MuscleMeat

Coronavirus

Is er überhaupt een beeld hoe groot de kwetsbare groep is?

Gaat het om een half miljoen mensen? Is het een kleine 6 miljoen mensen? Met het oog op de ic's hier, en de toename in Engeland, lijkt mij dat toch niet onbelangrijk?

Zon lange lockdown creëert de ideale omstandigheden om vlak voor de verkiezingen de held te uit te hangen
Beetje afhankelijk welke criteria je hanteert. We hebben een paar miljoen mensen boven de 65 en best ook veel boven de 65 en extra risicofactoren. Daarnaast aardig wat onder de 65 met risicofactoren. Ik heb verschillende getallen voorbij zien komen. Tot wel 6 miljoen.

Beetje afhankelijk welke criteria je hanteert. We hebben een paar miljoen mensen boven de 65 en best ook veel boven de 65 en extra risicofactoren. Daarnaast aardig wat onder de 65 met risicofactoren. Ik heb verschillende getallen voorbij zien komen. Tot wel 6 miljoen.
Zou denk ik vrij ruw kunnen kijken naar de effectieve fatality rates per leeftijd. Paar procent * die paar miljoen oudjes.

in plaats van de meerderheid in te enten die een corona-infectie toch wel zonder problemen zullen doorstaan.
Dit gebeurt toch wel met prioriteit voor de echte risicogroepen? En dan komt uiteindelijk die meerderheid misschien nog wel.

Ik zie het zelf als dat de groep die de gewone griepprik moet krijgen deze nu snel ook moet ontvangen en dan is het in principe klaar. Maar willen ze het ongetwijfeld uiteindelijk aan iedereen verkopen.

Wat ik wel treurig vind is NIET dat er mensen tegen de maatregels zijn. Ik kan me best voorstellen dat je het middel in deze erger vind dan het kwaad. Wat ik wel triest vind is dat mensen reageren met "het zijn alleen maar ouderen of mensen met onderliggende problematiek..." Veel van deze mensen kunnen zonder corona nog heel lang mee en zelfs als dat niet zo is, wil jij iemand zijn laatste weken/maanden afnemen voor jou feestje?

Don't get me wrong, dit is geen "pro-maatregelen" post. Er zijn zat goede argumenten voor en tegen. Echter, ik erger me dood aan het egoïstische "het treft mij niet dus f**k-it" wat velen uitkramen. Iemand van 70 met diabetes kan aan corona overlijden, maar zo niet ook nog zomaar 5-10 gelukkige jaren hebben. Doen alsof zijn of haar leven niet boeit, want ja "toch risico groep" vind ik echt een bizarre houding!

Hey daar is ook dat compot gekkie uit UK weer, die helemaal geen professor meer is. Zei die dan toch wat verstandigs?
@wovano
Geen idee ik heb weinig zin om een video van meer dan een half uur te gaan luisteren eerlijk gezegd.

Verder heb ik ook nergens aangegeven dat ik pro vaccin ben. Alleen de redenen die in veel filmpjes genoemd worden in het complotcircuit slaan gewoon nergens op. Ik hoop dat zo veel mogelijk kwetsbaren zich laten vaccineren en we weer snel terug kunnen naar normaal.
Moet je voor de gein eens de reacties lezen onder nieuwsberichten op NU.nl en/of AD.nl. Je ziet gewoon aan de reacties hoe erg mensen zijn gehersenspoeld en het is echt cringewaardig.
Dit, maar dit geldt ook reacties onder berichten van "alternatieve media," die denken allemaal dat het een groot complot is. Zelf zit ik er tussenin en probeer ik alle goede informatie eruit te filteren. Eigenlijk net als hier op het forum waar het grote deel van de mensen onzin roepen en de maar een klein deel wat nuttigs zegt. Dan is het voor veel mensen ook lastig om de goede informatie eruit te filteren.

Wat ik wel treurig vind is NIET dat er mensen tegen de maatregels zijn. Ik kan me best voorstellen dat je het middel in deze erger vind dan het kwaad. Wat ik wel triest vind is dat mensen reageren met "het zijn alleen maar ouderen of mensen met onderliggende problematiek..." Veel van deze mensen kunnen zonder corona nog heel lang mee en zelfs als dat niet zo is, wil jij iemand zijn laatste weken/maanden afnemen voor jou feestje?

Don't get me wrong, dit is geen "pro-maatregelen" post. Er zijn zat goede argumenten voor en tegen. Echter, ik erger me dood aan het egoïstische "het treft mij niet dus f**k-it" wat velen uitkramen. Iemand van 70 met diabetes kan aan corona overlijden, maar zo niet ook nog zomaar 5-10 gelukkige jaren hebben. Doen alsof zijn of haar leven niet boeit, want ja "toch risico groep" vind ik echt een bizarre houding!
Die invalshoek wijst er m.i. meer op dat we die groep ook niet zo belangrijk vonden om met maatregelen te behoeden van alle andere verkoudheidjes waar ze van om konden vallen.

En wat betreft de obesitas comorbiditeit misschien een beetje eigen schuld.

Geen idee ik heb weinig zin om een video van meer dan een half uur te gaan luisteren eerlijk gezegd.

Verder heb ik ook nergens aangegeven dat ik pro vaccin ben. Alleen de redenen die in veel filmpjes genoemd worden in het complotcircuit slaan gewoon nergens op. Ik hoop dat zo veel mogelijk kwetsbaren zich laten vaccineren en we weer snel terug kunnen naar normaal.

Dit, maar dit geldt ook reacties onder berichten van "alternatieve media," die denken allemaal dat het een groot complot is. Zelf zit ik er tussenin en probeer ik alle goede informatie eruit te filteren. Eigenlijk net als hier op het forum waar het grote deel van de mensen onzin roepen en de maar een klein deel wat nuttigs zegt. Dan is het voor veel mensen ook lastig om de goede informatie eruit te filteren.
Dat is nu juist het moeilijke eraan. Hoe bepaal je wat nuttige informatie is? Meestal bepaal je dit door middel van de volgende factoren: wie zegt het en hoe wordt het gezegd.

Met andere woorden, neem je klakkeloos iets aan omdat persoon X het zegt? Of iemand die een lulverhaal supermooi weet te verwoorden en het daardoor geloofwaardig klinkt? Het blijft lastig. Dit geldt ook voor de betreffende website waarop je iets leest. Oh, het staat op NU.nl dus het moet wel waar zijn. Tuurlijk geloof ik best dat er iemand is neergeschoten in die stad in die wijk, maar zodra er politiek bij betrokken is geloof ik er gewoon geen reet van. Propaganda is een eeuwenoud begrip.

Dit geldt ook voor alternatieve media of sites met conspiracies. Leuk leesvoer maar uiteindelijk is het ook "maar een website" en denk ik bij mezelf het is en blijft internet.

Doe wat goed voelt en laat je niet zomaar bedonderen.

Las vanmorgen in het NRC dat het in Engeland echt totaal fout gaat en de apocalyps nadert. Ze verwachten misschien wel 100.000 slachtoffers. Op 56m inwoners. 0.17% :emo:
Lesje statistiek: 0.17% is soms heel veel. Die constante referentie aan lage percentages is echt een slecht argument.

Lesje statistiek: 0.17% is soms heel veel. Die constante referentie aan lage percentages is echt een slecht argument.
Ja een sterfte van 0.17% van je bevolking is inderdaad heel veel. :rolleyes:
Leg maar eens uit waarom statistieken opeens een slecht argument zijn.

Wel dat we altijd 0.1% slachtoffers aan griep hebben geaccepteerd.
Dit is geen griep.

Ja een sterfte van 0.17% van je bevolking is inderdaad heel veel. :rolleyes:
Leg maar eens uit waarom statistieken opeens een slecht argument zijn.
Nou ja, 0,17% klinkt weinig, maar 100.000 klinkt veel.

Statistieken zijn wel belangrijk, maar losse getallen niet. Dus wat is de context, en wat is veel of weinig?

En wat is je conclusie? Ik kan uit die 0,17% concluderen dat we het goed doen en we de schade met de huidige maatregelen beperkt hebben gehouden.

Statistieken zijn wel belangrijk, maar losse getallen niet. Dus wat is de context, en wat is veel of weinig?
Ja en dat is precies waarom je die vergelijking aan de hand van statistieken moet maken om überhaupt tot iets zinnigs te komen. :emo:
Fijn dat je mijn punt nog even onderstreept.

Dit is geen griep.

En wat is je conclusie? Ik kan uit die 0,17% concluderen dat we het goed doen en we de schade met de huidige maatregelen beperkt hebben gehouden.
Dit is geen griep, lijkt er alleeen verdomd veel op:

1610367558891.png

Ja en dat is precies waarom je die vergelijking aan de hand van statistieken moet maken om überhaupt tot iets zinnigs te komen. :emo:
Fijn dat je mijn punt nog even onderstreept.
Maar dat deed je niet? Je noemt alleen 0,17%, maar dat heeft nog geen betekenis.

Geloof het of niet, maar een groot deel van de bevolking wil juist graag in een lockdown zitten. Er zijn meerdere polls geweest op bekende mediakanalen in het verleden die uitgewezen hebben dat de meerderheid graag een lockdown wilde hebben.

Hier op dbb toch ook, maar op uitzondering van de sportscholen. Want sporten is gezond ;)

Terug
Naar boven