
Ook al is het nog zo goed onderzocht in de korte tijd die beschikbaar is, het blijft zo dat mogelijke negatieve langere termijngevolgen pas zichtbaar worden op jawel ........de langere termijn.
Ook de schaalgrootte waarop dit vaccineren plaats gaat vinden en de politieke, sociaal-maatschappelijke druk er achter, doet me wel even flink achter de oren krabben.

Tot slot, het voorbeeld dat jij eerder gaf van zorgpersoneel dat vaccinatie weigert puur om het principieel weigeren, daar heb ik ook helemaal niets mee.
Dat is in de huidige situatie wel erg kort door de bocht en egoïstisch.

Wie had dat gedacht, de mensheid gaat niet ten onder aan een virus, aan AI, buitenaardse wezens, maar aan zijn eigen stupiditeit.

1. Staken van alle planbare reguliere zorg (in ziekenhuizen en zelfstandige klinieken) om zo personeel vrij te spelen in de rest van de zorg
Man man man, ze hebben 9 maanden de tijd gehad om voor te bereiden. We worden geregeerd door r**ards.

Helpt ook niet echt dat elke verpleger met een snotneus een week niet mag werken?

sow!

als die ‘oversterfte’ cijfers kloppen dan is heel de situatie echt zeer lachwekkend.

Sowieso creëren de media een ander beeld als de werkelijkheid. Ik ken verschillende mensen die in het ziekenhuis werken en die ‘topdrukte’ zoals dat in de krant wordt omschreven, valt op diverse plaatsen kennelijk reuze mee.

En de lockdown helpt volgens mij ook niet echt om de besmettingen te verminderen.

:shrug:
En ik ken er die in de zorg werken en daar valt het niet mee met de drukte.

kan ik ook heel goed begrijpen dat mensen wel degelijk kritisch/voorzichtig/afwachtend zijn als het gaat om dit soort vaccins.
Heb ik ook wel begrip voor hoor. Als ik niet tot de risicogroep zou behoren had ik waarschijnlijk ook gedacht zal mijn tijd wel duren kom vanzelf aan de beurt en dan zie ik tegen die tijd wel weer. Dat ik tot die groep behoor betekent overigens niet dat ik er als een bang vogeltje bij loop. Maar ik neem 'm toch maar omdat als ik bijvoorbeeld griep heb mijn hele suiker naar de klote is en dat vind ik veel vervelender dan griep of klachten van corona. De griepprik heb ik afgelopen 18 jaar niet gehaald omdat ik 2x ziek ben geworden direct na griepprik en had daar geen zin meer in. Dit jaar toch maar wel gedaan, vooral zodat ik bij huisarts op lijst kwam te staan. Daar stond ik niet meer op omdat ik altijd weigerde en gezegd heb dat die uitnodiging zonde van het papier was.
Tot slot, het voorbeeld dat jij eerder gaf van zorgpersoneel dat vaccinatie weigert puur om het principieel weigeren, daar heb ik ook helemaal niets mee.
Dat is in de huidige situatie wel erg kort door de bocht en egoïstisch.
👍🏻

Terug
Naar boven