XXL Nutrition

Coronavirus

Waar haal je die 0,1% sterfte vandaan betreffende influenzavirus? De hoogste oversterfte in het griepseizoen was het jaar 2017/2018 met 9400 sterfgevallen. Met een bevolking van ruim 17 miljoen mensen geeft dit 0,054% en dit was een dramatisch slecht jaar dat zelfs invloed heeft gehad op de reguliere zorg voor meerdere ziekenhuizen.
Reken het maar uit voor de overige jaren. Spoiler, ze komen nog veel lager uit dan die 0,054%
1610370178908.png

Hadden 17 miljoen mensen dat jaar de griep gehad ja?

Zolang de gemiddelde leeftijd waarop men dood gaat aan corona hoger ligt dan de gemiddelde leeftijd waarop men normaal sterft, zou ik mij er niet zo druk om maken tbh.

Hoe oud wordt men in Nederland?
In Nederland ligt dat als volgt: een man wordt gemiddeld 78,4 jaar en een Nederlandse vrouw 82,5 jaar oud.

De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,6 jaar, bij vrouwen 83,4 jaar. Bij vermoedelijke COVID-19-slachtoffers lag de gemiddelde leeftijd van de overledenen iets hoger: 81,9 jaar bij mannen en 84,6 jaar bij vrouwen.
Ik vind het ronduit schandalig dat bij jongere mensen nu zorg geweigerd wordt omdat we massaal bejaarden moeten redden. De backlash van slachtoffers onder jonge mensen bij wie nu te laat ziekten vastgesteld gaan worden omdat ziekenhuizen ze nu niet meer behandelen zal enorm zijn. Denk aan kanker, gemiste chemokuren, hart- en vaatziekten, longziekten. Niet eens het uitblijven van behandelingen maar ook het missen van diagnoses zal flink wat slachtoffers gaan tellen.

Men noemt het egoïstisch ten opzichte van ouderen.
Ik noem het egoïstisch ten opzichte van mensen die nog een heel leven voorzich hebben.

In Nederland ligt dat als volgt: een man wordt gemiddeld 78,4 jaar en een Nederlandse vrouw 82,5 jaar oud.
Waar zijn nu opeens alle genderongelijkheid schreeuwers trouwens gebleven? Mannen gaan gemiddeld 4 jaar eerder dood en moeten ook nog eens harder werken.

Als mannen pas op hun 67ste met pensioen mogen, dan eis ik dat vrouwen tot hun 71 door moeten gaan met werken ter compensatie. Dit is anders overduidelijk intersectioneel en institutioneel seksisme en genderongelijkheid.

Ah, je komt namelijk over als iemand die te dom is om te poepen.
Maar als ik het goed begrijp zijn dingen alleen een goed argument als het in jouw denkbeelden past. Weer wat geleerd.
Jij diskwalificeert jezelf in deze discussie keer op keer door als je geen argumenten meer hebt te beginnen met schelden of mensen anderszins voor iets uit te maken. Je gedraagt je als een pestend jochie van 11 op het schoolplein.

Ik zet je snel weer op ignore.

P.S. Je kunt een voorbeeld nemen aan @apfelstrudel en @chrisk die kunnen namelijk wél met respect discussiëren als ze het met anderen oneens zijn en die zijn misschien nog wel rechtser dan jij.

Laatst bewerkt:
Waar zijn nu opeens alle genderongelijkheid schreeuwers trouwens gebleven? Mannen gaan gemiddeld 4 jaar eerder dood en moeten ook nog eens harder werken.

Als mannen pas op hun 67ste met pensioen mogen, dan eis ik dat vrouwen tot hun 71 door moeten gaan met werken ter compensatie. Dit is anders overduidelijk intersectioneel en institutioneel seksisme en genderongelijkheid.
Dat zou inderdaad best eerlijk zijn. Gemiddeld genomen.

Jij diskwalificeert jezelf in deze discussie keer op keer door als je geen argumenten meer hebt te beginnen met schelden of mensen anderszins voor iets uit te maken. Je gedraagt je als een pestend jochie van 11 op het schoolplein in een videomeeting

Ik zet je snel weer op ignore.
Fixed anno 2020/2021

Ik vind het ronduit schandalig dat bij jongere mensen nu zorg geweigerd wordt omdat we massaal bejaarden moeten redden. De backlash van slachtoffers onder jonge mensen bij wie nu te laat ziekten vastgesteld gaan worden omdat ziekenhuizen ze nu niet meer behandelen zal enorm zijn. Denk aan kanker, gemiste chemokuren, hart- en vaatziekten, longziekten. Niet eens het uitblijven van behandelingen maar ook het missen van diagnoses zal flink wat slachtoffers gaan tellen.

Men noemt het egoïstisch ten opzichte van ouderen.
Ik noem het egoïstisch ten opzichte van mensen die nog een heel leven voorzich hebben.
Als de jongeren zich aan de maatregelen houden zouden die problemen er niet zijn. Toch? :thinking:

Die zijn niet na te gaan, oversterfte uitzetten tegen bevolking is wél na te gaan

Mocht er een superinfluenza ontstaan waarvan de gevolgen vergelijkbaar zijn met corona op dit moment zullen we daarvoor ook gewoon in lockdown gaan.
Het zijn schattingen net als dat het huidige geschatte % van corona er zomaar half naast kan zitten omdat je niet alles kunt testen.

Terug
Naar boven