Fitness Seller

Coronavirus

Voor hetzelfde geld hebben ze net die simpele stap niet genomen waarbij de gemeente in een maand al zegt dat de huur 40% lager is tot de corporatie het oplost, moet je zien hoe snel er dan iemand met een tube kit langskomt.
Doet de gemeente niet. Kijk maar naar de link over de muizen overlast die ik eerder vandaag geplaatst heb.

Zo kan je alles wel gaan lopen relativeren. Je kon ook een kindje in Afrika zijn zonder eten.
Je hebt met deze relativering van de relativering helemaal gelijk.

Bovendien denk ik dat, net als met andere maatregelen, ook de impact van het sluiten van de sportscholen voor iedereen anders is.

Ergens heb ik wel het idee dat een heleboel schrijnende gevallen het nu nog zwaarder hebben en is op dit forum een grapje richting sportschool snel gemaakt.

Omgekeerd had ik ook kunnen zeggen, dat juist nu het openen van de sportscholen met lifestyle interventie heel belangrijk is:

Doet de gemeente niet. Kijk maar naar de link over de muizen overlast die ik eerder vandaag geplaatst heb.
Ik zie niks in dat artikel over de gemeente, of het zelfs sociale of vrije sector is. Als het sociale huur is:

2. Het niet of onvoldoende tegengaan van het binnendringen van ratten en muizen als bedoeld in paragraaf 3.10.2 van het Bouwbesluit 2012 vormt een zeer ernstig gebrek aan en tekortkoming ten aanzien van de woonruimte.

Misschien verschilt het nog per gemeente of zelfs per geval/ambtenaar hoe goed huurders worden gesteund. Volgens mij in mijn stad best wel heel goed.

Die artikelen lichten het helaas allemaal niet voldoende toe om hier conclusies over te trekken, vandaar mijn vraag.

Je hebt met deze relativering van de relativering helemaal gelijk.

Bovendien denk ik dat, net als met andere maatregelen, ook de impact van het sluiten van de sportscholen voor iedereen anders is.

Ergens heb ik wel het idee dat een heleboel schrijnende gevallen het nu nog zwaarder hebben en is op dit forum een grapje richting sportschool snel gemaakt.

Omgekeerd had ik ook kunnen zeggen, dat juist nu het openen van de sportscholen met lifestyle interventie heel belangrijk is:
Punt van jou is dat mensen die dat het al slecht hebben, het nu nog stukken slechter hebben. En dat klopt gewoon. Vond het artikel dat je aangaf alleen stereotiep gejank en heel enkelzijdig verteld.

Alhoewel ik je punt begrijp, is het eigenlijk wel zo. Jouw slechtste dag ooit kan iemand anders zijn beste dag ooit zijn.
Dat is precies wat ik bedoel. Je kunt onmogelijk voor een ander invullen. Voor mij is het sluiten van de sportscholen een drama, een ander vindt het erg dat hij zijn oma in het verpleeghuis niet mag bezoeken en weer een ander moet zijn huis verkopen omdat zijn onderneming failliet is gegaan. Dit kun je onmogelijk met elkaar vergelijken en dus kun je ook niet zeggen dat ik (of wie dan ook) me niet moet aanstellen over het sluiten van de sportscholen omdat iemand anders wel ergere problemen heeft. Althans, dat is mijn bescheiden mening.

Dat is precies wat ik bedoel. Je kunt onmogelijk voor een ander invullen. Voor mij is het sluiten van de sportscholen een drama, een ander vindt het erg dat hij zijn oma in het verpleeghuis niet mag bezoeken en weer een ander moet zijn huis verkopen omdat zijn onderneming failliet is gegaan. Dit kun je onmogelijk met elkaar vergelijken en dus kun je ook niet zeggen dat ik (of wie dan ook) me niet moet aanstellen over het sluiten van de sportscholen omdat iemand anders wel ergere problemen heeft. Althans, dat is mijn bescheiden mening.
Het is inderdaad niet te vergelijken. Door het sluiten van de sportscholen kan iemand nog prima aan zijn/haar lichaam werken. Investeer in een homegym. Niet naar je oma kunnen die op sterven ligt, je onderdak moeten verliezen omdat je failliet bent of een hongerig kind in Afrika hebben weldegelijk een veel grotere impact op iemands leven dan even niet naar de gym kunnen.

Het is inderdaad niet te vergelijken. Door het sluiten van de sportscholen kan iemand nog prima aan zijn/haar lichaam werken. Investeer in een homegym. Niet naar je oma kunnen die op sterven ligt, je onderdak moeten verliezen omdat je failliet bent of een hongerig kind in Afrika hebben weldegelijk een veel grotere impact op iemands leven dan even niet naar de gym kunnen.
Maar toch vergelijk jij het nu :roflol:

Punt van jou is dat mensen die dat het al slecht hebben, het nu nog stukken slechter hebben. En dat klopt gewoon. Vond het artikel dat je aangaf alleen stereotiep gejank en heel enkelzijdig verteld.
Dat klopt niet altijd. Wat denk je van een ondernemersgezin met 3 kleine kinderen een inkomen van €300-400k per jaar een hypotheek van ruim €1.000k. En een flink vermogen dan wel investeringen als oudedag voorziening? Sommige van deze gezinnen vallen overal buiten en hebben al bijna een jaar amper inkomen. Die hebben het waarschijnlijk een stuk zwaarder dan mensen die al jaren van de bijstand leven.

Ach joh, stel je niet.

Niet naar je oma kunnen die op sterven ligt, je onderdak moeten verliezen omdat je failliet bent of een hongerig kind in Afrika hebben weldegelijk een veel grotere impact op iemands leven dan even niet naar de gym kunnen.

Die mensen moeten zich niet zo aanstellen, allemaal egoïsten hiero...
Corona heeft op dit moment even voorrang, je huis verliezen is maar materiaal
Schulden? Tja jammer maar wat heb je aan geld als je corona hebt
Oma die op sterven ligt is sneu, maar het kon erger.. ze had corona kunnen hebben.

Terug
Naar boven