XXL Nutrition

Coronavirus

China is begonnen een medicijn tegen het nieuwe wuhanvirus op mensen te testen.

ANP3 februari 2020, 8:39

Het middel remdesivir lijkt effectief en omdat er een gebrek aan alternatieven is, is sneller dan normaal besloten om over te gaan tot tests op mensen. Ook het hiv-medicijn Kaletra mag binnenkort worden getest op mensen om de verspreiding van het nieuwe wuhanvirus tegen te gaan.

De eerste tests worden uitgevoerd op ongeveer 270 mensen die besmet zijn in de stad Wuhan, maar nog geen ernstige symptomen vertonen. Ook de eerste man die het virus kreeg in de Verenigde Staten werd behandeld met remdesivir. Zijn ziekteverschijnselen werden snel minder, schrijven de artsen.

Al meer dan 17.000 mensen zijn besmet geraakt met het virus en meer dan 360 mensen zijn omgekomen.

We zitten nu ongeveer op 1/4e van het voorspelde aantal besmetting en doden. Vind niet meteen grafieken, maar denk dat we nu op een transmission rate van om en bij de 1 zitten. Zou dan stilletjesaan uitdoven.

Stel me er wel vragen bij dat er mensen gerepatrieerd worden uit ground zero. Kan aan mij liggen, maar dat lijkt me een risico'tje :roflol:

O dear, corona in België. En mijn moeder was ziek vandaag. Als jullie mij niet meer zien weten jullie hoe dit sprookje geëindigd is =(

We zitten nu ongeveer op 1/4e van het voorspelde aantal besmetting en doden. Vind niet meteen grafieken, maar denk dat we nu op een transmission rate van om en bij de 1 zitten. Zou dan stilletjesaan uitdoven.

Stel me er wel vragen bij dat er mensen gerepatrieerd worden uit ground zero. Kan aan mij liggen, maar dat lijkt me een risico'tje :roflol:

Screenshot_20200204-190540_Samsung Internet.jpg

Zo gaat ook

Geloof geen hol van die transmission rate 3 à 4. Het aantal nieuwe besmettingen per dag is vrij stabiel, dan kan dat simpelweg niet.

Vorige week tijdens een uitje met werk de hele avond zitten ouwehoeren met een Chinese collega *kuch**kuch*

Kunnen we geen dbb Carantaine home gym met sauna, zwembad, eten, etc bouwen? Mensen met symptomen krijgen nekschot.

763.jpeg
5e30934362fa811de12671dc.jpeg
EO8kIL0X4AABNKX.jpeg

Volgende week een bezoek aan een beurs gepland staan in Frankfurt met een kleine 700 exposanten vanuit China en een veelvoud aan Chinese bezoekers.
Zover ik begrepen heb zijn de meeste Chinezen er al en zijn er weinig afmeldingen tot dusver.
Wel van een Italiaanse zakenrelatie begrepen, die exposeert met een Chinese zakenrelatie, dat veel van zijn klanten (Duitsers/Fransen) al hebben aangegeven de beurs niet te bezoeken.

Ondanks de vele maatregelen die de beurs neemt op het gebied van hygiëne betwijfel ik of ik het wel op moet zoeken, of toch deze editie maar aan me voorbij laat gaan.

Nou ik ben weer in Nederland na een lange reis. Gisteren heb ik met tientallen Chinezen en aardig wat Nederlanders die in China hebben rondgereist, gedurende 13 uur in een vliegtuig gezeten van BKK naar AMS.

Terug
Naar boven