AndroidHealthClinic

Coronavirus

Diederik Gommers: corona-aanpak kabinet was niet goed, 'je moet juist naar buiten'​

Het kabinet had in zijn corona-aanpak meer nadruk moeten leggen op gezond leven, heeft OMT-lid Diederik Gommers gezegd bij BNR. Volgens hem is er een verkeerde keuze gemaakt door het accent te leggen op thuisblijven en op anderhalve meter afstand houden.
Hij erkent dat hij er zelf ook schuldig aan is. "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen". Volgens hem is het altijd goed te bewegen, goed te eten, goed te slapen en wat af te vallen, en werkt dat ook preventief.
"Je moest vooral binnen blijven, maar je moet juist lopen, naar buiten en zorgen dat je voldoende stappen hebt gezet; iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik had liever gezien dat jongere én oudere mensen langer hadden doorgesport in de buitensituatie. Gelukkig wordt het nu weer wat mooier weer en wordt dat ook weer wat aantrekkelijker."

Neemt u het nog serieus? :roflol:

Ziekenhuis opnames stijgen ook weer volgens het nieuws.

Ziekenhuis opnames stijgen ook weer volgens het nieuws.

Oh nee he :O allemaal in polonaise in de kist naar het graf straks
Coffin Dancing GIF

Neemt u het nog serieus? :roflol:
Dit lijkt mij anders een normaal bericht.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar volgens mij zijn er heel veel mensen die gewoon eens even naar buiten moeten. Frisse neus halen, dat soort dingen.

Verder hou ik het voorlopig even voor gezien op dit forum. Volgens mij zit iedereen elkaar gek te maken.
Hopelijk gaan de gyms snel open!

Het Verenigd Koninkrijk, de Engelsen, doen er 800.000 op één dag.
Waarom kan dat hier niet ?
Omdat wij deel uitmaken van de EU en een verdeelsleutel is toegepast waarbij alle EU-landen evenveel vaccins naar rato van inwoners krijgen. En waarschijnlijk hebben wij gewoon kutcontracten afgesloten (of wilden we er goedkoper vanaf zijn), waardoor wanneer de leverancier niet kan leveren wat overeen was gekomen, wij het onderspit delven. (De aantallen waren geen harde eis, maar het was in vage bewoordingen beschreven, zoiets als dat de fabrikant 'zijn uiterste best zou doen of inspanning zou leveren' om te voldoen aan de overeengekomen aantallen).

Omdat wij deel uitmaken van de EU en een verdeelsleutel is toegepast waarbij alle EU-landen evenveel vaccins naar rato van inwoners krijgen. En waarschijnlijk hebben wij gewoon kutcontracten afgesloten (of wilden we er goedkoper vanaf zijn), waardoor wanneer de leverancier niet kan leveren wat overeen was gekomen, wij het onderspit delven. (De aantallen waren geen harde eis, maar het was in vage bewoordingen beschreven, zoiets als dat de fabrikant 'zijn uiterste best zou doen of inspanning zou leveren' om te voldoen aan de overeengekomen aantallen).
Was het nu maar dat wij een soort held hadden, die Rutte al in een vroeg stadium had geadviseerd in een 1k liter vat te investeren.

Een van hen kwam via via uit bij CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Hem is in april vorig jaar gevraagd om Halix en de vaccins die daar samen met Oxford kunnen worden gemaakt bij de Nederlandse regering onder de aandacht te brengen.

Terug
Naar boven