AndroidHealthClinic

Coronavirus

Gebeurt dat serieus?
Ik hoor graag wanneer de 30+ BMI'ers aan de beurt zijn.
Ik vraag dit voor mezelf.

Ja joh!
Maar geen idee. Ben zelf al aan de ramen gaan likken, maar dan krijg je ook geen voorrang :(

Aantal besmettingen totaal in NL was 2 maanden geleden zeker 1,4 miljoen en geschat 3 miljoen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...en-maar-hoeveel-mensen-hebben-het-virus-gehad
Laten we de verhouding 50-50 doen met onder de 40 en mensen boven de 40. Nergens te vinden hoe deze verhouding echt is.

Aantal besmettingen onder de 40 is dan 700.000 zeker en geschat 1.500.000.
Aantal doden onder de 40 is 38 personen. (hoogstwaarschijnlijk waren de meesten al erg zieke mensen)

De kans dat je komt te overlijden als persoon onder de 40 (gezond of ongezond) is dan tussen de 1:18.400 en 1:39.500
De kans dat je dood wordt gereden op straat is 35 maal groter dan dat je overlijd aan Corona.
En die kans is nog veel kleiner als je een gezond persoon onder de 40 bent.

Kans op overlijden in de USA.
1617636890709.png
Snap niet zo goed waarom zulk soort statistieken erbij gehaald worden. Het is ondertussen al zo vaak gecommuniceerd dat de deathrate of neven effecten an sich niet eens het ergste is, maar dat kanker behandelingen (bijvoorbeeld) uitgesteld worden wat ook weer een hoop doden met zich mee brengt.

Snap niet zo goed waarom zulk soort statistieken erbij gehaald worden. Het is ondertussen al zo vaak gecommuniceerd dat de deathrate of neven effecten an sich niet eens het ergste is, maar dat kanker behandelingen (bijvoorbeeld) uitgesteld worden wat ook weer een hoop doden met zich mee brengt.

Dat klopt, maar waarom ze dan oproepen om iedereen, dus ook mensen onder 40 te vaccineren vindt ik een beetje krom.

Dat klopt, maar waarom ze dan oproepen om iedereen, dus ook mensen onder 40 te vaccineren vindt ik een beetje krom.
Omdat het verspreiding van het virus voorkomt, en een vaccin weinig - tot geen schade aanricht wat Covid met een beetje ongeluk wel doet.

Aantal besmettingen totaal in NL was 2 maanden geleden zeker 1,4 miljoen en geschat 3 miljoen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...en-maar-hoeveel-mensen-hebben-het-virus-gehad
Laten we de verhouding 50-50 doen met onder de 40 en mensen boven de 40. Nergens te vinden hoe deze verhouding echt is.

Aantal besmettingen onder de 40 is dan 700.000 zeker en geschat 1.500.000.
Aantal doden onder de 40 is 38 personen. (hoogstwaarschijnlijk waren de meesten al erg zieke mensen)

De kans dat je komt te overlijden als persoon onder de 40 (gezond of ongezond) is dan tussen de 1:18.400 en 1:39.500
De kans dat je dood wordt gereden op straat is 35 maal groter dan dat je overlijd aan Corona.
En die kans is nog veel kleiner als je een gezond persoon onder de 40 bent.

Kans op overlijden in de USA.
1617636890709.png
Ik weet niet wat voor cijfers je zoekt?

Zo'n 21% van de mensen heeft al antistoffen, Sanquin heeft dat uitgezocht.
Sterfte op de IC is zo'n 33%(is vooral onder de 60+). Van de mensen op de IC, is maar 4% onder de 40

Zou logischer zijn om iets te doen mbt de basisschoolkinderen, aangezien het daar verspreidt wordt.

Screenshot_20210405_182431_com.android.chrome_edit_35160972815988.jpg

Aan de andere kant: steeds meer ouderen zijn gevaccineerd, dus waar maken we ons druk om

Zo werkt een vaccinatieprogramma nu eenmaal.
Vaccinatie voor ziekten die heel erg zijn voor alle leeftijden moet inderdaad zo werken.
Maar dit virus heeft veel weg van een griep en zal nooit meer helemaal verdwijnen. Dus imo alleen de risicogroepen vaccineren net zoals bij de griep. Als daarna alle mensen in de risicogroep zijn gevaccineerd maakt het aantal besmettingen onder gezonde mensen niks meer uit.

Vaccinatie voor ziekten die heel erg zijn voor alle leeftijden moet inderdaad zo werken.
Maar dit virus heeft veel weg van een griep en zal nooit meer helemaal verdwijnen. Dus imo alleen de risicogroepen vaccineren net zoals bij de griep. Als daarna alle mensen in de risicogroep zijn gevaccineerd maakt het aantal besmettingen onder gezonde mensen niks meer uit.
Wat griep betreft valt ca. 50% van de 18 plusser in een risicogroep.

Zo werkt een vaccinatieprogramma nu eenmaal.
Nieuw is alleen dat je zonder straks niet meer overal aan mag deelnemen :treuren:

Ik mag mij alvast 2-3x per week gaan laten testen, kan ik er vast aan wennen.

Nieuw is alleen dat je zonder straks niet meer overal aan mag deelnemen :treuren:

Ik mag mij alvast 2-3x per week gaan laten testen, kan ik er vast aan wennen.
Ze gaan vast niet bij elke grensovergang controleren. Hier weet ik zo 4 of 5 plekken vlak bij elkaar in de buurt waar ik de grens over kan gaan. Als je bij eentje tegengehouden wordt, gewoon bij de andere de grens over.

Hoezo, er worden jaarlijks 6 miljoen oproepen voor de griepprik verstuurd en er zijn ca. 14 miljoen 18-plussers.
Die uitnodigingen zijn voor alle leeftijden, en naar heel wat zorgmedewerkers. Zou dat niet gelijk naar 18+ers in de risicogroep tellen, hoewel die wel heel breed is met oa astma en diabetici.

Die uitnodigingen zijn voor alle leeftijden, en naar heel wat zorgmedewerkers. Zou dat niet gelijk naar 18+ers in de risicogroep tellen, hoewel die wel heel breed is met oa astma en diabetici.
Gaat dat van zorgmedewerkers wel via de huisarts? En hoewel ik nog steeds astmatisch ben val ik volgens de richtlijnen niet meer in de risicogroep omdat ik al jaren geen dagelijkse medicatie meer gebruik.

Gebeurt dat serieus?
Ik hoor graag wanneer de 30+ BMI'ers aan de beurt zijn.
Ik vraag dit voor mezelf.
Ja, maar het gaat niet vlekkeloos. Ik werd vorige week gebeld door mijn huisarts ( niet de assistente) om een prik in te plannen. Ik gaf netjes aan wel een prik te willen maar nog niet aan de beurt te zijn. Ik stond nog in het systeem met morbide obesitas. Ik uitleggen dat mijn bmi nu 30 is, dat ze zelf in 2017 een verwijzing voor de obesitaskliniek had geschreven en in 2018 de nietjes uit mijn buik had gehaald van de operatie. Maar ze blijft volhouden .....het systeem zegt............. Ik heb blijkbaar geen indruk gemaakt. Ik doe niet aan voorkruipen dus ik heb toch maar geweigerd. Maar om een lang verhaal kort te maken, ja nu krijgen jonge mensen met verhoogd risico ook een prik, niet alleen obesitas maar bijvoorbeeld ook mensen met syndroom van down of ernstige longziekte. ( astma valt niet onder ernstige longziekte in dit geval trouwens)

Terug
Naar boven