MuscleMeat

Coronavirus

Alleen obesitas en gepensioneerden zouden al die 95-99% schelen. En mensen met copd enzo horen er ook bij maar het lijkt me dat die ongeacht de maatregelen sowieso al zichzelf in bescherming (willen) nemen?

Dus enig idee waarom we hen niet opsluiten met een (N95) mondkapje en verder gewoon doorgaan met het leven? (evt tot 60+ers gevaccineerd zijn)
Diabetici horen er ook bij, maar hoeveel miljoen mensen zijn dat en moeten die verplicht afgezonderd worden? Waar leg je dan de grens wat obesitas betreft?

Diabetici horen er ook bij, maar hoeveel miljoen mensen zijn dat en moeten die verplicht afgezonderd worden? Waar leg je dan de grens wat obesitas betreft?
30 BMI scheen al meteen een punt te zijn toch. Hoeveel risico lopen diabetici precies? Valt dat niet veel samen met BMI of is het echt een significant risico op zich? Lijkt me dat als zoveel miljoen mensen aanzienlijk risico lopen er wel meer dan een enkele procent van besmetten in het ziekenhuis belanden. Het gaat om de groep die dat risico loopt he.

Nog geen idee waarom het niet zou werken die af te zonderen?

30 BMI scheen al meteen een punt te zijn toch. Hoeveel risico lopen diabetici precies? Valt dat niet veel samen met BMI of is het echt een significant risico op zich? Lijkt me dat als zoveel miljoen mensen aanzienlijk risico lopen er wel meer dan een enkele procent van besmetten in het ziekenhuis belanden. Het gaat om de groep die dat risico loopt he.

Nog geen idee waarom het niet zou werken die af te zonderen?
BMI is geen goede maat om op individuen toe te passen. Op groepen wel. Komt doordat een oppervlaktemaat op inhoud toegepast wordt. Daarnaast gaat het hier niet om gewicht, maar om hoeveelheid vet. Dat is eigenlijk altijd zo, gewicht per lengte wordt als afgeleide gebruikt daarvoor

Voor Corona geldt dat het ook vetweefsel ook getarget lijkt te worden door het virus, vetweefsel heeft ook veel ace2 receptoren.

Dat lijkt dus (volgens mij nog niet keihard bewezen) een apart risico te zijn.

Mbt diabetes:

Ook dit lijkt een apart extra risico te vormen. En aangezien beiden vaak samen voorkomen is het logisch om te verwachten dat obesitas en diabetes Ernst van covid nog verder kunnen versterken dan los van elkaar.

Die ace2 receptor is nogal belangrijk en ook hetgeen wat van slag is bij een deel van metabool syndroom. ( hoge bloeddruk wordt ook vaak behandeld met een ace2 remmer) . Dus ergens grijpt dit allemaal in op hetzelfde web aan hormonen en receptoren

Hele goede adviezen ook :roflol:
IMG-20210123-WA0007.jpg
IMG-20210123-WA0006.jpg
IMG-20210123-WA0005.jpg
IMG-20210123-WA0004.jpg

Beetje bij beetje komen ze met steeds idiotere adviezen, regels, maatregelen, etc.

Gezien de beta-cuck die jij bent volg jij alles op wat je gezegd wordt, zowel van je vrouwtje als de overheie.

@th0maz kom nog eens met een mooie edit
Als je tof probeert te doen, wees origineel en probeer dan niet gelijk iemand als th0maz er bij te betrekken, het zwakt alles dan wel heel erg af namelijk.

Als je tof probeert te doen, wees origineel en probeer dan niet gelijk iemand als th0maz er bij te betrekken, het zwakt alles dan wel heel erg af namelijk.
Het fotomateriaal dat ik gezien heb en de verhalen die ik heb opgepikt dan zou ik als ik jou was ook mevrouw Steks' wensen respecteren.

Je hebt het getroffen hoor!

Orgineel als in jouw postgedrag? Helaas weet ik niet meer van je dat je een beta dadbod bent die 24/7 hier aan het rondneuzen bent :bow:

Wat ik wil zeggen is, ik vind je bloedirritant. Fijne avond <3

Niet de gezondste 59 jarige, maar wel een goed voorbeeld voor de gemiddelde 59 jarige (die die veelal overgewicht hebben en dus in één van de risicogroepen vallen) waar “we het met zijn allen ook voor moeten doen”.

Niet de gezondste 59 jarige, maar wel een goed voorbeeld voor de gemiddelde 59 jarige (die die veelal overgewicht hebben en dus in één van de risicogroepen vallen) waar “we het met zijn allen ook voor moeten doen”.
Ik weet werkelijk niet meer of je dit nu ironisch of serieus bedoelt ???

Ik weet werkelijk niet meer of je dit nu ironisch of serieus bedoelt ???
Ironisch genoeg weet ik dat ook niet meer. ;)

Ik denk dat “we” met zijn allen niet beseffen dat we minder gezond zijn dan we denken en er dus veel meer mensen tot de risicogroepen behoren. Maar ja de gemiddelde Nederlander is het afgelopen jaar niet echt gezonder gaan leven.

Mensen janken om avondklok alsof ze elkedag savonds buiten zijn

Terug
Naar boven