Fitness Seller

Coronavirus

Het komt zeker wel door het coronavirus, er wordt minder gevlogen, in China is de vraag naar olie een stuk lager aangezien veel fabrieken stil liggen. Er varen een stuk minder containerschepen vanuit Azië richting de rest van de wereld.
hyundai heeft zijjn scheepswerven al stil gegooid in zuid korea

Ik durf nog niet bij te kopen vandaag.

mailtje gekregen van de uni dat als je uit Brabant komt en verkouden bent, moet hoesten of koorts hebt, moet thuis blijven.

nog geen 5 min later een groepsgenoot die zegt dat ze thuis blijft omdat ze uit Brabant komt en ze hele tijd moet hoesten :o

laten we nou net vandaag een presentatie hebben :windup:
Brabant hier! Na een flinke cardio sesh op tren en dnp komt er af en toe een hoestje opspelen! Heb ik nu COrOnA? Ik heb het ook heel warm en zweet veel hoe kan dit nou ? Me neus zit ook verstopt oei oei ga ik nou dood ? Ja graag

De wereldeconomie heeft flink te lijden onder het coronavirus. Rabobank schrijft in een kwartaalbericht dat de wereldeconomie met hooguit 1,6 procent zal groeien - bijna een halvering van de eerdere verwachting.

Ook de Nederlandse economie zal de gevolgen van het virus dit jaar voelen. De bank verlaagt de groeiverwachting voor de Nederlandse economie van 1,6 naar 0,7 procent.

De nieuwe raming van Rabobank gaat nog uit van het meest milde scenario, waarbij de situatie niet verder verergert. In het rampscenario van een pandemie valt de wereldwijde groei nog lager uit, op 0,7 procent. De Nederlandse economie zou dan zelfs te maken krijgen met een krimp van 0,4 procent, verwacht de grootbank.

China, het epicentrum van het COVID-19-virus, wordt het hardst geraakt. Rabobank stelt de groeiverwachting bij van 5,7 naar 2,4 procent. In het geval van een pandemie zou de Chinese economie nagenoeg stil komen te liggen.

De gevolgen van het virus zijn zo groot omdat de Chinese productie sterk wordt geraakt. De productie is in grote delen van de economie stil komen te liggen, werknemers en consumenten blijven thuis. Daarnaast is de Chinese economie sterk verweven met de rest van de wereld. China fabriceert een belangrijk deel van de consumentenelektronica, maar het is ook een exportmarkt en bron voor toerisme.

Het komt zeker wel door het coronavirus, er wordt minder gevlogen, in China is de vraag naar olie een stuk lager aangezien veel fabrieken stil liggen. Er varen een stuk minder containerschepen vanuit Azië richting de rest van de wereld.
Volgens mij zeg ik nergens dat er geen invloed is van het corona-virus, maar het corona-virus had in december vorig jaar geen invloed op de olieprijs en toen was er ook al gedoe. Het gedoe nu komt doordat de Saudi's, mede door corona, anderen willen dwingen de productie te verlagen. Door zelf de productie te verhogen willen ze het niet lonend maken voor andere landen.

De olieprijs schommelt tussen de 60 dollar per vat, terwijl een aantal jaar geleden nog werd gesuggereerd dat 100 dollar per vat het nieuwe normaal zou worden. Volgens mij was dat voor het boren op schalievelden.

Als je als land voor je inkomsten afhankelijk bent van olie en de prijs halveert, dan zou je voor dezelfde inkomsten je productie moeten verdubbelen. Dat werkt als je het enige land bent dat dat doet, of een van de weinigen. Als jij het niet doet, maar een andere land wel, dan ben je gekke Henkie.

Ook gunnen een heleboel olieproducerende landen elkaar het licht in de ogen niet, die denken niet win/win, maar als ik iemand kan fucken zonder er zelf meer op achteruit te gaan, dan graag.

De gevolgen van het virus zijn zo groot omdat de Chinese productie sterk wordt geraakt. De productie is in grote delen van de economie stil komen te liggen, werknemers en consumenten blijven thuis. Daarnaast is de Chinese economie sterk verweven met de rest van de wereld. China fabriceert een belangrijk deel van de consumentenelektronica, maar het is ook een exportmarkt en bron voor toerisme.
Dus straks is het in China voorbij, maar heeft het nog geen zin om te produceren of om naar Giethoorn te gaan, want dan heeft de rest van de wereld het niet nodig omdat die aan de Corona zitten...

Brabant hier! Na een flinke cardio sesh op tren en dnp komt er af en toe een hoestje opspelen! Heb ik nu COrOnA? Ik heb het ook heel warm en zweet veel hoe kan dit nou ? Me neus zit ook verstopt oei oei ga ik nou dood ? Ja graag
Ja je gaat dood, net als de rest van de mensheid.
Wanneer weet ik niet.

Gewoon klaar staan met zak geld als de berichtgeving wat positiever wordt. Maar er gaan een hoop vliegtuigmaatschappijen klappen, dus zet daar je geld niet op in en als de boel weer begint aan te trekken, investeer dan in vliegtuigmaatschappijen. Maar ik zie KLM-AirFrance ook wel eens het loodje leggen of iig splitten.

We gaan er allemaal aan. :(

giphy.gif

Het aantal mensen op Twitter dat opeens meteorologie deskundige is neemt schrikbarend toe. Ik word hier doodmoe van. Als je ergens niks van weet (alleen Facebook is geen goede bron) hou dan gewoon je mond. Het onderwerp waar je wel wat van weet, komt vast een keer aan de beurt.

Overigens braken sommige "experts" zelf onzin uit. De pannenkoek die onlangs zei dat testen nutteloos is. :roflol: Dit soort dingen moet je altijd in kaart brengen en vastleggen.

Onze vrouwen na de Corona apocalyps.

:fluit:

Het aantal mensen op Twitter dat opeens meteorologie deskundige is neemt schrikbarend toe. Ik word hier doodmoe van. Als je ergens niks van weet (alleen Facebook is geen goede bron) hou dan gewoon je mond. Het onderwerp waar je wel wat van weet, komt vast een keer aan de beurt.

Mooie backfire.

Tegenwoordig hoef je voor de juiste informatie geen expert te zijn op dat vakgebied. Je moet expert zijn in het vinden van informatie en in onzin scheiden van de waarheid. Je moet in staat zijn om het grote plaatje te zien en altijd kritisch te zijn op alles en iedereen.

Blindelings mensen vertrouwen omdat het 'experts' zijn is nogal dom. Dat zijn dezelfde mensen die niet meer links en rechts kijken als het stoplicht op groen schiet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven