Fitness Seller

Coronavirus

Ik las dat ze in de IJsselhallen in Zwolle maximaal 266 mensen per dag kunnen inenten. Dan duurt het nog wel tot september eer ik een keer aan de beurt ben.
Waarom zou je dat dan in de IJsselhallen doen, 266 man kan je wel met 2 (hooguit 3) personen prikken.

Ik las dat ze in de IJsselhallen in Zwolle maximaal 266 mensen per dag kunnen inenten. Dan duurt het nog wel tot september eer ik een keer aan de beurt ben.
,,Klopt, maar het aantal vaccins is nog erg beperkt. Het is zeker de eerste weken de verdeling van de schaarste. Landelijk wordt bepaald wie wat krijgt en als GGD IJsselland zijn we gemaximeerd op 266 vaccins per dag. We krijgen ook geen voorraad, het wordt echt per dag geleverd. We hopen wel dat het snel oploopt. En nu is er alleen het vaccin van Pfizer, straks komen er nog vijf vaccins bij dus dan zal het sneller gaan. We richten al wel negen priklijnen in zodat we snel kunnen uitbreiden."

Ijsselhallen zijn nu ook al verhuurd als corona teststraat, kan dit er mooi bij. Als combi.
Het is 1 van de 18 locaties waar ze gaan prikken en voor mij de dichtstbijzijnde.
Als mantelzorger zal ik er een paar keer heen moeten met mensen die nog wel zelfstandig wonen maar niet daar zelf heen kunnen. Is half uur met de auto. Vandaar dat ik me er een beetje in had verdiept. Iedereen moet ook een kwartiertje blijven zitten na de prik ivm allergische reactie dus dat zorgt ook voor een trager verloop dan bv bij de griep prik.

Mag het niet zeggen maar ergens moet ik inwendig wel lachen dat mensen zich druk maken dat we pas op 8 Jan gaan prikken ipv 4 Jan. Dat scheelt dus maar 1000 mensen ....zoveel is dat niet op de totale aantallen.

Laatst bewerkt:
Mag het niet zeggen maar ergens moet ik inwendig wel lachen dat mensen zich druk maken dat we pas op 8 Jan gaan prikken ipv 4 Jan. Dat scheelt dus maar 1000 mensen ....zoveel is dat niet op de totale aantallen.
Volgens mij denken ze dat ze dan gelijk weer vrij van alle maatregelen zijn.

Ijsselhallen zijn nu ook al verhuurd als corona teststraat, kan dit er mooi bij. Als combi.
Het is 1 van de 18 locaties waar ze gaan prikken en voor mij de dichtstbijzijnde.
Als mantelzorger zal ik er een paar keer heen moeten met mensen die nog wel zelfstandig wonen maar niet daar zelf heen kunnen. Is half uur met de auto. Vandaar dat ik me er een beetje in had verdiept. Iedereen moet ook een kwartiertje blijven zitten na de prik ivm allergische reactie dus dat zorgt ook voor een trager verloop dan bv bij de griep prik.

Dat het op 4 dagen maar 1000 mensen scheelt vind ik dan weer om te janken.

Dit is niet nieuw, dit is min of meer bekend vanaf oktober.

Een domme vergelijking van de Jonge, maar ook best een domme reactie van de schrijver.
Ik vind het prachtig dat de minister zich verlaagd tot het niveau van de meeste mensen die kritiek hebben.

Mooi in Jip en Janneke-taal gesproken.

Vaccin of loterij, mensen zijn slecht in het inschatten van kansen.

Wat ik raar vond is dat je je bij de prik volgorde beroept op OMT en wetenschap, dat dat leidend is, maar dat je puur vanwege de druk toch afwijkt. Het resultaat wijs ik niet af, maar het is wel inconsistent..

Eqvr58fXIAAsqdl?format=jpg&name=large.jpg

Toegegeven, het verhaal met frikandellen is makkelijker.

Australie, Chile, Madagascar hadden de golf juli-augustus tijdens hun winter, en nu heel weinig gevallen. Er zijn uitzonderingen zoals Zuid Afrika nu. In het algemeen klopt het wel denk ik.
Klopt wat je zegt maar in Afrika zijn de gevallen bijvoorbeeld weer te relateren aan het regenseizoen: Geen lage luchtvochtigehidsgraad maar wel mensen die door de regen binnen gaan zitten. Uitbraak in Callifornie tijd geleden: Erg warm weer waarbij mensen binnen gaan zitten met droge rondblazende lucht door de airco waardoor het virus prima versprijd.
Maar volgens Steks is het allemaal niet zo makkelijk, lekker veilig het bos in met een mondkapje op als een echte viruswappie
Laat ik me toch weer verleiden om te praten over een probleem dat er eigenlijk helemaal niet is haha.
hugh laurie facepalm GIF

Klopt wat je zegt maar in Afrika zijn de gevallen bijvoorbeeld weer te relateren aan het regenseizoen: Geen lage luchtvochtigehidsgraad maar wel mensen die door de regen binnen gaan zitten. Uitbraak in Callifornie tijd geleden: Erg warm weer waarbij mensen binnen gaan zitten met droge rondblazende lucht door de airco waardoor het virus prima versprijd.
Maar volgens Steks is het allemaal niet zo makkelijk, lekker veilig het bos in met een mondkapje op als een echte viruswappie
Laat ik me toch weer verleiden om te praten over een probleem dat er eigenlijk helemaal niet is haha.
hugh laurie facepalm GIF
Er is dus géén correlatie met de temperatuur, maar met menselijke gedragingen, die variëren bij variërende weersomstandigheden.

Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat die in de bamischijf zit.

Educate yourself!

Bwaaaah nee dat kan niet stiekem nanotechnoligie in een vaccin stoppen wat een gekkies allemaal.

Weetje, begin jaren 40 waren er mensen die op straat tegen elkaar fluisterden dat die mensen die uit de huizen gehaald werden en met treinen richting oosten werden vervoerd in kampen werden omgebracht. Bwaaaaah zeiden mensen toen, dat kan ik niet geloven.

Ik denk Mentat dat jij heel goed begrijpt wat ik hierboven schrijf, we zijn met zijn allen ons aan het begin van een heel hellend vlak aan het begeven met het vaccin paspoort als de volgende stap (de mondkapjes plicht is er inmiddels al)

Laatst bewerkt:
+7500 vandaag. Daling lijkt ingezet. Werd tijd. Nu eindelijk dat vaccinatiedrama op gang helpen. Snel Astra zeneca vaccin beschikbaar maken en vaccineren voordat er nog meer serieuze mutaties plaatsvinden zolang dat virus rondgaat.

En graag vaccinweigeraars ook weigeren in het ziekenhuis. Stik er maar in. (Begrijp je meteen waarom ik geen dokter ben geworden, ben niet zo sociaal)

+7500 vandaag. Daling lijkt ingezet. Werd tijd. Nu eindelijk dat vaccinatiedrama op gang helpen. Snel Astra zeneca vaccin beschikbaar maken en vaccineren voordat er nog meer serieuze mutaties plaatsvinden zolang dat virus rondgaat.

En graag vaccinweigeraars ook weigeren in het ziekenhuis. Stik er maar in. (Begrijp je meteen waarom ik geen dokter ben geworden, ben niet zo sociaal)
Ik zet de context er wel bij, lijkt nogal moeilijk te zijn voor jou:

Dat zijn er minder dan zaterdag (8.630) en een stuk minder dan het gemiddelde van de afgelopen zeven dagen (8.596). De overkoepelende organisatie GGD GHOR laat aan NU.nl weten dat de cijfers in het weekend doorgaans altijd wat lager uitvallen.
Het aantal afgenomen tests is niet bekend, waardoor niet duidelijk is of de daling is veroorzaakt door een kleiner aantal coronatests. Dinsdag publiceert het RIVM de weekcijfers.

Ik zet de context er wel bij, lijkt nogal moeilijk te zijn voor jou:

Dat zijn er minder dan zaterdag (8.630) en een stuk minder dan het gemiddelde van de afgelopen zeven dagen (8.596). De overkoepelende organisatie GGD GHOR laat aan NU.nl weten dat de cijfers in het weekend doorgaans altijd wat lager uitvallen.
Het aantal afgenomen tests is niet bekend, waardoor niet duidelijk is of de daling is veroorzaakt door een kleiner aantal coronatests. Dinsdag publiceert het RIVM de weekcijfers.
Dat onze overheid een stel incompetente kleuters is weten we. Het lijkt erop of de daling is ingezet. Ondanks de voorbehouden.

Dat onze overheid een stel incompetente kleuters is weten we. Het lijkt erop of de daling is ingezet. Ondanks de voorbehouden.
Het is wel 2 weken na begin lockdown, tussen 7 en 14 januari wordt het naar mijn bescheiden mening weer interessant.

Terug
Naar boven