XXL Nutrition

Coronavirus

Heb je het artikel wel gelezen, of schiet je uit de losse pols?

Mijn vermoeden is dat het juist voor sporters heel lastig kan zijn om rustig op te bouwen omdat je weet wat je kon en er nu een "fragiele balans is tussen stimuleren en overbelasting met terugval".

Dit zijn mensen uit de eerste golf, we zijn zes maanden verder. Het doet me denken aan de 1Vandaag repo over de blondine met de nieuwe racefiets die, voor ze Corona kreeg, regelmatig ritjes van 8 uur maakte.
Ja gelezen, en 3 andere artikelen met huisvrouwtjes en oude soyboys die na bijna een jaar nog denken dat 5 minuten lopen te veel is en dan maar de hele dag op de bank gaan liggen. Zo hou je het ook in stand natuurlijk.

Er zal zoals ik al zei vast een sporter bij zitten. Maar de verdeling 'tussen 20 tot 40 jaar' zal ook voornamelijk rond de 40 zijn. Hoeveel sporters van 20 hebben we het over? 0.02% van de 2 miljoen besmettingen?

Vervelend dat die er zijn ja, maar wat willen we daar dan mee zeggen?

Oh, en hoeveel meer zijn het er dan mensen die maanden na pfeiffer of een andere infectie nog zo vermoeid zijn?

Ik kon voor covid ook al veel jongvolwassenen die chronisch vermoeid waren. De meeste dames wel.

De mensen die na een half jaar nog aan het herstellen zijn, zijn de mensen die zich dat kunnen veroorloven.

Ja gelezen, en 3 andere artikelen met huisvrouwtjes en oude soyboys die na bijna een jaar nog denken dat 5 minuten lopen te veel is en dan maar de hele dag op de bank gaan liggen. Zo hou je het ook in stand natuurlijk.

Er zal zoals ik al zei vast een sporter bij zitten. Maar de verdeling 'tussen 20 tot 40 jaar' zal ook voornamelijk rond de 40 zijn. Hoeveel sporters van 20 hebben we het over? 0.02% van de 2 miljoen besmettingen?

Vervelend dat die er zijn ja, maar wat willen we daar dan mee zeggen?
Recent en grootschalig onderzoek kan ik moeilijk vinden.

Wel dat enerzijds niet iedereen met blijvende klachten of symptomen dat meldt, anderzijds dat er wellicht al met onderliggende klachten waren.

Dat er een groep niet-oude gezonde mensen zijn die langdurige klachten hebben geeft aan dat we de maatregelen voor meer dan alleen de "kwetsbaren" nemen.

Dat was vast wat de 5-voudig kampioen Powerliften ook dacht.
En zo ken ik weer 60'ers die niet erg gezond leven en nauwelijks ziek zijn geworden. In de praktijk zie ik om me heen dat medewerkers in loondienst na maanden nog last hebben en zwak zijn en dat de zzp'ers binnen 14 dagen weer aan het werk zijn. Mooi excuus is het om even thuis te blijven, een beetje hetzelfde als de ploeg die zich ziekmeldt zodra het nieuws spreekt over een griepgolf.

En zo ken ik weer 60'ers die niet erg gezond leven en nauwelijks ziek zijn geworden. In de praktijk zie ik om me heen dat medewerkers in loondienst na maanden nog last hebben en zwak zijn en dat de zzp'ers binnen 14 dagen weer aan het werk zijn. Mooi excuus is het om even thuis te blijven, een beetje hetzelfde als de ploeg die zich ziekmeldt zodra het nieuws spreekt over een griepgolf.
Die redenatie kan je ook omdraaien, dat ZZP'ers zich geen fatsoenlijke revalidatie kunnen permitteren uit angst voor inkomsten- of opdrachtgeververlies.

Ik zie ook het omgekeerde, voor corona, dat mensen in loondienst met koorts en griep op de werkvloer verschijnen aan begin en voor uitgeziekt te zijn, terwijl je daarmee een hele afdeling kan uitschakelen.

Dat er een groep niet-oude gezonde mensen zijn die langdurige klachten hebben geeft aan dat we de maatregelen voor meer dan alleen de "kwetsbaren" nemen.
Nou dat denk ik juist niet, de maatregelen gaan puur om de belasting op ziekenhuizen. We sluiten geen bedrijven voor mensen die moe zijn na een infectie.

Laatst bewerkt:
The “I Am Open” movement started in Italy has already spread to other countries across the world, including Mexico, Switzerland and Poland.

Mooi initiatief en hopelijk waait het over.
Voor degene die het Italiaans iets minder machtig is ;

Die redenatie kan je ook omdraaien, dat ZZP'ers zich geen fatsoenlijke revalidatie kunnen permitteren uit angst voor inkomsten- of opdrachtgeververlies.

Ik zie ook het omgekeerde, voor corona, dat mensen in loondienst met koorts en griep op de werkvloer verschijnen aan begin en voor uitgeziekt te zijn, terwijl je daarmee een hele afdeling kan uitschakelen.
Te zwak om te werken is te zwak om te werken. Het zijn de usual suspects die nu weer maanden thuis blijven en een fysiek en mentaal revalidatie- en reïntegratieprogramma nodig hebben.

Dan vraag ik mij af, hoeveel van deze snowflakes is faking it.

Tegenwoordig heeft ook iedereen van rondt de 30 een burnout (of er inmiddels al 1 gehad).

Ben ook benieuwd hoeveel mensen zich zonder aandoening chronisch moe voelen. Ik schat in veel.
Logisch dat er wat mensen te vinden zijn die zich na Corona nog maanden beroerd voelen. Er zijn er zat die zich ook zonder Corona en duidelijke oorzaak maanden beroerd voelen. Wie goed zoekt zal vinden.

Er zijn al zoveel profvoetballers positief getest op Corona, sommige hadden geen elftal meer over. Ik heb nog nergens gelezen dat er een voetballer nog uit de roulatie is door Corona. Die zouden er dan ook moeten zijn lijkt me.

Ben ook benieuwd hoeveel mensen zich zonder aandoening chronisch moe voelen. Ik schat in veel.
Logisch dat er wat mensen te vinden zijn die zich na Corona nog maanden beroerd voelen. Er zijn er zat die zich ook zonder Corona en duidelijke oorzaak maanden beroerd voelen. Wie goed zoekt zal vinden.

Er zijn al zoveel profvoetballers positief getest op Corona, sommige hadden geen elftal meer over. Ik heb nog nergens gelezen dat er een voetballer nog uit de roulatie is door Corona. Die zouden er dan ook moeten zijn lijkt me.
Big ramy leeft ook nog :trollface:

Gaat het dus weer drukker worden in de supermarkt.

En dit wordt dan blijkbaar volledig genegeerd? Aparte 'democratie' leven we dan.

1611061835659.png

fdf43b98ea_EsFDVdgXIAAfQZ_.jpeg

Lekker democratisch ook.

*edit* @harpep je was me net voor.

Ze kunnen doen wat ze willen en hoeven geen verantwoording af te leggen. Ze zijn immers demissionair.

Terug
Naar boven