XXL Nutrition

Coronavirus

Er is dus géén correlatie met de temperatuur, maar met menselijke gedragingen, variëren bij variërende weersomstandigheden.
Ik noemde temperatuur als proxy voor seizoen en weersomstandigheden. Je snapt wat ik bedoel. Correleren allemaal sterk met elkaar natuurlijk.

We gaan het zien. Incubatie/doorgeeftijd is tussen 4-14 dagen.
Dus tussen 7 en 14 heb je de K en O&N effecten.
Bwaaaah nee dat kan niet stiekem nanotechnoligie in een vaccin stoppen wat een gekkies allemaal.

Weetje, begin jaren 40 waren er mensen die op straat tegen elkaar fluisterden dat die mensen die uit de huizen gehaald werden en met treinen richting oosten werden vervoerd in kampen werden omgebracht. Bwaaaaah zeiden mensen toen, dat kan ik niet geloven.

Ik denk Mentat dat jij heel goed begrijpt wat ik hierboven schrijf, we zijn met zijn allen ons aan het begin van een heel hellend vlak aan het begeven met het vaccin paspoort als de volgende stap (de mondkapjes plicht is er inmiddels al)
Dat er nanotechnologie in een virus zou kunnen zitten is één, dat er een een groot internationaal complot is dat zoiets stil kan houden is een heel grote stap naar twee.

Wat betreft je vergelijking met kampen, we weten een deel van wat China doet met de Oeigoeren en er komt stapsgewijs meer en meer naar buiten. Alleen doen we er niets aan, Turkije moest nog ff wat mensen van het broedervolk uitleveren daarom was het vaccin wat later.

Het is mijn indruk dat mondkapjes en andere richtlijnen uit ervaringen met SARS opvolgen de reden is dat het in ZO-Azië wel onder controle is.

Dus tussen 7 en 14 heb je de K en O&N effecten.

Dat er nanotechnologie in een virus zou kunnen zitten is één, dat er een een groot internationaal complot is dat zoiets stil kan houden is een heel grote stap naar twee.

Wat betreft je vergelijking met kampen, we weten een deel van wat China doet met de Oeigoeren en er komt stapsgewijs meer en meer naar buiten. Alleen doen we er niets aan, Turkije moest nog ff wat mensen van het broedervolk uitleveren daarom was het vaccin wat later.

Het is mijn indruk dat mondkapjes en andere richtlijnen uit ervaringen met SARS opvolgen de reden is dat het in ZO-Azië wel onder controle is.
Ah ok, ja. En we zien nu de eerste effecten van de lockdown zelf. De kerst en o&n effecten zien we inderdaad in een dikke week. En over een week of twee-drie het effect in de ziekenhuizen.

Helaas gaat het vaccineren nu echt te langzaam. Iemand zal die ema de duimschroeven moeten aandraaien mbt Astra zeneca vaccin. Ze hebben de gegevens, dus doorwerken!

Je kan de hoop weer laten varen @wovano

Er is dus géén correlatie met de temperatuur, maar met menselijke gedragingen, die variëren bij variërende weersomstandigheden.
Ben je daar echt zeker van? Ik denk dat klimaat en temperatuur en seizoensinvloeden wel degelijk van invloed zijn (en dan bedoel ik niet indirect als gevolg van het menselijk gedrag en binnens- vs. buitenshuis zijn).

• Like
Waarderingen: BB_
Ik zit nu thuis met corona, samen met mijn vriendin/vader/moeder. Tot nu toe lijkt het nog mee te vallen, maar hopen dat het zo blijft. Wat ons allemaal opvalt, zeker ivm gewone "griep" of "verkoudheid" is het onlineaire verloop. Ik ben 31-12 positief getest, sindsdien is er echt 0 lijn te bespeuren. Het ene moment voel ik me bij wijze van spreken goed genoeg om te trainen, het andere moment echt zwak. Zo is het tot nu toe wel gegaan, maar heb ik sinds vandaag enorme hoofdpijn. Mijn vriendin en moeder raakten ook hun smaak en geur kwijt echt 4 a 5 dagen in ofzo. Dit maakt het mentaal wel wat kutter. Het is niet zo (bij ons althans) dat je in ene ziek wordt en dan langzaam betert, maar erg op en af...

Dus dit. En kerst is een week geleden, oud en nieuw een paar dagen. Naar mijn verwachting volgende week wederom een stijgende lijn. Laten we hopen dat ik ongelijk heb
Ik hoop juist dat je gelijk hebt des te eerder hebben we groepsimmuniteit.

Ik hoop juist dat je gelijk hebt des te eerder hebben we groepsimmuniteit.
Dat is lekker kort door de bocht....
Zo denk ik er ook over maar zo werkt t momenteel niet. Je begrijpt, sneller groepsimmuniteit of niet, die lockdown wordt bij stijging van cijfers verlengd

Ik zit nu thuis met corona, samen met mijn vriendin/vader/moeder. Tot nu toe lijkt het nog mee te vallen, maar hopen dat het zo blijft. Wat ons allemaal opvalt, zeker ivm gewone "griep" of "verkoudheid" is het onlineaire verloop. Ik ben 31-12 positief getest, sindsdien is er echt 0 lijn te bespeuren. Het ene moment voel ik me bij wijze van spreken goed genoeg om te trainen, het andere moment echt zwak. Zo is het tot nu toe wel gegaan, maar heb ik sinds vandaag enorme hoofdpijn. Mijn vriendin en moeder raakten ook hun smaak en geur kwijt echt 4 a 5 dagen in ofzo. Dit maakt het mentaal wel wat kutter. Het is niet zo (bij ons althans) dat je in ene ziek wordt en dan langzaam betert, maar erg op en af...
Sterkte. Dit is wat ik ook vaak meemaak in de praktijk. Geen pijl op te trekken. Als je pech hebt na een 5-7 dagen snel bergafwaarts.
Hoop dat jullie er goed door komen!

Dat is lekker kort door de bocht....
Zo denk ik er ook over maar zo werkt t momenteel niet. Je begrijpt, sneller groepsimmuniteit of niet, die lockdown wordt dan verlengd
Eigenlijk gaat groepsimmuniteit dus het snelst als de besmettingen laag genoeg zijn dat de lockdown niet verlengd wordt.

Mijn verwachting is minstens 1 verlenging.

Ben je daar echt zeker van? Ik denk dat klimaat en temperatuur en seizoensinvloeden wel degelijk van invloed zijn (en dan bedoel ik niet indirect als gevolg van het menselijk gedrag en binnens- vs. buitenshuis zijn).
Ik trek die conclusie(s) slechts op wat anderen aandragen als simpele feiten. Persoonlijk ben ik nergens zeker van.

Sterkte. Dit is wat ik ook vaak meemaak in de praktijk. Geen pijl op te trekken. Als je pech hebt na een 5-7 dagen snel bergafwaarts.
Hoop dat jullie er goed door komen!
Thnx. Ik hoop/denk dat het bij ons relatief gaat meevallen. Ben nu al een week van het "waarschijnlijke besmet-moment" af en tot nu toe lijkt het bij mij niks "vitaals" te raken. Krijg nog genoeg lucht en niet tot amper koorts. Kreeg maandag 28-12 inene wel koorts (maar was snel voorbij) dus wellicht zit ik al op de 5-7 dagen. We'll see, maar het is wel zenuwslopend, omdat je bang bent erger ziek te worden...

Terug
Naar boven