XXL Nutrition

Coronavirus

Hoeveel IC bedden hebben we er inmiddels bij dan?
We hadden er eerst 1150, waarvan 1 op de 10 niet gebruikt werd, dus laten we zeggen 1000 voor het gemak. Ondertussen zijn er 1450 operationeel en hebben we afspraken met Duitsland om een deel van hun capaciteit te gebruiken.
Het doel was per 1 januari 1700 bedden te hebben maar dit is door personeelstekort niet haalbaar

Rutte & Co doen alles wat het OMT zegt, dus dan wordt het al snel enkel een medische afweging als er alleen medici in het OMT zitten...
Het is verschillende journalisten en commentatoren in de media opgevallen dat er vaak cirkelverwijzingen zijn, waarbij de regering naar het OMT verwijst voor de onderbouwing en het OMT naar de regering voor de onderbouwing, soms op hetzelfde onderwerp. Dat is niet heel sterk.

Mijn partner wordt op dit moment gevaccineerd. Zal wel laten weten of ze levend thuis komt

We hadden er eerst 1150, waarvan 1 op de 10 niet gebruikt werd, dus laten we zeggen 1000 voor het gemak. Ondertussen zijn er 1450 operationeel en hebben we afspraken met Duitsland om een deel van hun capaciteit te gebruiken.
Het doel was per 1 januari 1700 bedden te hebben maar dit is door personeelstekort niet haalbaar
Ik dacht dat er normaal 1150 vaste IC bedden zijn en tot 1350 met flexibele ingezet kunnen worden, zo ver zijn we nu ook al een hele tijd. Tot 1700 zou altijd al moeten kunnen indien echt nodig? Afspraak met Duitsland staat ook altijd al, in geval van nood. Dat zijn volgens mij echt nog geen nieuwe toevoegingen.

Bij echte nood hoort er altijd nog eens een schep daarboven gedaan te kunnen worden trouwens. (ruim voorbij 2000 dacht ik?) Lijkt me raar als er bij code zwart nog vacatures uit moeten om dat daadwerkelijk te kunnen vullen.

We zitten ook nog ruim onder de bezetting van de eerste golf, dus ik denk dat die 1700 niet ingezet gaan worden omdat het gewoon niet nodig is. Niet zozeer omdat daar echt geen mensen voor zijn.

edit: Ik lees nu dat er vorig jaar tijdens de piek zelfs 1800 IC bedden paraat waren, maar die uitbreiding is dus allemaal flexibele inzet. Het probleem van de personeelstekorten gaat vooral om structurele opschaling, dan komen ze ook weer met het punt dat die mensen een deel van het jaar niks te doen hebben.

Laatst bewerkt:
Al zet je 10000 bedden neer, waar haal je extra zorgpersoneel vandaan? Die kan je niet even opleiden in een paar maanden tijd.
Onze opleidingen zijn verdienmodellen, ik heb zelf 11 jaar voor evolutiebioloog gestudeerd en 4 jaar voor MBO verpleegkundige geleerd. De kennis die ik nodig had om bioloog te worden had ik me in een paar maanden eigen kunnen maken. Verpleegkundige misschien iets langer, zeg een half jaar, omdat de technische vaardigheden goed moeten worden geoefend evenals de omgang met de doelgroepen.

Verpleegkundigen met ambitie en talent uit andere werkvelden zoals de ouderenzorg kunnen mijns inziens wel in een paar maanden worden opgeleid tot volwaardige IC verpleegkundige - en ambitieuze en getalenteerde verzorgenden in bv. de ouderenzorg in dezelfde tijd tot verpleegkundigen.

Onze opleidingen zijn verdienmodellen, ik heb zelf 11 jaar voor evolutiebioloog gestudeerd en 4 jaar voor MBO verpleegkundige geleerd. De kennis die ik nodig had om bioloog te worden had ik me in een paar maanden eigen kunnen maken. Verpleegkundige misschien iets langer, zeg een half jaar, omdat de technische vaardigheden goed moeten worden geoefend evenals de omgang met de doelgroepen.

Verpleegkundigen met ambitie en talent uit andere werkvelden zoals de ouderenzorg kunnen mijns inziens wel in een paar maanden worden opgeleid tot volwaardige IC verpleegkundige - en ambitieuze en getalenteerde verzorgenden in bv. de ouderenzorg in dezelfde tijd tot verpleegkundigen.
IC opleiding is 1.5 jaar en begint al meteen met praktijk inzet op de IC. En nu ook meteen met meehelpen op de covid vleugel dus dat scheelt al gelijk.

Lijkt me ook dat je specifiek voor die patiënten mensen sneller paraat hebt dan voor alles wat een volwaardig IC verpleegkundige moet. Misschien hebben ze vanuit die praktische aanpak zo al veel sneller IC verpleegkundigen die aan de covid druk meehelpen zonder dat er bij verdere nood vacatures uit moeten die pas over 1.5 jaar gevuld kunnen zijn.

IC opleiding is 1.5 jaar en begint al meteen met praktijk inzet op de IC. En nu ook meteen met meehelpen op de covid vleugel dus dat scheelt al gelijk.

Lijkt me ook dat je specifiek voor die patiënten mensen sneller paraat hebt dan voor alles wat een volwaardig IC verpleegkundige moet. Misschien hebben ze vanuit die praktische aanpak zo al veel sneller IC verpleegkundigen die aan de covid druk meehelpen zonder dat er bij verdere nood vacatures uit moeten die pas over 1.5 jaar gevuld kunnen zijn.
En voordat je daaraan kunt beginnen moet je al een hbo-opleiding verpleegkunde rond hebben, als ik me niet vergis.

Ze leeft nog maar ze wil wel dat ik haar vanaf vandaag 'Melinda' noem ???

Om de verdere diagnose alvast te stellen, ze zal vanaf nu ook willekeurig en zonder duidelijke redenen:

- Spontaan vastlopen en volledig bevriezen.
- Blauw aanlopen in het gezicht.
- Foutmeldingscodes geven waar niemand wat mee kan.
- Onderuit gaan en weer opstaan.
- Doorgaan alsof er niets aan de hand is.

P.S. of deed ze dat eigenlijk altijd al? :p

Wat zou nou eigenlijk de harde medische onderbouwing zijn om niet alleen risicogroepen te isoleren?

En dan niet komen met AlS iEdErEeN GeInFeCtEeRd WoRdT Is HeT oOk Te VeEl VoOr De ZiEkEnHuIzen.

Als het effectief kan zou het 95-99% van de patiënten schelen. Dat haal je niet met een avondklok mondkapje op en handjes wassen.

Zou het niet effectief zijn?

Doet Zweden het zo weer?

Kan je de risicogroepen en bijbehorende aantal eens opsommen?
Alleen obesitas en gepensioneerden zouden al die 95-99% schelen. En mensen met copd enzo horen er ook bij maar het lijkt me dat die ongeacht de maatregelen sowieso al zichzelf in bescherming (willen) nemen?

Dus enig idee waarom we hen niet opsluiten met een (N95) mondkapje en verder gewoon doorgaan met het leven? (evt tot 60+ers gevaccineerd zijn)

Goh en dat 3 dagen na de inauguratie. Wat een toeval.

:o Na een jaar

Terug
Naar boven