Fitness Seller

Coronavirus

Stel je toch voor, dat je grootste zorg het dicht zijn van de sportschool is en dan dit:

Zo ervaren mensen uit een van de armste wijken van Nederland de lockdown: ‘Het vriest binnen’​

ARMSTE WIJKBewoners van Moerwijk, een van de armste wijken van Nederland, zitten thuis met drie truien aan de lockdown en avondklok uit. De coronacrisis is voor veel Nederlanders lastig, maar voor deze Hagenaars waarschijnlijk nóg meer.

Stel je toch voor, dat je grootste zorg het dicht zijn van de sportschool is en dan dit:

Tis maar hoe je veel deze situaties omschrijft.
bij de 1ste: “dakloze vrouw krijgt jarenlang onderdak, voeding, kledij en tv van de overheid en daarbovenop nog eens een budget om haar hobby’s te doen” klinkt al een pak minder zielig.

Lijkt me stug. De temperatuur is amper onder de 0 graden C geweest dit jaar. Mooie dramatische titel en clickbait natuurlijk.

Als ik dit artikel zo lees ligt het probleem bij de schandalige verhuurder en zouden ze die moeten aanpakken. Achterstallig onderhoud, enkelglas, schimmel in de woning, etc.

Maar eerlijk is eerlijk, het is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat we vliegtuigen vol laagbegaafde ongeletterde doekies uit Afrika en het Midden-Oosten hierheen halen. Die geven we voorrang op de woningmarkt, krijgen graties woning, graties geld, graties auto, graties telefoon, graties Miele, graties gezondheidzorg, graties alles.

En onze eigen bevolking laten we stikken. Welkom in Nederland.

Laatst bewerkt:
Lijkt me stug. De temperatuur is amper onder de 0 graden C geweest dit jaar. Mooie dramatische titel en clickbait natuurlijk.

Als ik dit artikel zo lees ligt het probleem bij de schandalige verhuurder en zouden ze die moeten aanpakken. Achterstallig onderhoudt, enkelglas, schimmel in de woning, etc.
En van ratten zal ze ook niet veel last hebben met die wolf in haar woonkamer. Waar het lawaai in dat blok vandaan komt kunnen we ondertussen ook wel een inschatting van maken.

Wereldvreemd die mensen, kleinzielige lui.
Merk wel dat ze nog geen corona hebben gehad, dan vallen al die problemen in het niet

Je denkt toch niet dat ze sympathie krijgen hier toch?

De welbekende "ze moeten maar gewoon even...." vliegen je zometeen om de oren.

Heb wel het idee dat sommige dingen vrij simpel (een stuk) te verhelpen zijn. Voor een paar euro de ramen opnieuw kitten. Als het echt erg is zou ik zelfs isolatiefolie oid over de (meeste) ramen plakken. Ik zie een open haard misschien stookt af en toe een blokje hout daarin gooien wel beter/goedkoper dan de cv.

Alleen het enkel glas op zich zou niet zo'n ramp moeten zijn toch? Heb ik ook m'n hele jeugd mee geleefd maar werd met de kachel even aan gewoon warm binnen.

Heb wel een winter met een kapotte voordeur en enkel glas gewoond als het zo met -10 door je huis tocht zou ik wel eea aan kieren afdekken :o

ik zie ook een asbak dus er is ruimte voor luxe

Tis maar hoe je veel deze situaties omschrijft.
bij de 1ste: “dakloze vrouw krijgt jarenlang onderdak, voeding, kledij en tv van de overheid en daarbovenop nog eens een budget om haar hobby’s te doen” klinkt al een pak minder zielig.

En van ratten zal ze ook niet veel last hebben met die wolf in haar woonkamer. Waar het lawaai in dat blok vandaan komt kunnen we ondertussen ook wel een inschatting van maken.

Hoe zullen we deze situatie dan eens omschrijven?
Schoonouders zijn inderdaad welgesteld. Maakt mijn leven wel een stukje makkelijker de afgelopen paar jaar. Ook meteen 1 van de redenen dat ik nu terug wat bij kan gaan studeren.
"Maar dan eten ze toch cake?"

Laatst bewerkt:
Heb wel het idee dat sommige dingen vrij simpel (een stuk) te verhelpen zijn. Voor een paar euro de ramen opnieuw kitten. Als het echt erg is zou ik zelfs isolatiefolie oid over de (meeste) ramen plakken. Ik zie een open haard misschien stookt af en toe een blokje hout daarin gooien wel beter/goedkoper dan de cv.

Alleen het enkel glas op zich zou niet zo'n ramp moeten zijn toch? Heb ik ook m'n hele jeugd mee geleefd maar werd met de kachel even aan gewoon warm binnen.

Heb wel een winter met een kapotte voordeur en enkel glas gewoond als het zo met -10 door je huis tocht zou ik wel eea aan kieren afdekken :o

ik zie ook een asbak dus er is ruimte voor luxe
Het zijn huurwoningen, de vraag is of je er zelf wel iets aan mag doen. Als je met weinig geld moet rondkomen dan is het al de uitdaging om eten op tafel te krijgen.

Het probleem met stoken is dat het (tegenwoordig, want we moeten het klimaat redden) veel geld kost, soms zitten mensen daarom overdag in de bibliotheek (als die nog niet is wegbezuinigd) of lopen ze rond in een winkelcentrum, dan hoeven ze thuis minder te stoken.

Ratten en schimmel is een bizar ongezonde en smerige situatie, dit is schandalig.

Het zijn huurwoningen, de vraag is of je er zelf wel iets aan mag doen. Als je met weinig geld moet rondkomen dan is het al de uitdaging om eten op tafel te krijgen.

Het probleem met stoken is dat het (tegenwoordig, want we moeten het klimaat redden) veel geld kost, soms zitten mensen daarom overdag in de bibliotheek (als die nog niet is wegbezuinigd) of lopen ze rond in een winkelcentrum, dan hoeven ze thuis minder te stoken.

Ratten en schimmel is een bizar ongezonde en smerige situatie, dit is schandalig.
Lijkt me sterk dat je problemen krijgt als je een randje kit om de ramen doet.

Ik zou het wel weten als ik kon kiezen tussen in de vrieskou zitten en het risico dat er ooit bij m'n vertrek een ambtenaar achter komt dat de ramen zonder toestemming gekit zijn.

Kunnen ze trouwens niet elke maand dat ze door zulke grove gebreken in de kou en schimmel zitten de verhuurder een schadevergoeding boven het hoofd laten hangen?

Lijkt me sterk dat je problemen krijgt als je een randje kit om de ramen doet.

Ik zou het wel weten als ik kon kiezen tussen in de vrieskou zitten en het risico dat er ooit bij m'n vertrek een ambtenaar achter komt dat de ramen zonder toestemming gekit zijn.

Kunnen ze trouwens niet elke maand dat ze door zulke grove gebreken in de kou en schimmel zitten de verhuurder een schadevergoeding boven het hoofd laten hangen?
Als het slecht geïsoleerd en tochtig is dan is dat kitrandje een druppel op een gloeiende plaat.

Veel regels, maar ook betutteling, leiden tot passiviteit.

In theorie is het mogelijk om (een deel van) de huursom op te schorten, maar zelfs als je het helemaal goed doet, dan is de woningcorporatie alsnog veel machtiger en de angst om op straat te komen staan groter.

Vergelijk het met met de langer termijnoverschrijdingen die ouders hadden in de Toeslagenaffaire, een onderneming van een beetje formaat pikt dat niet en zet er een jurist op.

Dacht dat de huurwet in NL best wel heel sterk de huurders beschermde.

Ik zie in het artikel niks over 6 weken (- spoed) melding bij gemeente en mogelijk huurverlaging via huurcommissie.

gebrekenboek huurcomissie zei:
Als ernstig dient te worden aangemerkt, vrijwel constant aanwezige vocht-en schimmelvorming
Deze situatie is door de huurder niet meer met eenvoudige tochtwerende middelen op te lossen. In het algemeen gaat de Huurcommissie uit van een ernstig gebrek als de naad 8 mm of meer bedraagt.

Als ik het lees lijkt mij dat ze of zelf wat kleine tochtwerende dingen moeten mogen doen, of de tocht en schimmel ernstig genoeg zijn om directe stappen jegens de verhuurder mee te kunnen maken.

Veel regels, maar ook betutteling, leiden tot passiviteit.
Kan ook learned helpessness, of gewoon onwetenheid, zijn.

Dacht dat de huurwet in NL best wel heel sterk de huurders beschermde.

Ik zie in het artikel niks over 6 weken (- spoed) melding bij gemeente en mogelijk huurverlaging via huurcommissie.

Als ik het lees lijkt mij dat ze of zelf wat kleine tochtwerende dingen moeten mogen doen, of de tocht en schimmel ernstig genoeg zijn om directe stappen jegens de verhuurder mee te kunnen maken.

Kan ook learned helpessness, of gewoon onwetenheid, zijn.
Dat er een wet en rechtsbescherming is zegt helemaal niets, dat hebben we toch wel geleerd bij de Toeslagenaffaire?

In afwachting van renovatie of nieuwbouw doet de woningbouwcorporatie gewoon niets.

Klinkt niet logisch trouwens. Ontstaat schimmel juist niet door een gebrek aan tocht?

Een vochtige ruimte blijft dan immers vochtig.

Zo kan je alles wel gaan lopen relativeren. Je kon ook een kindje in Afrika zijn zonder eten.

Dat er een wet en rechtsbescherming is zegt helemaal niets, dat hebben we toch wel geleerd bij de Toeslagenaffaire?

In afwachting van renovatie of nieuwbouw doet de woningbouwcorporatie gewoon niets.
Ik zou wel willen lezen dat ze gewoon de juiste stappen hebben ondernomen alvorens er van uit te gaan dat het allemaal hopeloos en onmogelijk is omdat de hele rechtstaat tegen ze is. Voor hetzelfde geld hebben ze net die simpele stap niet genomen waarbij de gemeente in een maand al zegt dat de huur 40% lager is tot de corporatie het oplost, moet je zien hoe snel er dan iemand met een tube kit langskomt.

Klinkt niet logisch trouwens. Ontstaat schimmel juist niet door een gebrek aan tocht?

Een vochtige ruimte blijft dan immers vochtig.
Kan ook nog van lekkages zijn, of condens van het verwarmen. Benauwde zomers.

En de mensen die in dat soort krakkemikkige huizen wonen zijn veelal niet in staat om te achterhalen wat hun rechten zijn

Terug
Naar boven