MuscleMeat

Coronavirus

Ik keek alleen naar het aantal doden. 170 > 213 (+43) > 259 (+46) > 304 (+45). Lijkt eerder lineair.
Ahzo, denk dat het aantal doden uiteindelijk wel mee zal vallen en bij de zwakkere groep blijft. Maar goed, een extra ziekte zoals de griep die jaarlijks weer zwakkere mensen doodt en terugkeert is nou ook geen fijn idee. Het aantal mensen dat herstelt begint ook meer de overhand te nemen.

Relatief meer doden als voorspelt in Hubei in ieder geval. 294 op 9047= 3.2%

Gezien 10% op de IC komt te liggen en er dadelijk geen ziekenhuisbedden meer vrij zijn zal dit nog wel wat hoger worden percentueel gezien. Hiernaast overlijd je niet wanneer je net besmet bent maar wrs enkele dagen later. Zou me niet verbazen als het procent mortaliteit dus nog wel een stukje hoger komt te liggen. 5%+ zou mij niet verbazen.

In ieder geval betekent het dat er meer lebensraum komt voor ons allen
Dat percentage klopt niet. 294 doden op 9047 zieken, niet op 9047 die zijn genezen. Er gaan meer dood dan dat er genezen volgens die data.
Er lagen er nog iets van 1500 in kritieke toestand las ik ergens. Zo ff de bron zoeken.

Ik denk juist lager; niet iedereen met griepverschijnselen of een bestemming zal zich hebben gemeld en zijn meegeteld. Bij de Mexicaanse Griep werd het % doden ook zwaar overschat.

Nu tel je trouwens enkel in de Hubei. In totaal ligt het percentage nog steeds rond de 2% en buiten Hubei maar op iets van 0,1% ofzo.
We gaan het zien, wat ik heb begrepen is dat ziekenhuizen aangeven dat ze vol zijn in Hubei. De reden dat ik Hubei heb gekozen is omdat je hier het probleem gaat zien wat er gebeurt wanneer de capaciteit van het ziekenhuis te kort begint te schieten. Hiernaast denk ik dat hier het dodental veel dichter bij de werkelijkheid komt omdat je immers niet in 1 dag doodgaat van de ziekte.

Dat percentage klopt niet. 294 doden op 9047 zieken, niet op 9047 die zijn genezen. Er gaan meer dood dan dat er genezen volgens die data.
Er lagen er nog iets van 1500 in kritieke toestand las ik ergens. Zo ff de bron zoeken.

Ik geloof dat 10% kritiek ligt van de mensen die besmet raakt.

• Like
Waarderingen: BB_
Kon t toch niet laten... zou het bewust zijn? :o
Capture.JPG

Ik denk juist lager; niet iedereen met griepverschijnselen of een bestemming zal zich hebben gemeld en zijn meegeteld. Bij de Mexicaanse Griep werd het % doden ook zwaar overschat.

Nu tel je trouwens enkel in de Hubei. In totaal ligt het percentage nog steeds rond de 2% en buiten Hubei maar op iets van 0,1% ofzo.
Dit.

Daarnaast moet je rekening houden met incubatietijd. De besmettingscurve buigt af, dat zal met de mortaliteit ook gebeuren met wat vertraging.

Maatregelen werken zo te zien (deze week zouden we snelle afnamen besmetting moeten zien). En daarna van de doden. Intussen is er ongeveer 3-4 maanden nodig voordat een vaccin getest kan gaan worden.

over dik een half jaar is er een vaccin.

• Like
Waarderingen: BB_
Als je HIV kan ontwijken zal corona ook wel lukken. :roflol:

Dit.

Daarnaast moet je rekening houden met incubatietijd. De besmettingscurve buigt af, dat zal met de mortaliteit ook gebeuren met wat vertraging.

Maatregelen werken zo te zien (deze week zouden we snelle afnamen besmetting moeten zien). En daarna van de doden. Intussen is er ongeveer 3-4 maanden nodig voordat een vaccin getest kan gaan worden.

over dik een half jaar is er een vaccin.
Ze helpen om de exponentiële groei tegen te gaan, maar het lijkt me lastig om dat vol te houden. Er zouden aardig wat mensen in de incubatietijd moeten rondlopen en doorgaan met besmetten. Lijkt me lastig om een ziekte met zo'n besmettelijkheid en incubatietijd tegen te kunnen houden met quarantaines. Uiteindelijk zou het toch uit de hand moeten lopen. Tenzij de incubatietijd en besmettelijkheid een stuk lager ligt.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe effectief vaccinaties zullen zijn tegenover een RNA virus. Kans is er dat die net zo goed muteert als het griepvirus.
Als je HIV kan ontwijken zal corona ook wel lukken. :roflol:
HIV is ook een stuk minder makkelijk over te dragen?:eyes:

Gelukkig heb ik nog 20kg rijst om te overleven. Sla jullie voorraad maar snel in voor het te laat is!

• Like
Waarderingen: mat
Ze helpen om de exponentiële groei tegen te gaan, maar het lijkt me lastig om dat vol te houden. Er zouden aardig wat mensen in de incubatietijd moeten rondlopen en doorgaan met besmetten. Lijkt me lastig om een ziekte met zo'n besmettelijkheid en incubatietijd tegen te kunnen houden met quarantaines. Uiteindelijk zou het toch uit de hand moeten lopen. Tenzij de incubatietijd en besmettelijkheid een stuk lager ligt.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe effectief vaccinaties zullen zijn tegenover een RNA virus. Kans is er dat die net zo goed muteert als het griepvirus.

HIV is ook een stuk minder makkelijk over te dragen?:eyes:

Nouja, wat dat betreft kunnen we blij zijn dat dit in China gebeurt. Daar leggen ze een hele provincie en steden met tientallen miljoenen mensen gewoon stil. Als zij het weten te 'containen' dan gaat het in ieder geval lang genoeg duren tot een vaccin.

En ja, of dat vaccin werkt is de vraag - beetje net als griep. Een volledig nieuwe variant kan heel ernstig zijn, maar je kunt bijgriep ook ziek worden van een variant die je al eens gehad hebt - verloopt meestal minder ernstig omdat je immuunsysteem het kan handelen. Zelfs als dat vaccin al maar gedeeltelijke bescherming biedt is dat al iets om mortaliteit te verlagen en ook de eventuele verspreiding tegen te gaan. Reken maar dat er over de wereld nu keihard gewerkt wordt aan een vaccin. China heeft de volledige blauwdruk van het virus gecommuniceerd aan degenen die er wat mee kunnen, ze verwachten een maand of 3 voordat een vaccin op mensen getest kan worden.

Nouja, wat dat betreft kunnen we blij zijn dat dit in China gebeurt. Daar leggen ze een hele provincie en steden met tientallen miljoenen mensen gewoon stil. Als zij het weten te 'containen' dan gaat het in ieder geval lang genoeg duren tot een vaccin.

En ja, of dat vaccin werkt is de vraag - beetje net als griep. Een volledig nieuwe variant kan heel ernstig zijn, maar je kunt bijgriep ook ziek worden van een variant die je al eens gehad hebt - verloopt meestal minder ernstig omdat je immuunsysteem het kan handelen. Zelfs als dat vaccin al maar gedeeltelijke bescherming biedt is dat al iets om mortaliteit te verlagen en ook de eventuele verspreiding tegen te gaan. Reken maar dat er over de wereld nu keihard gewerkt wordt aan een vaccin. China heeft de volledige blauwdruk van het virus gecommuniceerd aan degenen die er wat mee kunnen, ze verwachten een maand of 3 voordat een vaccin op mensen getest kan worden.

Ik houd wel wel bij mijn vit C tabs.

Dat volledig dichtgooien van een provincie is idd wel een goede stap geweest. Al is 3-6 maanden voor een vaccin best lang. Als het containen van het virus niet meer te doen valt en de exponentiële groei weer begint, kan het flink hard gaan. Blijven natuurlijk mogelijkheden, misschien is het dusdanig succesvol dat het minimaal blijft buiten China.

Ik houd wel wel bij mijn vit C tabs.

Als je geen tekort aan vitamine C hebt gaat het je waarschijnlijk niets helpen. Gewoon gezond eten, sporten en hopen dat je geen pech hebt. Gezonde jongvolwassenen hebben bij dit soort ziektes vaak de minste sterfkans, tenzij het virus hun immuunsysteem juist aanzet tot extreme reactie. Er was een virus dat daarom juist bij jonge gezonde mensen slachtoffers maakt - hun eigen immuunsysteem reageert zo heftig dat dat hun dood kan worden. Geloof dat het bij deze juist de zwakkeren zijn die het niet redden - typisch voor longontsteking.... zeer jonge kinderen, bejaarden en mensen die al ziek zijn die krijgen er eerder ernstige gevolgen van.

Terug
Naar boven