- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kan me nog herinneren dat sommige op dit forum nogal lacherig deden afgelopen zomer/voorjaar wanneer men het had over dit soort draconische maatregelen. Die werden toen weggezet als complotdenkers en doemdenkers.
Zo zie je maar.
Ja, want we 'lachen' er wel om, maar het gaat helemaal niet zozeer om die avondklok.
Waar het om gaat is de manier waarop ze blijvend proberen een maatregel door te drukken, ondanks het feit dat het merendeel van de betrokken partijen er (nog steeds) faliekant tegen is.
Ik kan dat toch niet anders benoemen dan 'dictatoriaal doordrammen'.
Mijns inziens is het ook een maatregel waarvan het eventuele nut totaal disproportioneel is, cq. niet opweegt tegen de weerstand die het oproept bij heel veel mensen.
Ik denk dat ze vooral hopen op bewustwoording van de urgentie.Ben benieuwd wat ze denken dat dit concreet gaat opleveren in de cijfers. Een klein stapje verwijdert naar een Corona kliklijn als je denkt dat de buren bezoek hebben.
Ik denk dat ze vooral hopen op bewustwoording van de urgentie.
Al die jongeren zullen waarschijnlijk alleen langer op feestjes blijven oid. In Peru was er ook een avondklok tot 6 uur s'ochtends dus dan ga je toch gewoon door tot die tijdDenk dat de bange mensen nog meer angst zullen hebben en het als een rode lap werkt voor de anti lockdown mensen.
Mensen als mijn schoonouders weten een mooie oplossing, die gaan dan maar wat vroeger de deur uit en komen eerder terug. Want dat kan nog wel. En zullen roepen dat het een goede maatregel is, want ja al die jongeren....

Ik denk dat ze vooral hopen op bewustwoording van de urgentie.
Ik denk dat het "gematigde midden" dat nu nog wel eens met het gezin boodschappen gaat doen, een enkele keer naar kantoor gaat, of een paar keer per week bij vrienden gaat borrelen e.d. zich wel meer aan de maatregelen gaat houden.Ik denk dat diegenen die zich hier nu nog steeds niet bewust van zijn, dit ook niet zullen worden door een dergelijke maatregel.
Wat ik wel om me heen merk is dat mensen eerder alleen nog maar banger worden en/of dat het juist nog meer weerstand opwekt.
Puur naar het het eigen kikkerlandje kijkend zou ik ja zeggen, maar met de buurlanden om ons heen hadden nu nog zo'n strenge lockdown moeten hebben.Vraag me met terugwerkende kracht wel echt af of we niet beter à la VAE o.i.d. gewoon een superstrenge lockdown hadden moeten doen. Voor een paar weken het hele land op slot en nog niet naar buiten mogen voor een boodschapje of wat dan ook. Gewoon helemaal niks. Besluitvorming is sowieso constant erg reactief geweest.
En dan? Na de lockdown zou het dan toch we er opbloeien door onze open grenzen.Vraag me met terugwerkende kracht wel echt af of we niet beter à la VAE o.i.d. gewoon een superstrenge lockdown hadden moeten doen. Voor een paar weken het hele land op slot en nog niet naar buiten mogen voor een boodschapje of wat dan ook. Gewoon helemaal niks. Besluitvorming is sowieso constant erg reactief geweest.
Vraag me met terugwerkende kracht wel echt af of we niet beter à la VAE o.i.d. gewoon een superstrenge lockdown hadden moeten doen. Voor een paar weken het hele land op slot en nog niet naar buiten mogen voor een boodschapje of wat dan ook. Gewoon helemaal niks. Besluitvorming is sowieso constant erg reactief geweest.
Ook kijkend naar andere landen, met name in ZOA en Oceanië, denk ik dat kort en heftig ingrijpen aan het begin van golven beter was geweest.Vraag me met terugwerkende kracht wel echt af of we niet beter à la VAE o.i.d. gewoon een superstrenge lockdown hadden moeten doen. Voor een paar weken het hele land op slot en nog niet naar buiten mogen voor een boodschapje of wat dan ook. Gewoon helemaal niks. Besluitvorming is sowieso constant erg reactief geweest.
Heb je het artikel wel gelezen, of schiet je uit de losse pols?
Mijn vermoeden is dat het juist voor sporters heel lastig kan zijn om rustig op te bouwen omdat je weet wat je kon en er nu een "fragiele balans is tussen stimuleren en overbelasting met terugval".
Dit zijn mensen uit de eerste golf, we zijn zes maanden verder. Het doet me denken aan de 1Vandaag repo over de blondine met de nieuwe racefiets die, voor ze Corona kreeg, regelmatig ritjes van 8 uur maakte.
Ja gelezen, en 3 andere artikelen met huisvrouwtjes en oude soyboys die na bijna een jaar nog denken dat 5 minuten lopen te veel is en dan maar de hele dag op de bank gaan liggen. Zo hou je het ook in stand natuurlijk.
Er zal zoals ik al zei vast een sporter bij zitten. Maar de verdeling 'tussen 20 tot 40 jaar' zal ook voornamelijk rond de 40 zijn. Hoeveel sporters van 20 hebben we het over? 0.02% van de 2 miljoen besmettingen?
Vervelend dat die er zijn ja, maar wat willen we daar dan mee zeggen?
Ze drukken er niks doorheen als het gevallen kabinet zou denken dat er niet voldoende steun zou zijn. Kennelijk is die er anders gaan ze niet eerst een persconferentie houden en daarna een debat.ondanks het feit dat het merendeel van de betrokken partijen er (nog steeds) faliekant tegen is.
Ik denk dat het "gematigde midden" dat nu nog wel eens met het gezin boodschappen gaat doen, een enkele keer naar kantoor gaat, of een paar keer per week bij vrienden gaat borrelen e.d. zich wel meer aan de maatregelen gaat houden.