MuscleMeat

Coronavirus

Ah, je komt namelijk over als iemand die te dom is om te poepen.
Maar als ik het goed begrijp zijn dingen alleen een goed argument als het in jouw denkbeelden past. Weer wat geleerd.
Dat is toch ook zo? Je gaat iemand ook niet makkelijk overtuigen zonder je in een ander te verplaatsen...

Ik zal het nog eens op een andere manier proberen uit te leggen. Het is alleen maar jouw mening dat 0,17% weinig is. Je gebruikt geen referentie voor wat veel of weinig is. Dat bedoel ik met statistiek. Wanneer vind je het wel veel? 1%? 5%? Denk je niet dat we dan een beetje laat zijn?

Ik vind het ook niet veel, maar in de context van maatregelen geeft het aan dat het wel serieus is.

Dit is geen griep, lijkt er alleeen verdomd veel op:

1610367558891.png
En een wasbeerhond lijkt op een wasbeer.

Las vanmorgen in het NRC dat het in Engeland echt totaal fout gaat en de apocalyps nadert. Ze verwachten misschien wel 100.000 slachtoffers. Op 56m inwoners. 0.17% :emo:

Als dat hier gebeurt en de ic's het toch niet meer aankunnen , kan je de boel net zo goed meteen laten overstromen. Ben je er in een keer van af en je hebben we gedaan wat we kunnen. :cool:

Wat ik wel treurig vind is NIET dat er mensen tegen de maatregels zijn. Ik kan me best voorstellen dat je het middel in deze erger vind dan het kwaad. Wat ik wel triest vind is dat mensen reageren met "het zijn alleen maar ouderen of mensen met onderliggende problematiek..." Veel van deze mensen kunnen zonder corona nog heel lang mee en zelfs als dat niet zo is, wil jij iemand zijn laatste weken/maanden afnemen voor jou feestje?

Don't get me wrong, dit is geen "pro-maatregelen" post. Er zijn zat goede argumenten voor en tegen. Echter, ik erger me dood aan het egoïstische "het treft mij niet dus f**k-it" wat velen uitkramen. Iemand van 70 met diabetes kan aan corona overlijden, maar zo niet ook nog zomaar 5-10 gelukkige jaren hebben. Doen alsof zijn of haar leven niet boeit, want ja "toch risico groep" vind ik echt een bizarre houding!

Moet je wel in de juiste context zien. Niemand zegt dat het niet treurig is.
Maar om je toko met gezin failliet te laten gaan om een oudere wat jaren extra te geven, daar zou werkelijk niemand voor tekenen als hen op de man af gevraagd zou worden.

Ik ben echt benieuwd, als de financiële gevolgen van de lockdown gesplitst werden door alle werkenden en niet alleen de ondernemers of iedereen nog zo zou schreeuwen om de lockdown. Dan waren al lang de ouderen geisoleerd.

Wanneer is het redelijk en wanneer niet? Hoeveel gezinnen mogen er naar de klote gaan om 10 kwetsbaren gemiddeld 5 extra jaren te gunnen? 1, 2, 10, 100?

Laatst bewerkt:
Hoe ver zijn we inmiddels met de groeps immuniteit ?
Oftewel hoeveel mensen in nederland hebben corona gehad ?

Maar geen lockdowns en ze zijn nu ook welkom voor de coronaprik.
Wat probeer je nu te bereiken met je post? Je vergelijkt appels met peren.
Die coronaprik is nog niet beschikbaar voor deze risicogroep en dus zitten we nu nog met een veel hogere sterfte, met de lockdown proberen we die sterfte zo veel mogelijk te beperken totdat we iedereen kunnen vaccineren.

Wat probeer je nu te bereiken met je post? Je vergelijkt appels met peren.
Die coronaprik is nog niet beschikbaar voor deze risicogroep en dus zitten we nu nog met een veel hogere sterfte, met de lockdown proberen we die sterfte zo veel mogelijk te beperken totdat we iedereen kunnen vaccineren.
Ik ben hier alleen maar om gelijk te hebben. Ik zei dat we 0.1% sterfte accepteerden zonder lockdowns. Dat is de sterfte INCLUSIEF griepprik. Als we die niet accepteerden hadden we dus naast de griepprik ook nog elke winter lockdowns moeten hebben. Voor de griepprik bestond en sommige uitschietende jaren accepteerden we zelfs veel hogere sterfte zonder lockdowns.

Je hebt er niks aan, maar het klopt wel.

Geen idee trouwens hoe laag ze de corona sterfte willen hebben. We hebben de capaciteit al niet voor de griep, dus dan zou corona naar 0.00% moeten gaan anders lopen de ICs alsnog elk jaar vol want dat liepen ze al.

Mag ik nog een x onderstrepen dat dit een geweldig topic is :D

Ik ben hier alleen maar om gelijk te hebben. Ik zei dat we 0.1% sterfte accepteerden zonder lockdowns. Dat is de sterfte INCLUSIEF griepprik. Als we die niet accepteerden hadden we dus naast de griepprik ook nog elke winter lockdowns moeten hebben. Voor de griepprik accepteerden we zelfs veel hogere sterfte zonder lockdowns.

Je hebt er niks aan, maar het klopt wel.
Waar haal je die 0,1% sterfte vandaan betreffende influenzavirus? De hoogste oversterfte in het griepseizoen was het jaar 2017/2018 met 9400 sterfgevallen. Met een bevolking van ruim 17 miljoen mensen geeft dit 0,054% en dit was een dramatisch slecht jaar dat zelfs invloed heeft gehad op de reguliere zorg voor meerdere ziekenhuizen.
Reken het maar uit voor de overige jaren. Spoiler, ze komen nog veel lager uit dan die 0,054%
1610370178908.png

Waar haal je die 0,1% sterfte vandaan betreffende influenzavirus? De hoogste oversterfte in het griepseizoen was het jaar 2017/2018 met 9400 sterfgevallen. Met een bevolking van ruim 17 miljoen mensen geeft dit 0,054% en dit was een dramatisch slecht jaar dat zelfs invloed heeft gehad op de reguliere zorg voor meerdere ziekenhuizen.
Reken het maar uit voor de overige jaren. Spoiler, ze komen nog veel lager uit dan die 0,054%
1610370178908.png
Delen door het aantal infecties.

Terug
Naar boven